PDA

Volledige versie bekijken : steeds terug kerende oorontsteking bouvier

oudprikbord
8 maart 2002, 18:42
Onze bouvier(Daimy)heeft heel regelmatig oorontsteking. Na verschillende keren zalf bij de dierenarts gehaald te hebben, was de conclussie van de dierenarts de laatste keer,ongeveer 2 maanden geleden, dat als het nu weer snel terug zou komen,Daimy een operatie moest ondergaan. Het gehoororgaan zou verwijderd moeten worden! Daimy zou dan geen ontstekking meer krijgen maar is dan wel doof aan 1 oor. Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Daimy is ruim 4 jaar oud.

oudprikbord
8 maart 2002, 18:43
Oorontsteking bij bouviers komt meer voor dan vroeger,dit door de flaporen.
Het advies wat ik je kan geven is.
100% kamile olie kopen en dan 8 druppels in 50ml gekookt water en hier de oren van je bouvier mee schoon maken.
Dit voorkomt vuil in het oor en het voorkomt ontstekkingen omdat kamele een verzachtende en reinigend werking heeft.
Je kan dit allicht proberen voor dat je het besluit neemt om je bouvier te laten opereren.

oudprikbord
Je kunt ook met homeopathie het ontstoken oor behandelen.
Koop bij de drogist het middel Calendula-tinctuur en behandel het oor hiermee.
Bij mijn boef heeft het goed geholpen,de gehoorgang verwijderen vind ik wel erg onzinnig klinken.
Heeft jou dierenarts wel verstand van honden?

oudprikbord
Bij mijn bouvier heeft medicinale Johannes olie van Dr. Vogel goed geholpen. Gewoon 1 drupje er in doen en met een watje even wat droog deppen. Het helpt eigenlijk overal voor. Ook voor plekjes en andere wondjes.