Volledige versie bekijken : HELPPPPPPP Boefie (boerbie) als cipier
OndeugdBoefie
9 januari 2010, 10:26
Hallo allemaal
Ik weet nog mijn eerste verhaal hier, wat hebben we allemaal gelachen om de streken van boefie.
Ik zei toen nog ze gaat voor geen miljoen meer terug naar het asiel.
Nou mensen tis bijna zover dat dat toch gaat gebeuren.
De lol is eraf, kan er niet meer om lachen en begin eerlijk gezegd een grondige hekel aan de hond te krijgen.
Wat is er gebeurd in de tussentijd?
Boefie werd steeds ondeugender, wat ik ook probeerde ze bleef streken uithalen.
Of ik haar nu strafte of negeerde het maakte niets uit, mevrouw deed haar eigen ding.
Het spelen was niet meer met haar eigen dingen maar met mijn dingen, al bleef het allemaal nog heel.
Toen liep het uit de hand, boefies mand werd vervangen door een bench.
Eerlijk gezegd hou ik daar niet zo van maar ik had geen keuze, Boefie leek het niet te deren die kende een bench al en lag er nog vlugger in dan dat ik het ding fatsoenlijk opgezet had.
De eerste tijden ging het weer goed. Boefie ging de bench in als ik er niet was en zolang ik der in de gaten hield als ik der wel was ging het redelijk, ze is namelijk toch wel een vreselijk lieve hond als ze dat zijn wil.
Maar goed nu komt het.
De week voor kerst besloot mevrouw dat ze mee ging doen in het toneelstuk de weerwolf en zijn gevangene. Yupz je raad het al ze ging zingen, niet 1 keer maar de hele nachten.
Ik kon doen en laten wat ik wil mevrouw was niet meer stil te krijgen.
Als ik maar uit de kamer was begon ze al. Waarom?? Mevrouw wenst niet alleen te zijn.
Stel je voor dat je snachts ieder kwartier naar beneden moet. Pffffff wat een feest.
Na een paar nachten trok ik het niet meer en dus ging ik maar op de bank liggen.
Kon ik alhoewel erg onrustig toch een paar uur slapen.
Dat is echter geen weken vol te houden dus ik ging dingen bedenken.
Radio aan. Hielp niet
Trui van mij bij in de bench. Hielp niet
Wat ik ook probeer niets werkt tenzij ik gewoon bij in de kamer ben, dan snurkt mevrouw als een volwassen vent.
Afijn toen dacht ik wat zou der gebeuren als ik die bench dan maar weer open laat?
Dat ging welgeteld 1 nacht goed.
En toen bedacht ze dat het tijd werd te gaan slopen.
Tot nu toe had ze het alleen bij mij tuin gehouden die ik net opgeknapt had en waar nu inmiddels niets meer van over is als een slagveld en een gatenkaas.
Maar nu begon ze binnen ook. Boeken werden er uit mijn kast getrokken en aan stukken gescheurd.
Ondertussen is der denk ik al wel voor een kleine 150 euro aan boeken aan gort.
Want natuurlijk pakt ze niet de goedkope flut maar dure atlassen en kookboeken.
Dus de bench maar weer op slot en ik maar weer op de bank.
Inmiddels loopt het allemaal gruwelijk uit de hand.
Ik moet al een slot op de bench zetten omdat mevrouw zelf uitbreekt als ik naar mijn werk ben
met het gevolg dat der weer gesloopt word.
Ik kan geen half uur mijn kamer uit, kan niet meer werken in mijn praktijk want mevrouw zet met een half uur der strot open en de ellende begint.
Ik word geacht mensen te ontspannen als ze op mijn massagetafel liggen maar dat is onmogelijk als zij alles bij elkaar jankt. Mensen liggen niet lekker meer en ik sta frustie aan de tafel, foute combie dus.
Dit grapje gaat me klanten kosten en deze tijden is dat funest.
Om een lang verhaal kort te maken.
Ik ben gevangene in mijn eigen huis. Ik word door mijn cipier in mijn woonkamer of in haar buurt gehouden. Kan geen half uur de kamer meer uit of het feest begint en of ik dan het huis uit ben of de woonkamer dat maakt niet uit. Als ze me niet ziet ist klaar.
Het is een hele lieve hond maar mensen zo kan ik niet leven.
Dus ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik mijn eerdere woorden in moet gaan slikken.
Ik slaap inmiddels 3 weken amper en ben mijn vrijheid kwijt want boefie heeft de touwjes in handen.
Dus eerlijk gezegd ben ik op zoek naar een herplaatsings adres als die niet te vinden is gaat ze terug naar het asiel. Ik heb geen enkele keuze meer want dit is geen leven en als het zo nog een week door gaat ben ik in staat die hond te verhangen ergens.
Please iemand die een oplossing weet?? Zsm svp
Groetjes Ria
loraine
9 januari 2010, 10:39
Oei, dit is heftig zeg. Maar gevangene in je eigen huis, dat moet idd niet. Kan begrijpen dat je ten einde raad bent....Erg joh. Hoop dat iemand met gouden oplossing komt, want zoals ik het lees, wil je snel je rust terug, dus snel actie...heel veel succes.
MaraJade
9 januari 2010, 12:54
Hoi Ria
Ik kan je verhaal eens voorleggen aan een gedragstherapeut? Die kan je beslist tips geven hoe en wat.
Ik heb zo ook geen tips, dit had ik niet van haar verwacht. Je hoort nog van me.
Groetjes
Mara
veyron
9 januari 2010, 14:31
Ik zou ook eerst even een gedragstherapeut contacteren.
Hopelijk komt die met een oplossing.
Veel sterkte in elk geval!!!!
Dazzle
9 januari 2010, 14:49
Hoi Ria,
Zoals je zelf al schrijft, mevrouw heeft de boel overgenomen.
Blijft op afstand wel altijd moeilijk om advies te geven, maar krijg de indruk dat ze voetje bij beetje toch steeds haar zin heeft gekregen en daardoor steeds een stapje verder gaat.
En zo te horen zit jij al aardig aan een grens van jezelf, wat dan ook weer een wisselwerking geeft.
En voor je het weet zit je in een visuele cirkel.
Zeker als je het klanten gaat kosten, ben al je gauw bereid wat toegevelijker te worden, wat dus funest is.
Je schrijft dat je 's nachts om het kwartier je bed uit moest etc... hoe menselijk ook, maar fout.... als na controle blijkt dat er niets aan de hand is... hoe moeilijk ook, dan écht negeren en dat gaat dan ook een paar nachten kosten, maar dan is het wel duidelijk daarna, de sterkste wint!
Nu heeft zij winst geproefd en gaat steeds een stapje verder.
Haar "kort' houden, duidelijke regels geven en heel consequent zijn, haar heel veel afleiding geven en heel moe maken, daarmee zou je eind mee weg moeten kunnen komen.
Nu ken ik haar voorgeschiedenis niet, maar je geeft aan dat het wel een lieve hond is, dus hopelijk krijgt ze nog een kans.
Kom je er zelf niet goed uit, schakel dan een gedragstherapeut in, die je persoonlijk kan begeleiden.
Heel veel sterkte!
OndeugdBoefie
9 januari 2010, 16:07
Hoi Ria,
Zoals je zelf al schrijft, mevrouw heeft de boel overgenomen.
Blijft op afstand wel altijd moeilijk om advies te geven, maar krijg de indruk dat ze voetje bij beetje toch steeds haar zin heeft gekregen en daardoor steeds een stapje verder gaat.
En zo te horen zit jij al aardig aan een grens van jezelf, wat dan ook weer een wisselwerking geeft.
En voor je het weet zit je in een visuele cirkel.
Zeker als je het klanten gaat kosten, ben al je gauw bereid wat toegevelijker te worden, wat dus funest is.
Je schrijft dat je 's nachts om het kwartier je bed uit moest etc... hoe menselijk ook, maar fout.... als na controle blijkt dat er niets aan de hand is... hoe moeilijk ook, dan écht negeren en dat gaat dan ook een paar nachten kosten, maar dan is het wel duidelijk daarna, de sterkste wint!
Nu heeft zij winst geproefd en gaat steeds een stapje verder.
Haar "kort' houden, duidelijke regels geven en heel consequent zijn, haar heel veel afleiding geven en heel moe maken, daarmee zou je eind mee weg moeten kunnen komen.
Nu ken ik haar voorgeschiedenis niet, maar je geeft aan dat het wel een lieve hond is, dus hopelijk krijgt ze nog een kans.
Kom je er zelf niet goed uit, schakel dan een gedragstherapeut in, die je persoonlijk kan begeleiden.
Heel veel sterkte!
Hallo Yvonne
Klinkt allemaal heel mooi, negeren enz geloof me is allemaal al gebeurd en als ik echt toegeeflijk was geweest sliep mevrouw naast me op de bank
of bij me in bed en dat gebeurd niet en zal ook nooit gebeuren.
Daarnaast spelen der natuurlijk nog andere dingen mee.
Ik woon in een rijtjes huis niet ergens op de heide dus als ik snachts mijn hond laat janken is heel de buurt wakker.
Daarnaast heb ik 3 kids die smorgens weer gewoon naar school moeten en mama moet gewoon weer naar het werk.
Het is gemakkelijk gezegd negeren. Ik heb het in de vakantie geprobeerd maar ik ben niet alleen op de wereld en boefie ook niet.
De eerste 3 maanden heb ik haar niet gehoord, kon ik uren van huis en kon ik gewoon naar bed.
Er is niets veranderd dus waarom dit gedrag ineens is me een raadsel.
Ik heb net zo'n anti stressband gekocht eens kijken of dat dat werkt en zo niet sja schiet mij maar lek ik ben ondertussen rijp voor het gesticht.
Voorgeschiedenis weet niemand ik heb haar in sept uit het asiel gehaald, de verhalen die ik daarvan meekreeg kloppen niet dus ik weet niks.
Kan alleen maar afgaan op wat ik nu zie en dat is geen prettig plaatje.
Groetjes Ria
Ans-m
9 januari 2010, 16:43
Ik kan helemaal met je mee voelen en denken ,wij waren hier zo ver dat we een boefke wilde laten inslapen en die kwam niet uit het asiel ,wist de hele achtergrond .
Ook een anti blafband gekocht 145,- euro helpt alleen even tenminste hier ,alleen snachts zodat wij en de buren konden slapen .
Op een gegeven moment ook zo kapot van het corrigeren /negeren dat het net leek alsof er niets meer was dan boef .
Naar de DA gebeld voor een afspraak of inslapen of haar stembanden doorknippen .
Advies van de DA minder eiwitten te eten geven / minder energie -rijk voer , hij vergeleek het met een volbloedhengst die je haver voert en dan op stal zet ,deze breekt ook de stal af .
Wonder boven wonder , we zijn de helft eiwitten gaan voeren per direct , en het helpt heel duidelijk .
Boef is nog steeds hier en zo als het er nu uitziet blijft boef ook hier .
Hoop dat je hier iets aan hebt anders kun je advies vragen bij de DA praktijk Ell Dokter Andre Koolen tel.0495-551225
loraine
9 januari 2010, 17:01
Waar je wel heel erg op moet letten, dat is wat als 1e belangrijk is. De hond moet respect voor je hebben.......Dat is regel nr 1 op onze cursus, als dat er niet is, sta je nergens....probeer daar zeer zeker aan te werken.
Zal niet makkelijk zijn, dat is een ding wat zeker is.
Ans-m
9 januari 2010, 17:21
Als jezelf kei-kapot bent en je beest helemaal flipt is er voor beide geen respect en liefde meer , kunnen ze op les zeggen wat ze willen .
Als jezelf een burn-out hebt moet je ook eerst rust creeeren , voor je weer kunt opbouwen .
Het is natuurlijk altijd moeilijk om op afstand advies te geven , maar als het niets kost en alleen een telefoontje naar de DA is het toch het proberen waard ?
MaraJade
9 januari 2010, 18:00
Daarom ook het advies, neem contact op met een gedragstherapeut. Ik kan je met een mevrouw uit Duitsland in contact brengen mits je Duits spreekt. Ik weet dat Cooper ook goede contacten heeft met de trainster van haar honden en volgens mij is dat ook een gedragstherapeut. Dus misschien daar eens vragen voor advies.
Dazzle
9 januari 2010, 18:40
Oeps, hele verhaal weg..... nieuwe poging.
Wil het absoluut niet bagataliseren, zeg ook niet dat het makkelijk is..... nogmaals, advies geven op afstand blijft moeilijk, wel meedenken.
Er moet m.i. wel iets gebeurd zijn, want een gedrag veranderd niet zomaar, tenzij een hond echt gestoord is, maar daar zijn hier geen tekenen van.
Dat kan een voorval zijn of iets wat er langzaam insluipt...
Een hond weet bijv. niet dat hij in een rijtjeshuis woont.
Bedoel hiermee te zeggen dat jouw aanpak en corrigeren wordt beïnvloed door je woonomgeving, werk, kinderen etc... en wat nu niet goed blijkt te werken bij Boeffie, gezien de ontwikkelingen.
En tuurlijk bestaat er meer in het leven dan alleen de hond, alleen door die andere invloeden van buitenaf verslapt de aandacht naar Boeffie, terwijl juist nu die ruimte er niet kan zijn, want ze gaat steeds een stapje verder, hoger in de rang.
Als een hond jouw spullen gaat slopen, niet echt laat corrigeren, is er weinig respect, sorry, klinkt misschien hard.
Elke keer wint ze weer, zoals je aangeeft voel jij je nu al een gevangene in je eigen huis..... dus ZIJ bepaalt!
Wat bij de ene hond als aanpak goed werkt, is niet standaard de goede aanpak voor de andere en als je er zo diep in zit, is het soms moeilijk om het nog objectief te kunnen bekijken.
Daarom super dat je aan de bel trekt!
Gezien je gemoedstoestand nu, die jou/jullie in een negatieve spiraal naar beneden trekken, lijkt me het beste om een deskundige in te schakelen, die dichtbij de situatie kan bekijken, advies kan geven en ondersteuning kan geven.
loraine
9 januari 2010, 18:41
Bij ons op curus komen de mensen die "verwijderd" worden van de zogenaamde MG of KC cursussen. Die mensen zitten ook met handen in het haar. Sommigen betalen wel 2000 euri voor een hondenpsycoloog........stuk of 10x bij ons op cursus en ze zien het "licht" weer........Goede begeleiding is belangrijk, maar de hond moet respect voor je hebben, dat is daar regel nr 1. Anders kun je wel 10 psychologen laten komen, dan baat nix.
En jij als baas consequent zijn met alles wat je doet en dit ook blijven.
Dat is zeer moeilijk uiteraard, maar alles beter dan in slapen of operaties aan stembanden.
bijv. kwam een stel met Duitse Herder. Beest moest een muilkorf. Viel zelfs naar de baas uit........In juni hadden ze het examen gehaald, de volle 100 punten, en het beest was in huis helemaal veranderd. Ze kwamen toen in begin 2x per week trainen. Daarna afbouwend 1x en nu 1x per maand. Voor het "sturen".
Ken zo vele voorbeelden.....Dierenartsen(voornamelijk zuid-Limburg) verwijzen zelfs personen naar hier. Mensen willen privéles.
Klinkt mss raar zoals het hier verwoord is, maar ik heb hier vanalles gezien, het is van afstand hier makkelijk typen, maar als je volhoud, lukt het dus.
Boefbinck
9 januari 2010, 23:54
Hoi Ria,
Allereerst héél veel sterkte met deze situatie, ik kan me echt voorstellen dat je er inmiddels helemaal klaar mee bent.
Toch hoop ik dat er een oplossing voor jullie gevonden zal worden, ik zou het zo sneu voor boeffie vinden wanneer ze weer terug zou moeten naar het asiel :( .
Wanneer ik jouw verhaal lees lijkt het inderdaad zoals mijn voorgangers al aangeven met een rangordeprobleem (ofwel respect naar jou) te maken te hebben.
Ik ben het met Dazzle eens dat er wel degelijk iets gepasseerd moet zijn waardoor ze ineens ander gedrag is gaan vertonen, immers in het begin was er geen vultje aan de lucht!!!
Ergens moet mevrouw ontdekt hebben dat haar "optreden" succes had en dat ze op deze manier alle aandacht naar zich toe kon trekken.
Op zich heb je natuurlijk niets aan die wetenschap want ik begrijp dat het negeren inmiddels niet meer gaat werken.
Wel vraag ik me al lezende af wat je zoal met boeffie onderneemt overdag en/of waar zij zich zoal mee bezig kan houden wanneer jij er (even?) niet voor haar bent. Het lijkt er naar mijn idee nl. ook wel een beetje op dat ze zich enorm verveelt en zelf dingen gaat verzinnen/ondernemen die haar een goed gevoel (jouw aandacht krijgen) opleveren.
Dus wellicht zou je in die hoek iets kunnen bedenken om het probleem op te lossen.
Verder zou ik proberen om iemand in je omgeving te vinden die deskundig is op dit gebied zoals een gedragsdeskundige of bijvoorbeeld een hondenschool in de buurt.
Ook is er hier op het forum best veel informatie te vinden over hoe de baas te worden/zijn/blijven over je boef (Nic heeft daar eens een heel goed stuk over geplaatst kan ik me herinneren), altijd de moeite waard om uit te proberen.
Nogmaals, heel veel sterkte, ik hoop echt dat je snel de moed weer bij elkaar weet te rapen en dat je weer snel kunt gaan genieten van het gezelschap van je boefie.
Pakkie
10 januari 2010, 10:18
Als je al de hulp wilt inschakelen van een gedragsdeskundige, vraag dan of deze persoon huisbezoeken aflegt.
Zelf ben ik ooit éénmaal met een Rottweiler naar een gedragsdeskundige geweest die spreekuur hield in de dierenkliniek. En uiteraard vertoonde mijn lieve Rottweiler daar niet de problemen die ik thuis met hem had.
Mocht je nu niet naar een gedragsdeskundige willen gaan, kan ik je het boek 'Wat denkt mijn hond' van John Fisher aanraden. Een luchtig geschreven boek, bomvol voorbeelden en tips waar je zeker baat bij zult hebben.
Verder ben ik het eens met Dazzle en Boefbinck. Het is meer dan waarschijnlijk een rangorde kwestie waarin Boeffie zichzelf steeds hoger in op weet te wurmen. Kijk daarbij niet alleen bij wat je zelf doet en er aan kan doen, maar vergeet ook de andere huisgenoten (partner en kinderen) daar niet bij te betrekken. Als jij Boeffie denkt te negeren en anderen geven haar wel aandacht op die cruciale negeermomenten zal er inderdaad niets veranderen. Jullie moeten samen afspraken maken om een blok te vormen tegen het terreur van Boeffie.
Ik wens je heel veel succes en voor de toekomst de rust die je zo graag wenst.
kenter
10 januari 2010, 16:39
Wat een ramp Ria, ik kan begrijpen dat je helemaal wanhopig wordt van deze dame..
Ben het wel eens met de rest dat er toch ergens iets is gebeurd zonder dat je er erg in had maar Boeffie heeft het wel opgemerkt en maakt er misbruik van. Ze heeft je steeds meer in de tang. En niet te vergeten zijn de kinderen..als jij iets niet toelaat of negeert en zij doen het tegenovergestelde zonder dat ze het zelf doorhebben dan kan Boeffie weer een stapje verder want ze heeft haar zin weer!
Heel moeilijk! Heb intussen veel gelezen over de Boerboel en dat samen met een bouvier in 1 hond..tja..een eigen wil en onbevreesd en in dit geval..no respect!!
Ik hoop dat je eruit komt , want het asiel is niks voor Boeffie, maar je moet wel jezelf en je gezin goed in de gaten houden..
Dat wij Kaja weg moesten doen was vreselijk, maar de gedragstherapeute zei tegen ons: beter 3 gelukkige honden en 2 gelukkige mensen dan 4 ongelukkige honden en 2 totaal in de stress mensen..want dat is waardeloos hoor..
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid in deze..:)$
Chanel
10 januari 2010, 18:16
Een hond komt uit een asiel. Achtergrond onbekend. Aanvankelijk lijkt de hond "ondeugend" en moet je lachen om de streken die hij of zij uithaalt.
Waarom doet een hond dit? Eigenlijk heel simpel: uitproberen, kijken hoe hoog je in de rangorde kan komen. En lukt het......? Dan ben je een stapje verder op de ladder.
Een boef heeft over het algemeen een behoorlijk stug en sterk karakter en kan behoorlijk manipulatief zijn (en kan over een hele lange adem beschikken).
"Ik piep en kijk..... ik word beloond omdat miijn baasje komt." Ook negatieve aandacht is aandacht. Hierna gaat de hond weer een stapje verder, totdat hij of zij de leiding over kan nemen. Wat een hond natuurlijk helemaal niet aan kan.
Slopen van dingen (lees eigendommen/prooi van de baas) is een vervolgstap, enzovoort.
Zoals hierboven al door diverse forummers geadviseerd: een gedrachtstherapeut kan de situatie ter plaatste analyseren en kan als buitenstaander zien wat er mis gaat. Vaak zijn het hele kleine dingetjes die wij als mens vaak gewoon over het hoofd zien.
Ik hoop dat je wat hebt aan de adviezen zodat je weer kunt genieten van je Boefie in plaats van het gevoel te hebben dat je een cipier in je huis hebt.
Ebonoss
11 januari 2010, 19:53
Hoi Ria,
Ik heb je een email gestuurd.
Dazzle
14 januari 2010, 16:47
Ben erg benieuwd hoe het nu er mee gaat.
Ebonoss
14 januari 2010, 18:42
:confused:Géén bericht goed bericht??
MaraJade
14 januari 2010, 19:12
Ik heb gisteren Cooper gesproken en weet dat er ondertussen een gedragstherapeut is ingeschakeld en dat er hard gewerkt wordt. Dus ik denk inderdaad, geen nieuws, goed nieuws.
Groetjes
Mara
Chanel
16 januari 2010, 00:03
Ik heb gisteren Cooper gesproken en weet dat er ondertussen een gedragstherapeut is ingeschakeld en dat er hard gewerkt wordt. Dus ik denk inderdaad, geen nieuws, goed nieuws.
Groetjes
Mara
SUPER!
(Ben echt reuze benieuwd wat de ervaringen zijn.)
Dazzle
16 januari 2010, 09:20
Groetjes
Mara
Fantastisch om te lezen!
MaraJade
16 januari 2010, 10:52
Ik dacht, er word zo meegeleefd dat moet ik toch even jullie laten weten. Zo gauw ik meer weet, laat ik het ook hier even weten. Natuurlijk is het het fijnste als Ria zelf komt vertellen hoe het nu gaat. Maar ik blijf hopen, geen nieuws is goed nieuws
ellyE
16 januari 2010, 19:29
ik bedoel het niet rot, maar de meeste gedragstherapeuten zijn een beetje "soft". een bouvier x boerboel is nou eenmaal geen watje en heeft een flinke en consequente aanpak nodig. van een boerboel weet ik niet zo veel, maar een bouvier heeft veel beweging nodig en moet ook geestelijk worden bezig gehouden. een bouvier die de hele leiding in huis overneemt, heeft veel in haar mars en is een echt stevige dame!! op een gewone hondenschool wordt , als het goed is, een heleboel dingen aangeleerd waardoor de hond weet wie de baas is. zonder schoppen of slaan, wordt meestal geleerd, door je houding en de dingen die je met je hond doet, hoe je boven de hond komt te staan, dus de baas wordt. het boek: de vrouw die naar honden luistert, is erg mooi en duidelijk.
nogmaals, ik bedoel het niet rottig naar de gedargstherapeuten, maar met je gezonde verstand kom je ook een heel eind. een hond heeft aandacht, beweging en geestelijke bezigheden nodig.
ik wens Cooper heel veel sterkte en ik hoop echt dat ze een goede aanpak leert voor Boeffie, want het zou zo jammer zijn voor de hond en voor Cooper en haar gezin, als het niet zou lukken.
MaraJade
16 januari 2010, 19:39
Hoi Elly
Cooper heeft alleen maar bemiddeld bij de gedragstherapeut. Ze is zelf niet de eigenaar van Boeffie.
Elke hond kan een huishouden overnemen als er niet consequent opgetreden wordt, dat heeft niet alleen met beweging e.d. te maken. Beau krijgt momenteel weinig aandacht en beweging van mij omdat ik een zware keelontsteking heb en ontzettend ziek ben van de antibiotica dus ze moet het met de wandelingen van pap doen, trainen zit er al 2 weken niet aan maar ze vindt het niet erg dat ze minder beweging krijgt, ze komt juist nu lekker veel bij me knuffelen.
Mara
loraine
16 januari 2010, 22:06
Snap wel wat Elly bedoeld. Ken hier een stel met een D Herder, die nam al met 4 a 6 mnd de boel over. Ook baas over de kinderen, ondanks dat dit hun 2e boef was. Je wilt niet weten wat die kwijt waren aan gedragstherapeut of hondenpsycholoog thuis. Meer dan 1500 euri, en .........het hielp nix.
Toch naar een goede consequente cursus, waar ik altijd op hamer, dat hun respect moesten afdwingen bij hun hond, nou Tsana is zo'n lieve schat. Die man zei altijd tegen me, die cursus is nix. Hoor ik zoveel over. Nou, ze hebben nu zo'n lieverd en luisteren. Perfect. Je moet zelf op je fouten gewezen worden. Hondenpsycholoog!!!! De fout is bij de baas, die moet tenslotte de baas zijn en niet andersom. De hond kan in principe, denk ik, niet veel fout doen. Als men het hem zo aangeleerd "heeft" en laten begaan.
Hoop alleen het beste
Dazzle
17 januari 2010, 10:01
Je zegt het zelf al, je moet op je fouten gewezen worden, dit kan bij een goede cursus, maar ook bij een goede! gedragstherapeut, de insteek is gelijk.
Een goede deskundige, zal JUIST de baas begeleiden in het hoe te kunnen veranderen, onderzoeken de omgang met de hond en de samenwerking, kijken wat er fout gaat, hier bewust van maken en hoe dit te veranderen.
Een goede! cursus of therapeut is daarom eigenlijk om het even, met als voordeel dat een therapeut nog persoonlijker is (één op één) en de thuissituatie bekijkt en ook hier op kan inspringen.
In beide gevallen is het belangrijk dat een baas zich open kan stellen voor de hulp en advies, maar vooral de(goedbedoelde) kritiek, met als gevolg het inzicht en daardoor kunnen maar ook willen veranderen.
loraine
17 januari 2010, 10:54
Kunnen ze het beter een psycholoog noemen, of gaan ze in het koppeke van de hond kijken????? Het hoe en wat. Kan me bij een hondenspycholoog verder niets voorstellen. Heb in mijn omgeving nog niets positief hierover gehoord. Een moest zelfs een trap op, die man deed het niet aan huis. En dat koppel met die herder.
Tja, ben zelf nogal hmmmmmm over zoiets.
Dazzle
17 januari 2010, 11:22
Denk dat die mensen dan helaas bij de verkeerde "deskundigen" zijn geweest.
Nogmaals een goede cursus of een goede therapeut of wat voor naam je er ook aan wilt verbinden, zal de insteek hetzelfde zijn. Maar ook hier geldt de uitzonderingen daar gelaten, die onder de noemer onkundig of zelfs kwakzalvers vallen.
Even nog ter aanvulling, denk dat het zo wie zo belangrijk is, om een manier te vinden die bij degene zelf het beste past.
loraine
17 januari 2010, 12:09
Denk dat die mensen dan helaas bij de verkeerde "deskundigen" zijn geweest.
Nogmaals een goede cursus of een goede therapeut of wat voor naam je er ook aan wilt verbinden, zal de insteek hetzelfde zijn. Maar ook hier geldt de uitzonderingen daar gelaten, die onder de noemer onkundig of zelfs kwakzalvers vallen.
Die zul je er zeker onder hebben, men noemt zichzelf al snel een deskundige. Gelukkig is het met deze herder door cursus goed gekomen en de Golden Retriever ook. Door zelf een hele andere houding aan te nemen. Hond nam het daar ook over. Nu hebben beiden weer een fijne hond.
Voor beiden ook al 2e hond, maar nu hebben ze kinderen en je denkt altijd: lukt me wel......Merk het nu zelf, iedere hond is anders. Even met de neus op de feiten, gelukkig dat het hier niet uit de hand loopt. Rodan heeft ook geprobeerd bij mij, had ie effu vette pech.Willen happen dat ik hem onder de tafel vandaan wilde halen, gelijk PAF (niet verwarren met mishandelen) en een harde FOEI erbij. Nooit meer gedaan en nog eens een keer iets (vergeten!!!!).Hij wist het direct.
Proberen doen ze altijd, lijken net kinderen.....
Pakkie
18 januari 2010, 13:27
Mensen doen er goed aan zich in te lezen in hoe een hond in elkaar steekt. Honden hebben instinctief gedrag die wel wezelijk kan verschillen van menselijk gedrag. Ga je een hond behandelen als mens vanuit menselijk standpunt gezien kan je tegen aardig wat problemen aanlopen. Zoals ik al eerder heb geschreven is 'Wat denkt mijn hond' van John Fisher een heel leuk begin.
Als mensen meer titels willen weten heb ik er nog wel een paar tussen mijn meer dan 100 boeken over honden.:D
ellyE
18 januari 2010, 21:38
:Deven iets heel anders:
Loraine, telkens als ik een stukje van jou lees, zie ik net een klein stukje van Rodan, het is dan net of mijn eigen Zora me aan zit te kijken! Rodan kijkt op deze foto precies zoals Zora meestal kijkt!:D
Ans-m
18 januari 2010, 21:42
Je moet eens proberen om een mens als een hond te behandelen !
Laatst heb je kunnen lezen hoe een hond wordt als je hem menselijk behandeld !
Chanel
18 januari 2010, 23:30
Een boef behoeft iets meer aandacht als een doorsnee hond. Een boef heeft, wat ik altijd zeg, "karakter".
Voegt zich niet echt makkelijk en heeft een zeer consequente, stevige opvoeding nodig.
En inderdaad, juist slaan of harde lichamelijke aanpak heeft een averechtse werking.
Wij hebben hier al zo'n 30 jaar Bouviers en het valt mij altijd op dat het net is alsof ik in een spiegel kijk:
- Ben ik vrolijk, zij ook........, maar nemen ondertussen de hele hand.
- Voel ik me niet lekker in m'n vel...... ze lopen langzamerhand over me heen.
- Ben ik "sjagerijnig" (sorry, soms wel) dan kruipen ze ongeveer voor me en hoef ik niet eens wat te zeggen,
ze weten zonder woorden exact wat ik wil of bedoel.
Daar was ik me de eerste jaren echt niet van bewust, maar ja..... na zoveel boeffies....:cool:
loraine
19 januari 2010, 07:16
:Deven iets heel anders:
Loraine, telkens als ik een stukje van jou lees, zie ik net een klein stukje van Rodan, het is dan net of mijn eigen Zora me aan zit te kijken! Rodan kijkt op deze foto precies zoals Zora meestal kijkt!:D
Heb je dan een foto van jouw Zora......heb even geen tijd om foto's te bekijken, ga zo voor het eerst weer werken(, 2 uurtjes opbouwend beginnen.)Wie weet, welke ouders? Anders een PB, gaat topic anders afwijken, gebeurd nogal hier, haha
MaraJade
19 januari 2010, 11:29
De combinatie in dit geval van een bouvier en boerboel is wel heel heftig. Toevallig zit er bij mij op de G&G1 een Boerboel, leuke hond maar mevrouw heeft handen vol aan de hond al luistert hij steeds beter. Maar evengoed, het is en blijft geen makkelijke combi. Ik hoop dat het goed gaat komen en wacht geduldig op nieuws.
@Chanel, ja, dat weten ze inderdaad heel gauw in wat voor humeur jij bent hoor. Hier ook zo'n graadmeter voor mijn humeur.
Ebonoss
26 januari 2010, 20:00
De combinatie in dit geval van een bouvier en boerboel is wel heel heftig. Toevallig zit er bij mij op de G&G1 een Boerboel, leuke hond maar mevrouw heeft handen vol aan de hond al luistert hij steeds beter. Maar evengoed, het is en blijft geen makkelijke combi. Ik hoop dat het goed gaat komen en wacht geduldig op nieuws.
Ik wacht geduldig met je mee.......
kenter
27 januari 2010, 12:14
Ja opvoeden is normaal al een klus met die eigenwijsjes..http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/rolleye0003.gif en nu heropvoeden zal helemaal wel een karwei zijn . Gelukkig wordt ze begeleidt hierin..ook ik wacht af en hoop voor het beste..http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0209.gif
Cooper
27 januari 2010, 14:26
Hallo allemaal
Ik heb gisteren even contact gehad met het baasje van Boerbie/Boefie. Het gaat inmiddels stukken beter met beide hihihi. Ria kan weer in haar bed slapen en Boefie ligt keurig in de bench. Ze wil af en toe nog wel gaan zingen maar daar werken ze ook nog aan. Ria heeft er weer alle vertrouwen in dat het goed komt. In dit geval heeft de gedragstherapeute enorm goed geholpen. Zij gaf Ria de adviezen en Ria heeft hard gewerkt om Boefie weer op de rails te krijgen.
Op dit moment kunnen we er alle vertrouwen in hebben dat Boefie blijft waar ze is. Zodra er meer nieuws is laat ik het jullie weten.
Groetjes Sandra
loraine
27 januari 2010, 14:31
Gelukkig dat het al beter gaat, zie je alles toch met wat meer plezier tegemoet. zo zie je maar, net als kinderen, je moet er goed bij blijven......anders lopen ze over je heen.
annebasco
27 januari 2010, 14:37
Dat is een fantastisch berichtje http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/jumping0002.gif voor zowel Ria als Boeffie natuurlijk, daar wordt je blij van!
Ebonoss
27 januari 2010, 17:17
(l)GEWELDIG!!! ik ben d'r helemaal blij van!
(l)Zet 'm op Boerbie, je bent echt wel een fijne hond!!!!
MaraJade
27 januari 2010, 17:52
Hoi Sandra
Bedankt voor de info, anders had ik vandaag of morgen even met je contact gezocht, was net zoals Ebonoss en vele anderen hier wel benieuwd hoe het met Boeffie gaat. Fijn om te horen dat de gedragstherapeute veel heeft kunnen betekenen en dat Ria en Boeffie nu al zover zijn.
Super, ga zo door!!
Groetjes
Mara
Hanneke
27 januari 2010, 19:05
Van zulke berichten gaat je hart sneller kloppen,ik vind het knap van Ria dat ze deze stap heef gezet en Boeffie nog een kans heeft gegeven ,chapeau
roofvogelcentrum-hades
27 januari 2010, 19:31
Ik las de geheletijd het verhaal van boerbie mee, ben blij dar Ria de moed niet zo snel heeft opgegeven....
Dat de situatie nu zo snel verbeterd is is mooi om te horen, hopenlijk word het dan toch nog vele leuke en gezellige jaren daar met z'n allen.....
Groetjes natasja en matthew
Dazzle
28 januari 2010, 08:57
Fantastisch om te lezen!! http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0001.gif
Froukje
4 februari 2010, 21:18
Wat een heftig verhaal zeg wat hopelijk een goed afloop gaat krijgen.
Het valt mij op dat er over een bouvier toch door veel mensen te makkelijk wordt gedacht.
Eerst hele leuke positieve berichten die ineens omslaan naar paniek en ellende.
Ik vraag mij af hoe dit nou komt.
Een bouvier is voor mij nu niet een hond die ineens omslaat van karakter of heb ik het geluk een softie in huis te hebben
Ebonoss
4 februari 2010, 21:31
Wat een heftig verhaal zeg wat hopelijk een goed afloop gaat krijgen.
Het valt mij op dat er over een bouvier toch door veel mensen te makkelijk wordt gedacht.
Eerst hele leuke positieve berichten die ineens omslaan naar paniek en ellende.
Ik vraag mij af hoe dit nou komt.
Een bouvier is voor mij nu niet een hond die ineens omslaat van karakter of heb ik het geluk een softie in huis te hebben
In dit specifieke verhaal gaat het om een x bouvier/boerboel, beide nogal, zeg maar heftige karakterhonden....bovendien had
Boerbie/Boefi buiten haar schuld al lang en 2x in het asiel gezeten.....je hoopt het natuurlijk niet maar dan kún je deze dingen verwachten.
Ik ken Boerbie persoonlijk en het is misschien niet de makkelijkste hond maar het is wél een hele fijne meid die de moeite meer dan waard is om haar weer op het rechte pad te brengen!!!
Aangezien bouviers en boerboels karakterhonden zijn, kun je ze met goede begeleiding meestal ook echt wel weer in het gareel ,lees sociaal aanvaardbaar, krijgen.
Ans-m
4 februari 2010, 21:32
Ik denk dat een bouvier zeker als hij in huis is zoals bij de meeste van ons heel sterk reageerd op de gemoedstoestand van de baas .
Dus als je zelf erg standvastig bent zal je boefke dat ook zijn , maar ben je zwanger of net bevallen of heb je net een traumatische ervaring , en zijn je hormonen flink aan het dollen ,zal je boefke dit ook voelen .
Maar ik denk niet dat het zomaar ineens gebeurd zonder aanleiding .
MaraJade
5 februari 2010, 12:40
In dit specifieke verhaal gaat het om een x bouvier/boerboel, beide nogal, zeg maar heftige karakterhonden....bovendien had
Boerbie/Boefi buiten haar schuld al lang en 2x in het asiel gezeten.....je hoopt het natuurlijk niet maar dan kún je deze dingen verwachten.
Ik ken Boerbie persoonlijk en het is misschien niet de makkelijkste hond maar het is wél een hele fijne meid die de moeite meer dan waard is om haar weer op het rechte pad te brengen!!!
Aangezien bouviers en boerboels karakterhonden zijn, kun je ze met goede begeleiding meestal ook echt wel weer in het gareel ,lees sociaal aanvaardbaar, krijgen.
Ik kan me aansluiten bij wat Ebonoss hier schrijft, ook ik heb het geluk gehad Boerbie te leren kennen en ik was onder de indruk van haar. Wat me wel opviel was dat ze echt een heel eigen willetje had. Niet vervelend of zo, maar wel iets om rekening mee te houden. Verder was ze een leuke hond, ook om te zien.
Maar de kruising bouvier - boerboel is geen makkelijke kruising en is er eentje die toch, nog sterker dan bij een bouvier alleen, om een sterke hand maar ook om duidelijkheid vraagt.
En Froukje, dit is echt niet alleen bij bouviers, dit kan bij elke andere hond voorkomen hoor.
Mara
roofvogelcentrum-hades
5 februari 2010, 17:55
Boerbie zoals ze in heeteren nog hete is inderdaad een lieverd, sommige kruisingen zijn wat karakter betreft niet de makkelijkste mixen.
Maar wie vind dat ik ongelijk heb mag het gerust zeggen, moeten niet ALLE HONDEN de juiste leiding hebben?
Anders krijg je ten allertijde een ongeleid projectiel die wanneer het hem uitkomt zal laten merken dat hij de baas is, groot of klein?
Hoe vaak hoor je niet dat juist de kleinere soorten niet opgevoed de tandjes gebruiken.
Oke, de grotere komen in het nieuws de gevolgen zijn groter.
Wij zijn blij dat het bij boeffie zoals ze nu heet goed is gekomen...
groetjes natasja en matthew
Cooper
8 februari 2010, 12:41
Het gaat op dit moment heel goed met Boefie. Ze is weer gezellig en eigenlijk vrolijker dan ze ooit geweest is. Ria verdient een dikke pluim. Ze gaat helemaal voor Boefie en dat heeft resultaat. Er zijn nogdingen waar aan gewerkt moet worden maar daar loopt ze ook niet voor weg. Ik hoop dat het zo door blijft gaan voor het hele gezin.
Groetjes Sandra
roofvogelcentrum-hades
8 februari 2010, 12:45
Hallo Sandra, fijn om te horen dat het toppie gaat met boeffie... en dat Ria de moed niet heeft latenzakken.
Ria jij bent een topper, hopen dat er meer herplaatser net zoveel geluk krijgen al boeffie met net zo'n geduldige eigenaar als jij.:)b
annebasco
8 februari 2010, 12:57
Wat een mooi bericht is dat, super blij dat Ria en Boeffie weer op een lijn zitten en Ria door al haar werk een vrolijke Boeffie heeft gekregen http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0158.gif
Ebonoss
8 februari 2010, 14:50
SUPER!! ik zei toch al dat Boeffie een lieverd is!
Ria en Boeffie, allebei een dikke pluim en wat jullie nu opgebouwd hebben: hou het vast!!
Dazzle
8 februari 2010, 22:22
Fantastisch!... http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0065.gif complimenten hoor.
Anita
10 februari 2010, 22:43
Geweldig om te lezen dat je de moed niet heb opgegeven en er voor de volle honderd procent
voor ben gegaan en zie het heeft zijn vruchten afgeworpen Boeffie begrijpt wat er van hem word
verlangt je mag trots zijn op jezelf Ria en geef de Boef een dikke knuffel van me.
loraine
27 februari 2010, 21:50
Even een vraag, is dat Boeffie, die kruising wat nu bij herplaatsers staat? Is het dan toch misgegaan ergens. Wanneer deze vraag beter nu niet gesteld kan worden, alle begrip, dan verwijder hem maar....
zag het net staan nl.
Pakkie
27 februari 2010, 22:20
Even een vraag, is dat Boeffie, die kruising wat nu bij herplaatsers staat? Is het dan toch misgegaan ergens. Wanneer deze vraag beter nu niet gesteld kan worden, alle begrip, dan verwijder hem maar....
zag het net staan nl.
Het lijkt er wel op dat het om hetzelfde teefje gaat. Wat zou dat jammer zijn zeg....
loraine
27 februari 2010, 22:21
Ja dat zal best. Zal het helaas voor hun toch niet zo uitgepakt hebben, als men eerst vermoede in deze topic. Jammer
Dazzle
28 februari 2010, 12:04
Ja dat is Boeffie/Boerbie.. kan niet missen.
Wat ontzettend jammer,.. de laatste berichten waren zo positief, toch benieuwd waarom dan alsnog dit besluit.
Cooper
28 februari 2010, 14:33
Hallo allemaal
Het is inderdaad Boefie ( Boerbie ) die bij de herplaatsingen staat. Helaas kan ze toch niet bij Ria blijven. Zoals Ria al heeft geschreven in het begin van dit topic kon Boefie niet meer alleen blijven. In het begin ging dat wel en het asiel had aangegeven dat alleen zijn geen probleem was. Ria moet een paar uur per dag werken en dat is nu bijna onmogelijk. Wat er precies gebeurt is waardoor dit veranderd is, geen idee. Er is van alles geprobeerd en het leek inderdaad even beter te gaan maar dat was jammer genoeg tijdelijk. Boefie heeft al heel wat te verwerken gehad daar zou het mee te maken kunnen hebben. Ria heeft met pijn in haar hart dit besluit genomen want ze is ondanks alles stapelgek op Boefie. Haar prive omstandigheden maken het echter voor haar onmogelijk om door te gaan. Ze vind het ook niet eerlijk tegenover Boefie. Ze heeft zoveel maatregelen moeten nemen om het voor beide partijen vol te kunnen houden dat ze totaal geen plezier meer aan elkaar hebben. Wij van de herplaatsingen hebben Ria gesteund waar we konden en weten dat ze alles geprobeerd heeft wat in haar vermogen ligt.
We zoeken voor Boefie een baas die veel tijd heeft. Ze kan niet meer alleen zijn, misschien is het met veel geduld en tijd weer aan te leren ( veel tijd ). Ria heeft haar verder als een hele lieve hond meegemaakt. Ze functioneerd prima in het gezin met kinderen. Kleine hondjes, zelfs in haar huis, zijn geen probleem. Grote honden is wisselend, ze heeft samen met een herder geleefd en op de Bouvierdag was ze ook niet vervelend tegen andere honden. Het gaat mis op het moment dat ze alleen moet blijven.
Als iemand dus een fijn tehuis weet voor deze knuffel tante heel graag.
Groetjes Sandra
Wilma
3 maart 2010, 22:05
Jeetje zeg, sommige honden hebben wel pech hoor.
Het moet toch lukken om voor zo'n boef een baasje te vinden?
Cooper
5 maart 2010, 12:16
Ik hoop dat zich snel iemand voor Boefie meld anders beland zij in het asiel. Ik heb gisteren nog even overlegd met de gedragstherapeute die Ria en Boefie heeft begeleid. Boefie is gewoon een geweldige hond met een goed karakter. Ze heeft enorm veel energie en moet dat op de juiste manier kwijt kunnen raken. We zoeken dus echt iemand met tijd en ruimte.
Groetjes Sandra
Herplaatsingen Boe4
Ebonoss
5 maart 2010, 12:58
Hoi Sandra,
Ik heb je een PB gestuurd.
Dazzle
2 april 2010, 14:25
Is er nog nieuws over Boeffie, erg benieuwd naar.
Cooper
2 april 2010, 15:26
Er is helaas nog geen geschikt huis voor Boefie gevonden. Het is echt een geweldige hond met veel energie. Ik heb Ria gemaild voor een laatste up-date zodra die binnen is horen jullie dat. Het ziet er echter wel naar uit dat ze zeer binnenkort naar het asiel moet.
Groeten Sandra
Herplaatsings commissie
Cooper
3 april 2010, 22:57
Hallo allemaal
Zoals jullie al hebben kunnen zien bij de asiel boefjes is Boefie weer terug in het asiel. Ria heeft haar terug gebracht naar Roosendaal. Wij blijven actief zoeken naar een baasje voor deze dame, hopelijk willen jullie ook om je heen blijven kijken.
Groeten Sandra
Herplaatsings commissie
Dazzle
4 april 2010, 10:22
Helaas toch gebeurd...
Hopelijk dient zich snel een nieuw fijn thuis voor haar aan.
Ebonoss
5 april 2010, 11:32
Treurig, héél treurig, typisch zo'n hondje die, als je haar zeker in het begin goed begeleidt en haar een een goede structuur aanbiedt, je er een WERELDHOND aan krijgt!!
Ook zij verdient een baasje die tijd voor haar heeft en haar een stabiel "goed mandje" geeft.
Ebonoss
27 april 2010, 12:55
Treurig, héél treurig, typisch zo'n hondje die, als je haar zeker in het begin goed begeleidt en haar een een goede structuur aanbiedt, je er een WERELDHOND aan krijgt!!
Ook zij verdient een baasje die tijd voor haar heeft en haar een stabiel "goed mandje" geeft.
:)b:)Ik heb gisteren het goede bericht gekregen dat Boerbie/Boefie de volgende dag nadat Ria haar in het asiel in Roosendaal /Arduin had afgeleverd, ze al de volgende dag opnieuw geplaatst was.
Misschien kan Cooper dat nog ff controleren?
(l)Het zou natuurlijk helemaal te WAUW zijn als dat echt waar is, ze verdient het, het is een héle fijne meid!
Dazzle
27 april 2010, 16:51
Zou super goed nieuws zijn!
Benieuwd naar meer info!
roofvogelcentrum-hades
27 april 2010, 17:32
Ook wij zijn nu wel nieuwsgierig geworden, die meid verdiend een warme mand...
annebasco
27 april 2010, 21:03
Bij navraag blijkt Boerbie/Boefie inderdaad geplaatst te zijn, gelukkig maar voor die lieverd!!(l)
loraine
28 april 2010, 07:26
Hé dat is goed nieuws en snel gegaan. Wanneer het allemaal zo zou gaan....
Benieuwd of die persoon ook van deze site op de hoogte is of dat jullie nog achter info kunnen komen, hoe het boeffie/Boerbie zal vergaan bij nieuwe baas