Volledige versie bekijken : Bouviertrui
Chanel
1 november 2009, 21:41
Hebben jullie vandaag het SBS programma gezien van die mevrouw die truien maakte van hondenhaar?
Haar inspiratie kwam omdat zij destijds een Bouvier had (langharig zei ze, hahaha, bestaan er ook kortharige dan dacht ik?).
Afijn, zij verzamelde haren en zat achter een spinnewiel. Vervolgens maakte zij wol die zijn verzamelde bij een vriendin met een Golden Retriever en ging langs bij het plaatselijk asiel.
Ach, ik wil best doneren hoor (zakken vol;)).
Misschien een idee voor een creatief iemand onder ons(I)?
Jolanda S.
2 november 2009, 08:09
Heb wel eens haar meegegeven van twee new foundlanders (haar eigen maar erg vies dus dat wordt eerst wassen) nou dan kom je een heel eind met een trui. Zij spinde het eerst en breidde er dan een trui van
kenter
2 november 2009, 11:02
Heb het gezien ja..geinig!
Hanneke
2 november 2009, 13:34
Hebben jullie vandaag het SBS programma gezien van die mevrouw die truien maakte van hondenhaar?
Haar inspiratie kwam omdat zij destijds een Bouvier had (langharig zei ze, hahaha, bestaan er ook kortharige dan dacht ik?).
Afijn, zij verzamelde haren en zat achter een spinnewiel. Vervolgens maakte zij wol die zijn verzamelde bij een vriendin met een Golden Retriever en ging langs bij het plaatselijk asiel.
Ach, ik wil best doneren hoor (zakken vol;)).
Misschien een idee voor een creatief iemand onder ons(I)?
Ik verwacht eigenlijk in het volgende nummer van boe4 wel een voorbeeld van de bouviertrui met uitgebreide beschrijving:D Alice was toch de creabea onder ons? Mocht je willen beginnen ,ik heb maat 38:)b
loraine
2 november 2009, 13:45
Ik verwacht eigenlijk in het volgende nummer van boe4 wel een voorbeeld van de bouviertrui met uitgebreide beschrijving:D Alice was toch de creabea onder ons? Mocht je willen beginnen ,ik heb maat 38:)b
En foto's van de bezigheid en welke bouvier zijn vacht afgestaan heeft
Ruben en Loes
2 november 2009, 14:14
Zal het doorgeven aan Alice, Alice heeft zelf 6 bouviers dus ....wol euuhh haar zat!!!hihihih
Bedankt voor het idee voor een nieuw item hahahaha
groetjes Loes
Wilma
3 november 2009, 08:38
Nou eerlijk gezegt vindt ik het niet eens zo'n slecht idee.
Als het van schapenwol kan waarom dan niet van de vacht van een bouvier.
Misschien eerst grondig wassen maar dat moet ook bij schapenwol..
Wie zal hier de eerste bouvietrui dragen gemaakt van echte bouviervacht?
Hanneke
3 november 2009, 08:42
Ik neem aan dat ik dat zal zijn ,dus houdt het volgende nummer van boe4 maar in de gaten:D
Mijn trimster heeft ook gesponnen wol liggen die van honden afkomstig zijn
Ruben en Loes
3 november 2009, 10:08
Ik had Alice gebeld en die vertelde dat ze vroeger eens een trui had gebreid van het haar van de bouviers, Alice had het zelf gesponnen....en gebreid, alleen het gewicht van de trui werd ruim 1 kilo zwaar. Dus veel zwaarder als onze gewone truien.
Zal eens vragen of ze er een foto van heeft...
Groetjes Loes
loraine
3 november 2009, 10:57
Nou eerlijk gezegt vindt ik het niet eens zo'n slecht idee.
Als het van schapenwol kan waarom dan niet van de vacht van een bouvier.
Misschien eerst grondig wassen maar dat moet ook bij schapenwol..
Wie zal hier de eerste bouvietrui dragen gemaakt van echte bouviervacht?
Uhm, ikke niet, heb 2 linkerhanden op gebied van handenarbeid. Dit soort arbeid dan, niet huishoudelijk, dat gaat goed af:)b
Chanel
3 november 2009, 13:33
Ik had Alice gebeld en die vertelde dat ze vroeger eens een trui had gebreid van het haar van de bouviers, Alice had het zelf gesponnen....en gebreid, alleen het gewicht van de trui werd ruim 1 kilo zwaar. Dus veel zwaarder als onze gewone truien.
Zal eens vragen of ze er een foto van heeft...
Groetjes Loes
En als je een trui zou haken? (I)
Hanneke
3 november 2009, 15:22
En als je een trui zou haken? (I)
Dan moet je er weer een borstrok onder aan ,want die gaten zijn niet winddicht.
Chanel
3 november 2009, 20:08
Pffffff een borstrok..... gewoon een sexy stocking of hip t-shirt :cool:!
Hanneke
3 november 2009, 20:20
Pffffff een borstrok..... gewoon een sexy stocking of hip t-shirt :cool:!
Daar kan ik hier op de Veluwe echt niet mee aankomen:-#
Chanel
3 november 2009, 20:23
Daar kan ik hier op de Veluwe echt niet mee aankomen:-#
Spakenburg?? :rolleyes:
Judith
12 november 2009, 10:49
Ik vind het een heel goed idee om het gewoon een keer te proberen.
Het kan toch nooit een trui zijn die veel zwaarder zal zijn dan van schapenwol?
Ik kan wel haken maar breien is wat anders om te beginnen hoe je van de vacht draad kan maken waarmee je kunt breien.
Misschien dat Alice een patroon heeft van een bouvier en ons tips kan geven hoe te beginnen.
Als een trui niets is van bouviervacht misschien dan een warme wintershaal?
Zou uniek zijn om met de vacht om je nek van je eigen bouvier een blokje met hem te wandelen.
bouvje
12 november 2009, 15:22
Baasjes gaan op hun hondje lijken?
ellyE
12 november 2009, 15:26
ik weet waar mijn honden zich ingewenteld hebben.....:-@ ik weet niet of ik wel zoiets om mijn nek wil hebben :D
maar ik heb iemand weleens op een "open dag" een demo zien geven van hondenwol spinnen en breien, Newfoundlander haar schijnt ook heel geschikt te zijn. dat de trui zwaarder zou zijn dan schapenwol heb ik niet gehoord
Viola
12 november 2009, 16:09
:sm2: Een sjaal zie ik ook wel zitten. :sm1:
Alice moet even aan het werk gezet worden voor een voorbeeld