PDA

Volledige versie bekijken : baarmoeder ontsteking

oudprikbord
8 maart 2002, 18:41
Vandaag 4 juli is onze bouvier Odessa geopereeerd.
Ze is nu 7,5 jaar en is altijd kerngezond geweest.
Vorige week zondag begon ze ineens plassen bloed te verliezen.Na een bezoek aan de dierenarts en een antibioticakuur zou dit na enkele dagen wel over zijn.Haar baarmoeder was licht ontstoken.
Nu 9 dagen verder is haar baarmoeder verwijderd werd er onder in de buik een tumor, twee tepels,en een limpfeklier verwijderd.
Ik begrijp nog steeds niet dat wij tot vorige week niets aan haar hebben gemerkt.De dierenarts vertelde dat een baarmoeder ontsteking zich ineens
kan voordoen en dat de tumor door het verwijderen van de baarmoeder optijd is ondekt.
Gelukkig is de operatie geslaagd en kan ze nu gaan opsterken.Ik heb niet echt een vraag maar ik moest dit verhaal gewoon even vertellen

oudprikbord
8 maart 2002, 18:41
Hallo, ook ik kan met je meepraten over dit onderwerp.
Onze bouvier heeft precies hetzelfde gehad.
Ineens ging ze krom lopen en piepte continu.
Het bleef aanhouden en ze wilde zelfs niet meer mee naar buiten toe.
Wij zijn dezelfde avond nog naar een dierenarts gereden die een spoedoperatie moest uitvoeren.
De baarmoeder van ons 3 jaar oude teefje stond op springen door de zwelling hierin.
Ook ik heb niets gemerkt en ze is zelfs nog mee geweest naar het strand en heeft daar met andere honden gespeeld.
Ook ik loop met veel vragen rond , hoe dit nu zomaar kan.
Ik had dolgraag een nestje met haar wilen fokken.
Ook dat is niet meer mogelijk.
Toch ben ik dolgelukkig dat ik haar nog heb.
Bijna was het misgegaan.
Mischien moet het lot zo zijn.
Ik weet het echt niet.
Ik voel met je mee , maar wees net als ik heel blij dat ze er nog is.
Ik wil haar voor geen goud missen , ze is echt mijn knuffeldame met of zonder baarmoeder.

oudprikbord
8 maart 2002, 18:42
Het is gebleken uit onderzoek,dat baarmoederontsteking meer voorkomt als je gebruik maakt van de anti-prikpil of tabletjes tegen de loopsheid.
Ik weet niet of jullie dit hebben gebruikt.
Toch wil ik dit even meegeven aan de eigenaren van een teefje die deze berichten lezen

oudprikbord
8 maart 2002, 18:42
Onze bouvier heeft nooit de prikpil gebruikt of tabletjes tegen loopsheid Ik heb inderdaad gehoort dat het risico op baarmoederontsteking groter is als je deze medicijnen geeft.
Odessa is weer helemaal opgeknapt en is veel actiever geworden na de operatie.