Volledige versie bekijken : motor olie en vet
longbeach
21 mei 2005, 14:10
hallo,
onze boef vindt het zo ongelooflijk prettig om steeds opnieuw z'n kop tussen de motor van bij ons geparkeerde vrachtwagens te proppen met als resultaat:van neus tot oren vol olie en motorvet!!!
nu met hondenchampoo krijg ik dat goedje niet uit zijn haren en moet ik mensen champoo gebruiken (voor vet haar).
kan dit schade veroorzaken aan zijn huid?
mvg
kris
patricia
21 mei 2005, 14:59
hoi kris,
voor een keertje kan het geen kwaad maar ik zal dan afwasmiddel gebruiken en als je het eng voor zijn huid vindt dan neem je afwasmiddel van het merk neutral dat is speciaal voor de gevoelige huid maar dreft of zo kan ook,
groet patries.
petra563
21 mei 2005, 18:22
Wij wassen de koppen nog wel eens met zwitsal babyshampoo. Hier hebben ze geen last van of krijgen ze irritatie van.
En het prikt ook niet in de ogen, kan je toch de kop goed wassen zonder ogen irritatie
veel succes met je glibberige bouviers
Clausie
21 mei 2005, 21:21
Wij hebben onze boeffies altijd een wasbeurt gegeven met de ouderwetse Badedash (de groene). Schijnt onschadelijk voor de hondenhuid te zijn, ook bij een regelmatig gebruik. Tevens is dit een goed middel om een wond schoon te maken/houden. Werkt ontsmettend. (tip van een DA)
Claudia
hoi Kris.
ik herken je probleem met het smeer van de vrachtwagens, en het smeer wat je hond aan zijn kop en in zijn vacht krijgt is er redelijk makkelijk uit te wassen met garagezeep. ( merk Dreumex)
dit is de zeep die de monteurs in de garages gebruiken om hun handen mee te wassen.
ik kreeg deze tip van vrienden van ons die dus professioneel speuren met Herders en Labradors in de Havens van Rotterdam en daar de containers en vrachtwagens dus moeten afsnuffelen om illegaal mensen en drugstransport op te sporen.
deze honden zitten dus vrijwel dagelijks onder de olie en smeer en worden er dus ook bijna dagelijks mee schoongemaakt.
we hebben het zelf ook een keer uitgeprobeerd toen een van onze honden onder de smeer terugkwam en het werkt perfect.
groetjes Carin.
Ik heb die garagezeep ook jaren gebruikt en het werkt zelfs als er verf in het haar zit. Wat wel eens aan te raden is, als het hardnekkig vastzit, is om het er even in te laten trekken eer je het er uit spoelt.
Meeste merken garagezeep zullen wel goed zijn denk ik.
longbeach
22 mei 2005, 15:59
hallo bouvierfreekjes,
bedankt voor de goeie tip's!!
ondertussen heb ik onze oliesmurf al clean gekregen.
na vijf maal z'n kop met schampoo te hebben gewassen heb ik uiteindelijk dreft(afwasmiddel) voor gevoelige handen moeten gebruiken,en dat werkte onmiddellijk in tegenstelling tot schampoo!
maar wat die garagezeep betreft ga ik zeker onthouden!!
mvg
kris
Longbeach je moet wel uitkijken hoor.
Er zijn dingen die dodelijk zijn voor honden bv koelvloeistof.
Ik wil je niet bang maken maar denk er ff om wanneer je hondje bij de auto's aan het spelen is