Volledige versie bekijken : poten eten
Boef zit de laatste weken steeds onder zijn voeten te knagen.Er is niets aan te zien en hij zelfs zijn halfjaarlijkse douchebeurt gehad.
gelukkig ben ik er steeds op tijd bij maar zo kan ik erop wachten tot hij zichzelf openbijt. Enig idee wat dit kan zijn en nog liever tips
Groetjes,bella
patricia
5 mei 2005, 22:04
hoi bella,
zet hem na het uitlaten maar eventjes met zijn voeten in een bak met water en groene biotex (soda ook goed)daarna eventueel met teatree insprayen,smeren
groet patries
Hoi Patries,
Ik ga het proberen maar heb je enig idee wat er nu aan de hand is??
Dat tree spul waar haal ik dat???
groetjes,bella
Gras kan een oorzaak zijn Bella.
Probeer maar of de tip van patricia helpt. Mocht dat niet het geval zijn, dan is er iets anders aan de hand.
Hoi Bella
ik herken het voeten knagen bij een van onze honden, die doet het bij tijd en wijle ook. dan ligt ze echt te likken en te bijten tussen haar tenen en voetzolen. Het vel wordt dan ook rood en soms ook een beetje verdikt.
het lijkt wel een soort allergische reactie ergens op.
wat Patries al zegt kun je proberen met de teatree spray of olie, maar de ervaring met mijn eigen hond is dat ze er niet tegen kan en dus werkelijk op de vlucht gaat voor de teatree middelen. ik gebruik bij mijn hond dan ook in eerste instantie Sudocrem dat is eigenlijk een dikke zinkzalf die hypoallergeen is en dus normaal voor babybillen gebruikt wordt, maar als het vel tussen de tenen alleen nog maar rood is dan werkt het prima en dan blijft ze er ook af.
dat smeer ik er dan een paar keer per dag op en dan is het zo over.
en voordat ik haar uit ga laten smeer ik een klein beetje vaseline tussen de tenen zodat ze een beschermlaagje op haar vel heeft.
als het vel verdikkingen heeft van het bijten en likken dan gebruik ik de hydrocortiderm om het weg te krijgen, want dat neemt ook de jeuk weg.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes en succes
Carin
patricia
6 mei 2005, 12:00
hoi bella, zoals carin al schrijft het is vaak een soort irritatie van gras of iets dergelijks,je kunt er ook berkerteerolie erop smeren(vinden ze heel vies en blijven er dan ook af) maar ik vind teatree spray beter voor je vloer,bank enz, die andere spullen (zalf,olie enz..)zit op een gegeven momemt niet alleen op zijn poten.
teatree en berkerteerplie is bij mij te krijgen maar een goede dierenwinkel moet het ook hebben, ik geloof dat teatree ook bij de betere drogist te krijgen is,
groetjes patries.