Volledige versie bekijken : verleden bouvier
johny d
27 mei 2005, 08:16
weet iemand waar ik een site kan vinden van de bouvier in oorlogstyd. groetjes john
Ha die John,
Op zich heb ik geen idee waar je zo een site kan vinden. Wel kan ik je het volgende vertellen; mijn vader was in de oorlog een kind en ze hadden een bouvier. Een uiterst chagarijnig beest behalve voor het gezin. Nu woonden ze net buiten de stad groningen waar ze als buren een kazerne hadden van de marachaussee. De duitsers waren hier ingetrokken.Later in de oorlog werd zelf het eten schaars op dit gedeelte van het platteland. Blacky werd dan verkocht voor eten. Dit is wel 10 keer gebeurd en het langste dat hij weg was was 3 dagen. De duitsers onderling hadden er wel plezier in hun collega's een kat in de zak te verkopen dus werd dit gestimuleerd. Bij een verkoop werd de hond door hun opgesloten (zogenaamd om te wennen) en als dan de deur openging...hup weg was meneer. Deze hond heeft mijn vader en grootouders wat eten betreft door de oorlog geholpen.
groetjes, Bella
Ik heb foto/s gevonden van de bouvier tijdens de 1ste wereldoorlog als Rode Kruis hond en kanontrekker etc, ook een hoop foto's van bouviers voor de hondenkar in Amerika en Holland en Belgie en Frankrijk.
Kijk op deze site : http://www.scbdfc.com/ en wacht tot die gif files van 3-4 mb volledig binnen zijn eer je die bewaart op je HD.
Wel vreemd dat we zulke foto's van bouviers uit NL en Belgie vanuit Amerika moeten halen.