PDA

Volledige versie bekijken : Gehoorzaamheid vergevorderden.

MaraJade
31 oktober 2009, 13:04
Hoi iedereen

Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik voor de zomervakantie mijn examen gehoorzaamheid vergevorderden (zit voor de G&G1) gehad en is Beau gezakt, op een verplicht onderdeel...*zucht*. Maar goed, daarom moet ik nu dus herexamen doen. Daar baal ik gigantisch van en het was ook erg frustererend, weet eigenlijk niet of ik dat hier verteld heb maar zat er echt helemaal doorheen. We hadden zo hard getraind, het ging heel goed en dan nog zakken we.

Maar goed, we zijn nu dus al twee weken met de groep aan het trainen die over 2 weken op examen gaat en nu doet ze dus ook blijven liggen, het onderdeel waar ze dus op gezakt is.

Maar goed, we gaan er weer voor en hoop dat we deze keer wel slagen, hoop het wel maar Beau trekt zo naar me toe, en dergelijke examens bezorgen mij ontzettend veel stress en dat voelt ze aan...

Gaan jullie voor ons duimen?

Groetjes

Mara en :)$ Beau

loraine
31 oktober 2009, 13:21
He, zeker duimen we voor je.....zet hem op.

Doe alsof je dan zeker bent voor jezelf:cool:. Makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk.
Goed streng toespreken bij af liggen, misschien dat het helpt.

toi toi voor jou en :)$

annebasco
31 oktober 2009, 13:32
Wij gaan natuurlijk voor je duimen en dat gaat gewoon lukken deze keer!

roofvogelcentrum-hades
31 oktober 2009, 16:22
Tuurlijk duimen wij met de rest mee, want de hond kan het en jij sterkte met de zenuwen;).

Groetjes natasja en matthew

Kyrah
31 oktober 2009, 16:46
Wij duimen ook mee op het met pluim behalen van jullie examen.
Komt wel bekend voor hoor die stress tijdens het examen.
Ik had het met Macho ook. Alles ging altijd goed tot het examen, dan ging hij de mist in
{ of beter gezegd eigenlijk ik:o}
Tot ik mezelf zover kreeg om in m'n kop te prenten dat het wél om ons plezier ging
en als we zakten.....nou ja, dan zakten we maar, als we maar lekker bezig zijn.
En vanaf die tijd ging het beter:D:D.
En Beau en jij kunnen het!!!:cool:

Groetjes Silvia en een knuf van Macho.

MaraJade
31 oktober 2009, 17:10
Hoi iedereen

Bedankt voor de lieve woorden. Beau kan het donders goed, en het ergste vond ik de vorige keer, wij zakten met super goede punten maar juist het zwaarst wegende verplichte onderwerp halen we niet, en iemand die tijdens de les de kantjes er vanaf liep slaagt wel. Dan baal je toch echt he.

Maar we gaan er voor, wil graag door naar G&G 1 als het even kan.

Groetjes

Mara

Pakkie
31 oktober 2009, 17:15
Ach meid, er zijn ergere dingen in het leven... het is misschien een cliché, maar wel waarheid als een koe.

Hoe vaak ik wel niet gezakt ben. Of Freddy... Die is vorige week gezakt op speuren. Vandaag zijn we weer gaan trainen en helemaal klaar om hem te vertellen wat we nu precies wilden... Doet hij het toch een partij goed...Dan kan je zo'n hond wel weet ik wat toewensen.

Zolang je maar plezier hebt in het trainen en in de oefeningen die wel goed gaan kun je ervan uitgaan dat het allemaal ooit wel op zijn plaats gaat vallen.

Wat doe je in training anders dan op een examen waardoor Beau zich anders gaat gedragen? Het kan niet alleen jouw zenuwen zijn. Er is vast iets in je lichaamstaal wat net even anders is.

Natuurlijk duimen we hier ook voor je!!

MaraJade
31 oktober 2009, 17:23
Hoi Carmen

Dat is het stomme, dat het waarschijnlijk juist alleen maar de zenuwen zijn, Beau pikt heel gauw op hoe ik me voel, al heb ik nog niets gezegd en doe ik alsof er niets aan de hand is.

Maar we gaan het gewoon weer proberen maar ik heb wel zoiets van, als ik het nu niet haal, dan weet ik niet of ik het nogmaals ga proberen, denk het niet. Twee keer is zat.

Groetjes

Mara

Pakkie
31 oktober 2009, 17:55
Je doet dan dus waarschijnlijk iets anders dan anders, vanwege je zenuwen.
Doen alsof trapt een hond nooit in...

Of je moet jezelf zo trainen dat je ondanks alles altijd alles hetzelfde doet.
Dat is eigenlijk ook zoals je een hond traint.
Of je moet een beetje valsspelen en handhulpen gaan gebruiken. Beter een puntje eraf omdat je valsspeelt dan zakken op zo'n suf onderdeel als afliggen.

MaraJade
31 oktober 2009, 18:00
Hoi Pakkie

Mïjn trainer gaat me al helpen, als hij tussen Beau en mij instaat, dan blijft ze meestal wel liggen, en ik moet proberen om over haar heen te blijven kijken en gewoon echt stil te staan....Lol, en dat is niet altijd makkelijk.

Heb je nog tips?

Groetjes

Mara

Pakkie
31 oktober 2009, 18:10
Ik ben niet heel bekend met GG.

In het IPO hebben we af met afleiding. Eén hond ligt aan de kant af en de ander loopt zijn of haar appèlprogramma. Hierbij staat de geleider van de liggende hond uit het zicht achter een verstek.

Moet je in of uit het zicht staan?

Als je in het zicht moet staan kan je bijvoorbeeld je hond aanleren dat je staat met je vuisten gebald en van de hand die ze kan zien 1 vinger naar beneden houden zolang ze moet blijven. Of dit met de handen op de rug. Ook kan je, misschien dat dat helpt als het mag, met je rug naar haar toe gaan staan.

Uit het zicht kan je trainen dat je je af en toe laat zien. Gewoon hierbij de gebruikelijke commando's geven af of blijf. Hou het lekker spannend en bouw het uit in tijd. Tijdens het examen kan je, goed opletten of de keurmeerster niet naar je kijkt, dan stiekum je hoofd om het hoekje laten zien.

Wij moeten achter een verstek staan, uit het zicht van de hond.
Nu heb ik Ischias en kan ik niet stilstaan. Ik heb mijn hond dan ook geleerd dat hij mij af en toe te zien krijgt. Tijdens een wedstrijd mag je dat natuurlijk niet doen, maar ik zorg dat hij af en toe mijn bips of been te zien krijgt als ik sta te wiebelen. Al oplettend dat de keurmeester net op dat moment aan het schrijven is of aandachtig aan het kijken is naar degene die zijn of haar appèl loopt. Anders krijg ik natuurlijk strafpunten en dat moet je zien te voorkomen.

In principe mag je alles doen, mits sportief naar de hond toe, zolang de keurmeester het maar niet ziet. En vergis je niet, die mensen zijn erop getraind en zien bijna alles. Heel irritant:D

MaraJade
31 oktober 2009, 18:13
Hoi Pakkie

Het is blijven liggen met afleiding, de keurmeester of onze instructeur, die staat bij ons op het veld en geeft ons de aanwijzingen wat we moeten doen, loopt dan een rondje langs alle honden. Het was voorheen blijven liggen uit zicht maar dat ging eigenlijk altijd mis (Behalve met onze Oscar, die vond het allemaal prima en ging gewoon slapen).

Ik heb nog maar dagen om Beau te trainen....maar het zal hopelijk goed gaan. Mocht ze onverhoopt toch opstaan tijdens het examen en ze blijft dus de komende tijd netjes liggen, dan gaan ze daar rekening mee houden. Dus.....

Mara

loraine
31 oktober 2009, 18:13
Hoi Pakkie

Mïjn trainer gaat me al helpen, als hij tussen Beau en mij instaat, dan blijft ze meestal wel liggen, en ik moet proberen om over haar heen te blijven kijken en gewoon echt stil te staan....Lol, en dat is niet altijd makkelijk.

Heb je nog tips?

Groetjes

Mara

Bij het afliggen, kijk ik Rodan nooit aan. Juist dan zou hij opstaan en hij is een kei in het afliggen, waar ik ben en wanneer ik niet in zicht ben. Terwijl er honden naast hem liggen en iemand nog zijn ronde loopt of fietst. Dus ook voldoende afleiding.

MaraJade
13 november 2009, 18:10
Hoi iedereen

Morgen is de grote dag, om 10.00 mogen we eraan geloven....Ik hoop dat het deze keer goed gaat, de afgelopen weken bleef ze fijn liggen en deed ze alle oefeningen goed. Dus ik hoop dat het morgen ook goed gaat, ik heb voor mezelf besloten dat we het als een les zien, niet als een examen maar goed....of dat gaat lukken...

Groetjes

Mara

roofvogelcentrum-hades
13 november 2009, 22:03
mara wij duimen voor je.....

succes morgen

groetjes natasja en matthew

Ans-m
13 november 2009, 22:16
Hoi Eugenie ,
Heel veel succes morgen wij duimen ook voor je !!
Groetjes Ans en de boefkes

annebasco
13 november 2009, 22:51
En wij duimen ook mee!

MaraJade
14 november 2009, 12:41
Hoi iedereen

Examen is geweest, nu afwachten of we geslaagd zijn. Dit keer bleef Beau liggen, deed ze apporteren en zelfs terug sturen plaats ging goed. Dus wie weet....hihi...

Mijn trainer zei dat als ik G&H 1 wilde gaan doen, ik dat moest doen maar dat ik het zwaar zou gaan krijgen omdat het niveau erg hoog was. Maar ik denk gewoon zo, ik doe het voor mijn lol en niet om wedstrijen met haar op dat niveau te gaan lopen.

Groetjes

Mara

loraine
14 november 2009, 12:51
ooooooooo, weet je nog niet of je geslaagt bent???? Jammer, was zo nieuwsgierig.
Wel goed dat Beau de belangrijke dingen goed gedaan heeft. Afwachten dus.
Wanneer weet je het?

MaraJade
14 november 2009, 12:58
ooooooooo, weet je nog niet of je geslaagt bent???? Jammer, was zo nieuwsgierig.
Wel goed dat Beau de belangrijke dingen goed gedaan heeft. Afwachten dus.
Wanneer weet je het?

Hoi Loraine

We hebben vanavond diploma uitreiking om 20.00. Stuur me anders je mobiele nummer, dan stuur ik je een sms'je. Dan weet jij het als een van de eersten.

Groetjes

Mara

loraine
14 november 2009, 13:00
privé bericht met tel onderweg

MaraJade
14 november 2009, 13:03
Heb ik al gezien, dank je wel. Je hoort het van me!!!

loraine
14 november 2009, 19:43
Kreeg net een sms-je van Mara, ze zijn ..........................GESLAAGD!!!!!!:D
Mara en Beau, proficiat. Goed gedaan.
3e van de groep met 167 punten. Toppie.
Je was zo zenuwachtig, maar wij hebben allemaal aan je gedacht. Zo zie je maar.
Op naar het volgende.;)

Lyts Boefke
14 november 2009, 21:07
Toppertjessssssssssss! Gefeliciteerd!!!!!!!:huppel:

Ans-m
14 november 2009, 21:10
Toppie van harte gefeliciteerd hastikke goed !

Catootje
14 november 2009, 21:46
Van harte gefeliciteerd!!!! :applaus:
Goed gedaan met z'n tweetjes.
:geslaagd:

Heleenstorm
15 november 2009, 07:43
Gefeliciteerd,hoor!

MaraJade
15 november 2009, 09:38
Hoi iedereen

Bedankt voor de felicitaties!!! Loraine, jij bedankt voor het vermelden van de uitslag.

Ja, we zijn derde geworden van de zes die meededen aan het examen en Beau heeft een uitmuntende puntenlijst, geen enkele onvoldoende en het laagste punt wat ze heeft is een 6,5 voor appel op afstand maar dat is ook best wel lastig maar goed, we weten dat en daar werken we aan.

We zijn in de meeste onderdelen toch wel in punten gestegen, bij het vorige examen had ik 2x een 0 op de lijst, deze keer geen enkele 0 en zelfs een 10 !!!! voor het blijven liggen, het moeilijkste onderdeel voor Beau. Ook terugsturen plaats ging goed, daar hadden we een 8,5 voor. Heb een paar extra commando's moeten geven. Maar goed, liever een extra commando dan een mislukte oefening.

Nu staan we op de wachtlijst voor G&G 1, voorlopig gaan we alleen maar frisbeeën en breitensport doen en als het goed is begint een januari een nieuwe groep voor G&G 1.

Groetjes

Mara

annebasco
15 november 2009, 13:07
Mooie prestatie van jullie tweetjes, van harte gefeliciteerd!!

corry van veen
15 november 2009, 13:38
Gefeliciteerd dat hebben jullie samen goed gedaan.
En dan ook nog 3e van de groep wat zal jij blij zijn.
Ga er maar van genieten. En geef Beau een dikke
knuffel van mij.

Jolanda S.
15 november 2009, 14:45
Gefeliciteerd hoor, ik vind het supermooi om zulke gehoorzame getrainde honden te zien. Helaas hebben wij daar de discipline niet voor:o

MaraJade
15 november 2009, 19:34
Hoi Anneke, Corry en Jolanda

Dank jullie wel. Ik ben beretrots op mijn meissie. Ze deed het echt zo goed.

Hoi iedereen

Voor het complete verhaal, even mijn puntenlijst:

Volgen aangelijnd => 9,5 (telt 3x)
Visuele en audioprikkel, voedselweigeren => 9,5
Gedrag t.a.v. andere honden => 9.00
Los volgen => 8,00 (tet 4x)
Vlak apport => 7,5 (telt 2x)
Komen op bevel/ voetoefening => 8,00 (telt 3x)
Plaats sturen => 8,5 (telt 2x)
Appel op afstand => 6,5 (telt 2x)
Achterblijven met afleiding => 10,00
Omgang geleider/ hond => 9,00

Dat is toch een mooie puntenlijst!

Groetjes

Mara

Lahaye075
15 november 2009, 19:47
Hoi Mara,
Dat heb jij met Beau toch maar geweldig gedaan,een dikke proficiat.
Wat een mooie punten.
Een dikke knuffel voor Beau.

MaraJade
15 november 2009, 19:56
Hoi Mara,
Dat heb jij met Beau toch maar geweldig gedaan,een dikke proficiat.
Wat een mooie punten.
Een dikke knuffel voor Beau.

Dank je wel!! Dikke knuffel voor Joy en Dodge!

ellyE
15 november 2009, 22:14
Hoi Mara
van harte gefeliciteerd met de mooie prestatie van jou en Beau. :) wat voelt het fijn he, om, ondanks de steen in je buik, toch te slagen !!:D dit gevoel goed vast houden voor het volgende examen!!!
trouwens, wat is het programma veranderd, vergeleken met zón 12 jaar geleden. toen liep ik met mijn vorige boef het programma en was er alleen GG1, er was nog geen "voorprogramma". het programma ziet er leuk en afwisselend uit!

nic
16 november 2009, 09:25
Proficiat!

Mooi lijstje hoor!

roofvogelcentrum-hades
16 november 2009, 09:43
heey gefeliciteerd mara en beau,
met zulke punten kun je gewoon thuis komen.:D
op naar jullie volgende examen samen

groeten natasja en matthew
:)$:)$:)$ bink under en rino

MaraJade
16 november 2009, 17:36
Hoi Nic en Natasja

Dank jullie wel!!!

Hoi Mara
van harte gefeliciteerd met de mooie prestatie van jou en Beau. :) wat voelt het fijn he, om, ondanks de steen in je buik, toch te slagen !!:D dit gevoel goed vast houden voor het volgende examen!!!
trouwens, wat is het programma veranderd, vergeleken met zón 12 jaar geleden. toen liep ik met mijn vorige boef het programma en was er alleen GG1, er was nog geen "voorprogramma". het programma ziet er leuk en afwisselend uit!

Hoi Elly

Ik kan het me eigenlijk alleen maar zo herinneren. Het niveau is erg hoog bij G&G 1 en dat schijnt niet zo makkelijk aan te leren zijn. Maar we gaan ons best doen.

Ik vind het gevarieërdere programma erg leuk, is ook voor Beau ook erg leuk. Die zie je er ook steeds meer van genieten tegenwoordig.

Ze heeft er nu ook echt aandacht voor, hihi.

Groetjes

Mara