Volledige versie bekijken : Wijzigingen Bouvierforum
Beheerder
7 oktober 2009, 21:03
Binnenkort volgen er een aantal wijzigingen op het bouvierforum.
Hieronder een korte beschrijving:
Nieuw forumonderdeel De Forumtafel
Op verzoek ontstaan
In dit forumonderdeel ben je zelf moderator van je berichten.
Zie dit forumonderdeel voor meer informatie
Herplaatsers / Asiels
De bouviervereniging Boe4 zal conform de beleidsnota Raad van Beheer in Nederland een herplaatsingsnota moeten invullen.
Aan het bestuur van Boe4 wordt toestemming gevraagd het concept vrij te geven voor deze rubriek.
Mara heeft inmiddels invulling geven aan dit eerste concept
Gezien de uitbreidingen zijn/worden binnenkort nieuwe moderators aangesteld.
Het team moderators zal zelf t.z.t. hun plannen naar buiten brengen
Advertentierubriek
Binnenkort terug online.
Alles wordt heel simpel gehouden.
2 rubrieken - 1 voor het aanbieden de ander voor gezocht.
Alles kun je hier aanbieden, van koffieapparaat tot je huis.
1 uitzondering, geen pups of bouviers.
Uiteraard is het plaatsen gratis en beheer je zelf je advertentie.
Je kunt een vast prijs vragen of een veiling starten.
Uitbreiding team moderators
Het bouvierforum is enorm groot en druk geworden.
Daarvoor zijn er inmiddels een aantal nieuwe moderators aangesteld
Voor diverse rubrieken kunnen er nog steeds moderators aangesteld worden.
Heb je zin om nog meer te betekenen voor het bouvierforum dan is je hulp welkom.
Geef even aan welke rubriek jij zou willen beheren en stuur mij een privebericht.
Boefbinck
8 oktober 2009, 22:28
[QUOTE=Beheerder;70538]Binnenkort volgen er een aantal wijzigingen op het bouvierforum.
Hieronder een korte beschrijving:
Herplaatsers / Asiels
De bouviervereniging Boe4 zal conform de beleidsnota Raad van Beheer in Nederland een herplaatsingsnota moeten invullen.
Aan het bestuur van Boe4 wordt toestemming gevraagd het concept vrij te geven voor deze rubriek.
QUOTE]
Misschien een rare vraag, maar wat houdt dit precies in?
Beheerder
9 oktober 2009, 20:03
De bouviervereniging Boe4 bereid de aanvraag voor om erkende bouvier rasvereniging van Nederland te worden.
De leden hebben het bestuur hiervoor op de ALV van 2009 opdracht gegeven.
In 2010 nemen de leden het besluit of de aanvraag definitief doorgezet gaat worden.
Om de erkenning aan te vragen moet de Raad van Beheer wel meerdere rasverenigingen gaan toelaten. ( zie forumonderdeel NMA (http://www.bouvierforum.nl/forumdisplay.php?f=129))
Rasverenigingen zijn op dit moment nog niet verplicht om een herplaatsingsbeleid voor hun ras te hanteren.
In de nieuwe verwachtte regelgeving (vaak beleidsnota's genoemd) wordt dit wel een onderdeel waaraan een rasvereniging moet voldoen.
Hetzelfde geldt voor het Rasspecifiek Fok Reglement (RFR).
De huidige aangesloten verenigingen krijgen 2 jaar de tijd om hun huidige reglement aan te passen aan de nieuwe regelgeving (voorstel bestuur raad van beheer op de komende ledenvergadering van 31 okt 2009).
Boe4 zal dus direct de nieuwe regelgeving moeten aanleveren bij de aanvraag.
1 van de stukken die Boe4 dus gaat opnemen is de herplaatsing.
Dit is geen nieuws, want veel leden hebben kunnen lezen dat dit niet zonder weerstand is gegaan op het bouvierforum.
Aangezien dit stuk op de agenda staat voor de bestuursvergadering van Boe4 die dit week-end plaats vind kan ik er nog geen verdere details over vrij geven.
Wel kan ik verklappen dat een forse invulling aan het stuk is gegeven door Mara die hier op het forum de herplaatsing/ asiels doet.
Indien het stuk als concept wordt goedgekeurd zal het bestuur om goedkeuring worden gevraagd om het concept te gebruiken op het bouvierforum.
Ook voor het concept herplaatsingen zal de ALV uiteindelijk hun goedkeuring moeten geven.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Marga
10 oktober 2009, 14:52
Anton je doet het geweldig,mijn steun heb je;)
John
10 oktober 2009, 15:08
Steun heeft hij van vele kanten. ;)
Champ
13 oktober 2009, 15:34
Mijn steun heeft hij ook, maar ik ben wel nieuwsgierig.....
Is er al nieuws te melden over de herplaatsing van Boe4?
Boefbinck
13 oktober 2009, 17:51
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Bedankt voor de uitleg, dit kan ik geloof ik allemaal nog wel volgen.
Toch heb ik hier nog een vraag over die me een beetje dwars blijft zitten, dus stel ik hem toch maar:
Is er een verband tussen deze ontwikkeling en het vertrek van een aantal forumleden en alle daarmee gepaard gaande commotie de laatste weken op het forum?
kenter
13 oktober 2009, 20:36
In de nieuwe verwachtte regelgeving (vaak beleidsnota's genoemd) wordt dit wel een onderdeel waaraan een rasvereniging moet voldoen
Als ik dit zo lees en wat men rond verteld dan kan Anton niet anders ivm het eventueel een rasvereniging worden..dus dat er mensen weglopen..tja..die hoeven dan niet volgens de wet te gaan wat betreft herplaatsers op hun site..en Anton straks wel..
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor..hou me ten goede..@)
Beheerder
13 oktober 2009, 20:43
Ik beantwoord beide vragen even tegelijk in dit bericht.
Er is verband tussen deze ontwikkeling en het vertrek van 1 moderator op het forum.
De 'andere' leden waarover je schrijft zijn (totaal iets van 8 leden) maken een hoop poespas maar zijn op 2 na nog steeds dagelijks te vinden op het bouvierforum.
Deze 8 leden zullen zich of moeten gedragen naar de forumregels of elders hun weg moeten gaan vinden.
Er is niemand gebaat dat berichten worden verpest door een paar leden die steeds maar weer elke mogelijkheid aangrijpen om hun grieven te uiten in berichten.
2 leden zijn inmiddels geholpen om hun keuze wat makkelijker te maken.
Dan waar het om ging en gaat is het herplaatsingsbeleid van het bouvierforum.
Reeds lang voor de evenementendag is aan de moderators meegedeeld dat het herplaatsingsbeleid van het bouvierforum wordt ondergebracht bij Boe4.
1 moderator was het daar totaal niet mee eens en heeft inmiddels een eigen weg gekozen.
Wat er verder allemaal wordt beweerd van bedreigingen tot weet ik veel is onzin.
Degene die twijfelen nodig ik graag uit om de stukken in te zien.
Maak van je hart geen moordkuil en scroom niet om mij een PB hiervoor te sturen.
Het bestuur van Boe4 heeft het eerste concept herplaatsingsbeleid goedgekeurd.
Dit beleid gaat veel verder dan alleen het bouvierforum kan bieden.
Mara heeft een grote invloed gehad op dit stuk.
Het herplaatsingsplan wordt momenteel verder uitgewerkt.
Tot zondag heeft de deur opengestaan voor de oude moderator om zich bij het team te voegen en het plan verder uit te werken.
Ik heb hiervoor persoonlijk 2x een uitnodigingsemail verzonden om een gesprek met mij aan te gaan.
Er is geen respons op gekomen dan alleen ik neem contact op.
Omdat we verder moeten en de plek van moderator is opengevallen wordt hiervoor een nieuwe moderator aangesteld. (zelfs 2)
Dit team is volop bezig met de voorbereidingen en ikzelf zal komend week-end aanwezig zijn bij de besprekingen die plaats gaan vinden.
Aan de dames die straks de herplaatsing op het bouvierforum gaan verzorgen namens Boe4 wil ik melden dat ik niet met lege handen naar de bespreking zal komen.
Het herplaatsingsbeleid en asielbeleid zal uniek zijn in de wereld van de honden.
Hoe dat eruit gaat zien en wat het wordt zal komend week-end duidelijk worden.
Chanel
13 oktober 2009, 20:43
Ik snap eigenlijk die forumtafel niet zo. Is dat een nieuw onderdeel waar je elk bericht wat niets met boefs te maken heeft op kan zetten? En wat wordt bedoeld met "je bent je eigen moderator":confused:.
Iemand enig idee?
Beheerder
13 oktober 2009, 21:01
Ik snap eigenlijk die forumtafel niet zo. Is dat een nieuw onderdeel waar je elk bericht wat niets met boefs te maken heeft op kan zetten? En wat wordt bedoeld met "je bent je eigen moderator":confused:.
Iemand enig idee?
Klopt als een bus Chanel.
En de forumtafel is het enigste forumonderdeel waar je zelf je berichten kunt beheren.
Dus de topic sluiten / wijzigen of verwijderen.
Klik daarvoor op discussietools in het menu.