PDA

Volledige versie bekijken : wie weet een goede trimsalon voor mijn bouvier

duke
19 juni 2005, 19:14
hallo,
ik ben in het bezit van een bouvier en ben op zoek naar een goede trimsalon die ook bouviers kan trimmen. Het liefst in de provincie Groningen of Drente.
Heeft iemand goede ervaringen dan zou ik dit graag horen.

groetjes
nicolet

Marja
28 juni 2005, 09:23
Hoi Nicolet
Er zijn heel wat trimsalons in deze provincies.
Ik geef je er vast 4 maar als je je woonplaats geeft kan ik je misschien een adres geven wat in jouw omgeving ligt.
Groetjes. Marja

Trimsalon Happy
Jan Oldenburgerstraat e114
9663 RW Nieuwe Pekela
Tel:0597-646236

Hondentrimsalon "de Boomgaard"
Ruigendijk 8
3234 LC Tinte
tel. : 0181 - 410584

Hondentrimsalon Pluto
Helma Boekamp
Zanddijk 2
7025 CE Halle
Tel. 0314-632908

Trimsalon Marion
Isidorusstraat 2
7035 CH Kilder
Tel: 0314-584027

Dorinda
27 juli 2005, 19:53
Hallo allemaal.
Binnenkort krijgen mijn vriend en ik een puppy. Nou heb ik mijn vorige bouvier altijd geschoren maar deze willen we graag gaan plukken/ trimmen. Heeft iemand een goed adres in de omgeving van Nieuwegein/Utrecht
Dat zou vreselijk helpen. Alvast bedankt
Dorinda

Elly de Roos
29 juli 2005, 06:37
hoi dorinde,

ten eerste: De meeste vachten van bouviers zijn haast niet meer te plukken.
ten 2de : Waar jij je puppie vandaan haalt wilt die hem/haar dan niet plukken?
de meeste fokkers vinden het wel fijn als je je hond daar laat trimmen. Ik moet ook iets meer dan 30 min rijden, zonder file, als ik Bica met laten trimmen, maar in de buurt hier kan je wel je hond laten trimmen, maar niet zoals een boef moet zijn. Daar heb ik ervaring mee. Heeft bijna een jaar geduurt voordat hij weer als boef door het leven kon stappen. Dus ik heb er liever een beetje reistijd voor over dan dichtbij en er niet uitzien. Maar wat je natuurlijk ook kan doen is boevierfokkers in jou omgeving bellen of die ook trimmen als jou fokker te ver woont. De meeste fokkers gaan altijd wel naar shows toe en moeten de honden dan piekfijn inorde maken en die hebben dan ook wel ervaring. Kijk ook eens onder: www.doggynet.nl daar kan je ook fokkers zien en anders bel of mailje het NBC (Nederlandse Bouvier Club) www.kennelclub.nl. Ook op de site staan vast wel bouvierfokkers moet je onder kopje links kijken en dan komen er ook div. fokkers.
Hoop dat je wat aan deze informatie heb en succes ermee.

Groetjes Elly en knuffs van Bica

bella
29 juli 2005, 13:06
Hoi Elly,
Ik ben het niet met je eens dat de meeste bouviers niet meer te plukken zijn. Veelal is het een kwestie dat de trimster het niet wil omdat het teveel werk is. Ik heb mij ook 4 jaar laten wijsmaken door diverse trimmers dat mijn Boef geen plukvacht had. Na 4 jaar kon ik iedere dag kammen maar er blijven klitten. Dit was omdat het onderhaar niet voldoende werd weggehaald bij het knippen. Al moet ik er direct bij zeggen dat mijn boef een extreem dikke vacht heeft. Uieindelijk heb ik in Amstelveen een trimster gevonden die wel wilde plukken. Het heeft meer dan een half jaar geduurd voor het helemaal in orde was maar nu hoeft ik maar eens in de 4 maanden en meneer ziet er piekfijn uit. Het dagelijkse vachtonderhoud is ook stukken minder. Ik ben door schade en schande wijs geworden maar ik denk dat meer boeffies geplukt kunnen worden dan wordt gezegd.
groetjes,Bella

Dorinda
2 augustus 2005, 14:56
hoi,
Bedankt,
maar wij krijgen een blonde bouvier uit Sint oedenrode. Die man doet het voor zijn plezier, hij trimt niet. En ik wil graag deze hond met krulletjes zien. Wij vinden dat allebei mooier. vandaar dat we een trimmer in de buurt zoeken.
en uiteraard wel grag in bouvierstijl.
dus nogmaals de vraag, wie kan mij helpen?
groetjes dorinda

bella
2 augustus 2005, 19:14
Hoi Dorinda,
Ik weet een hele goede, ik kom er zelf ook, (althans mijn hond en niet ik hahaha) maar het is wel een beetje uit de buurt voor je. het is in Amstelveen. Ze is redelijk van prijs, neemt alle tijd, als je wil mag je er bij blijven, is heel lief voor honden en ze plukt. Als je het niet te ver vindt kan je natuurlijk het adres krijgen. Ik hoor het wel
groetjes,Bella

Tineke
7 augustus 2005, 16:20
Deze keer ben ik het weer helemaal eens met Bella. De trimster in Amstelveen is een kanjer. Lief voor de hond en tactisch naar de baas :o)
Echt een goede trimster, plukster en ik krijg altijd weer een mooie boef terug! Trouwens als ik Bayko ophaal, merk je gewoon aan hem dat ie het prima heeft gehad. Een echte aanrader, al moet je er een paar km voor rijden hoor!

Groet van Tineke
Poot van Bayko

kevin
7 augustus 2005, 17:05
hi ,
ik moet voor cosie bijna een 30 min rijden
naar de trimster
en ze zijn er altijd een ngoede 4 uur mee bezig
maar wordt wel elke keer getrimd

Dorinda
7 augustus 2005, 17:47
helaas is dat wat te ver voor ons. Zeker omdat ik niet altijd de auto heb. Maar bedankt dat jullie met mij mee willen denken en zoeken. mocht iemand dus een goede trimster in de buurt van utrecht weten, ik houd mij nog steeds aanbevolen.
groetjes dorinda

Tineke
7 augustus 2005, 19:12
Hé Dorinda,

Amstelveen heeft een heel leuk en groot winkelcentrum hoor!
Die paar uutjes zijn zo voorbij..;o0

groet,
Tineke

inko2000
7 augustus 2005, 21:53
Hoi Nicolet,

Sorry, ik lees nu pas je berichtje, maar wij hebben een blonde bouvier, die wij ook graag wilden laten plukken. Wij hebben een hele goede gevonden via onze vorige trimster n.l. in Nieuwe Krim. Ik weet niet, of dat bij jullie in de buurt is, maar dat ligt in Drenthe, achter Coevorden. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Oude Pekela, maar woon nu in de gemeente Hardenberg, vandaar dus Nieuwe Krim. Ik wil je ook nog wel vertellen, hoe jullie daar kunnen komen. Wij moesten wel € 85,00 betalen, omdat hij wel erg lang haar had en ze vierenhalf uur met hem bezig zijn geweest. je kunt mijn blonde boef zien bij grappige bouvierfoto's en bij de bouviergalerij van blonde boefjes.

inko2000
7 augustus 2005, 21:55
hi ,
ik moet voor cosie bijna een 30 min rijden
naar de trimster
en ze zijn er altijd een ngoede 4 uur mee bezig
maar wordt wel elke keer getrimd

Hoi Kevin,
Mag ik vragen, wat je dan kwijt bent. Wij zijn voor dezelfde tijd n.l. € 85,00 kwijt. Is dit veel?

djara
8 augustus 2005, 08:17
Hoi Kevin,
Mag ik vragen, wat je dan kwijt bent. Wij zijn voor dezelfde tijd n.l. € 85,00 kwijt. Is dit veel?

Dit is helemaal niet veel, ik loop zelf stage bij een trimsalon in Dedemsvaart en daar vragen ze 50 euro voor een bouvier die dan geschoren wordt en een wasbeurt krijgt, daar zijn ze ong. 2,5 uur mee bezig.
Een bouvier plukken kost dus nog meer tijd en geld.

Dorinda
12 augustus 2005, 18:10
hallo allemaal,
ik wilde jullie even laten weten daqt ik een trimster gevonden heb in woerden. Een schat van een vrouw en heel erg begaan met ons en de pup. Bij vragen mag ik altijd bij haar terecht. Mijn moeders boef is daar ook geweest, zo'n 8 jaar geleden alweer. Maar ze blijkt nog steeds te trimmen, ze was alleen verhuisd.
Groetjes dorinda

inko2000
28 september 2005, 22:05
Hoi Nicolet,

Nog een goede trimster gevonden?

Wij zijn één keer met onze boef naar een trimster in Nieuwe Krim geweest. Dat is voor jou wel drie kwartier rijden denk ik hoor, maar zij plukt nog wel en dat is denk ik ook de bedoeling hè?

Wij gaan verhuizen richting Stadskanaal, dus moeten wij ook weer een goede trimster zooken, of wij gaan gewoon naar deze toe. Het heeft wel € 85,00 gekost en ik weet niet, of dat nu wel of niet duur is.

Ze is er wel vierenhalf uur mee bezig geweest, dus een hele tijd.

defender110
29 november 2005, 11:06
Voor de mensen uit België. Ik ga bij Quitou aan de Verbrande Brug in Grimbergen. De uitbaatster heeft bouviers. Ik betaal €55.
Indien je de gegevens wil, mail/PB me even. Er is wel (zoals overal) een lange wachttijd. Ik ga om de 3 maanden. Al sinds 9 jaar en altijd erg tevreden.