Volledige versie bekijken : Tentoonstelling Berghem
11 bouviers waarvan 1 absent? Dat is weinig...
dan zijn we benieuwd naar de komende kampioensclubmatch wat betreft t aantal inschrijvingen
groeten
hoi Roosje
ik ben het helemaal met je eens dat 11 ingeschreven bouviers erg weinig is voor een show, maar vergeet niet dat de bouviers in Berghem de pech hadden dat de show op vrijdag gehouden werd, en voor veel mensen is dat toch een probleem.
de meeste mensen moeten dan toch werken en niet iedereen kan even makkelijk vrij krijgen. en dan nog de mensen die misschien wel vrij kunnen krijgen , maar het niet zien zitten om grote afstanden op een vrijdagmorgen af te moeten leggen in verband met de files die je rond die tijd meestal hebt.
dus laten we maar hopen dat het probleem van de weinige inschrijvingen lag aan het feit dat de meeste exposanten netjes aan het werk waren op die dag, en dat ze dus wel allemaal gezellig op de kampioensclubmatch komen.
groetjes Carin.
Marianne
1 juni 2005, 12:19
hoi.
de echte bouvierliefhebbers blijven niet weg op de bouvierdag.
het is de dag van het jaar voor de bouviers.
als er al mensen niet komen, is het meestal om de keurmeester die hun niet zint, maar zelfs dat trotseren ze meestal nog wel.
ik hoop dat er weer vele inschrijvingen zullen zijn dit jaar, en dat we weer mogen genieten van prachtige bouviers.
laten er er een mooie dag van maken met zijn allen, en ach wat maakt het uit wie er wint.
tot ziens in heteren, waar de echte bouvierfreaks zeker zullen zijn.
groetjes leon.
the champ
1 juni 2005, 17:25
hallo allemaal
ik heb gehoord dat er MAAR 90 bouviers zijn,
en vele kampioenen in de openklasse..............
en dat vinden wij toch erg weinig voor een KCM
jammer maar rara hoe kan dat toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!
the champ
Marianne
1 juni 2005, 17:42
hoi petra.
ff voor de goede orde.
alle kampioenen moeten in de openklasse, simpelweg omdat er nooit een kampioensklasse is op de bouvierdag.
erg jammer als er maar 90 bouviers zijn ingeschreven, hopelijk word dat weer een stuk meer volgend jaar.
de reden hiervan kun je alleen naar gissen, en hopelijk blijft het incidenteel.
voor de rest iedereen veel geluk gewenst op de bouvierdag, ondanks dat er misschien minder bouviers zijn dan andere jaren.
groetjes leon.
hallo allemaal
ik heb gehoord dat er MAAR 90 bouviers zijn,
en vele kampioenen in de openklasse..............
en dat vinden wij toch erg weinig voor een KCM
jammer maar rara hoe kan dat toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!
the champ
Als ik de berichten lees die hier staan geschreven over een tentoonstelling hoef ik niet meer zonodig naar een show.
Ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denk: de lol is eraf.
Sorry voor de de liefhebbers die het wel goed voor hebben.
Ik sluit mij aan bij Meyer.
Voor mij hoeft het ook niet meer
the champ
1 juni 2005, 21:23
he leon
ik weet wat je bedoelt met de kampioenklas dat deze er niet is
maar er bestaat toch ook een fokkersklas
of heb ik het helemaal mis............
maar we zien elkaar op de kcm doei peet
the champ
1 juni 2005, 21:24
voor de duidelijkheid, mijn John is niet de John van hierboven maar post alleen onde r de the champ
Willem
2 juni 2005, 14:42
Het is niet vreemd dat het aantal inschrijvingen steeds meer terugloopt.
Er is al veel over gesproken en geschreven maar de oorzaak is dat mensen het zat zijn om telkens belazert te worden.
Ik vindt dat je hiervoor niet alleen de club de schuld van kan geven.
Keurmeesters moeten leren dat ze neutraal keuren en zich niet laten beinvloeden door fokkers.
Zolang wieldraaier nog de dienst uitmaakt bij het keurmeesterkorps zal er maar weinig veranderen in het keuren.
Jammer dat niemand wil inzien dat de oorzaak opgelost kan worden door neutraal te gaan keuren.
Mensen zijn niet gek.
gerrit
2 juni 2005, 15:09
Ik ben het volkomen met Willem eens
Zagaha
2 juni 2005, 22:10
Heeft er ook iemand een idee, hoe dat te realiseren is?
ja hoor dat is wel te realizeren...
je zet gewoon een robot in de ring die de honden helemaal meet en beoordeeld naar de rasstandaard dan heb je geen last meer dat het mensen werk is en dat die mensen dus een bepaalde voorkeur voor een type hond kunnen hebben.
maar ook dan zullen er nog wel mensen blijven die eigenaar zijn van de honden, en die dan dus nog steeds blijven ouwehoeren over de plaatsingen en over welke honden er winnen.....
maar zolang het mensen zijn die de honden moeten keuren, en mensen zijn die de honden voorbrengen, zul je altijd geouwehoer houden.
en we weten allemaal dat de beste schippers aan de wal staan
groetjes en tot ziens op de volgende show..... waar ik dus wel met heel veel plezier heen zal gaan, ongeacht wie er wint.
Carin
Zagaha
3 juni 2005, 08:53
Sorry Carin, maar ik moet wel even lachen om het feit hoe je ook mijn gedachten hierover verwoord. Inderdaad kan ik het helemaal met je eens zijn, dat de beste stuurlui meestal aan wal staan. Mensen die nu hier een vuurtje gaan zitten stoken, terwijl ze zelf niet meer op shows komen . Maar in het verleden goede resultaten geboekt hebben en toen hoorden we ze niet over de keurmeesters. Ik kan me niet herinneren dat ooit een winnaar heb horen klagen. Bovendien vind ik dat deze mensen zich niet realiseren dat iedereen dit kan lezen en dat nieuwelingen bij voorbaat al de moed ontnomen wordt. Daarmee wordt gewoon in de hand gewerkt dat er steeds minder bouviers op een show verschijnen en het dus altijd de doorzetters(routiniers) zijn die daar komen. Wat willen we hier nou eigenlijk mee bereiken.
Kortom: Deze discussie is al eens eerder gevoerd en daar hebben consequenties aan gezeten. Laat dat nu niet weer gebeuren.
roosje
3 juni 2005, 10:11
Ik denk dat het ook voor een groot deel aan iets anders ligt:
in het midden van de jaren 80, toen er wel hoge inschrijvingsaantallen werden gehaald, werden er ook veel meer bouviers gefokt. Procentueel is het ongeveer gelijk gebleven.
De meeste fokkers haden toen ook meer bouviers waar ze mee showden en konden dus gemakkelijker uitwijken naar een andere klasse waar wel een keurmeester keurde die ze wel goed vonden.
Ook zijn er door het coupeerverbod heel wat fokkers gestopt. Daarom zie je ook veel dezelfde fokkers/liefhebbers op de show. Trouwens in Berghem waren de meeste bouviers nog gecoupeerd aan de staart- wat gaat er gebeuren als die ook niet meer komen? Hoger inschrijfgeld?
Er is ook weinig belangstelling meer op de show, pupverkoop ging ook vaak via shows en tegenwoordig via Internet.
Hoi allemaal,
Ik ben dus verleden weekend voor de eerste keer naar de show geweest met mijn boef.Als vuurproef kan het wel tellen om meteen naar Heteren te gaan.Ik kwam uit in de open klasse waar 25 honden ingeschreven waren.Chivas kreeg dus een zeer goed als quotering met de melding dat er meer uit te halen is mits hij ervaring opdoet in het showlopen.Dus mijn indruk is dat ik een eerlijk verslag kreeg van de keurmeester.Verder heb ik een prachtig weekend meegemaakt zowel qua sfeer als ook het weer (wel een beetje te warm).Verder heb ik ook enkele mensen van op het forum persoonlijk leren kennen wat wel prettiger is dan op een scherm te zitten praten.Ruben,Loes,meneer kniknip(Leon),en nog enkelen waarvan ik de naam niet meer weet,allemaal vriendelijke toffe mensen.Dus...............Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.Ik ben naar Heteren geweest zonder verwachtingen en ben zeker niet ontgoocheld.Het was een aangename kennismaking met het showlopen.
Marianne
22 juni 2005, 22:24
hoi cris.
het was leuk even kennis met je te maken, en showen kan heel leuk zijn hoor.
teleurstellingen horen er eenmaal bij net als in het leven.
als je gezien hebt hoe gezellig wij het hebben op de show met onze groep, kan het toch niet anders dat showen, ondanks soms teleurstellende resultaten soms best leuk is
in ieder geval mooi dat we er een showganger bij krijgen.
groetjes en veel succes met je hondje.
groetjes leon en marianne bouvierkennel fromlooally.
djerba
23 juni 2005, 16:21
hallo allemaal ik heb een vraagje en het is gewoon intresse !!!! ik hoor hier van alles over shows enz. ik zou graag een keertje komen kijken heb ook al een kalender van de shows maar als je niet meedoet met je hond mag je je hond dan wel meenemen en mag een blondebouvier ook meedoen (ik weet dat ze niet erkend worden en niet zal winnen maar daar zijn al genoeg discussie s over geweest) maar mijn vraag is eigenlijk of ik mag komen kijken met djerba (blondebouvier) en voorlopig niet meedoen maar lekker mooie bouviers kijken grtjes en een pootje van djerba
Marianne
23 juni 2005, 16:56
hoi djerba.
je mag in principe best showen met een blonde bouvier, alleen de kleur is niet erkend.
de keurmeester zal je hond daarom wel keuren, maar een mindere kwalificatie geven.
de blonde kleur staat niet in de standaard helaas.
op sommige shows mag je ook als toeschouwer je hond meenemen, maar niet bij elke show.
als je wilt weten of je je hond mee mag nemen, moet je even het secretariaat bellen van de betreffende show.
zij kunnen je het precies vertellen.
veel succes met je boefiie, en wie weet tot ziens ooit op een show.
Marianne
23 juni 2005, 17:16
hoi djerba.
je mag in principe best showen met een blonde bouvier, alleen de kleur is niet erkend.
de keurmeester zal je hond daarom wel keuren, maar een mindere kwalificatie geven.
de blonde kleur staat niet in de standaard helaas.
op sommige shows mag je ook als toeschouwer je hond meenemen, maar niet bij elke show.
als je wilt weten of je je hond mee mag nemen, moet je even het secretariaat bellen van de betreffende show.
zij kunnen je het precies vertellen.
veel succes met je boefiie, en wie weet tot ziens ooit op een show.
Marianne
23 juni 2005, 17:19
soory 2 keer vestuurd.
Hier in belgie,en ik denk ook in Nederland mag je best met je hond op een open show lopen,waarmee ik wil zeggen,als de show in open lucht gebeurt.Wanneer het indoor is mag je jammer genoeg niet binnen met je hond wanneer je niet ingeschreven bent voor de show.
@Leon:ik doe zeker nog mee met een show want ik heb mij wreed geamuseerd.Het is zoals je zegt,een toffe bende maakt alles goed.
Ruben en Loes
26 juni 2005, 15:26
Wij vonden het ook heel leuk om je eens te ontmoeten.... leuk he als een gezicht een naam krijgt!! Ja al showen wij dan zelf niet meer met Boris... we komen wel ff het showende team aanmoedigen zoooooooo gezellieeeeee !!!
Doeg Chris groetjes en misschien tot de evenementendag??
Ruben en Loes Igor en Boris