PDA

Volledige versie bekijken : Erkenning Boe4

Boefbinck
27 november 2009, 23:05
Hallo allemaal,

De afgelopen periode heb ik diverse berichten gelezen over de mogelijkheid van een eventuele erkenning als officiële rasvereniging van Boe4. Nu begrijp ik dat ik daar als lid van Boe4 ook een stem in heb.

Omdat ik totaal geen verstand van zaken heb maar wel graag zou willen weten waarom ik dan voor of tegen zou moeten stemmen heb ik een vraag:

"wat zijn de voor- en/of nadelen van een officiële erkenning van Boe4?"

Hopelijk kunnen jullie me helpen om een goede keuze te maken?

Leo
28 november 2009, 13:06
Hoi Boefbinck ik geef je mijn mening:

Een groot voordeel zal zijn dat niet langer 1 vereniging de regels voorkan schrijven voor ons ras.
Je kunt daardoor kiezen welke vereniging het beste bij je past.
Als ik de berichtgeving van de voorzitter goed heb gelezen dan gaat er een duidelijk onderscheid komen.
Wat dat betreft heeft Boe4 een sterke voorzitter die precies de regels kent en de nodige ervaring heeft binnen verenigingen.
Om deze reden heb ik vertrouwen in de weg die Boe4 is ingeslagen.
Meer keuze betekent ook dat verenigingen geen leden meer kunnen vasthouden die alleen maar lid zijn om bij het ras te behoren.
Nog een voordeel is dat elke vereniging meer inspanning moet verrichten om leden vast te houden en het lidmaatschapgeld niet zomaar kan verhogen zonder eerst te vergelijken.
Nadelen als lid zijn er ook.
Op den duur zal de contibutie omhoog zal gaan omdat erkenning nu eenmaal geld kost.
Wil je een nestje fokken dan zal je je als lid aan de voorwaarden moeten houden die voor het fokken gelden.
Maar dit zijn eigenlijk de enigste 2 nadelen die ik kan bedenken.
Daarom zal mijn stem een ja zijn, tenminste als de huidige voorzitter aanblijft om sturing te geven aan Boe4.
Het is niet alleen een kwestie van erkenning maar er komt ook nog een hele berg werk bij kijken op regelgeving als de aansluiting er eenmaal is.
Daar is ervaring bij nodig en ik weet niet of er andere personen bij Boe4 daar de kennis en kunde van hebben.

Wilma
28 november 2009, 14:50
Mijn mening is dat 1 keus niet veel keus is.
Daarom ben ik voorstander voor officiële erkenning van Boe4.

Ans-m
28 november 2009, 15:22
Zeker Wilma 1 keus is geen keus , en zolang als er een monopoli is moeten de schapen volgen .
Nu is het alleen maar goed dat er regels /wetten zijn .
Als we ons al hielden aan de bestaande wetten/regels was er veel minder leed .zie div topics op dit forum en Animal Planet .
Nu komen er weer andere en of nieuwe wetten en kunnen we kiezen .
Wat kiezen we , weer hoe we de wet/regels kunnen omzeilen ?
Om ons eigen hachie te verbeteren ?
En tuurlijk zullen de voorzitter en de redaktie kennis van zaken hebben ,bij beide verenigen .
Maar is meer altijd beter ?
Als je al ziet dat er met de huidige wetgeving /regels al flink geknoeid wordt ?
Wie gaat er toezicht houden want het is gebleken dat wij mensen dit nodig hebben ?
Denk je niet dat er dan nog meer gefokt wordt zonder stamboom met alle gevolgen vandien , zonder stamboom is toch goedkoper(scheelt zeker de helft)
Waarom zouden we dan nog scannen op HD ED DNA ? (Kost een hoop geld)
Nu zal ik wel het hele forum over me heen krijgen ,maar dit is mijn mening .

Groetjes Ans en de boefkes

Rob
28 november 2009, 16:26
Ans zowel de NBC als Boe4 zullen zich beiden aan het fokreglement van de Raad van Beheer moeten houden.
Anton heeft aangegeven dat Boe4 deze inmiddels gereed heeft.
Dit betekent dat Boe4 verder is in het fokbeleid dan de NBC die het fokbeleid van de Raad van Beheer nog moet invoeren.
Als je de berichten goed hebt gevolgt zal het fokken aan veel meer regels moeten gaan voldoen en zoals Leo al schrijft alle leden moeten aan het fokbeleid voldoen.
Daar komt geen verschil in tussen de NBC en Boe4

Champ
29 november 2009, 15:36
Ik ben blij dat er eindelijk meer keuze komt.
Nadelen zie ik niet zo snel aanwezig want de mogelijkheden voor ons leden wordt uitgebreid.
Fok je een keer een nestje dan krijg je de korting op de stambomen en hoef je geen dubbel lidmaatschap meer te nemen.
Boe4 mag een clubmatch gaan geven en daar tellen de puntjes dubbel bij een show.
Zo zie ik daar voordelen in.
Wat Leo schrijft kan ik mij ook in vinden,eindelijk voorbij dat je aan de 1 vereniging bent overgeleverd.
Nog een extra voordeel, klachten van leden moeten serieus genomen worden want overstappen is mogelijk.
Daar heeft de NBC heel wat steken laten vallen in het verleden.
Zoals je ziet Boefbinck zal ik ook voorstemmen voor erkenning.
Daar heeft de voorzitter niet eens invloed op.
Mij gaat het om het uitschakelen van de alleen heersing van de NBC.

Boefbinck
9 december 2009, 21:31
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Toch kan ik hier nog niet zoveel mee als "gewone" huis- tuin- en keukenbouvierbezitter. Krijg een beetje het idee, gezien het aantal reacties, dat het onderwerp hier niet zo heel erg leeft?

'k zou toch wel iets meer willen weten over dit onderwerp.

Hoe denken andere boe4-leden hier bijvoorbeeld over? Interesseert het ze sowieso wel?

En hoe zit het met de "professionals"? Zijn er niet meer mensen die hier een mening over hebben?

Graag zou ik zoveel mogelijk meningen lezen zodat ik mezelf zo goed mogelijk op m'n keuze kan voorbereiden.

Willem
9 december 2009, 22:04
Ik weet niet of ik je keuze kan beinvloeden maar als fokker ben ik voor.
De reden is dat er nu door 1 vereniging de regels worden uitgezet.
Hierdoor is er geen weerstand als er beslissingen genomen worden voor ons ras.
Als fokker heb je het dan maar uit te voeren of je moet geen lid meer willen zijn van een rasvereniging.
Een groot voordeel voor het ras vindt ik dat er een open discussie plaats moet gaan vinden.
Iedereen krijgt meer inzicht wat er zich afspeelt binnen het ras.
Een veel gehoorde klacht is altijd geweest dat klagen geen zin heeft van pupeigenaren omdat er toch niets veranderd.
Daar komt een einde aan want het zal open kaart worden.
Om die reden zijn een aantal fokkers tegen Boe4 want het zal toch niet gebeuren dat........
Iedereen zal daardoor voordelen gaan krijgen van een tweede rasvereniging.
Weer een andere reden waarom ik Boe4 graag officieel rasvereniging zie worden is dat de voorzitter de kwalificatie heeft om van Boe4 een professionele vereniging te maken.
Ik weet best dat hij geen wonderen kan verrichten zoals sommige opmerken maar hij is wel de persoon die de kennis en kwaliteit heeft.
Bovendien is het niet de eerste vereniging voor hem die hij naar een hoog niveau zal brengen als hij aanblijft als voorzitter.

Ans-m
9 december 2009, 22:22
Als fokker heb je het dan maar uit te voeren of je moet geen lid meer willen zijn van een rasvereniging.
Een groot voordeel voor het ras vindt ik dat er een open discussie plaats moet gaan vinden.
Een veel gehoorde klacht is altijd geweest dat klagen geen zin heeft van pupeigenaren omdat er toch niets veranderd.
@)
Om die reden zijn een aantal fokkers tegen Boe4 want het zal toch niet gebeuren dat........
Weer een andere reden waarom ik Boe4 graag officieel rasvereniging zie worden is dat de voorzitter de kwalificatie heeft om van Boe4 een professionele vereniging te maken.
Ik weet best dat hij geen wonderen kan verrichten zoals sommige opmerken maar hij is wel de persoon die de kennis en kwaliteit heeft.
Bovendien is het niet de eerste vereniging voor hem die hij naar een hoog niveau zal brengen als hij aanblijft als voorzitter.

Zoveel open kaart dat als er een waardevolle discussie gaande is de mensen met de meeste invloed de hele situatie weer in de doofpot kunnen stoppen ????

Het is 1 rasvereniging niet gelukt om de 'fouten 'die er gemaakt worden op te lossen waarom zouden 2 het dan wel lukken ????

Het is toch belachelijk om een rasvereniging te kiezen omdat een persoon die je mag voorzitter is ,je moet voor kiezen omdat je de regels en wetten bij je vind passen en bij je honden en je beleid .

Willem
9 december 2009, 22:37
Bij een tweede rasvereniging zal er veel minder in de doofpot verdwijnen dan 1.
Ik wil je wel corrigeren dat de voorzitter los staat van de noodzaak van openheid van zaken.
Maar om tegengas te bieden en een beginnende vereniging op poten te zetten heb je wel een ervaren persoon nodig en iemand die zich niet omver laat ***len door een stelletje fokkers of NBC.
Juist dan krijg je wat je schrijft dat het niet gaat lukken de fouten op te lossen wat de NBC niet voor elkaar krijgt.
Maar als fokker misschien een tip naar jouw als fokker informeer eens goed in je omgeving.
Begrijp je waarom ik hem hoog heb zitten en vertrouw dat het hem gaat lukken wat andere nog niet is gelukt.

Ans-m
10 december 2009, 17:13
[QUOTE=Willem;74402
Maar als fokker misschien een tip naar jouw als fokker informeer eens goed in je omgeving.
Begrijp je waarom ik hem hoog heb zitten en vertrouw dat het hem gaat lukken wat andere nog niet is gelukt.[/QUOTE]

??????????????????????????Sorrie hoor ik begrijp hier niets van als fokker naar jou toe .
En ik ken hem en jou niet dus waarom zou ik jullie moeten vertrouwen ?

Mijn mening heeft niets met fokken te maken ,als je ergens op gaat stemmen ,mag ik toch hopen dat je kijkt naas de inhoud en niet naar de persoon die het product promoot ?

En dit was de vraagstelling in deze topic ,de voor en tegens , en de meningen van anderen !

loraine
10 december 2009, 18:23
Goed dat er 2 verenigingen zijn, ben ooit lid geweest van Bouvierclub....
Geef mijn Boe4 maar, zoiezo ken de mensen niet persoonlijk, maar je leert mekaar toch "kenne" hier via het forum.
Heb het idee dat er toch veel mensen hier van forum achterstaan.

Ans-m
10 december 2009, 18:54
Hoi Loraine ,

Ik heb helemaal niets tegen twee rasverenigingen , en ik wil best lid worden van beide !
Ik ben het niet met je eens dat je mekaar leert kennen via het forum ,en zelfs dan nog !

Ik vind het persoonlijk het nogal jammer dat je niet een eigen mening mag hebben ,en dat er dan meteen persoonlijk geantwoord wordt met( éen stelletje fokkers en een tip naar jou toe als fokker )

Ik ken bijna niemand van het forum persoonlijk ,ik weet wel dat heel veel fokkers alles lezen en soms met kromme tenen zitten ,en iedereen zijn eigen mening heeft .
Je stemt toch ook niet op bv Wilders omdat je hem misschien kent !

De vraag was/is meningen over beide vereningen !

loraine
10 december 2009, 19:57
Ben het wel met mezelf eens, jij met mij nooit merk ik steeds, dus ok dan:D
Jouw mening is duidelijk en die van mij ook........
Nee, op Wilders heb ik nooit gestemd en ken hem, blij toe, ook niet.
Je mag best een eigen mening hebben hier, maar jij bekritiseert ook, dus dat blijft hetzelfde. (bedoel er niets kwaads mee, maar zo lees ik hier de meningen)

Gelukkig 2 keuzes in de toekomst, die politiek blijft overal.

Viola
10 december 2009, 20:10
Ik ben van de NBC lid geweest en nu van Boe4.
Boe4 spreekt mij veel meer aan dan de NBC
Wat Loraine ook zegt is dat het allemaal meer een persoonlijk gevoel erbij geeft.
Ik had bij de NBC het gevoel dat het om fokken gaat en meer niet.
Er is een groot verschil in het blad waar mijn gevoel in terug komt.
Natuurlijk het forum helpt erbij en wat ik veel lees is de gebondenheid die je voelt als je discussie leest.
Daar herken ik mijzelf ook in.
Ik heb in het begin twijfels gehad of het wel een goed idee is om van Boe4 een officiele rasvereniging te maken.
Het stukje wat in Boe4 stond geschreven en de berichtgeving erover door de voorzitter heeft mij over de streep getrokken.
Ik zal voorstemmen omdat er meer bouvierliefhebbers zijn dan fokkers en ik daarbij het gevoel heb dat Boe4 goed de wensen van mij als liefhebber kan vertegenwoordigen.

Ans-m
10 december 2009, 20:31
Hoi Viola ,
Wat jij schrijft is een goede reden om voor te stemmen ,ik wil er wel aan toevoegen dat fokkers ook liefhebbers zijn .
Ik heb het stukje niet gelezen dus kan daar niet over oordelen ,en de kwaliteiten van de voorzitter kan ik ook niet beoordelen .
Ik heb gewoon mijn mening gegeven vanuit mijn standpunt, er zijn al zoveel regels,de asiels zitten vol ,en altijd krijgt de fokker de schuld.
Hoi Loraine ,
Ik vind het jammer dat je denkt dat ik het nooit met je eens bent , maar dat je schrijft je leert mekaar toch kenne op het forum ,sorrie hoor .maar de meeste hebben een nick name ,moeten we dan op een vergadering met een masker op met elkaar praten .
De meeste reageren al niet meer , omdat als je het niet met elkaar eens bent zoals jij schrijft ,dan bekritiseer je .Jammer

loraine
10 december 2009, 20:38
Hoi Viola ,
Wat jij schrijft is een goede reden om voor te stemmen ,ik wil er wel aan toevoegen dat fokkers ook liefhebbers zijn .
Ik heb het stukje niet gelezen dus kan daar niet over oordelen ,en de kwaliteiten van de voorzitter kan ik ook niet beoordelen .
Ik heb gewoon mijn mening gegeven vanuit mijn standpunt, er zijn al zoveel regels,de asiels zitten vol ,en altijd krijgt de fokker de schuld.
Hoi Loraine ,
Ik vind het jammer dat je denkt dat ik het nooit met je eens bent , maar dat je schrijft je leert mekaar toch kenne op het forum ,sorrie hoor .maar de meeste hebben een nick name ,moeten we dan op een vergadering met een masker op met elkaar praten .
De meeste reageren al niet meer , omdat als je het niet met elkaar eens bent zoals jij schrijft ,dan bekritiseer je .Jammer

Maakt niet uit of je nickname hebt of niet, ik niet iig. Vind het niet jammer dat je het niet met me eens bent, maar het klopt toch. Dus andere meningen. OK:D
Bent zelf een jaar ervanaf geweest, toch niet vanwege reageren.
Heb zelf nu door forum leuke contacten, al is het op h y v e s of msn, of via de mail.
Zelf zie ik het niet zo negatief in, vind Boe4 persoonlijker en leuker dan NBC.

Dit was het dan. Boefbinck, er staan verschillende meningen, trek er leer uit;)

Ans-m
10 december 2009, 20:48
[QUOTE=loraine;74437]
Bent zelf een jaar ervanaf geweest, toch niet vanwege reageren.

Nee Loraine ,ik ben een jaar niet op het forum geweest omdat ik in dat jaar 11keer geopereert ben voor botkanker !
Heb nooit geweten dat ik me moest verantwoorden :D

Waarom wil jij nu een eind maken aan deze discussie :rolleyes:

loraine
10 december 2009, 20:49
Heb mijn mening gegeven, is toch goed! Of niet dan?
Het hoe, waarom enz. Je mag alles van me weten, behalve....
Nou, dat is dan erg, maar je hoeft je niet verder te verantwoorden, had toch ook NEE kunnen typen, niet daarom. Dat was gewoon een vraag op iets wat jij typte, waarom mensen weg bleven.....dat is alles.

Heb verder niets toe te voegen.

loraine
10 december 2009, 21:01
Wil niemand beledigen of dat deze topic eraf gegooid wordt. Laat ik daar duidelijk in zijn. In het algemeen typ ik dit dan.

Boefbinck
10 december 2009, 21:37

Hoi Willem,

Of jij mijn keuze kunt beïnvloeden door te zeggen dat je als fokker voor bent………………? Nee, ik denk het eerlijk gezegd niet. :D

Ik begrijp in deze context nl. nog niet zo goed wat het voordeel is van een eventuele erkenning van Boe4?

Je schrijft dat nu door 1 vereniging de regels worden uitgezet. Wat zou er dan gaan veranderen wanneer er een tweede erkende vereniging bijkomt? Deze (nieuwe) vereniging heeft zich toch ook te houden aan bepaalde regels die gelden voor het ras waar het om gaat? Ik heb begrepen dat deze regels worden bepaald door de rasvereniging van het land van herkomst, of zit ik er nu helemaal naast?

Wanneer er geen weerstand is als er beslissingen worden genomen dan ligt dat toch eigenlijk aan de leden van de desbetreffende vereniging zelf? Die open discussie waar jij het over hebt zou er toch binnen die vereniging ook al moeten zijn? Of het moet zo zijn dat het om een minderheid gaat, dan begrijp ik dat ook wel weer, immers, meeste stemmen gelden?

Wanneer er geen open kaart wordt gespeeld zoals jij het noemt dan is er toch iets mis met het bestuur van die vereniging? En als dat zo is, waarom wordt daar dan niets aan gedaan door de leden? Wanneer iedereen daar zo over denkt moet dat toch niet al te ingewikkeld zijn? Dit laatste geldt overigens ook voor de opmerking over klachten die niet serieus zouden worden genomen.

Zoals je begrijpt ben ik er dus nog steeds niet uit. Want een tweede erkende rasvereniging lijkt nu misschien wel de oplossing, maar wat als er straks weer een aantal leden (meerderheid) zijn die het niet eens zijn met het gevoerde beleid (misschien wel dezelfde personen die nu nog lid zijn van die andere vereniging maar om wat voor reden dan ook overstappen naar de nieuwe vereniging) en dan weer de overhand krijgen? Dan heb je volgens mij opnieuw hetzelfde probleem (misschien zeg ik nu wel hele domme dingen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik totaal geen idee heb van het zakelijke cq professionele aspect van dit verhaal)

Ik ben het wel met Ans eens dat het niet aan een voorzitter zou moet kunnen liggen of een vereniging wel of niet professioneel moet worden. Want ook hij kan vandaag of morgen het bijltje er bij neergooien en wat dan? Het zal toch niet zo zijn dat een eventuele erkenning daarbij valt of staat?

De reacties van Loraine en Viola: ik begrijp heel goed dat jullie je meer thuis voelen bij Boe4 dan bij NBC. Dat gevoel geldt voor mij eerlijk gezegd ook. Boe4 heeft de doorsnee bouvierbezitter waarschijnlijk veel meer te bieden. Zeker door het blad dat vooral wordt samengesteld door mensen zoals wij en wat ik elke keer weer met heel veel plezier lees. Dit gevoel zal niet veranderen wanneer Boe4 een erkende rasvereniging zal worden, of misschien juist wel????? Dat Boe4 onze wensen als liefhebber kan vertegenwoordigen zal ik ook zeker niet ontkennen, maar wat is hierin dan precies het voordeel van een officiële erkenning?

Voor mij persoonlijk zie ik die voordelen eerlijk gezegd nog niet zo één, twee drie, daarom opnieuw de vraag aan iedereen: wat zien jullie als voor- en nadelen? (en dan bedoel ik niet Boe4 of NBC maar voor- en nadelen van een officiële erkenning van Boe4)

Champ
10 december 2009, 21:45
Boe4 is een allerdaagse vereniging waar weinig fokkers lid van zijn die hebben maar weinig belang bij verhaaltjes en foto's.
Problemen ontstaan bij de bezitters van de bouvier die meestal geen fokker zijn.
Waarom dan geen inspraak als liefhebbers die weinig fokkersbelang hebben?
Ik ben om deze reden voor en dat heeft niets met personen of andere dingen te maken.

Boefbinck
10 december 2009, 21:54
Boe4 is een allerdaagse vereniging waar weinig fokkers lid van zijn die hebben maar weinig belang bij verhaaltjes en foto's.
Problemen ontstaan bij de bezitters van de bouvier die meestal geen fokker zijn.
Waarom dan geen inspraak als liefhebbers die weinig fokkersbelang hebben?
Ik ben om deze reden voor en dat heeft niets met personen of andere dingen te maken.

Wat houdt die inspraak in dit verband dan precies in?
Als lid van Boe4 heb je die inspraak toch al, daar heb je toch geen officiële erkenning voor nodig, of zie ik nu iets over het hoofd?
En over welke problemen heb je het nu?

Cooper
11 december 2009, 10:19
De beste manier om voor jezelf tot een goed besluit te komen is denk ik door naar de algemene leden vergadering te komen. Hier wordt alles nog eens toegelicht en kun je ook direct je vragen stellen.

Groetjes Sandra

annebasco
11 december 2009, 10:38
maar dat je schrijft je leert mekaar toch kennen op het forum ,sorrie hoor .maar de meeste hebben een nick name ,moeten we dan op een vergadering met een masker op met elkaar praten .

Wat een onzin dat je met een nickname elkaar niet zou leren kennen,
de reaktie's van iemand blijven toch precies hetzelfde, daar heeft een naam helemaal niks mee te maken lijkt mij!
Het gaat om de persoon, waarmee je, mede door haar of zijn reakties, wel of niet een klik hebt op het forum.
Het is net zoals in het echte leven, met de een heb je wel een klik en met de ander niet.
Het zou raar zijn als hier iedereen het met elkaar eens zou zijn toch!

kenter
11 december 2009, 11:12
Wat een onzin dat je met een nickname elkaar niet zou leren kennen,
de reaktie's van iemand blijven toch precies hetzelfde, daar heeft een naam helemaal niks mee te maken lijkt mij!
Het gaat om de persoon, waarmee je, mede door haar of zijn reakties, wel of niet een klik hebt op het forum.
Het is net zoals in het echte leven, met de een heb je wel een klik en met de ander niet.
Het zou raar zijn als hier iedereen het met elkaar eens zou zijn toch!
Alles staat in mijn profiel, dus als je nieuwsgierig bent naar mij..kijk daar eens..:laptop:

Hanneke
11 december 2009, 11:17
Alles staat in mijn profiel, dus als je nieuwsgierig bent naar mij..kijk daar eens..:laptop:

Ik heb gekeken hoor:D

annebasco
11 december 2009, 11:37

Elly, ik ken jou toch al lang ;)

MaraJade
11 december 2009, 11:39
Ik heb gekozen voor Boe4 omdat ik me meer thuis voel bij een vereniging die er ook is voor de huis-, tuin- en keuken bouvier. Zou de NBC het leuk vinden als ik over Beau zou schrijven zoals het door de redactie van Boe4 gewaardeerd wordt? Ik weet wel dat hun blad vol met uitslagen staat waar ik niets aan heb. Ik wil leuke, ontroerende dingen lezen.

Maar goed, we dwalen af van het topic. Ik weet nog niet goed wat de voor- en nadelen zijn omdat ik me er nog niet zo in verdiept hebt. Maar als het even kan wil ik wel naar de ALV gaan en me daar eens laten informeren hoe en wat.

Ik hoop dat we dus nu ook verder kunnen gaan over de vraag die gesteld werd, over de voors en tegens van erkenning en niet afdwalen of iemand wel of niet kritiek levert of wat dan ook. Kritiek is goed, zolang het opbouwende kritiek is en niet om iemand de grond in te schoppen.

Mara

loraine
11 december 2009, 11:56
Boefbinck, denk dat je het moet ondervinden of het in je voor- of nadeel is.
Zelfde met een aankoop van een product, simpel voorbeeld maar ok, kan altijd tegenvallen. Of lid worden van een vereniging, blijft altijd afwachten.
Zelfde met boe4, mss dat ze spijt krijgen wel of niet. Hoop van niet, maar denk dat velen er wel achter staan, te lezen aan de reacties.

Ans-m
11 december 2009, 12:53

Natuurlijk heb ik ook gekeken :D

Ans-m
11 december 2009, 13:01
Ik heb gekozen voor Boe4 omdat ik me meer thuis voel bij een vereniging die er ook is voor de huis-, tuin- en keuken bouvier. Zou de NBC het leuk vinden als ik over Beau zou schrijven zoals het door de redactie van Boe4 gewaardeerd wordt? Ik weet wel dat hun blad vol met uitslagen staat waar ik niets aan heb. Ik wil leuke, ontroerende dingen lezen.

Maar goed, we dwalen af van het topic. Ik weet nog niet goed wat de voor- en nadelen zijn omdat ik me er nog niet zo in verdiept hebt. Maar als het even kan wil ik wel naar de ALV gaan en me daar eens laten informeren hoe en wat.

Ik hoop dat we dus nu ook verder kunnen gaan over de vraag die gesteld werd, over de voors en tegens van erkenning en niet afdwalen of iemand wel of niet kritiek levert of wat dan ook. Kritiek is goed, zolang het opbouwende kritiek is en niet om iemand de grond in te schoppen.

Mara

Hier kan ik me helemaal in vinden , het is ook nooit mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen of te bekritiseren .

Ik vind het jammer dat de manier van mijn schrijven deze indruk wekt .

MaraJade
11 december 2009, 13:15
Hier kan ik me helemaal in vinden , het is ook nooit mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen of te bekritiseren .

Ik vind het jammer dat de manier van mijn schrijven deze indruk wekt .

Hoi Ans

Het was een stukje wat ik in het algemeen bedoelde. Dus niet gericht op jouw persoonlijk.

Groetjes

mara

Boefbinck
11 december 2009, 13:19
De beste manier om voor jezelf tot een goed besluit te komen is denk ik door naar de algemene leden vergadering te komen. Hier wordt alles nog eens toegelicht en kun je ook direct je vragen stellen.

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Dat is inderdaad een goed plan, bedankt voor de tip ;)

Maar om dan de juiste vragen te kunnen stellen is het ook wel handig om van tevoren een klein beetje een beeld te hebben van de mogelijke voor- en nadelen.

Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de meningen van anderen.

Groetjes, Christine

Ans-m
11 december 2009, 13:27
Hoi Ans

Het was een stukje wat ik in het algemeen bedoelde. Dus niet gericht op jouw persoonlijk.

Groetjes

mara

Dat weet ik wel wij kennen elkaar al langer persoonlijk .
Ik bedoelde mijn schrijven ook algemeen .

Groetjes Ans

MaraJade
11 december 2009, 13:28
Dat weet ik wel wij kennen elkaar al langer persoonlijk .
Ik bedoelde mijn schrijven ook algemeen .

Groetjes Ans

Fijn dat dat duidelijk is, ik dacht, schrijf het maar even voor de duidelijkheid.

Groetjes

Ans-m
11 december 2009, 13:33
Hoi Sandra,

Maar om dan de juiste vragen te kunnen stellen is het ook wel handig om van tevoren een klein beetje een beeld te hebben van de mogelijke voor- en nadelen.

Groetjes, Christine

Hoi Christine ,

Je heb helemaal gelijk ,en hier is het forum toch ook voor bedoeld ,of zeg ik nou weer wat geks haha .
Ik wens je heel veel succes ,en anders pak je ze toch alletwee, doe ik ook ,ik ben fokker en een hele grote liefhebber :D
En LIEFHEBBER komt op de EERSTE plaats !!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Ans en de boefkes :)$

loraine
11 december 2009, 13:43
Hoi Sandra,

Groetjes, Christine

Gewoon eventueel naar vergadering gaan, en door de verhalen, komen je vragen waarschijnlijk vanzelf boven drijven. Je kunt je nog zo goed voorbereiden, pakt meestal toch anders uit;)
Flink aantal pennen en papier meenemen, voor elke vraag die in je opkomt:D

Cooper
11 december 2009, 20:36
Hoi

Lijkt me een goed plan om flink wat papier mee te nemen hihi. Er is natuurlijk al het een en ander geschreven op het forum door de voorzitter, dat kun je nog eens rustig na lezen. Ook in Boe4 heeft hij al het een en ander geschreven. En net wat Loraine zegt de vragen komen tijdens die vergadering vanzelf... of juist niet. Het bestuur zal tijdens de vergadering in ieder geval uitgebreid de tijd nemen om alle vragen te beantwoorden.

Succes met je keuze.

Groetjes Sandra