Volledige versie bekijken : Bijten in vacht
oudprikbord
8 maart 2002, 18:37
Onze bouvier bijt heel veel in haar vacht terwijl ze zeker geen vlooien heeft.
Het gaat soms zo ver dat ze bijt tot haar huid helemaal kapot is.
We hebben al heel veel geprobeerd maar niets lijkt te helpen.
Heeft iemand tips voor ons of wat adviezen wat wij nog meer kunnen doen hiertegen
oudprikbord
Doe eens een theelepel zonnebloemolie bij de maaltijd van de hond.
Bij mij werkte dit uitstekend
oudprikbord
Ik heb al eerder gereageerd, wij hadden dit probleem ook,maar het gaat nu goed.We gebruiken homeopatische middelen,een middel tegen allergie, en een middel tegen de jeuk.
We hebben dit besteld via doggy-net,ook te vinden op internet.Na veel gerommel met voer,gebruiken we sinds een tijd california natural, de lam met rijst versie.Of het nu het voer is,
of de homeopatische middelen,maakt me niet uit ook,maar bij ons gaat het goed met Boris.Misschien dat je hier wat aan hebt,verwacht van de homeopatische middelen niet acuut resultaat.Maar daar kunnen ze je bij doggynet alles over vertellen.
oudprikbord
8 maart 2002, 18:38
Onze Macho (blonde boef) is ook een bijter, dit heeft ook te maken met zijn overgevoeligheid van vlooien maar ook uit verveling. Dus zijn wij niet thuis krijgt hij de "lampekap" om. Tegen eventuele plekken smeer ik er een paardemiddel op: zwavelpoeder vermengt met levertraan, deze zalf helpt heel goed tegen jeuk, kale plekken en wondjes.
Tevens moet een boef goed geplukt worden, dan heeft hij minder last van jeuk in zijn vacht.
Voedsel: Cavom de eerste zes jaar, nu eet hij smolke senior.
oudprikbord
Heeft u al uitgezocht of er niet sprake is van een voedingsallergie?Wij hebben nl dezelfde
klachten met onze bouvier.Uit een allergietest komt in zo,n geval vaak niks.Wij hebben een "dieet"
van de dierenarts mee gekregen om te kijken of er sprake was van voedingsallergie.Dit hield in dat de hond
hond 6 wkn een eiwitbron moest eten wat hij nog niet kende, voorheen werd daarvoor vaak lamsvlees
gebruikt, maar dit wordt tegenwoordig al vaak in diervoeders verwerkt, en daarom niet geschikt voor
de test.Onze hond heeft 6 weken gekookte eend met rijst gegeten, en had geen jeuk/vachtproblemen meer
hieruit bleek dat er sprake was van een voedingsallergie, nu zijn we nog zoekende naar een hypoallergeen
voer/brok wat onze hond goed verdraagt.
succes ermee.
oudprikbord
Bij bouviers komt een vlooienallergie vaak voor.
Ook al vind je dan geen vlooien, er hoeft er maar 1 gebeten te hebben om de hond een week lang ernstige jeuk te bezorgen. Het zou ook een andere allergie kunnen zijn. Je dierenarts kan een test doen maar daar komt niet altijd wat uit.
Mijn vorige boef had waarschijnlijk ook een vlooienallergie en ik spoot haar het HELE JAAR om de 6 weken in met Defendog.Ook Frontline en andere middelen helpen maar het moet iets zijn dat de vlo doodt of verjaagt VOORDAT ie kan bijten.
Op de bijtplekken kun je wat Hydrocortiderm smeren, een zalf tegen jeuk maar dat is symptoombestrijding.
Mijn hond had de plekken meestal op haar rug/bil en dan trok ik haar een T-shirt aan met de achterpoten door de mouwen en aan de voorkant bij elkaar gebonden en dat liet ze zomaar zitten....
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Esther