PDA

Volledige versie bekijken : bouvier met border

jolandavanlook
4 november 2009, 14:03
hallo iedereen,
een tijdje weggeweest te zijn weer terug op het forum:)
Ik heb een blonde bouvier donna.een oud kruisingtje van 14 en een cavalier king charles spaniel.
Nu ben ik aan het kijken wat ik er naast wil.
Ik twijvel tussen een border terrier en een cavalier.
We hebben een cavaliertje wat erg goed gaat met ons oudje heeft dit wel problemen gegeven en nog wel eens .ze is een kruising tussen een border en een york.
wat denken jullie wat het best gaat?
Mijn vorige boef had ik samen met een foxterrier en was ook hommeles.
Ben erg benieuwd wat jullie vinden.
Zijn er mensen op het forum die andere rassen naast hun bouvier hebben.
groetjes en alvast bedankt

marja1953
4 november 2009, 15:15
HOI

BIJ MIJN VORIGE BOUVIER HAD IK VAAK LOGEERHONDEN, MAAKTE VOOR HAAR NIET UIT WAT, gOLDEN RETRIEVER VAN MIJN ZUS, JACK RUSSEL VAN DE BUURVROUW, EEN KLEINE WITTE OOK VAN DE BUREN KRUISING TUSSEN 2 KLEINTJES, MAAR ALLES GING ALTIJD GOED BIJ HAAR.

GROETJES MARJA EN BLOSSOM

jolandavanlook
4 november 2009, 16:15
dank je marja maar dan zijn ze niet vast in je roedel.
hoop dat er meer reacties komen:)

tiger-angel
4 november 2009, 17:04
hai Jolanda,

wij hebben naast onze zwarte bouvierreu Gaya, 2 tatra teven (poolse berghonden).
en Gaya kan met allebei goed opschieten.
Ze zijn praktisch alle 3 even groot
en zitten in dezelfde rasgroep

Joyce Ariaens
4 november 2009, 17:14
hey Jolanda,

Succes met je keuze, meid!
Uit ervaring....terriërs blijven terriërs, met hun eigen aparte gebruiksaanwijzing!;)
De fox van ons vroeger hebben we vaak uit de keelvacht van hele grote bouviers moeten plukken, haha. Denken meestal dat ze 3 meter groot zijn!:confused:
Heerlijke honden, maar temperamènt.......

Ben benieuwd wat jullie keuze uiteindelijk wordt.
Hou je ons op de hoogte?

jolandavanlook
4 november 2009, 17:26
dank jullie wel.
joyce wat jij zegt dat klopt daarom twijvel ik zo,want ik vind ze ook leuk.
heb jij een hond?

jackie
4 november 2009, 17:40
sorry vind ik echt onzin wij hebben twee bouvier,s en VIER JACK RUSSELS.
en nooit geen problemen .
de problemen komen pas als de mensen het jackie gaat beschermen en betuttelen
tuurlijk zijn het pittige hondjes maar welk ras niet.
mijne zijn stabiele hondjes niet bang en niet vel nooit geen problemen .
in het park en strand ook nooit,lopen altijd los en in huis spelen ze samen de boefen en jack,s dus het hoeft niet zo te gaan. gr jack jill en de jackie,s
http://i73.photobucket.com/albums/i223/jackblond/jill/HPIM1027.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i223/jackblond/lotje/HPIM0915.jpg

lars
4 november 2009, 17:44
Hallo Jolanda

Naast zoran onze boef hebben wij ook een jack russel.
Zoran is bijna 4 en murdock is 3 en half.
Allebei reu, en het gaat al van het begin af aan goed tussen die twee.
Nog nooit problemen gehad.

samaurai
4 november 2009, 18:45
wij hebben anderhalf jaar geleden ook met dit dillema gezetten
Wat bij de bouvier(er is ook een topic over, dat kun je zo terug vinden hoor)
wij zatten ook nog aan wat eisen `vast`van zoon lief dus nog eens extra moeilijk

uit eindelijk hebben we voor de coton de tulaer gekozen
een stoer klein hondje(GEEN TERRIER!) , wat net zo stevig op zijn poten staat dan een boef
en een uithoudings vermogen heeft waar je u tegen zegt
ze hebben een bijzonder zachtaardig,rustig karakter en zijn absoluut geen keffers
en met de grote rassen kunnen ze perfect door 1 deur

Ik ben o, zo blij...voor ons de perfecte keuze

marja-s
4 november 2009, 19:02
Hallo Wij hebben naast onze twee bouviers een kruising yorkshire/malthezer en het gaat prima. Hij kan ze wel aan hoor en ze zijn de grootste vriendjes.

Chanel
4 november 2009, 20:17
Deze zomer kwam een vriendin met DRIE Caveliers logeren bij onze twee boefs, zij kenden elkaar niet. Eén van de Caveliers was doof. De andere had dezelfd naam als één van onze meiden.... Chanel (toevallig hoor).

Wat een verschil in formaat, maar qua karakter...... er is geen grommetje gevallen. Ik ben echt een fan geworden van dit, voor mij onbekende, ras!
Wat een karakterhondjes.:) Super!

Afijn .... laat ik mijn mond maar houden over terriers..... :o .....

samaurai
4 november 2009, 20:41
Afijn .... laat ik mijn mond maar houden over terriers..... :o .....

goh, waarom :haha::haha::haha::haha::haha::haha:...:holy:

loraine
5 november 2009, 06:28
Caveliers, heb ze nu 2x als achterbuurhondje gehad. Mijn vorige huis, blaffen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Vreselijk.
Nu sinds 3 jaar hier, achterbuurhondje, blaffen..........................:confused::-@
Dus heb niet zoveel op met ze. Ligt natuurlijk aan de baasjes, maar voor ieder geluidje reageren ze dus beide enorm.
Konden ook slecht alleen zijn. Weet niet of dat dus in het ras zit.
Nee, mijn hond is het niet. Waarom niet een leuke boef bij een boef :D
Leuke combinatie, blijkt hier ook op het forum;)

Hanneke
5 november 2009, 10:02
http://www.zavage.nl/bouviers/html/babs144.htm

Mijn Babs kan het prima met ze vinden.(l)

Ik heb in het verleden naast mijn bouviers een schapendoes gehad en verder allemaal straatmadeliefjes . Kruising Duitse staander/Iersewolfshond-bouvierkruisingen en X pincher en andere te strak in het vel zittende hondjes .

jolandavanlook
5 november 2009, 10:07
Dit heb ik ook wel overwogen maar dat past niet in de camper .Ik neem de honden altijd mee op vakantie.
me man opperde al een grotere camper te kopen:D of een hond thuis laten:-@.
bedankt voor jullie reactie,s

roofvogelcentrum-hades
5 november 2009, 10:48
Dit heb ik ook wel overwogen maar dat past niet in de camper .Ik neem de honden altijd mee op vakantie.
me man opperde al een grotere camper te kopen:D of een hond thuis laten:-@.
bedankt voor jullie reactie,s

Nou een grotere camper kopen, dan kan de gehele beestenboel mee...
Hij heeft er over nagedacht of wou hij afgelopen vakantie al een grotere camper en gebruikt hij de extra hond als excuus:D.
Wij hebben hier altijd grote honden bij elkaar gehad , alleen als loge's klein honden. Ik ben bang dat doe grote ze zien als knuffels:eek:.
Al blijkt het bij mijn schoonouders dat het wel goed gaat een bouvier pup met een maltheser (16 jaar oud). Ze hebben altijd bouviers gehad met een maltheser en yorksher.

Groeten natasja en matthew

kenter
5 november 2009, 11:13
Wij hebben nu 3 bouviers ( geen camper, grote vouwwagen ..) maar ik had eerst een bouvier en een Shi Zhu, na overlijden van mijn Spike de boef, kwam er een kruising poedel/stabij bij en weer een bouvier( Brista) na overlijden van de ShiZhu wilde Piet alleen maar bouviers..tja..ik zie af en toe een kleine cairn terrier en die vind ik ook leuk, of een stafford..tja..
Bouviers gaan wel goed met alle honden, ook een kwestie van hoe ze opgevoed zijn..!

Maar even wat anders...wat leuk om oude bekenden weer te zien hier Top..gezellie!! :top:

jolandavanlook
5 november 2009, 15:20
hoi hoi stom he :)% ik ben zo gek van de bouvier ben er mee op gegroeid en we hebben er altijd een gehad.zonder een bouvier kan ik me niet voorstellen en zou ik niet willen.En zo weinig op het forum.

groetjes jolanda en donna

Joyce Ariaens
5 november 2009, 20:20
Even ter verduidelijking...wilde niemand voor het hoofd stoten.
Dacht dat ik duidelijk geweest was in mijn stukje over mijn vroegere honden. Dat waren draadharige foxterriërs...allebei teefjes. Temperament en voor de duvel niet bang. En dat was beslist niet het resultaat van betutteling, zoals gesuggereerd. Zal best vaak het geval zijn...maar dan ergens anders, haha. Wilde alleen mijn eigen ervaring delen; ben verder nog steeds gek op alles wat terriër is, maar heb heel bewust een tijd geleden gekozen voor de Boef, vanwege de karaktereigenschappen die me aanspraken! We hebben 10 heel fijne jaren gehad met onze Max, een boef uit 1000-en!
Hebben nu onze 2e boef, een teef...heerlijk beestje dat met alles en iedereen op kan schieten. (zie ook artikel "van Boeffie tot Boef" in nieuwe Boe4:)).
Weet zeker, dat wàt je ook kiest...het zal goed gaan!
Je bent er zó goed en bewúst mee bezig....
Laat je ons allemaal wel weten hoe één en ander afloopt?

boevengek
5 november 2009, 20:21
Wij hebben een boef, een westie en een bullterrier.
beetje aparte combi en de meeste mensen vragen dan ook hoe we er zo op kwamen.
Ik denk dat alle rassen wel samen kunnen, er kunnen ook 2 bouviers zijn die niet met elkaar kunnen opschieten.
Ligt aan karakter denk ik en niet aan het ras.
Ik vind alle rassen wel leuk, maar welke er bij mij nooit inkomt... engelse cocker spaniel.
heb er werkelijk niks mee!

Sandra.

loraine
6 november 2009, 06:30
Zie hier niets over teckels:D:-# Is dat nix voor bij de boef, zo lekker eigenwijs:-@:confused:. Bijna nix mee aan te vangen.
Ken een aantal boevenmensen die na hun boevenervaring GRAAG een teckel willen:eek:
Nou..................................bij mij niet hoor.

jolandavanlook
6 november 2009, 07:51
Ik weet dar er een fokker is die bouviers en border terriers fokt .
Ik ben er alleen nog niet achter welke fokker dat is.

Bij de cavaliers zijn er erg veel ziektes :-@ nu weet ik dat er geen een ras meer is wat ziekte vrij is.maar bij hun zijn er erg pijnlijke ziektes .
Wij hebben nog mazzel met ons cavaliertje zij heeft een hartruisje wat goed te doen is met medicijnen.Nu hebben veel cavaliers de krabziekte en is erg pijnelijk .Ze zijn erg lief ,vrolijk ,zachtaardig en houden van wandelen.

Mijn vriendin heeft een border terrier ik en mijn man zijn er erg weg van.
Ik heb hem drie weken gehad met de vakantie ik vond het geweldig
Dit ging heel goed er is geen onvertogen woord gevallen.(l)
Ze zijn erg vriendelijk en vrolijk en staan stevig in hun schoenen Ze zullen niet snel een piepje geven als ze pijn hebben net als de bouvier.een cavalier doet dat wel.
De cavalier is echt het ras en het hondje van mijn dochter.:)
mandy is een kruising border/york die hebben we uit het asiel ze was toen zes en nu alweer 14 jaar.
Het is dus iets voor de toekomst maar ik hoop dat mandy nog een tijdje bij ons blijft.
groetjes jolanda

marja-s
6 november 2009, 08:13
Hoi

Het is de kennel Nomacasso uit Vleuten,die hebben borders en bouviers!

jolandavanlook
6 november 2009, 09:01
o fijn dank je :)

ellyE
6 november 2009, 20:03
mijn vriendin heeft een border terrier, gaat altijd heel goed met mijn boeven, zijn geen tere terriertjes, maar kunnen echt tegen een stootje en zijn door hun formaat toch heel handzaam.
wij hebben voor de kinderen destijds een spanieltje genomen, een levende knuffel!!:) heerlijk hondje, hij was overal bang voor, maar kroop altijd dicht tegen de bouvier aan, die was nergens bang voor :D.
we hebben korte tijd een jack russell gehad bij onze bouvier, ging ook heel erg goed, hij hield ook van harde stevige spelletjes.
nu hebben we weer 2 bouviers, zoals we ook ooit begonnen zijn. 2 gelijk lompe en grote honden, gaat geweldig goed. maar ik moet eerlijk zeggen: 2 bouviers nemen veel plaats in! :D je hebt een grote auto of camper nodig, maar het gemak van 2 rustige bouviers wegen niet op tegen kleine drukke hondjes!

Lyts Boefke
6 november 2009, 23:29
Ik vind alle rassen wel leuk, maar welke er bij mij nooit inkomt... engelse cocker spaniel.
heb er werkelijk niks mee!

Sandra.

Ah gossie, heb er twee gehad en nog steeds een zwak voor..... die oogjes...(l)

Nienke
8 november 2009, 14:56
Hallo,
Wij hebben naast onze boef nog een stabijtje, Prima combinatie hoor!
Ook erg lieve honden!

Groetjes

jolandavanlook
27 november 2010, 19:55
nou pff we zijn er uit heeft een hele tijd geduurt maar het word een tibetaanse terrier die we bij de bouvier willen houden.

Anita
27 november 2010, 22:47
Jammer dat ik dit te laat onder ogen krijg , wij hebben de combinatie van het jaar , Bouvier en Teckel een wereld koppel waar we nog geen seconde spijt van hebben gehad(l-)
Maar natuurlijk wens ik jullie heel veel geluk met de nieuwe aanwinst:)$ zo heeft iedere hond zijn charme.

wg veck
29 november 2010, 15:06
mijn combo boef teckel jackrussel

kirsten3110
1 december 2010, 15:01
Wij hebben combinatie Boef, Duitse herder gehad. Was een geweldig koppel om te zien en ging ook erg goed samen! Vulden elkaar echt aan! Veel plezier met jullie tibetaanse terrier! Zijn ook erg leuke hondjes. En om ook nog een ras te noemen wat er hier nooit en te nimmer in gaat komen: een Chinese naakthond! Ze zijn heel leuk, maar ik zou nog eens niet over straat willen lopen met zulke hondjes!

ellyE
9 december 2010, 23:40
mijn vriendin fokt met zowel Bouviers als met tibetaantjes, geweldige combinatie! zijn hele intelligente actieve hondjes, onderschat ze niet!