PDA

Volledige versie bekijken : Vuurwerkangst pakket

Beheerder
8 november 2009, 21:37
Nu met €10,- korting!

Geschikt voor:
Kat, Hond, Knaagdier, Paard, Pony, Vogel

Samenstelling:
- Rust Compositum 125 gram
- Puur Nervositeit
- Bach Rescue Spray

Vuurwerkangst?
Voor een groot aantal dieren is aanloop naar de jaarwisseling een grote bron van stress: er wordt vuurwerk afgestoken. En ieder jaar weer blijkt dat veel dierenbezitters zich pas bij de eerste knal herinneren dat ze een dier met vuurwerkangst hebben; en dan is het vaak al te laat. Puur Natuur biedt een gedegen, natuurlijke ondersteuning bij vuurwerkangst. Deze werkt het meest effectief wanneer er op tijd, dus voordat de eerste knallen zich voordoen, mee wordt begonnen.

De natuurlijke aanpak
Sommige dieren zijn geen moment onder de indruk van geknal, anderen schrikken wel maar herstellen zich snel. Bij veel dieren is één knal echter al de aanzet tot een haast panische angst die moeilijk valt te onderdrukken. In dergelijke, heftige gevallen kan het volgende stappenplan worden aangehouden:

vanaf ± 1 december: Rustcompositum
vanaf ± 15 december: Puur Nervositeit
op de dagen zelf: Bach Rescue Remedy

Rustcompositum Extra
Rustcompositum is een supplement op basis van kruiden, mineralen en aminozuren dat al vroeg in december ingezet kan worden en helpt bij alle situaties van stress, onrust of angst.

Rustcompositum werkt echter niet alléén kalmerend. De toegevoegde Zink zorgt voor geestelijke alertheid en maakt honden beter aanspreekbaar. Hierdoor is Rustcompositum Extra zeer geschikt voor het wegtrainen van ongewenst (angst-) gedrag.

Puur Nervositeit
Puur Nervositeit is een verdund extract van Avena sativa, Passiflora incarnata, Rhododendron en Borax. Het kan ingezet worden in alle situaties van angst en onrust, waaronder ook bij angst voor vuurwerk, onweer of andere harde geluiden. Puur Nervositeit werkt kalmerend zonder het dier te versuffen.

Bach Rescue
Wanneer toch, vaak onverwachts, vlakbij een rotje ontploft of een gillende keukenmeid voorbij vliegt, kan Bach Rescue ingezet worden als onmiddellijke rustgever. De Bach Rescue is er in spray- en druppelvorm. De druppels kunnen preventief door (bijvoorbeeld) het drinkwater worden gedruppeld voordat het vuurwerk losbarst, de spray zorgt direct voor rust in stressvolle situaties.

Nu bestellen (https://www.medpets.nl/dierenarts/bestellen/Vuurwerkangstpakket/450/1/1/878/)

Judith
18 november 2009, 17:08
Heeft iemand ervaring met deze middelen?

MaraJade
19 november 2009, 15:37
Hoi Ingrid

Ik heb vorige week een lezing gehad over vuurwerkangst bij honden en het schijnt te werken heb ik gehoord. Zelf gebruik ik het niet. Maar ik hoop dat iemand anders je kan helpen.

Groetjes

Mara

Catootje
19 november 2009, 17:38
Wij werken in de winkel met deze middelen.
De resultaten zijn nogal uiteenlopend.
Veel honden reageren er heel erg goed op, maar er zijn er ook die maar weinig resultaat boeken met deze producten.
Een gedragsdeskundige vertelde me een tijdje geleden dat een hond die écht ontzéttend bang is, en dat al jaren lang, vaak niet of nauwelijks op de middelen reageert.
Het is zeker het proberen waard, zoals ik al zei zijn er ook hele góede resultaten.

samaurai
19 november 2009, 18:25
van de `groene os` Rustcompositum Extra, weet ik dat het SUPER werkt
maar jah zoals jullie wel vaker gelezen heb hang ik(nou ja mijn dieren) met groene os aan elkaar
ik ben enorm tevreden over deze producten lijn van dierenarts Eric laarakker:ANYWORD:
ik boek met elk product van hem gewoon SUCCES !!

over` puur `ben ik wat gemengd qua mening, ik vind niet altijd dat het doet wat je ervan verwacht
maar daarintegen is mijn ervaring dat het in combinatie met een Groene os product wel resultaat geeft !!

en de bach rescue, heb ik met mijn dieren geen ervaring mee, maar vind dat het voor mezelf goed werkt
wel weet ik van andere dierenliefhebbers net zoals catootje zegt de ervaringen wisselend zijn

volgens onze homeopaat klopt het idd ook wat catootje zegt
Als het al jaren een dipgewortelde angst is dat het weinig tot geen resultaat boekt
ook als een dier lichamelijk niet in balans is, het ook moeilijker is om aan zijn psyche te werken

maar ik denk zeker dat het proberen meer dan waard is..
al zou ik met een `panische` hond eerder de groene os opstarten dan 1 december....
maar jah ,hier in de polder is het vuurwerk heeeeel ver te zoeken dus gelukkig blijven al mijn dieren hier voor gespaart

Jolanda S.
21 november 2009, 22:45
Onze oudste hond interesseert het vuurwerk niet maar de jongste is echt bang, we geven hem hier niks voor, met uitlaten zoeken we rustige gebieden op en de laatste ronde om half twaalf als iedereen binnen staat te wachten op de klok. Even doorbijten dus eigenlijk ik houd niet zo van middeltjes. Zijn er meer eigenaren hier die er maar "het beste van maken" zonder middelen?

Michella
24 november 2009, 21:50
Ik heb al veel middeltjes geprobeerd maar niets hielp.
Ook de homeopatisch middeltje haalden niets uit.
Vorig jaar heb ik de TV extra hard gezet en dat hielp nog het beste.
Mijn advies is om geen geld hieraan uit te geven.

samaurai
25 november 2009, 10:04
Onze oudste hond interesseert het vuurwerk niet maar de jongste is echt bang, we geven hem hier niks voor, met uitlaten zoeken we rustige gebieden op en de laatste ronde om half twaalf als iedereen binnen staat te wachten op de klok. Even doorbijten dus eigenlijk ik houd niet zo van middeltjes. Zijn er meer eigenaren hier die er maar "het beste van maken" zonder middelen?

ik heb mijn eerste bouvier er ook nooit iets voor gegeven
die was ook heel bang van vuurwerk
een enkele knal ging nog wel ,maar om 12 uur dan was het een ramp
jaren lang zogauw het losbarste zaten we met een hijgende , rillende bouvier op schoot, die soms der urine liet lopen, maar goed we gaven dr dan maar troost op `moeders`schoot, ipv allerlei middeltjes