Volledige versie bekijken : Mag een ander met je hond naar een show?
Lucas
13 januari 2010, 20:10
Hoi, even een vraagje waar ik hier niet zo snel het antwoord op kan vinden.
Een vriendin van mij wil graag onze bouvier een keer meenemen naar een show.
Omdat ik zelf onregelmatig werk is het niet zeker of ik mee kan gaan.
Ben ik verplicht om mee te gaan of kan ik mijn bouvier aan haar meegeven zonder dat zij problemen krijgt?
Ans-m
13 januari 2010, 20:15
Volgens mij moet je eigenaar of mede-eigenaar zijn voor deelname aan een show .
Catootje
13 januari 2010, 20:53
Volgens mij hoef je niet persé eigenaar of mede-eigenaar te zijn om een hond voor te brengen. Ik ken genoeg mensen die Boeffies van anderen voorbrengen.
Elly de Roos
13 januari 2010, 20:53
Hallo Lucas, het is mogenlijk dat je vriendin de hond uit brengt hoor op show. Als je vriendin nl in de ring staat met jou hond, vraagt de keurmeester niet of zij wel de eigenaar is van de hond. Dus dit is geen probleem. Mijn vorige boef stond op zijn stamboom de naam van mijn man, maar mijn dochter showde met hem. Ik was er wel bij, maar volgens de stamboom zou ik dus niet de eigenaar zijn. Dus gewoon doen. wel zorgen natuurlijk dat je het entingsboekje e.d ook meegeeft. Er is wel geen controle meer door een dierenarts, maar steekproefsgewijs doen ze het nog wel eens. Ook zorgen dat de hond zijn entingen nog geldig zijn voor de show. Is het kantje boord, dan zou ik het min 6 weken voor de show nog even doen. Hoop dat je voldoende weet. En mocht de hond naar de show gaan succes dan. Trouwens hoe heet de hond? Misschien zie ik hem/haar dan wel. Ik maak regelmatig foto's op show, dus misschien krijg ik hem/haar dan wel voor de lens.
Groetjes Elly en een poot van Keiko