PDA

Volledige versie bekijken : Boeffie alias Boerbie

Cooper
10 oktober 2009, 20:24
Ik heb begrepen dat er verhalen gaan dat Boerbie terug zou zijn in het asiel. Nou dat is echt niet waar. Boerbie of zoals ze nu heet boeffie heeft het meer dan prima naar haar zin bij haar nieuwe baasjes. Ze is erg ondeugend en super lief.

Haar nieuwe baasje zal zodra ze tijd heeft ook een reactie hier plaatsen.

Groetjes Sandra

MaraJade
10 oktober 2009, 20:26
*Doet vreugdedansje*

Hoi Cooper

Super om te lezen dat de eigenaren van Boeffie zich nog gaan melden, daar ben ik wel heel blij om want Boeffie heeft mijn hart ook gestolen.

Ik ben benieuwd!!!

Groetjes

Mara

OndeugdBoefie
10 oktober 2009, 21:29
Hallo allemaal,

Bij deze melden ik en Boeffie ons dus even aan;)

Ik kan jullie gerust stellen, Boerbie of Boeffie zoals wij haar noemen
is NIET en gaat NIET terug naar het asiel.
Sterker nog al kreeg ik een miljoen voor dit ondeugende geval dan nog ging ze niet terug.
Ze drijft me tot waanzin en zet mijn hele huishouden op z'n kop maar
geen haar op mijn hoofd die er aan denkt haar terug te brengen.

Geen idee in hoeverre hier iedereen al op de hoogte is van alles wat ze inmiddels al uitgespookt heeft maar het is een aardig lijstje ondertussen hahahaa

Ik zal hieronder even het mailtje copieren die ik naar het asiel gestuurd heb na Boeffie 1,5 dag bij me te hebben gehad.

Zaterdag 26 september.
Vandaag opgehaald door mijn nieuwe baasje en haar kindjes.
Was een lange rit maar ik heb me netjes gedragen.
Vrouwtje had een mand voor me geregeld met een mooi nieuw kussen erin.
Maar ik lag liever op de vloer.
Tringggg iemand aan de voordeur, ik ren vlug naar mun voerbak en sleep die door de kamer
met voer er nog in, dan niet meer, heel de kamer ligt vol.
Mijn vrouwtje gaat op de bank liggen, hmmz dat kan ik ook.
Vlug spring ik op de bank maar oei dat mag niet van het vrouwtje.
Er komt een vriendin van het vrouwtje en opnieuw sleep ik het voer met bak door heel de kamer.
Zij heeft een dekbed mee die ze op de vloer legt, daar wil ik wel op liggen.
Op de tafel staat een kooi met ratten en op de kast een kooi met een cavia wel erg
interessant natuurlijk. Even kijken of ik daar bij kan komen.
Vrouwtje zet de kooien maar vlug de kamer uit, jammer.
Dan is het bedtijd. Ik ben netjes uitgelaten en mag nu gaan slapen.
Vrouwtje heeft het dekbed op de mand gelegd dus daar ga ik nu liggen.
Ze heeft de bank gebarricadeerd ik mag der niet op .
Nu ben ik hier helemaal alleen in het donker, vind ik toch niet zo leuk.
Kijken of ik de aandacht van het vrouwtje kan krijgen,ze ligt net in bed
maar dit zal haar wel weer wakker maken.
Vlug gooi ik het standaard om waar mijn bakken in zitten.
Voer over de vloer en waterballet, leuk joh.
Mijn vrouwtje vind het minder geloof ik.
Die dweilt alles weer droog en gaat weer weg pffff dan maar slapen.

Zondag 27 september
S'morgens komen de kindjes eerst naar beneden.
Hmmz ik heb een schoen en een laars gepakt, dat mag geloof ik niet want die
worden vlug weer afgepakt en weg gelegd. Ik had ze niet stuk gemaakt hoor, ben best lief.
Mijn vrouwtje komt naar beneden en enthousiast begroet ik haar.
We gaan samen lekker wandelen.
Ik krijg mijn voer maar echt zin erin heb ik niet. Dus ik slinger de hele zooi
voor de verandering maar weer eens door de kamer, leuk joh.
Dan gaan mijn vrouwtje en de kindjes weg, de achterdeur is open en de bank is weer gebarricadeerd
maar der is een klein randje waar ik toch nog tussen kan. Ligt lekker zacht en warm.
Ik ruik iets heel lekkers. Toch maar eens even op inspectie.
Oefff het komt uit de keuken, daar staat een hele grote witte soeppan.
Ruikt wel erg lekker. Mijn vrouwtje heeft die wel heel ver achter op het fornuis gezet
maar ik ben groot en kan der toch bij.
Hmmmm lekker vers kippensoepie, wel beetje rotzooi nu maar ach.
Dan komt de buurvrouw binnen even kijken hoe het met me gaat. VLug de voerbak maar weer eens rondstrooien.
De buurvrouw vind het allemaal wel grappig, ze barricadeerd de bank nog iets meer, ruimt meest van de rotzooi op
en laat mij nog even uit.
Dan komt het vrouwtje weer thuis met der kindjes jaaaaaaaaaaa en daar gaan
we weer met de voerbak. jippieeeeeeeee door heel de kamer.
Mijn vrouwtje is niet zo blij over de soep, eigenlijk weet ik dat ook wel.
Ik kijk heel schuldbewust naar mijn vrouwtje, sorry vrouwtje.
Vlug buig ik mijn hoofd, heeeeeeel onschuldig.
Krijg natuurlijk even op mijn donder maar dat heb ik ook wel verdiend.
Verder heeft ze een hele mooie brede halsband voor me gekocht en krijg ik een lekker botje.
Vanavond dacht mijn vrouwtje de oplossing te hebben gevonden, maar ik ik ben toch
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slimmer.
Ze had mijn voerbak op de vriezer gezet zodat ik die niet weer om kon gooien toen der iemand kwam.
Hielp lekker niets, ik pakte daarvoor in de plaats gewoon mijn water bak .
Moest het vrouwtje weer dweilen.
Nu zit ze op der pc te typen dus ze ziet me niet, even vlug de bank nog maar eens uit proberen.
Oeps toch gezien ik moet er weer af. jammer hoor.
Ik ga maar in mijn mandje liggen dan. Heel lief.
Mijn vrouwtje zegt dat ik mijn nieuwe naam wel eer aan doe, BOEFIE.
Ik denk dat ze gelijk heeft.:D

Afijn we zijn nu twee weken verder. En euh er is nog niet veel veranderd hahahahaha
Ik heb mijn prullenbak naar buiten verhuist omdat mevrouw het nodig vind als ze alleen is om die om te gooien en leeg te halen.
Inmiddels heb ik twee andere bakken gehaald. Porceleinen die ze niet meer op kan pakken en om kan gooien. Het spelletje was leuk maar iedere dag een keer of wat dweilen euh daar ging toch de lol vanaf hahaha
Het maakt niet uit wat het is ze wil wat in haar bek hebben om me te begroeten als ik ben wezen werken of als ik s'morgens weer beneden ben.
Kan haar knuffel zijn, maar ook een schoen, of haar voermaatbekertje, net wat er voor het grijpen ligt.
Ze heeft inmiddels al weer een keer een pan van het fornuis getrokken, dit keer een juspan hmz kan je vertellen dat was geen grapje al was de pan blinkend schoon dat wel :p
Ach het is de pipo van de familie en hmmz daar liepen er al 4 van rond hier maar dan in de vorm van 3 kids en euh mams zelf hahahaha

Afijn om een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang verhaal even af te sluiten.
Ze is enorm ondeugend, lijkt bezeten van menseneten, kan idd in de auto maar lijkt vreselijk bang (oren plat, kruipt weg in een hoek), ze kan alleen zijn als je maar zorgt dat er niets ligt pffff krijg nog een opruimtik zo:eek:, met de kids samen gaat het super en is een enorme knuffelbeer.
Heb me twee dagen af lopen vragen of mevrouw wel kon blaffen en jawel er komt heel af en toe geluid uit. Ze blaft heel af en toe maar jodelen kan ze als de beste (begroeting als je weg geweest bent).
Wat andere dieren betreft, heb de cavia en de ratten naar boven verhuisd, ze stond kwijlend bij de kooi dat vond ik ff iets minder ;)
Katten die zou ze het liefst eten geloof ik en ander honden sja dat is een apart verhaal. Ik hoorde in het asiel dat ze niet met andere honden zou kunnen. Ze zou grijpen. Heb er hier nog niets van gemerkt. Sterker nog heb haar al een paar keer van angst weg zien kruipen ipv dat ze uitviel.
Blijft allemaal even uitproberen enz, voorlopig blijft ze in ieder geval aan de riem just in case.

Ik dacht ik reageer even kort maar goed jullie zien het al, kort euh ist niet echt geworden ;)

Ik zal gelijk even kijken of ik wat foto's Boeffie kan uploaden hier dan volgen die nog.

Iedereen bedankt voor de lieve belangstelling en zorgen.
Groetjes Ria en Boeffie

loraine
10 oktober 2009, 21:34
Wat een verhaal......:D
Elke keer bij die bel, hup, de voerbakken!!! Zie het al voor me.
Maar...............hebt natuurlijk toch nog een weg te gaan, qua opvoeding. Zeker ook wat de angsten betreft.
Wens jullie veel geluk met Boeffie en Boeffie met jullie natuurlijk.
Hopende op nog meer van die leuke verhalen en positieve, dat de pannen vol blijven, geen bakken door de kamer en de bank niet barricaderen.
Succes en toi toi(l);)

MaraJade
10 oktober 2009, 21:35
Hey Ria

Super dat het zo goed gaat met Boerbie. Ik was in Heteren en heb haar daar leren kennen en ik vond haar al meteen een scheet. Ze was erg lief, ook tegen haar geleider en dat menseneten, tja, ze was ook dol op Limburgse rijstevlaai, dus tja.....

Ik had al van Sandra (Cooper) gehoord dat het goed met haar gaat, daar was ik al heel blij mee maar vindt het geweldig dat je hier je verhaal komt vertellen. En ga vooral zo door, ik ben heel erg benieuwd naar de verhalen van Ondeugd Boefie!!!

Liefs

Mara en :)$ Beau

Lyts Boefke
10 oktober 2009, 21:41
Prachtig verhaal!
Veel plezier met boeffie, maar dat zit geloof ik wel snor met julie "pipo".

Groetjes Jantina, :hond: Wendy en Pasco

ellyE
10 oktober 2009, 23:03
Hoi Ria
wat fijn dat het allemaal zo goed gaat :D! ach, je moet elkaar en elkaars gewoontes, gewoon eerst leren kennen!
een van mijn vorige boeven wilde ook altijd wat in bek hebben als ze ons kwam begroeten. ze was niet echt kieskeurig in wat dat dan moest zijn, maar het is wel handig als er gewoon wat honden speelgoed, in plaats van kinderspeelgoed, voor het grijpen ligt. een klos of een bal/touw zijn wel geschikt! (l)
oja, en ter gerust stelling: mijn oude boef van 11 jaar haalde destijds zonder problemen eten van het aanrecht, terwijl ze toen al moeilijk liep van de arthrose!!:D

Chanel
10 oktober 2009, 23:03
Van harte welkom op het forum.
Een prachtig verhaal om te lezen. Geweldig dat het zo goed gaat met Boeffie!

Catootje
10 oktober 2009, 23:11
Wat een dondersteen die Boeffie, levert wél een leuk verhaal op :D.
Ik heb haar ook ontmoet in Heteren en vond haar érg leuk, kan me voorstellen dat je haar in je hart gesloten hebt (l).
Ik wens jullie heel veel geluk en plezier met jullie Pipo en vergeet vooral niet ons op de hoogte te houden!
Oh, en uiteraard van harte welkom op het forum!

Dazzle
10 oktober 2009, 23:12
Van harte welkom op het forum!
Leuk te horen over de boeffenstreken ;) van Boeffie, dat het goed met haar gaat.

roofvogelcentrum-hades
10 oktober 2009, 23:21
Heey leuk te horen dat het goed gaat met boerbie, uhmmm boeffie.
Alleen zou ik blij zijn met een pan kippen soep door de keuken (je zou maar tomatensoep eten krijg je niet meer schoon:D).
Ach en wat betreft eten jatten blijken daar de herplaatsers echt een neus voor te hebben:-#.

Veel plezier met Boeffie en veel plezier op dit forum.

Groeten natasja en matthew.
:)$:)$:)$ bink, under, rino

OndeugdBoefie
10 oktober 2009, 23:26
Thanks allemaal voor het welkom heten en de lieve berichtjes.

En euh elly?? dit;

oja, en ter gerust stelling: mijn oude boef van 11 jaar haalde destijds zonder problemen eten van het aanrecht, terwijl ze toen al moeilijk liep van de arthrose!!:D

Weet niet of ik dat nou wel wilde weten hahahahaha
Werkt niet echt gerust stellend zeg maar:D

Groetjes, Ria en Boeffie:)$

Ps in de gallerij zijn al 2 fotos te vinden van haar:)

Ebonoss
11 oktober 2009, 00:58
Hoi Ria & kids,

Allereerst hartelijk welkom op het forum!

(l)Velen van ons kennen Boeffie/Boerbie van de Evenementendag in Heteren en deze allercharmantste dame heeft daar ons aller hart gestolen.
Wij hebben Boeffie in de ring van de herplaatsers geshowd en waren beiden op slag helemaal verliefd.......
De beheerder van Arduin had ons gewaarschuwd dat ze absoluut niet met andere honden overweg kan en aangezien wij al een bouvierdame, onze Ebony hebben, was het voor ons helaas geen optie om haar erbij te nemen. ;)Pech voor ons, mazzel voor jullie!!
Toch heeft ze de rit van Roosendaal naar Heteren samen met Ebony in de auto gezeten (wel gescheiden door een groot hek) maar er is wederzijds geen onvertogen grommetje gevallen! Ook tijdens de Evenementendag was haar gedrag heel vriendelijk en correct naar andere honden toe, inclusief Ebony (zie foto's).
Ik denk dat de beheerder bedoelde dat ze het niet kan velen om samen met nog een andere hond in één huis te leven, daar heeft ze denk ik moeite mee, madame heeft liever alle aandacht voor zichzelf......

:)bMijn mannetje en ik zijn echt heel erg blij te horen dat Boeffie nu een warm mandje bij jullie heeft gevonden en we vinden het super van je dat je nog wat avonturen van Boeffie met ons wilt delen.

hieronder vind je een stukje dat ik op het forum heb geschreven naar aanleiding van de Evenementendag.
Als je de link opent krijg je o.a. de foto's van de herplaatsers op de Evenementendag (dus ook lekker veel foto's van Boeffie) te zien.

(l)Ennuh Ria, we hopen snel nog véél meer avonturen van je "clowntje" te horen!!

http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2515&thumb=1 (http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2515) http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2444&thumb=1 (http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2444) http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2309&thumb=1 (http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2309)

Lieve mensen,

Allereerst wil ik ff kwijt dat het een supermooie dag is geweest waarvan we erg genoten hebben. Niet alleen om de fijne sfeer maar zeker de "drive" om er een mooie presentatie van te maken met als doel nieuwe baasjes te zoeken voor de herplaatsers!
1 Herplaatser is geplaatst en dat was al het werk helemaal waard!
Nogmaals mijn complimenten voor de inventiviteit, creativiteit en het organisatietalent van alle mensen die zich beijverd hebben om deze dag tot een geslaagde en succesvolle dag te maken!!!
O ja, de vlaai was overheerlijk, en ik kan het weten want ik heb "slechts" 2 stukken op....mijn heupen/achterkant zijn er blij mee!

Ons was gevraagd door Ylona om Boerbie op te halen in Roosendaal, de lieverd had alleen niet in de gaten dat Brabant héééél groot is en de afstand Oss-Roosendaal toch ruwweg zo'n 100 km vice versa extra rijden is....In 1e instantie hadden wij zoiets van: nou nee, laat deze beker maar aan ons voorbij gaan...gekkenwerk...nee, niet zo'n zin in...nee laten we kijken of iemand anders wellicht...enz. Toen begon het te kriebelen, ik zag dat Gert stiekum OP MIJN COMPUTER (streng verboden gebied voor onbevoegden hihihihi) naar info over Boerbie aan het zoeken was...en ja hoor, inene hoorde ik dat we (wat ik stiekum al gehoopt had) zondag ff via Roosendaal om Boerbie op te pikken, naar Heteren gingen.
We hadden beiden zoiets van deze kans om zich te presenteren kunnen we haar niet ontzeggen....

Afijn, nadat we ons "ingelezen" hadden zodat we enigszins een beeld konden vormen van haar karakter en van de andere kant, de boerboelkant die eigenlijk paralel loopt met het karakter van de bouvierkant van Boerbie, gingen we gewapend met extra slipketting en stevige lijn naar Roosendaal. Eenmaal daar aangekomen, werd Boerbie naar ons gebracht en ik zag in 1e instantie een volwassen, héél stevige/compacte hond met een stevig kakement. Na nóg maar eens het traliewerk gecontroleerd te hebben, immers Ebony zat op de achterbank, hebben we haar ingeladen en zijn op weg gegaan. Nadat ze een beetje om zich heen had gekeken is ze gaan liggen en heeft ze volgens mij gewoon liggen pitten totdat we in Heteren aangekomen waren alwaar ze nadat ze uit de auto was direct een stevige drol draaide. Dus zindelijk is ze zeer zeker! Achteraf gezien waren al die voorzorgsmaatregelen helemaal niet nodig geweest, het is een héle lieve kroelkont die als ze je vertrouwt zich helemaal geeft (zie foto's...).
Ook bij mij kwamen de traantjes toen we haar onverrichterzake weer terugbrachten naar het asiel, het is zo'n lief beest en ze gedraagt zich zo keurig en ook naar Ebony toe heeft ze zich héél netjes en zonder enige agressie gedragen. Wanneer ze die ene handicap maar niet had, dat ze geen andere honden accepteert in haar huis, had ik geen moment geaarzeld, dan was ik rechtstreeks naar huis gereden en had haar zélf gehouden....het is zo'n lieverd, en och, de "verpakking" is niet helemaal wat je van een boef verwacht, maar dat stoere uiterlijk heeft toch ook beslist wel zijn charme!!
Diegene die haar krijgt en als solo hond houdt, die krijgt er een heleboel liefde en trouw voor terug, daar ben ik van overtuigd!

Hier is de link voor de foto's die ik gisteren gemaakt heb:

http://cp1060156-a.dbsch1.nb.home.nl/photo/ (http://cp1060156-a.dbsch1.nb.home.nl/photo/)

Hanneke
11 oktober 2009, 09:14
Geweldig om te lezen dat deze meid het zo goed en buiten lief te zijn nog zoveel andere kwaliteiten bezit.:D
Ze is een echte bourgondier en dat is toch aangenamer dan een hond die met lange tanden zit te eten . DE vaatwasser kan de deur uit , je zit niet met vieze vloeren want die worden nog eens wat extra gedweild,kortom die boeffie is een wereldwijf. We hopen nog veel verhalen over deze comediant te lezen.

OndeugdBoefie
11 oktober 2009, 10:39
Hoi Ria & kids,

Allereerst hartelijk welkom op het forum!

(l)Velen van ons kennen Boeffie/Boerbie van de Evenementendag in Heteren en deze allercharmantste dame heeft daar ons aller hart gestolen.
Wij hebben Boeffie in de ring van de herplaatsers geshowd en waren beiden op slag helemaal verliefd.......
De beheerder van Arduin had ons gewaarschuwd dat ze absoluut niet met andere honden overweg kan en aangezien wij al een bouvierdame, onze Ebony hebben, was het voor ons helaas geen optie om haar erbij te nemen. ;)Pech voor ons, mazzel voor jullie!!
Toch heeft ze de rit van Roosendaal naar Heteren samen met Ebony in de auto gezeten (wel gescheiden door een groot hek) maar er is wederzijds geen onvertogen grommetje gevallen! Ook tijdens de Evenementendag was haar gedrag heel vriendelijk en correct naar andere honden toe, inclusief Ebony (zie foto's).
Ik denk dat de beheerder bedoelde dat ze het niet kan velen om samen met nog een andere hond in één huis te leven, daar heeft ze denk ik moeite mee, madame heeft liever alle aandacht voor zichzelf......

:)bMijn mannetje en ik zijn echt heel erg blij te horen dat Boeffie nu een warm mandje bij jullie heeft gevonden en we vinden het super van je dat je nog wat avonturen van Boeffie met ons wilt delen.

hieronder vind je een stukje dat ik op het forum heb geschreven naar aanleiding van de Evenementendag.
Als je de link opent krijg je o.a. de foto's van de herplaatsers op de Evenementendag (dus ook lekker veel foto's van Boeffie) te zien.

(l)Ennuh Ria, we hopen snel nog véél meer avonturen van je "clowntje" te horen!!

http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2515&thumb=1 (http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2515) http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2444&thumb=1 (http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2444) http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2309&thumb=1 (http://www.bouvierforum.nl/picture.php?albumid=25&pictureid=2309)

Lieve mensen,

Allereerst wil ik ff kwijt dat het een supermooie dag is geweest waarvan we erg genoten hebben. Niet alleen om de fijne sfeer maar zeker de "drive" om er een mooie presentatie van te maken met als doel nieuwe baasjes te zoeken voor de herplaatsers!
1 Herplaatser is geplaatst en dat was al het werk helemaal waard!
Nogmaals mijn complimenten voor de inventiviteit, creativiteit en het organisatietalent van alle mensen die zich beijverd hebben om deze dag tot een geslaagde en succesvolle dag te maken!!!
O ja, de vlaai was overheerlijk, en ik kan het weten want ik heb "slechts" 2 stukken op....mijn heupen/achterkant zijn er blij mee!

Ons was gevraagd door Ylona om Boerbie op te halen in Roosendaal, de lieverd had alleen niet in de gaten dat Brabant héééél groot is en de afstand Oss-Roosendaal toch ruwweg zo'n 100 km vice versa extra rijden is....In 1e instantie hadden wij zoiets van: nou nee, laat deze beker maar aan ons voorbij gaan...gekkenwerk...nee, niet zo'n zin in...nee laten we kijken of iemand anders wellicht...enz. Toen begon het te kriebelen, ik zag dat Gert stiekum OP MIJN COMPUTER (streng verboden gebied voor onbevoegden hihihihi) naar info over Boerbie aan het zoeken was...en ja hoor, inene hoorde ik dat we (wat ik stiekum al gehoopt had) zondag ff via Roosendaal om Boerbie op te pikken, naar Heteren gingen.
We hadden beiden zoiets van deze kans om zich te presenteren kunnen we haar niet ontzeggen....

Afijn, nadat we ons "ingelezen" hadden zodat we enigszins een beeld konden vormen van haar karakter en van de andere kant, de boerboelkant die eigenlijk paralel loopt met het karakter van de bouvierkant van Boerbie, gingen we gewapend met extra slipketting en stevige lijn naar Roosendaal. Eenmaal daar aangekomen, werd Boerbie naar ons gebracht en ik zag in 1e instantie een volwassen, héél stevige/compacte hond met een stevig kakement. Na nóg maar eens het traliewerk gecontroleerd te hebben, immers Ebony zat op de achterbank, hebben we haar ingeladen en zijn op weg gegaan. Nadat ze een beetje om zich heen had gekeken is ze gaan liggen en heeft ze volgens mij gewoon liggen pitten totdat we in Heteren aangekomen waren alwaar ze nadat ze uit de auto was direct een stevige drol draaide. Dus zindelijk is ze zeer zeker! Achteraf gezien waren al die voorzorgsmaatregelen helemaal niet nodig geweest, het is een héle lieve kroelkont die als ze je vertrouwt zich helemaal geeft (zie foto's...).
Ook bij mij kwamen de traantjes toen we haar onverrichterzake weer terugbrachten naar het asiel, het is zo'n lief beest en ze gedraagt zich zo keurig en ook naar Ebony toe heeft ze zich héél netjes en zonder enige agressie gedragen. Wanneer ze die ene handicap maar niet had, dat ze geen andere honden accepteert in haar huis, had ik geen moment geaarzeld, dan was ik rechtstreeks naar huis gereden en had haar zélf gehouden....het is zo'n lieverd, en och, de "verpakking" is niet helemaal wat je van een boef verwacht, maar dat stoere uiterlijk heeft toch ook beslist wel zijn charme!!
Diegene die haar krijgt en als solo hond houdt, die krijgt er een heleboel liefde en trouw voor terug, daar ben ik van overtuigd!

Hier is de link voor de foto's die ik gisteren gemaakt heb:

http://cp1060156-a.dbsch1.nb.home.nl/photo/ (http://cp1060156-a.dbsch1.nb.home.nl/photo/)

Thanks, heb gelijk even bij de fotos gekeken;)

Ik heb in juli mijn witte herder Cindy in moeten laten slapen. Eigenlijk verstandelijk gezien dacht ik hmmz ik weet niet of ik nog wel aan een hond begin. Maar goed je weet hoe dat gaat, bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Kan gewoon niet zonder hond.
Boeffie had ik gezien hier op het forum en ik ben ook in Heteren geweest.
Ik was daar op de motor,(bewust gedaan om mezelf even wat ademruimte te geven hahaha) hielp natuurlijk geen barst, ik was verkocht.

Wat het hondenverhaal betreft.
Er is me verteld dat ze niet met andere honden kan, ik zou haar niet los kunnen laten lopen, ze zou pas nog een st bernhard vast gehad hebben.
Verhalen die eigenlijk helemaal niet rijmden met dat wat ik in Heteren gezien had. Ik zei nog "ik heb daar een hele rustige hond gezien die nog geen boeh of bah zei in de buurt van al die bouviers" , het antwoord was dat ze dat ook niet deed maar gewoon gelijk greep. Zij durfden het niet meer aan om Boeffie nog eens los bij anderen honden te laten.
Er werd me tevens aangeraden niet mijn kids met haar te laten wandelen omdat ze nogal sterk is en het link blijft met honden in de buurt.

Afijn nu terug naar hier.
Wij ervaren haar als een hele lieve rustige hond met vele ondeugende streken. De huisdieren die we hier hebben (cavia,ratten) zijn verhuisd naar boven dus ze heeft het rijk alleen.
Buiten heb ik over het algemeen geen rare dingen gezien van der.
Ik wandel vrij veel en kom dan natuurlijk ook de nodige honden tegen die wel los lopen. Ook honden die het nodig vinden om zich op Boeffie te storten bijna. Die ik dan vervolgens bij het nekvel pak en aan de kant zet (lees slinger hahahaha) GRRR moeten van mun hondje afblijven he:p
Tot nu toe reageerde ze dan behoorlijk angstig, duikt ineen, oren plat en trekt zich terug. Iets wat je niet zou verwachten als je het verhaal van het asiel hoort.
Ik heb haar tot nu toe 2 keer horen blaffen tegen een andere hond en dat is als de andere hond vreselijk dominant aankomt en tegen der uitvalt.
Sja lijkt me normaal dat ze daar op reageerd, zijn van die dingen moeten ze bij mij ook niet doen want dan haal ik ook uit hahahaha
Mijn kids laten haar ook gewoon uit, ze houden goed rekening met andere honden en kijken goed uit, geen centje pijn boeffie loopt heel lief en zonder te trekken netjes mee.

Ik weet het niet, al met al heb ik twijfels bij de verhalen van het asiel.
Dat ze niet met andere honden in huis kan zou kunnen, ik heb geen andere hond en ga dat ook niet uit proberen. Wat buiten betreft denk ik dat het allemaal wel meevalt.
Daarnaast heb ik het vermoeden dat deze dame klappen gehad heeft.
Ze is behoorlijk onderdanig. Te, wil ik bijna zeggen.
Ze is ook meer open tegenover vrouwen dan mannen is me opgevallen. Sommigen kan ze ook echt op negeer zetten hahaha wel komisch om te zien ook. Afijn dit zijn de dingen die me tot nu toe opgevallen zijn.

Fijn dat jullie al een hond hadden, hahahaha.
En nu weet je dat jullie ritje naar heteren met Boeffie dus niet voor niets was. Dank zij jullie heeft ze toch een nieuw thuis.

Dus namens Boeffie een poot en een kussie als dank je wel:D

Groetjes Ria

MaraJade
11 oktober 2009, 10:52
Hoi Ria

Uit ervaring weet ik dat soms niet alle info klopt maar zoals ik Boefie beleefd heb in Heteren was het een zachtaardige hond maar wel eentje die toch wel weet wat ze wilt.

Ik ben heel benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen!!!

Nogmaals veel plezier gewenst met Boefie. Maar dat zal wel lukken zoals ik haar in haar mandje zag liggen.

Groetjes

Mara

annebasco
11 oktober 2009, 12:40
Hoi Ria, van Harte Welom op het forum en wat een prachtig verhaal heb je geschreven over Boeffie, wat een heerlijke ondeugd is ze toch, ze houdt je zo lekker bezig met ruimen en poetsen.
Als er bij ons gebeld wordt of ik kom thuis moet Basco ook altijd iets oppakken om me mee te begroeten, daarvoor dienen hier in huis gewoon zijn 3 knuffels die hier altijd overal rondslingeren.

Blijf vooral schrijven over dat clowntje, ik heb ervan genoten!

jantina&rené
12 oktober 2009, 12:10
Ik ben zo blij voor boeffie:D