PDA

Volledige versie bekijken : loopsheid

oudprikbord
8 maart 2002, 18:44
Hoi,
Zina wordt bijna 6 mnd. en daar we schrik hebben haar kwijt te geraken tijdens de loopsheid hebben we volgende vragen.
Wat is nu het verschil tussen een volledige sterilisatie of een gedeeltelijke.Volgens onze dierenarts kan dit een verschil maken met "schijndracht"
Er zou ook een "spiraaltje" bestaan voor honden klopt dit?

dank bij voorbaat

oudprikbord
Ik heb zelf ook een bouvierteef en ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn dat zij bij jou wegloopt.
Gewoon even 3 weken aan de riem houden en plaatsen waar veel reuen komen vermijden.
Bij een een volledige sterilisatie wordt alles bij de teef weggehaald.
Een gedeeltelijke sterilisatie zegt mij niet zoveel.
Ik heb wel gezien dat op deze site een aantal artikelen staan over sterilisatie bij de teef.
Misschien kun je daar de informatie vandaan halen die je zoekt.
Ik heb ook hele goede ervaring met de dierenarts op deze site.
Dus misschien ook een tip voor je om het daar eens te vragen.

oudprikbord
Hallo,wij zijn in het kostbare bezit van twee teefjes,Bengie en Chelly.onze ervaring is beter volledige sterilisatie,want de kans op schijnzwanger blijft aanwezig.en daar kunnen ze verschrikkelijk ziek van worden,en zelfs aan overlijden.er zitten nog meer problemen aan vast b.v tepeltumoren.het klinkt heel cru maar de volledige waarheid,onze dames hebben totaal geen bijzonderheden aan overgehouden,dus het is de beste oplossing.geen driftige kerels achter je aan.Ik wens jullie veel sucses met jullie meisje, en ik zou het leuk vinden een berichtje van jullie terug te krijgen.groetjes Alice en een knuffel voor Zina

oudprikbord
8 maart 2002, 18:45
Laat je teef niet helpen voordat zij loops is geweest.
Onze dierenarts raden ons dit aan.
Gevolg: een heel ander karakter.
Van onze speelse Asta is nu niets meer over.
Zij is sinds de operatie alleen nog maar bezig met slapen en eten.
als wij dat hadden geweten ,hadden wij haar zeker niet laten helpen