Volledige versie bekijken : Karnemelk
BILL
21 november 2009, 17:55
Onze Sjors krijgt met enige regelmaat karnemelk. Hij vind het heerlijk maar nu horen we ook weleens dat dit niet goed zou zijn??.
Ik dacht juist dat het heel gezond is.
Bill
boevengek
21 november 2009, 18:17
Eros krijgt ook karnemelk, goed voor zijn schilferige huid.
Kan zijn dat sommige honden er diarree van krijgen, maar als je hond nergens last van heeft zie ik het probleem niet.
Voor de rest weet ik niet of het wel of niet echt kwaad kan.
Sandra.
Catootje
21 november 2009, 23:07
Hier geen karnemelk, maar wel elke avond een bordje magere yoghurt.
De dames vinden het heerlijk en ik heb begrepen dat het heel goed is voor de darmflora.
Ruben en Loes
22 november 2009, 12:43
Onze Xero is gek op Yoghurt, Vla, Kwark (het liefst met vanille smaak hihihi) ik denk als je er niet teveel van geeft en je boef gaat niet aan de diaree kan het volgens mij niet echt veel kwaad. Al mijn (vorige) boeffies hebben tot nu toe dit gekregen en ze vonden het echt superlekker en kregen geen last van diaree (of gingen er slapper van drukken.)
Melk heeft Xero nog niet van mij gehad, al denk ik dat die boef het wel lekker zal vinden hihi.
Knuf voor je boeffie
Groetjes Loes
Dazzle
22 november 2009, 14:17
Ook hier krijgen ze geregeld biogarde of yoghurt (zomers soms karnemelk dit gewoon omdat ik zelf alleen zomers karnemelk drink en het dus dan in huis heb :D).
Melkproducten die zuur zijn (zónder toevoegingen als bijv. suiker) zijn juist goed voor de darmflora, dus bij geen klachten lekker blijven geven.
nic
22 november 2009, 15:04
Kan het helemaal mis hebben, maar vogens mij werkt het ook nog preventief tegen vlooien en teken....
Misschien dat Samurai dit kan bevestigen?
samaurai
22 november 2009, 17:06
Kan het helemaal mis hebben, maar vogens mij werkt het ook nog preventief tegen vlooien en teken....
Misschien dat Samurai dit kan bevestigen?
ja, dat klopt, althans dat het er voor gegeven word
preventief elke dag een bordje yogurt /kwark/ karnemelk
het zou de huid zuurder maken ,waardoor de vlooien weg blijven
maar of het ook echt zo is dat kan ik niet bevestigen
ook adviseren ze dat in combinatie te doen met knoflook (maar knoflook is een nachtschade en dus GIFTIG voor dieren,wat veel mensen niet weten,is dat het een bepaald type bloedarmoede kan veroorzaken)
boevengek
22 november 2009, 17:37
Ik geef de honden elke dag schapenvet blokjes met knoflook van Biofood, goed tegen vlooien en een natuurlijke ontworming.
is verkrijgbaar bij de dierenwinkel en werkt perfect icm vlooiendruppels.
Ze zijn er stapel gek op en worden helemaal wild als ik het doosje pak.
Sandra.
jumbojet
22 november 2009, 18:51
Rody, onze eerste boef had altijd huidproblemen. Totdat hij elke dag karnemelk kreeg, geen problemen meer gehad!
Jumbo vindt het ook lekker, zodra ik voor mezelf karnemelk inschenk staat hij ook al bij zijn bak!