PDA

Volledige versie bekijken : Even voorstellen...

MaraJade
16 oktober 2009, 14:20
Hoi hoi,
Ik weet niet of ik me al een keertje voorgesteld heb, maar ik wil het bij deze toch nog een keertje doen ook al kennen de meesten me.

Mijn naam is Mara. Ik ben 29 jaar jong of oud, net hoe je het wil zien en ben werkzaam in de supermarkt als verkoopmedewerkster. Ik woon en werk in de omgeving van Venlo, Noord-Limburg en ben dol op dieren.

Mijn hobby’s zijn bezig zijn met mijn hond en mijn vogels, lezen, schrijven, foto’s maken, muziek luisteren en films kijken.

Ik heb een bouvier van 13 november 2007 die naar de naam Beau luistert. Ik doe met haar aan Breitensport, dat is een combinatie tussen gehoorzaamheid en behendigheid en samen lopen we wedstrijden en ben ik in opleiding voor instructeur Breitensport en daarnaast wil ik in de toekomst een opleiding volgen voor keurmeester. Dus ik ben actief in de hondensport met mijn bouvier.

Verder heb ik al twee honden uit het asiel gehad, een keeshondje wat zwaar mishandeld was en een blonde bouvier die ze uit de auto gezet hadden.

Onze eerste hond was dus Tarzan, een reu van een jaar of acht. Ze wisten weinig van hem en na een wandeling hebben we hem mee naar huis genomen. Het was een lief hondje, de eerste nacht brak hij de tent af want op advies van de asielmedewerker hadden we hem in de keuken gezet omdat hij daar niets kapot kon maken. De volgende nacht hebben we de deur naar de slaapkamer open gelaten en hij ging mee naar boven en kroop onder het bed. Ondanks dat hij zwaar mishandeld was door zijn vorige eigenaar, was het een lieve hond maar natuurlijk moet men een hond nooit alleen met kinderen laten, hoe lief ze ook zijn. Alleen had hij een gebrek, en dat was dat hij deed bijten als je onverwacht te dicht bij hem kwam. Maar naarmate hij langer bij ons verbleef, des te minder werd het. Verder was Tarzan een grote kroelkont en dol op fruit. Helaas hebben we hem acht jaar later moeten laten inslapen na een hersenbloeding. Maar toen was hij al een jaar of zestien, had staar aan beide ogen, hoorde slecht maar was verder nog gezond tot de hersenbloeding.

Daarna kregen we Oscar, een blonde boef, leeftijd onbekend en uitgezet bij een bungalowpark in Noord-Limburg. Hij was pas 7 dagen in het asiel en moest nog 7 dagen blijven want de eigenaar moest de kans krijgen om hem op te halen. Maar goed, er kwam dus niemand hem ophalen waar ik natuurlijk erg blij mee was. Oscar was een hond die wel al opvoeding gehad, ondanks dat hij nog redelijk jong was. Hij luisterde goed en was een echte sul. Met hem hebben we heel veel geluk gehad, vooral toen er een klein kindje in ons huishouden kwam. Oscar was daar erg zorgzaam voor. Wel hebben we besloten toen we hem op gingen halen om meteen een gehoorzaamheidcursus te volgen want dan went je hond aan jouw commando’s en je manier van omgaan. Deze cursus heeft toen mijn vader gedaan omdat Oscar daar beter naar luisterde dan naar mij. Helaas hebben we Oscar te vroeg moeten laten gaan vanwege prostaatkanker met uitzaaiingen naar de nieren en de lever. En dan moet je een keuze maken, ook al is het geen leuke keuze maar je wilt je trouwe viervoeter niet laten lijden.

En toen kregen we Beau, een zwarte bouvier. Ze kwam als puppy bij ons wonen en groeide op met mij, mijn ouders, mijn broer, schoonzusje en hun dochtertje. Ze is een energieke bouvier want ze komt uit werklijnen en is ook erg gemotiveerd om voor de baas te werken, in dit geval dus mij. We zijn begonnen met de puppycursus, dat vond ze geweldig en met 22 weken gingen we naar de gehoorzaamheid beginners. Soms mag je niet door met je hond totdat de hond wat rijper is maar Beau mocht meteen door naar de beginners. Vandaar uit zijn we naar de gevorderden gegaan en toen ze bijna een jaar was mochten we Breitensport gaan doen. Breitensport mag pas bedreven worden vanaf een jaar vanwege de toestellen maar ik heb het begin erg rustig gedaan en geen hindernissen genomen. Na een half jaar hebben we samen onze eerste wedstrijd gelopen en dat ging best wel goed. Vanaf volgend wedstrijdseizoen ga ik waarschijnlijk meer wedstrijden lopen en kunnen jullie onze avonturen volgen. Ik ben met de gehoorzaamheid ook doorgegaan, we zijn nu bezig met de gehoorzaamheid vergevorderden, dat is de cursus voor de G&G 1. Helaas moeten we het examen nog een keertje overdoen omdat een onderdeel niet goed ging, maar ach, volgende keer beter.

Graag zou ik in de toekomst meer willen doen met honden wat betreft training en dergelijke. Daarom ben ik nu ook bezig met een instructeursopleiding via Stichting Breitensport Nederland.
Mochten jullie nog vragen hebben over mij, een van mijn honden, over Breitensport of iets anders, stel je vraag gerust en ik zal altijd antwoord geven in zo verre ik dat kan.

Groetjes
Mara en Beau

kenter
16 oktober 2009, 15:43
Hoi Mara, netjes en lekker uitgebreid voorgesteld..leuk!!
Lekker actief zo met je boeffie, ontzettend leuk om te doen lijkt mij..
Wens je veel succes privé en met de herplaatsers..:top:

MaraJade
16 oktober 2009, 18:44
Hoi Elly

Dank je wel voor je leuke reactie. Zoals gezegd, de meesten kennen me wel maar het is wel zo netjes om me even uitgebreid voor te stellen.

Ja, ik ben druk met Beau, dus moet mijn tijd ook goed verdelen tussne alles en dat is soms wel moeilijk hoor.

Groetjes

Mara

annebasco
17 oktober 2009, 11:39
Hoi Mara, wat een bezige bij ben je en Beau komt ook niks tekort lees ik wel, verder veel succes met de instructeursopleiding en het examen G&G1 met Beau en graag lezen we in de toekomst het vervolg van de avonturen van jullie. Heel veel succes!

loraine
17 oktober 2009, 12:48
He Mara, leuk verhaal over jullie.

Fijn dat je zo lekker met Beau bezig bent. Ach, dat examen is dan wel een bijzaak, maar toch leuk om te halen natuurlijk.
Hopelijk bezorgen jullie ons nog leuke verhalen.
Ze is al net zo'n energieke rakker als die van ons, de werklijn he?????

Chanel
17 oktober 2009, 12:52
Hoi Mara,

Leuk hoor zo'n compleet verhaal over jezelf met de honden!

Nogmaals heel veel succes gewenst!

MaraJade
17 oktober 2009, 13:13
Hoi Anneke

Ik zit nog in de cursus die voor G&G komt, we hebben over 4 weken examen en dan zien we wel verder wat we gaan doen, of verder met gehoorzaamheid of we gaan frisbeeën voor 10 lessen of we gaan eens 10 lessen behendigheid doen (naast de breitensport).

Hoi Loraine

Beau komt idd uit de werklijn. Van haar vader staat hier op de site ook een filmpje, een waanzinnig filmpje om eerlijk te zijn en mijn eigen instructeur was er heel erg van onder de indruk (hij trainde zelf altijd politiehonden, rottweilers, herders).

Hoi Chanel

Dank je wel.

Groetjes

Mara

Dazzle
17 oktober 2009, 13:25
Zo dat is nog eens voorstellen, we weten nu bijna alles van je ;).
Leuk om te lezen hoor.
Maar had je in Heteren in levende lijve al ontmoet, wel zo leuk.