PDA

Volledige versie bekijken : Bouvierforum ontwikkelingen

Beheerder
13 november 2009, 20:34
Zoals al eerder is aangegeven is het bouvierforum in de huidige uitvoering aan het einde van zijn bestaan gekomen.
Met een online tijd van bijna 3 jaar met de huidige software gaat er de komende maanden veel veranderen met de komst van de nieuwe software versies.
Vandaag is daarmee begonnen door de eerste beta's op de testserver te gaan installeren.
Direct en eigenlijk al verwacht is gebleken dat de server voor de nieuwste generatie software niet voldoende power heeft om straks het bouvierforum soepel te kunnen laten werken.
Om deze reden is er besloten om over te stappen naar een nieuwe server die krachtig genoeg is het dataverkeer op te vangen en tegelijk de software snel en goed verwerken kan.
Daar stopt het niet bij, ook voor de bouviergalerij zijn nieuwe licenties aangekocht om straks met de nieuwste snufjes snel en soepel foto's op de bouviergalerij te kunnen plaatsen.
Het zal duidelijk zijn dat er een flinke investering heeft plaats gevonden om het bouvierforum in de nabije toekomst tot een moderne discussieplek voor de bouvierliefhebber te blijven behouden, maar nog belangrijker een veilige discussieplek.
Met de aankoop van de nieuwste licenties blijft er achter het bouvierforum een team van software ontwikkelaars actief die hiervoor zorg dragen.

De komende weken/maanden zal ik op gezette tijden de ontwikkelingen/voortgang op het bouvierforum plaatsen.

wordt dus vervolgt zullen we maar schrijven.

Wilma
18 november 2009, 08:55
Anton ik heb een paar vragen.
Allereerst de advertentierubriek.
In een bericht schrijf je het volgende:
Advertentierubriek
Binnenkort terug online.
Alles wordt heel simpel gehouden.
2 rubrieken - 1 voor het aanbieden de ander voor gezocht.
Alles kun je hier aanbieden, van koffieapparaat tot je huis.
1 uitzondering, geen pups of bouviers.
Uiteraard is het plaatsen gratis en beheer je zelf je advertentie.
Je kunt een vast prijs vragen of een veiling starten.
Gaat dit nog door?

In een ander bericht schrijf je
Het forum gaat volgend jaar volledig op de schop.
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Ik vind dit forum prachtig en van mij hoeft het forum niet te worden gewijzigd.
Ik denk dat ik daarin niet de enige ben.
Kun je wat meer toelichting geven?

Bij mij op de vereniging waar nog 3 eigenaars met bouviers lopen hoor ik vertellen dat het forum straks alleen nog voor leden van Boe4 wordt gemaakt.
Is dit waar?

Beheerder
18 november 2009, 20:39
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad zou de advertentierubriek terug online komen.
Maar gezien de ontwikkelingen van de software die het bouvierforum gebruikt is de huidige software aan het einde van zijn bestaan.
Om deze reden heb ik besloten om de tijd die ik heb te besteden aan de nieuwe software.
Uiteraard worden de noodzakelijk updates wel gewoon gedaan, maar nieuwe scripts voor het huidige bouvierforum installeren en uittesten zou zonde van de tijd zijn voor de periode die nog rest.
Ik ben nl volop bezig met het nieuwe bouvierforum.
Gezien de complexheid ben ik hier zeker weken zoniet een paar maanden mee bezig.

vraag2
Ik begrijp heel goed dat heel veel leden/bezoekers dit zullen ondersteunen.
Maar ik wil dat het bouvierforum blijft behoren tot de top in Nederland als het gaat om software en veiligheid.
Alleen door mee te gaan met de ontwikkelaars van de software blijft dit in stand.

Het forum zelf blijft natuurlijk het forum maar met veel meer functies.
De layout gaat ook wijzigen, maar ik probeer deze zoveel mogelijk hetzelfde te behouden om toch enigzins een beetje vertrouwd over te komen.

vraag3
Het bouvierforum blijft voorlopig nog voor iedereen te bezoeken.