Cyvah
24 april 2005, 11:58
HELP
Onze Cyvah heeft zojuist enorm aan de schrikdaad gehangen.
Het was zo erg dat ze volledig door haar poten zakte en bijna even weg was.
Is dit normaal? Volgens de dienstdoende dierenarts wel.
Volgens hem kan dit geen kwaad, maar ik heb zo mijn bedenkingen hierover.
Het is schrikdraad met een lengte van ongeveer 2000 meter & dit wordt binnen enkele weken nog eens verdubbeld !!! (voor highlander koeien die er nog niet lopen)
Ik heb al vaker schrikdraad gezien en ook gevoeld, maar dit slaat werkelijk alles.
Ik moest zelf de hond vanonder de draad trekken en heb ook een behoorlijk voelbare dosis hoogspanning door me gehad.
Mijn boef was volledig apatisch en is nu nog heel erg bang.
Volgens de dierenarts kan dit nog wel en weekje aanhouden......
De eigenaar van de schrikdraad, die boven op een wandelroute staat waar ook veel mensen met kleine kinderen lopen geeft hier geen moer om; "moet je daar maar niet lopen"
Nu is Cyvah flink uit de kluiten gewassen, maar met een kleine hond of pup weet ik niet of ze het er levend vanaf brengen.
Kan ik hier eventueel juridische stappen tegen ondernemen, of heeft iemand hier ervaring mee?
Help !!!!!
Onze Cyvah heeft zojuist enorm aan de schrikdaad gehangen.
Het was zo erg dat ze volledig door haar poten zakte en bijna even weg was.
Is dit normaal? Volgens de dienstdoende dierenarts wel.
Volgens hem kan dit geen kwaad, maar ik heb zo mijn bedenkingen hierover.
Het is schrikdraad met een lengte van ongeveer 2000 meter & dit wordt binnen enkele weken nog eens verdubbeld !!! (voor highlander koeien die er nog niet lopen)
Ik heb al vaker schrikdraad gezien en ook gevoeld, maar dit slaat werkelijk alles.
Ik moest zelf de hond vanonder de draad trekken en heb ook een behoorlijk voelbare dosis hoogspanning door me gehad.
Mijn boef was volledig apatisch en is nu nog heel erg bang.
Volgens de dierenarts kan dit nog wel en weekje aanhouden......
De eigenaar van de schrikdraad, die boven op een wandelroute staat waar ook veel mensen met kleine kinderen lopen geeft hier geen moer om; "moet je daar maar niet lopen"
Nu is Cyvah flink uit de kluiten gewassen, maar met een kleine hond of pup weet ik niet of ze het er levend vanaf brengen.
Kan ik hier eventueel juridische stappen tegen ondernemen, of heeft iemand hier ervaring mee?
Help !!!!!