PDA

Volledige versie bekijken : Vlooien bestrijding

Floris
7 juni 2005, 15:30
Ik wil graag mijn steentje aan dit forum bijdrage en daarom mijn aanvulling voor de tips:

Preventieve behandeling inwendig: ( kies maar uit)

Knoflook toedienen in de vorm van capsules,drages,poeder,olie of granulaat Max. 2 x per week, teveel knoflook kan schadelijk zijn voor je hond
Dagelijks een bekertje karnemelk of yoghurt geven
Dagelijks een theelepel edelgist door het eten doen
Is verkrijgbaar bij de reformwinkel
Dagelijks Bodyguard door het eten doen.
Bodyguard is een natuurlijk poeder dat tegen vlooien,luizen,wormen en teken helpt.
Verkrijgbaar in de dierenwinkel
Dagelijks antivlooiensnoepjes geven , verkrijgbaar in de dierenwinkel
Preventieve behandeling uitwendig: ( kies maar uit)

Tweemaal per week en in het vlooienseizoen vaker voor het uitlaten wat lavendel of tea-treeolie in de nek en bij de staartaanzet druppelen.
Vlooien houden niet van deze geuren.
Wel opletten niet elke hond kan tegen tea-treeolie en kunnen er allergisch voorzijn
De hond bestuiven met lavendelolieoplossing
20 druppels op 300 ml water
Voor gebruik goed schudden.( wel uitkijken voor de ogen)
De hond regelmatig bestuiven met aloe-veraspray
De hond 1 x per twee/drie maanden of wanneer dat nodig is wassen met een shampoo op basis van teatree of aloe vera.
Sinds kort zijn er ook vlooienbanden verkrijgbaar op basis van lavendel.
Deze zijn in de reformwinkels of natuurvoedingswinkel te koop
De omgeving vlooivrij (maken)

Dweil het huis met een soda oplossing
Het huis reinigen met een stoomapparaat
Strooi borax (natriumzout) op tapijt en kleden en laat het poeder enkele dagen inwerken.
Daarna goed opzuigen
Zet 's avonds een bord met water neer met daarin een beetje afwasmiddel en olie.
Plaats een minilampje ( nachtlampjes) of spotje op het bord.
De vlooien worden door het licht aangetrokken en springen in het bord.
Door het afwaswater met de olie zullen ze verdrinken
Er is ook een elektrische vlooienval te koop die precies hetzelfde werkt

Wilma
7 juni 2005, 20:27
Hoi Floris.
Bedankt dat je deze informatie met ons wilt delen.
Ik vindt de tips erg nuttig.

djara
8 juni 2005, 08:46
Hallo

Ik heb nog een kleine toevoeging voor als je hond last van vlooien heeft.
Je kunt je hond met dreft (afwasmiddel) gaan wassen. Daar gaan vlooien van dood.
Dit is niet iets wat ik zelf al uitgeprobeerd heb, maar dit heb ik gehoord van diegene die theorieles geeft voor de hondentrimcursus. Zij is zelf trimster en haar man heeft een dierenkliniek. Ik neem aan dat deze info wel waarheid zal bevatten.

Groetjes Renske

Susan
2 november 2006, 21:10
Ik weet niet of je dreft kunt gebruiken Renske
Dreft bevat een middel wat de huid kan gaan irriteren of heb je zelf andere ervaringen?

Ruben en Loes
3 november 2006, 13:25
bedankt voor de info al denk ik dat straks me hond lekkerder ruikt als ik hmmmmm lavendel hihihihi

groetjes Loes

Ebonoss
3 november 2006, 18:25
;) Ja, lavendel ruikt lekker, maar ik vind m'n boefjes altijd al zo lekker van zichzelf ruiken, jullie niet??
Maar ok als lavendel tegen vlooien helpt, dan moet het maar....in ieder geval beter dan knoflook!

Chanel
3 november 2006, 20:50
;) Ja, lavendel ruikt lekker, maar ik vind m'n boefjes altijd al zo lekker van zichzelf ruiken, jullie niet??
Maar ok als lavendel tegen vlooien helpt, dan moet het maar....in ieder geval beter dan knoflook!

Ja, grappig!!!! Ik vind onze boeffies ook een eigen lekker luchtje hebben. Heel anders dan een zgn. "hondenlucht" (of ben ik bevooroordeeld????)

Boefbinck
3 november 2006, 21:29
Nee hoor Chanel, volgens mij bestaat er niets lekkerders dan je neus tijdens een enorme knuffel in een boevenvacht te stoppen :)
Als je maar uit de buurt van z'n sik blijft :D

Ebonoss
3 november 2006, 23:44
Als je maar uit de buurt van z'n sik blijft :D

:o ja, helaas waar...met name na 'n smulpartij van pens!!!
maar de rest ruikt heel lekker...

Viola
11 oktober 2008, 20:34
Tea Tree olie.
Druppeltje achter de oren, in de oksels, liezen en op de kont.
En dag vlooien.
Verkrijgbaar bij De Tuinen of Reformazaken.

Boevenkop
12 oktober 2008, 11:54
Tea Tree olie.
Druppeltje achter de oren, in de oksels, liezen en op de kont.
En dag vlooien.
Verkrijgbaar bij De Tuinen of Reformazaken.

Ook verkrijgbaar bij de drogist, handig voor een druppeltje achter in nek van de kinderjassen, zo blijven de luizen ook weg.(I)

k-broek
12 oktober 2008, 19:02
Gewone neutrale Dreft kun je gerust gebruiken.
Had vroeger honden inm de trimsalon die op iedere shampoo verkeerd/allergisch reageerde.
En op Dreft dus niet.
Trouwens een heleboel trimmers wassen standaard alle honden met Dreft.
Lekker goedkoop en weinig problemen.
Alleen zeggen ze dat niet tegen de klant.
En de werkzame stof in Dreft is dat wat je ook heel vaak in shampoo's tegenkomt.

Knoflook ?????
Meahhh
Werk niet echt.
Lijkt soms van wel maar als de vlooi toeslaat dan heeft hij schijt aan de knoflook.

Groet kees

Pakkie
13 oktober 2008, 07:36
Dat ruik je toch meteen als je hond met Dreft is gewassen? :eek:

k-broek
13 oktober 2008, 08:24
Nee hoor
Soms dan word het gemengt met een goedkope shampoo.

Groet kees

nic
27 oktober 2008, 09:20
Ook verkrijgbaar bij de drogist, handig voor een druppeltje achter in nek van de kinderjassen, zo blijven de luizen ook weg.(I)

Nu nog even weten hoe vaak? Iedere dag, week of maand?

inko2000
30 oktober 2008, 01:21
Ik zou dat ook heel graag willen weten, hoevaak en welk soort dreft, het is natuurlijk in de loop van de tijd wel veranderd en ik zou niet graag de
verkeerde producten gebruiken voor mijn hondjes.
en de lavendelolie is natuurlijk een heel goed alternatief.

Jetje
16 november 2008, 19:23
Ik gebruik voor mijn honden sinds het begin van de zomer een speciale hoes om hun kussen. Dit kussenovertrek bevat o.a. lavendel en eucalytis en beschermt de hond tegen teken en vlooien. Als de hond erop gaat liggen komen die geuren vrij en dat schrikt teken en vlooien af. Als de vacht nat is dan werkt het nog beter. Ik heb niets gedaan aan vlooien en tekenbestrijding en ik heb ook niets gevonden. Het bevalt mij prima. Ik weet niet meer van welk merk de hoes is maar onlangs hebt ik bij de dierenwinkelketen Discus de hoezen zien hangen. Voor mijn 3 honden heb ik een medium hoes nodig, die kost bijna 40 euro. Ze kunnen gewassen worden en geven gegarandeerd 3 jaar de werkzame bestanddelen af, ook al was je ze regelmatig. Misschien iets voor bouviers die gevoelig zijn voor de vlooien- en teken middellen.

gr. Jetje.