PDA

Volledige versie bekijken : Hebben meer bouviers dit??

random
17 mei 2005, 21:10
mijn bouvier heeft het probleem dat ze maar 3 maanden haar voer goed eet en dan haar eten laat staan.
Als ik dan een ander merk voer neem gaat het weer goed voor een paar maanden maar daarna is het weer over.
Komt dit meer voor bij bouviers of is mijn meisje gewoon kieskeurig?

bella
18 mei 2005, 09:46
Jouw dame is denk ik gewoon tot in haar teennagels verwend. Geen verwijt want mijn meneer heeft precies hetzelfde!!!! Die maakt het vermoedelijk nog bonter want 's morgens gaat ze altijd direct naar mijn vader en krijgt dan wat koekjes op bed. Moraal van het verhaal.....meneer wenst bij zijn brokken gevoerd te worden, liefst brok voor brok!!!! Het schijnt lekker te smaken en 2 maal per week een vleesmaaltijd gaat er ook wel in.per slot eten wij ook niet iedere avond hetzelfde.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat sinds hij farmfood eet hij niets anders meer wil, in ieder geval de laatste 5 maanden.
groetjes,Bella

chris
18 mei 2005, 15:40
Gewoon eten zetten en na 10 minuten wegnemen.Als boef er niet aan komt is dat zijn probleem.Na een dag of twee zal je wel merken dat je hond zo kieskeurig niet is en zal hij wel vlot zijn voer opeten zodra je het voor zijn neus zet.Ik houd nu wel rekening ermee dat je boef geen klachten heeft over het voer zoals diaree,overgeven,enz.......

bella
18 mei 2005, 19:19
Dit gaat wel vaak op maar niet altijd. Ook ik kreeg deze tip en meneer heeft het 5 dagen volgehouden. Toen was ik maar de minste.
groetjes, Bella

chris
18 mei 2005, 19:48
Ben ik mee eens,ook de mijne heeft 4 dagen gedaan of zijn voer niet te vreten was .Ik denken dat hij toch maar eens ander voer moest proberen tot mijn vrouw langs haar neus weg zei dat hij 's middags lekker boterhammen met kaas kreeg.Vrouwtje uitgelegd waarom ze het niet meer mocht geven en na twee dagen koos meneer eieren voor zijn geld.

bella
18 mei 2005, 21:22
hahaha vrouwtjes he!!!! maar de mijne kreeg na de eerst "vastendag"echt niets anders meer. Dat noemen ze karakter. Geweldig toch onze boeffies.
groetjes,Bella

chris
19 mei 2005, 17:39
Jaaaa,eigenwijs mag je ze wel noemen die boeven.Mijn rottie is een ander kaliber,gelijk wat je voor hem zet vreet ie aan een recordtempo op.Er is niks wat hij niet lust.Meneer boef daarentegen.

bella
19 mei 2005, 18:48
Ja inderdaad, Boef krijgt 'smiddags altijd een kopje melk en en plak ontbijtkoek. Als ik vergeet er boter op te doen moet hij het niet hahaha
groetjes,Bella

Jeanka
19 mei 2005, 19:42
Kieskeurig? Ja, dat is Balou inderdaad. Meneer eet wel, maar het eten mag niet anders smaken dan hij gewend is, want dan mot ie 't niet meer. Echter, een ietsie pietsie flintertje leverpastei light of Slankie doet wonderen.

Maar meneer is echt kieskeurig als het koekjes betreft. Mensen mogen hem best een koekje aanbieden, want 9 van de 10 keer moet hij ze niet hebben. Hij heeft wel een speciale manier van afwijzen. Eerst gaat hij keurig zitten, geeft een poot en neemt het koekje heel voorzichtig aan. Gelijk daarna spuugt hij het uit, zover als hij kan. Ooit gehoord van een hond die mensen kan beledigen? Nou, Balou kan dat. Ik heb hem niet zo opgevoed, maar ja, een bouvier heeft gelukkig ook nog een eigen mening.

bella
19 mei 2005, 21:07
Ha die jeanka,

Dat uitspugen doet die van mij ook. Alleen niet ver weg, gewoon plop..en weg koekje. Wel heeft hij de gewoonte om de gever van het koekje dan aan te kijken met een blik van vreet dat zelf maar. Bij de dierenarts krijgt hij altijd eerst een koekje wat hij niet lekker vind omdat ze het zo leuk vinden!!!!
Waar die van mij dol op is,is gekruid eten. Sambal en peper is niet veilig voor meneer, en de boer die hij erna laat hoor je kilometers ver.
groetjes,Bella

Henkie
21 mei 2005, 00:03
Kieskeurig? Zou kunnen, maar 3 maanden wel eten en dan niet...Mijn boef had dat in het begin ook, en ik steeds maar weer iets anders kopen. Dan ging het weer een paar maanden goed en ineens vrattie helemaal niet meer totdat ik weer iets nieuws kocht. Nu gaat het goed en hij eet al maanden (7) hetzelfde. 1 voordeel heb je...een hond kan heel lang (minimaal 3 dagen) zonder eten (maar niet zonder water!!) Heel af en toe heeft die van mij weer dezelfde neiging, ik gooi dan dan 1 of 2 van die Minibotjes bij z'n voer als hij erbij staat en vervolgens eet hij in 1 keer z'n bak leeg. Ik gooi ook altijd een Schapenvet-bonbon bij z'n voer en dat eettie er als eerste uit en vervolgens de rest van z'n voer. Als hij niet eet moet je hem aboluut niks extra's geven, geen koekjes, brokjes, joost mag weten wat, helemaal niets! Als dan helemaal niets helpt....dan toch maar weer ander voer proberen.
Succes

bella
21 mei 2005, 13:07
Zowel onze boeffies als wij zijn allemaal hetzelfde hahaha en de boeffies.....die winnen dus altijd. Maar we hebben ze om te verwennen dus daar is niets mis mee.
groetjes,Bella

snuffel
26 mei 2005, 10:10
jaja, heel herkenbaar dit verhaal. Ik heb twee boefies, de een eet alles al is het droge rijst en de andere eet een aantal weken hetzelfde en dan moet er iets nieuw verzonnen worden.En geen eten geven of steeds dezelfde brokken neerzetten heeft totaal geen effect........ze eet dan gewoon niet!
Het zijn allebei meisjes...........dus ook daar zit kennelijk verschil in.

groetjes Snuffel

jumbojet
15 december 2005, 19:08
Jumbo heeft het gepresteerd tijdens de vakantie heeeeeel zielig te doen. Hij at de eerste dag niet (aangezien we net in de hitte golf zaten, wilde ik graag dat hij goed at en dronk) dus de tweede dag even uit de hand zijn voer gegeven. Dit beviel hem prima, dus dertien dagen uit de hand gegeten. De dag voor vertrek waren we druk aan het inpakken. Ik stelde Jumbo voor om nu zelf maar eens te eten want we waren druk... Jumbo keek even verbaasd en liep rustig naar zijn etensbak en zelf!!:rolleyes: :p

Elly de Roos
15 december 2005, 22:31
hoi Jaenke, Dat van brokkies uitspugen dat ken ik wel. Mijn meneer van 10 jaar lust dus echt geen frolic. De meeste honden vinden het lekker, maar hij niet. En inderdaad hij pakt het ook heel voorzichtig aan gaat daar voor ook zitten en laat alle kunstjes die die heeft zien en als hij dan proeft van he? dat is frolic spuugt hij het met een boog weg.
Hoe bedoel je dus honden hebben geen smaak.
Het goedkoopste koekje wat je kan krijgen eet hij wel, maar frolic spuugt hij echt uit.

Groetjes Elly en knuffies van Bica

Ruben en Loes
16 december 2005, 11:59
Mijn geheim is gewoon er een heel klein beetje gele vla over de brokjes doen...
geloof me ...altijd lege bakken!! Was een raadje van een dierenarts die ik vroeger had....nou het werkt echt!!

Veel plezier allemaal met jullie boeffies

Groetjes Loes

P@aulus
2 februari 2006, 11:35
Hoi,
Tjee, als ik alle berichten lees dan heeft mijn boef dezelfde eetproblemen. Ik ben heel consequent, na 10 min. neem ik de brokken weg, maar madame heeft het nu al 5 dagen volgehouden, overal haalt ze haar neus voor op. Vlgs. de dierenarts is ze gezond en ja zo ziet ze ook uit en ze zit vol energie. Ik ben al 4 keer gewisseld van merk, doe ook een beetje leverpathe op de brokken, dat gaat een tijdje goed, en dan hop, eet ze weer niet meer. Van Eukanuba, canex, Prince, allemaal hetzelfde, 2 weken ok, dan weer niet eten. 1x in de week houdt ik een vleesdag, ja dat eet ze dan wel, maar ik kan niet aan de gang blijven!
Ik heb het vermoeden dat mijn boef niet houdt van harde brokken, dus ga ik eens op zoek naar zachte brokken, maar welke? Wellicht moet jij dat ook maar eens doen. Tis wat die boefkes..
groetjes, Paul

en als iemand nog tips ook voor mij heeft, ze zijn meer dan welkom!

graventein
2 februari 2006, 14:34
Onze 2 boefies krijgen eukanuba brokken. Ik doe hier dan een 'hamburger' van RODI door:confused: . Dit is vlees uit de diepvries en kun je in verschillende soorten krijgen. Ze zitten per 4 verpakt in een doosje en kosten zo,n 1 tot 1,5 euro per doosje. Je moest eens zien hoe stapelidioot ze doen als ik het voor ze klaarmaak. En je hebt het voordeel dat het niet stinkt als het is ontdooit. (nou ja bijna niet, zelfs de :eek: penshamburgers :eek: niet). En het is ook nog goed voor je hond. :cool:

Catootje
3 februari 2006, 21:07
Vlees uit de diepvries is altijd goed, ik geef het alleen niet door de brokken. Jazz krijgt Royal Canin maxi light. Twee keer per week heeft ze een "vleesdag", ze krijgt dan vlees i.p.v. brokken. :) Goed voor de maag-darmflora heb ik geleerd.

boevengek
8 juli 2006, 18:59
Mijn vorige boef at alleen een patatje met mayo,
voor een droog patatje haalde ze haar neus op!
Ze was gek op een likje ijs, maar wel een magnum, want die
simpele chocorocks vond ze maar niks.
groetjes

kenter
8 juli 2006, 19:08
onze Rowan eet ook slecht...er moet altijd wat overheen. Toen we net over waren op cavom at hij erg enthousiast.....maar na een paar dagen ...niks meer
Hij loopt dus naar zijn bak....ruikt en kijkt mij aan van "is dit alles ????"
Dan doe ik er culinesse overheen en.....meneer eet !
De teven eten alles ....en snel !!!! Die zien er ook welvarend uit....niet te dik gelukkig maar wel lekker stevig...Rowan is onze "garnaal "..haha

boevengek
9 juli 2006, 11:58
Mijn vorige boef at alleen patat met mayo!
Voor patat zonder haalde ze haar neus op.
Ze was gek op ijs, maar dan wel een magnum.
Een simpele chocorock hoefde mevrouw niet!
Als ik dit stukje nu terug lees begrijp ik wel waarom ze slecht at!
Hoezo verwent?
Groetjes.

lars
9 juli 2006, 15:17
Hahaha

Wat zijn het toch onwijs geweldige superslimme honden he !!!:D :D :D

dayco
9 juli 2006, 17:20
mijnen dayco wil al sinds hij een pup is bijna niet eten,hij was mager, agressief en voelde zich niet goed in zijn vel.Al deze zaken zijn absoluut niet eigen aan bouviers toch! Ik heb alle mogelijke soorten droogvoer geprobeerd,er eens iets onder mengen wou nog voor een paar dagen helpen,maar dan ging het weer terug naar af.Uiteindelijk tegen alle advies van dierenartsen in overgeschakeld naar Kvv ( Versvoer van carnibest en duck als afwisseling) en 2 keer per week stel ik zelf zijn voer samen.En hoe hij nu eet niet normaal gewoon,en agressie helemaal verdwenen,de kilos komen erbij en hij voelt zich heel goed nu.Voor mij was dit de oplossing wat de dierenartsen er ook van vinden mijn hond heeft zelf aangegeven wat de beste voeding voor hem is en dat zijn geen brokken.