PDA

Volledige versie bekijken : shows lopen

djerba
6 juni 2005, 20:39
hallo hier een vraagje voor de mensen die shows met een bouvier lopen.
ik zou graag willen weten waar de mensen en fokkers die shows lopen hun puppie op uitkiezen op het karakter of op het uiterlijk en of er ook op het karakter letten dit is puur intresse en geen kwade bedoelingen ben allleen nieuwsgierig en hoe je aan een pup kan zien of je er shows mee kan en mag lopen. en ook zou ik graag een keer willen kijken op een show is er een kalender waar de shows worden gegeven en waneer groetjes van mij en een pootje van djerba .

Carin
6 juni 2005, 21:38
hoi Djerba

een pup uitzoeken waar je shows mee wilt gaan lopen is best moeilijk.
en er moet naar zowel het uiterlijk als naar het karakter gekeken worden.

ik zal je proberen uit te leggen hoe wat en waar er naar gekeken wordt bij het uitzoeken van een showpup.

1. de bouw van de pup is belangrijk, want de pup moet goed in elkaar zitten.
de opbouw van het skelet moet kloppen, de verhoudingen moeten kloppen, het gebit moet er goed uitzien, de pup moet goed op zijn pootjes staan en goed kunnen lopen.

2. en net zo belangrijk is het karakter van de pup waar je mee wilt gaan showen. want een schitterend puppie wat erg onderdanig is of erg angstig, of van alle nieuwe dingen erg schrikt of terug deinst dan heb je dus grote kans dat die pup zich later niet goed zal laten zien in de showring.

bij een pup voor show kijken wij dus naar een pup die een heel open, vrij, vriendelijk en nieuwsgierig karakter heeft, zo een van kijk eens hier ben ik!!
en bij dat karakter dus ook nog goed in elkaar zit.

ik hoop dat je vraag zo een klein beetje beantwoord is.

groetjes Carin

Carin
6 juni 2005, 21:43
oh en dan vergeet ik je nog te vertellen dat over 2 weken op zondag 19 juni de Kampioensclub Match van de Bouvierclub gehouden wordt.

dat is de grootste show in Nederland voor de Bouviers en als je een keer wilt kijken zou je daar eens heen kunnen gaan. daar worden alleen maar boeffies gekeurd, en naast de keuring is er ook nog een combinatie wedstrijd voor de africhtingshonden. de honden die voor de combinatie wedstrijd meedoen , moeten dus zowel showen als onderdelen van de africhting doorlopen.

het wordt gehouden op het terrein van Manege de Fruithof in Heteren (bij Arnhem) en het begint om 10.00
groetjes Carin

djerba
7 juni 2005, 06:42
hoi carin bedankt voor je antwoord wij gaan zeker een keer kijken misschien wel in heteren.de uitleg over de showpup is duidelijk wij waren benieuwd hoe het uitzoeken van een pup in zijn werk ging.gr en een pootje van djerba

djerba
7 juni 2005, 06:52
hoi zagaha .
bedankt voor de site van de shows wou ook een prive bericht sturen maar ging niet dus dan maar op deze manier .
groetjes en een pootje van djerba

Zagaha
7 juni 2005, 10:52
Kennelijk lukt het wel, want ik heb net een privébericht van je ontvangen!

djerba
7 juni 2005, 12:11
hoi zagaha de computer gaf hier iedere keer aan dat een prive bericht niet door gegeven kon worden dus hadden we het zo maar gedaan we wilde je toch bedanken voor de informatie gr en een pootje van djerba

Wilma
10 juni 2005, 21:35
Hoi Carin,
Ik ben het gedeeltelijk maar met je eens.
Het karakter wordt voor een heel groot deel door de mensen zelf gemaakt.
Als mensen niets met de pup doen en niet genoeg meenemen naar allerlei plaatsen dan krijg je ook een terughoudende hond.
De fokker kan daar dan niets aan doen.
Zoals jij het opschrijft lijkt het net alsof de pup altijd goed is als het karakter bij de fokker goed is.
Mensen hebben dat zelf een groot deel in de hand

Carin
10 juni 2005, 21:49
ik ben wel met je eens dat een deel van het karakter bij de mensen zelf gevormd wordt. maar een groot deel is ook al als pup aanwezig, en natuurlijk kun je dat nog voor een groot deel sturen.
maar als ik een pup uit moet zoeken voor de show dan pak ik niet een hondje wat terugdeinst, dan pak ik toch liever de pup die zich in het nest al laat zien, en een houding heeft dat die de hele wereld al aankan.

en met iedere pup die je uitzoekt voor de show moet je toch afwachten hoe het puppie opgroeid en hoe het zich verder ontwikkeld....

groetjes Carin