PDA

Volledige versie bekijken : Brutaal of??????

roofvogelcentrum-hades
2 oktober 2009, 22:16
Na een week Rino in huis te hebben, ben ik zo vrech geweest om contact met de fokster op tenemen.
We wouden toch eigenlijk best weten van hoe en wat met de ouders van de hond.
Nu werd de telefoon heel vriendelijk opgenomen door een mevrouw.
Heb ik netjes gevraagd of ze een nest bouviers had gehad in april om precies tezijn 21 april 2009. Het was maar goed dat ze me niet zag want het schaamrood stond me op de wangen.:)%.
Kreeg het antwoord ja hoor, maar hoezo wou u dat weten? Heb ik haar gevraagd of ze een hond had verkocht aan meneer X, kreeg ik een bekennend antwoord, heb ik haar netjes gezegt dat de hond van meneer X, naar familie Y is gegaan en dat hij nu bij ons zat.
Deze mevrouw schrok hier wel van en ze zei ik had meneer X laats nog aan de telefoon en die zei dat het geweldig ging met de hond. Ze voelde zich enigzins in de maling genomen. Vroeg ze me netjes wat ik wou weten en als ze me kon helpen zou ze dat graag doen, dus brand maar los met uw vragen zei ze vriendelijk. Gaf ik haar mijn eerste vraag of ze me wat meer kon vertellen over de ouders van Rino. Dit deed ze met veel plezier moeder van rino had ze zelf en ook zijn oma.(l) Dus begon ze over hoe ze aan haar boef was gekomen maar dat ze die had laten dekken door een hond van de Eikenheuvel uit Uden. Daar had ze zelf een teefje van gehouden, deze had ze laten dekken door Nelson van Dafzicht en daar is Rino een van de eind resultaten van. Heb ik haar verteld van zijn spring gedrach moest ze wel lachen want Rino's moeder heeft het zelfde probleem en dat had ze er nooit uitgekregen. Ook waarschuwde ze ons dat als Rino nukken van zijn moeder had we moesten uitkijken voor schapen. Daar ging ze achter aan en nu mijd ze schapen om problemen te voorkomen. We hebben afgesproken dat we foto's zouden sturen en wij zouden da foto's terug krijgen van oma en mama en wat puppy foto's.
Ook zouden wij haar wat op de hoogte houden van hoe het met hem gaat.
Eerste heugelijke nieuws gelijk maar mee gemaild dat Rino nu 18,55 kg woog en niet meer de 14 kg van afgelopen Zaterdag.
Maar na ons telefoon gesprek had ik alleen zo iets waren we nu brutaal of ???????:confused::)%

Groetjes Natasja en Matthew
:)$:)$:)$ Bink,Under en Rino

Carin
2 oktober 2009, 22:26
hoi Natasja en Matthew,

Ik denk dat jullie juist de goede beslissing hebben genomen om de fokker van Rino te bellen en haar te vertellen dat jullie in het bezit zijn gekomen van Rino.
Ik denk dat iedere fokker graag wil weten waar zijn nakomelingen verblijven en ze willen zeker horen dat het goed gaat met hun kroost.
Bij jullie mag de "actie" om de fokster te bellen dan geboren zijn uit gezonde nieuwsgierigheid naar de afkomst van Rino, maar de fokster weet nu gelijk wat er met haar pup is gebeurd en dat hij nu gelukkig ook in goede handen is gekomen.
Stel je voor dat de fokster via via had gehoord wat er allemaal met Rino was gebeurd en ze zou later niet weten waar hij zit, dan blijft zo iets toch knagen bij een fokker.
Wie weet is het nog wel een keer leuk om samen met Rino bij haar langs te gaan, dan kun je wat meer van zijn familie zien, en kun je ook zien waar hij vandaan komt. en de fokker weet dan ook gelijk bij wie hun pup uit eindelijk terecht is gekomen, en ze kan met eigen ogen zien dat het goed met hem gaat.

Groetjes en succes met Rino.
Carin en de Friemels

Chanel
2 oktober 2009, 22:30
Ik vind het helemaal niet brutaal, maar gewoon heel goed van je om de fokster te bellen en naar de achtergrond te vragen. Dit toont alleen maar aan dat je het serieus meent.

P.s. Is het een tikfout, of is het serieus dat Rino in één week bijna 5 kg is aangekomen :eek: (bijna een kg per dag)?

roofvogelcentrum-hades
2 oktober 2009, 22:38
Ik vind het helemaal niet brutaal, maar gewoon heel goed van je om de fokster te bellen en naar de achtergrond te vragen. Dit toont alleen maar aan dat je het serieus meent.

P.s. Is het een tikfout, of is het serieus dat Rino in één week bijna 5 kg is aangekomen :eek: (bijna een kg per dag)?

Nee het is serieus dat Rino bijna 5 kg is aangekomen.
Hij vreet alles wat los en vast zit, een snee brood is hier op het moment niet veilig. Wij houden zijn gewicht voorlopig even in de gaten dit samen met de dierenarts. Om te voorkomen dat hij tedik gaat worden.
Hier worden de sneeen brood en borden met eten tegenwoorig bij het verlaten van de tafel zeer hoog gezet. Want hij laat alles wat te eten is niet ongemoeit.

ellyE
2 oktober 2009, 22:52
toen ik erachter was wie de fokker van onze Zygo was, heb ik hem gemaild. hij schrok en was erg verbaasd toen hij hoorde dat Zygo 3 maand in het asiel had gezeten en was erg belangstellend naar hem. ik wilde gewoon graag weten wie de vader van Zygo was (zijn moeder had ik op internet al gevonden) en hoe de fokker zou reageren dat zijn pup in het asiel terecht is gekomen.
Zygo woog trouwens toen hij bij ons kwam 26 kilo en nu, 9 weken later 29 kg. het gaat dus niet zo snel als bij Rino. Zygo is wel in deze tijd gecastreerd en zijn spieren zijn sterker geworden, we wandelen en fietsen veel. maar ik hoop toch dat er binnenkort een paar kilootjes bij komen, want hij is nog steeds erg mager.

Dazzle
3 oktober 2009, 10:24
Zeker niet brutaal, alleen maar een goede stap!
Fijn toch om achtergrond informatie te hebben en ook voor de fokster goed om te weten waar, wat en hoe van "haar" pup, zal zeker gewaardeerd worden.
Super dat het goed met Rino gaat, dat het springgedrag nu verklaarbaar is ;) en dat jullie in overleg met de DA het "eetpatroon" in de gaten houden, want te snel groeien kan later problemen veroorzaken.
En super leuk dat er foto's worden uitgewisseld.

veyron
3 oktober 2009, 10:58
absoluut niet brutaal!
Ik heb ook getwijfeld om de fokker te contacteren (Wodka is ook een herplaatser)
Ik ben toch blij dat ik dat wél gedaan heb.

de mevr in kwestie was erg blij dat de hond goed terecht was en heeft me ook alle informatie gegeven over haar achtergrond.

groetjes

Pakkie
3 oktober 2009, 12:56
Ook ik vind het verre van brutaal. Het getuigd juist van inzicht. Als je wat meer weet over zijn achtergrond kun je ook zijn 'problemen' beter plaatsen en dus geschikte oplossingen vinden. Gewoon top gedaan dus!!

loraine
3 oktober 2009, 13:54
Is idd perfect dat jullie contact genomen hebben.
Zou eerder wanneer je weet waar boefke vandaan komt, en geen contact zoekt, vreemd zijn.
Nu weten ook over hoe en wat. Goede actie dus.
Ennu.........vrecht zijn, moet je echt wel met wat beters komen :D;)

MaraJade
3 oktober 2009, 14:16
Hoi Natasja en Matthew

Ik vind het niet brutaal hoor, ik had denk ik hetzelfde gedaan. Contact gezocht met de fokker. Zo hebben jullie duidelijkheid over de ouders van Rino, ook over bepaalde karaktertrekken dus, en de fokker weet waar hun hondje is gebleven.

Met het gewicht gaat het de goede kant uit als ik het zo lees. Inderdaad goed de vinger aan de pols houden.

Groetjes

Mara

Catootje
3 oktober 2009, 21:28
Absoluut niet brutaal, ik zou hetzelfde hebben gedaan!
Bovendien is de fokker (zoals al eerder gezegd) alleen maar blij met jouw actie!

roofvogelcentrum-hades
4 oktober 2009, 16:10
Wij hebben de fokster zoals afgesproken een aantal foto's van Rino gemailt.
Vandaag kregen we antwoord terug, ze vond dat Rino flink was gegroeid. Ze excusseerde zich zelfs dat ze wat later reageerde want ze was nog al geschrokken :eek:dat Rino zoveel eigenaren had gehad en het moest bij haar nog even bezinken.
Ook werd er gevraagd of we eens bij haar langs konden komen zodat ze ons in evende lijve kon ontmoeten. Ook hoopte ze dat Rino nu wel een goed tehuis had maar daar tweiffelde ze niet echt aan als ze de foto's zo bekeek. Alleen gaan we bij haar langs als Rino wat beter luisterd en niet achter alles aan gaat wat loopt fiets of zich op een enig andere mannier voort beweegd:)% Want dat is nu nog even een probleem en dan zet hij een stem op als of de wereld vergaat. (zelfs vandaag werd er gedacht dat hij agresief was:eek:. Maar even uitgelegd dat voor hem alles vreemd is en dat hij pas 5 maand oud is. En wij helaas de zoveelste eigenaar:o)

groetjes natasja en matthew

MaraJade
4 oktober 2009, 16:51
Hoi hoi

Fijn dat de fokster zoveel interesse toont en ik zou ook gewoon bij haar langs gaan, ook al luistert Rino nog niet zo goed hoor. Je wilt niet weten wat ik te horen heb gekregen toen Beau nog net geen jaar was, die van mij ging ook achter alles waan wat zich voortbewoog. En nu, nu doet ze het niet meer, ze begint volwassen te worden. :D

Succes ermee!

Groetjes

Mara