Volledige versie bekijken : Kaja terug in Tiel !!! Help!! GEPLAATST
kenter
14 januari 2010, 22:01
Kreeg vandaag dit verontrustende bericht..:
Hoi Elly en Piet
Helaas heb ik een klote bericht voor jullie. Kaja is vandaag terug naar het asiel gebracht. Reden daarvoor was dat ze andere honden had gebeten. Eerst een klein hondje ernstig verwond, ze wilde niet loslaten (ze liep los). Later op de hondenclub had ze ook loslopend honden gebeten. Mevrouw wilde om deze reden niet verder met haar gaan.
Jammer........ze ziet er goed uit en is vrolijk. Ze zit dus sinds vanmiddag 12.00 weer bij ons. Met de zindelijkheid gaat het goed.
We doen dus wederom een beroep op jullie, zoals je begrijpt, voor bemiddeling.
Vindt het heel jammer dat het zo moet lopen en dat iemand die zelf geen andere hond heeft zo snel opgeeft. Ze wist dat Kaja geen doetje was. En ( we spreken uit ervaring) hier is best iets aan te doen en mee te leven..........dus we zijn opnieuw op zoek.
Groetjes Diana
Jullie snappen wel hoeveel verdriet dit doet want ik mis haar dagelijks en ik kan haar zelf niet halen..al schreeuwt mijn hart daar wel om !! Mijn poepie is weer terug..
We moeten echt iemand hebben die haar aankan!! Die niet opgeeft én geen andere honden heeft, want het is wel duidelijk dat ze absoluut niet met andere honden kan..dus niet eigenwijs zijn hierin!!
Help...help....help.. ons forumkind heeft ons nodig!!
kenter
14 januari 2010, 22:06
Vandaag is het trouwens precies 3 jaar geleden dat we haar ophaalden..en ze was al zo in mijn gedachten..misschien voelde ik het wel aan..onbewust..
ellyE
14 januari 2010, 22:11
wat triest voor je, om zo machteloos moeten toekijken dat het niet gaat met haar bij een ander huis. sterkte!
en succes met het vinden naar een nieuw tehuis, moet hier op het forum vast wel lukken
loraine
15 januari 2010, 07:29
O dat is jammer voor jullie maar vooral Kaja.......hoop dat ze nu echt iemand treft, die het echt wilt proberen en, belangrijk, doorzetten.
kenter
15 januari 2010, 07:54
Kaja moet iemand hebben die met haar gaat trainen, lekker moe worden en samen alles doen zodat ze geen tijd heeft om naar andere honden te kijken..
Ook moet diegene weten wat ie doet!! Dus ingrijpen als hij ziet dat ze wat doen wil voordat ze het doet..goed opletten en haar opvoeden..ze luistert goed maar kan ook eigenwijs zijn met houten oren..
Wij konden al zien aan haar als ze weer gefixeerd ging op iets..je moet haar lezen..zeg maar.
Ik heb de hele nacht liggen malen, al vanaf opstaan ligt er een steen op mijn maag..wil zó graag naar haar toe..weet dat het niet goed is maar ik mis haar zo..en nu ik weet dat ze weer in Tiel is..zucht..
Hoop niet dat dit de boel versterkt in haar volgende adres, dat ze dan nog meer haar ding verdedigd..pfffft....
Dazzle
15 januari 2010, 08:12
Jeetje, even zeer verbaasd over dit bericht, wat jammer zeg....
Hoe zeer ik je gevoel ook begrijp, maar ga NIET naar haar toe, zo verwarrrend voor iedereen. Er moet dan wéér afscheid worden genomen, want hoe graag je ook anders zou willen, een andere optie is er voor jullie helaas niet!
Hoop idd dat er nu snel een goed en permanent adres voor haar wordt gevonden, zoals je al aangeeft, bij iemand die lekker veel met haar aan de gang gaat en stevig in zijn/haar schoenen staat.
Catootje
15 januari 2010, 09:59
Oh El, wat vindt ik dit kl... voor jullie en vooral voor Kaja.
Ik hoop met heel mijn hart dat ze alsnog een passend mandje vindt.
Hou je taai!
Groetjes, Carin.
eldeedi
15 januari 2010, 11:34
Jongens wat èrg! Er moet toch iemand te vinden zijn, die met zulk gedrag weet om te gaan. Ik ga weer voor jullie duimen!
Ebonoss
15 januari 2010, 12:05
Elly en Piet, wat is dit KL***!!!!!
Nee, het is zeker geen doetje, maar daar kun je, als je zélf géén andere honden hebt, heel goed op anticiperen. Laat haar niet in situaties terecht komen waar ze eventueel eens zou kunnen uithalen. Wij maken met Aiko hetzelfde mee (gelukkig voor Ebony houdt hij érg van teefjes) maar andere reuen, ze hoeven hem alleen maar ff aant kijken en hoppa! een serieus gevecht is daar! We zorgen dan ook altijd zoveel mogelijk dat hij NIET IN CONFRONTATIE KOMT MET ANDERE REUEN,en zie er er gebeurt op de wandelingen dan ook helemaal niets!
Maar al met al hebben we niets gewonnen en moeten we wéér uitkijken naar een nieuw mandje voor Kaja......het is toch ondanks d'r kuren een echte lieverd en knuffelkont!
Als ik ons Ebony niet had was ze al direct bij mij gekomen (EN GEBLEVEN!!).
thecla
15 januari 2010, 12:19
bah wat een vervelende situatie,wat jammer nou,dacht je wat rust te hebben en nu dit weer,heel veel sterkte en hopelijk is er gauw weer een plekje gevonden.
MaraJade
15 januari 2010, 12:49
Hoi Elly
Ow wat een naar bericht zeg. Ik ga je nu meteen een PB sturen.
Groejtes
mara
Pakkie
15 januari 2010, 16:46
Bah, wat vervelend!
Ik kan er maar niet over uit dat iemand zijn of haar hond dan toch weer laat loslopen. Blijkbaar is dat niet haar sterkste punt, hou haar dan lekker aan de riem.
Maar goed, hier is weer niemand mee geholpen en zeker zo'n schat als Kaja niet.
annebasco
15 januari 2010, 18:11
Hoi Elly en Piet,
Wat een vreselijk bericht moet dat zijn, ik begrijp ook niet dat ze haar gewoon hebben laten loslopen, alles was toch bekend.
Ik had er vanaf het begin al geen goed gevoel over, ook al i.v.m. met het contact naar jullie toe.
Er zijn zo veel honden met een gebruiksaanwijzing naar andere honden toe, maar daar handel je dan toch naar. Wil je ze toch los laten lopen dan zijn er toch nog muilkorfjes uitgevonden om geen schade aan te richten.
Heel veel sterkte hoor en ik hoop dat Kaja nu snel een plekje krijgt waar ze gewoon lekker mag kroelen en knuffelen op de bank.
kenter
15 januari 2010, 21:13
Bij ons kon ze ook los, je moet alleen wel opletten op haar lichaamstaal...die wisten wij precies...en Piet had overwicht op haar, wat meer dan ik..
Ze is , vind ik lang genoeg bij die vrouw geweest om haar voor en tegens te laten zien..
De laatse keer dat ik haar aan de telefoon had zei ze ook iets over uitvallen naar een buurhond die te dicht bij "haar"huis kwam..nou dan weet je genoeg lijkt mij..dan laat je haar bij je komen als je de tekens ziet..en die zie je duidelijk bij Kaja..
Maar ja, nu hopen dat er iemand komt die echt verstand heeft van honden en zich niet door Kaja laat verrassen.. :-)
kenter
15 januari 2010, 23:20
Nog even een leuke foto. van de galerij geplukt..
http://www.bouvierforum.nl/fotopost/data/502/thumbs/IMG_7177.jpg
Chanel
15 januari 2010, 23:59
Hoi Elly en Piet,
Wat een rotbericht! Kan me voorstellen dat je hier echt van ondersteboven bent.
Tja, ze is een karakterhondje, die sterke... lees zeer sterke.... leiding nodig heeft. Loslopen moet ze verdienen, en dat had ze niet verdiend.
Je schrijft al "lichaamstaal". Ja, die kennen jullie natuurlijk precies omdat ze eigenlijk vanaf jonge hond bij jullie geweest is.
Wat dubbel moet het voor jullie zijn.
Terughalen is inderdaad geen optie, dan begint het hele drama gewoon van voren af aan. Aan de andere kant breekt je hart als je denk dat "jullie meisse" in een asiel zit.
Toch weet ik zeker dat er wellicht hier iemand meeleest, iemand met een sterke persoonlijkheid en leidinggevende capaciteiten die Kaja (en ik ken haar, het is eigenlijk gewoon een bijdehandte tante met een eigen willetje, maar aan de andere kant superlief) die juiste leiding wil en kan geven.
anitaheijnen
16 januari 2010, 17:56
Hoi Elly en Piet,
Wat erg dat Kaja weer in Tiel zit.
Ik hoop dat ze weer gauw een nieuw mandje vindt wat dat verdient ze.
Groetjes Anita en een knuffel van Roxy.
annebasco
18 januari 2010, 12:02
Naam: Kaja
Rasgroep: Waak- en verdedigingshonden/erfhonden
Ras: bouvier
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Teef
Kleur: donker grijs gestroomd
http://i764.photobucket.com/albums/xx288/annebasco/herplaatser/Kaja.jpg http://i764.photobucket.com/albums/xx288/annebasco/herplaatser/Kaja2.jpg
Kan bij andere honden: Nee
Kan bij Katten: Onbekend
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Omschrijving:
Kaja werd geboren in maart 2006. Het is een lieve hond voor zijn baasjes. Vrolijk en aanhankelijk, gaat graag mee en waakt voor haar baasje. Kaja is in het asiel terecht gekomen omdat ze niet met andere honden overweg kan. Als ze losloopt, zoekt en krijgt ze ruzie met andere honden. Dit moet dus goed begeleid worden door de nieuwe baas. Men moet ervan uit gaan dat ze echt niet los kan lopen. In haar vorige huis heeft ze wel met katten gewoond, maar gezien haar gedrag gaat onze voorkeur er naar uit om haar te plaatsen in een huis zonder andere huisdieren. Ze is niet geschikt bij kleine kinderen. Het alleen zijn moet rustig worden opgebouwd, ze kan echter geen hele dagen alleen zijn.
Tiel eo
Jhr.P.A.Reuchlinlaan.125
4007 VZ TIEL-GLD
Openingstijden:
Dinsdag t/m zaterdag van 13.00 tot 15.30 uur.
En op afspraak tussen 11.00 en 13.00 uur.
Telefoon: 0344-613969
Email: dierenasieltiel@planet.nl
kenter
25 januari 2010, 14:14
Kreeg vandaag een mailtje van Diana met een update over kaja..gaat goed met haar zo te lezen..:
Hoi Elly en Piet
Even een mailtje om jullie te laten weten dat het eigenlijk best goed gaat met Kaja. Ze heeft een dubbel nacht hok en ligt daar lekker op haar deken als we aan het eind van de middag weggaan. Ze eet prima, is ook rustig in de speelkennel. Heeft overdag ook een hondenvriend, wat erg goed gaat. Al met al is ze dus niet gestressed.....Nu nog een serieuze baas.
Groetjes Diana
Dazzle
25 januari 2010, 16:23
Fijn om te lezen.
Ondanks alles is dit voor haar toch een bekende plek en heeft daardoor haar rust, gelukkig.
Nu idd een goede baas, wie o wie geeft haar die nieuwe kans!
annebasco
25 januari 2010, 16:34
Inderdaad een mooi berichtje dat ze zich ondanks alles toch op haar gemak voelt compleet met hondenvriend, het geeft toch wat meer rust voor jullie!
Nu snel op naar een nieuw baasje.
Pakkie
25 januari 2010, 22:41
Een hondenvriendje... wie had dat nou verwacht?? Zou het misschien niet beter voor haar zijn dat ze een poos in dit asiel kan blijven? Zodat ze weer even helemaal op adem kan komen voor ze weer moet wennen aan andere baasjes?
loraine
26 januari 2010, 07:19
Da is nog niet zo'n slecht idee, lijkt me Carmen. Nu een hondenvriendje, mss eens goed voor haar. Dat is wel positief.
kenter
26 januari 2010, 09:47
Vorige keer ging het ook goed, had ze een leuke reu bij haar in het hok buiten..
Maar juist in een "eigen' huis pikt ze geen concurrentie!! Ze kan absoluut niet met andere honden in een huis..als er een verkeerd kijkt vliegt ze erin..
Bij ons is dat achteraf altijd al zo geweest alleen in het begin deed ze het nog "rustig aan" en in de loop der tijd werd ze steeds feller daarin!!
Gaf ze ook niet meer om een brul van ons, je moest er echt tussen komen..
Dus mensen, wees nu verstandig en plaats haar niet bij andere honden, kleine kinderen, grote kinderen etc..
Ze heeft echt een baas nodig die stevig in zijn/haar schoenen staat, van veel knuffelen op de bank houdt en die haar wel aankan, duidelijk de alfa is!!! Die haar leest en op tijd ingrijpt als Kaja iets in haar kop krijgt richting een andere hond buiten..
Piet en ik hielden dat ook in de smiezen en het ging prima ..ook tijdens de bouvierwandeling toen..dus ik weet niet of die vrouw wel helemaal eerlijk is geweest ..ik denk dat Kaja gewoon niet voldeed aan het plaatje..maar dat is mijn mening..( ook na de gesprekken met haar die ik had).
loraine
26 januari 2010, 12:01
Tja, dan zullen ze het mensen echt duidelijk erbij moeten vermelden, dat de hond ook een eerlijke kans krijgt. Hoop op het beste.....
kenter
19 februari 2010, 13:36
Vandaag goed nieuws gehad van Diana:
Hoi Elly en Piet
Ik heb goed nieuws: Kaja is gereserveerd. Echtpaar uit Limburg zonder kinderen. Hebben bouviers gehad. Er is eigenlijk altijd iemand thuis.
Ik heb hun het verhaal gedaan van Kaja en erbij verteld dat jullie nog steeds erg begaan zijn met haar en waarschijnlijk graag contact willen hebben. Zij vinden het ook prettig om nog meer te weten over Kaja's achtergrond en haar tijd bij jullie.
Goed voorteken ze heet Elly..................
Groetjes Diana
We hebben hun email adres, en ik ga vanavond een mailtje sturen als ze kennis willen maken..
Cooper
19 februari 2010, 14:07
Hoi Elly
Dat is een hoopgevend bericht. Ik ga heel hard duimen voor Kaja. Die meid verdient het om weer lekker op de bank te kunnen knuffelen.
Voor jullie ook een veel rustiger idee.
Knuffels van de overkant.
Sandra Jan Jamie en de boefjes
loraine
19 februari 2010, 14:14
Goede berichten. Hoop dat ze contact met je zoeken. We heten haar welkom in Limburg!!!;)
Hopelijk wordt dit het eindstation voor haar....
kenter
19 februari 2010, 14:26
Was ook haar begin...daar komt ze vandaan, dus is het kringetje weer rond ..hoop ik..
annebasco
19 februari 2010, 14:33
Zo zeg, wat een heerlijk bericht is dat en met name ook dat ze weer lekker kan bankzitten en knuffelen. Jullie meisje verdient het.
Heel fijn ook dat de nieuwe belangstellenden juist prijs stellen op contact met jullie en op die manier helemaal op de hoogte gebracht willen worden.
TOPPIE we gaan weer even extra duimen.
Hanneke
19 februari 2010, 18:49
Moet deze keer helemaal goed komen ,ervaring met bouviers en ze hoeft niet alleen te zijn,korom mevrouw krijgt alle aandacht ,klinkt veelbelovend
Dazzle
19 februari 2010, 18:57
Er wordt hier weer heel hard geduimd!!!
Moet nu toch eindelijk eens goed gaan komen voor haar.
Klinkt in ieder geval allemaal veel belovend!
Pakkie
19 februari 2010, 19:20
Hier duimen we hard mee!!
Ze is een fantastische Bouvier en verdiend het om dusdanig behandeld te worden.
kenter
21 februari 2010, 16:06
Ben net gebeld door Johan, de toekomstige eigenaar van Kaja..jawel, ze halen haar vrijdag op! Ons meisje komt in een warm nestje terecht, zit helemaal goed..voelt goed!!:)
Kyrah
21 februari 2010, 16:21
YES!!!!! HELEMAAL GEWELDIG!!!
Eindelijk een nieuw warm nestje om zich te settelen.(l)
annebasco
21 februari 2010, 18:15
FANTASTISCH in een woord GEWELDIG!! (l)
Catootje
21 februari 2010, 18:23
Dat is super El, eindelijk komt het goed met Kaja!
loraine
21 februari 2010, 19:11
zullen duimen dat het liefde op 1e gezicht is en ze daar kan/mag blijven
Ebonoss
21 februari 2010, 19:39
(l):)bHeerlijk bericht, we houden contact en nu écht op naar het Bosschebollenfeest!!!!
Liefs, Ebonoss & Superboef Ebony.
Dazzle
21 februari 2010, 20:22
Super goed nieuws!!!
En wat fijn om zelf contact te hebben gehad met de aankomende nieuwe eigenaar.
Fantastisch, wat heerlijk voor Kaja en natuurlijk ook voor jullie!
thecla
21 februari 2010, 21:59
:)b wat een goed nieuws voor kaya,
roofvogelcentrum-hades
22 februari 2010, 13:34
Fijn om te horen weer een boef met een warm nest(l):)b
Hopen dat het de laatste verhuizing zou zijn...
Chanel
22 februari 2010, 22:26
Echt heel blij, voor jullie en voor haar! Wat geweldig!
kenter
23 februari 2010, 19:03
Net weer een mailtje gehad van Elly, Johan was vandaag weer naar kaja geweest en ze begroette hem enthousiast! Ze kijken erg uit naar vrijdag..alles is al gereed en de kapper is ook al besproken..want Elly zei al dat ze eruit zag als een mop haha..maar ja het was koud de laatste tijd maar straks in haar eigen warme huisje kan ze weer mooi geknipt rondlopen..:)
annebasco
23 februari 2010, 19:08
Zooo... als dat geen echte liefde is, en aan de naam van haar vrouwtje hoeft Kaja ook niet meer te wennen hoor...
Alles al klaar en de kapper besteld helemaal te gek. :)$
kenter
23 februari 2010, 19:12
Ja joh, ze zijn echt gek met haar..en Kaja gaat erg goed want ze is alleen nog maar aan de propalin en natuurlijk de prikpil..dus echt top hoor..:)b
loraine
23 februari 2010, 19:34
Het toont ook dat die mensen die moeite allemaal ondernemen om haar te leren kennen. Ze komen vanuit Limburg op en neer naar Tiel (of ze moeten boven in Limburg wonen). Is hoopgevend. Ze doen iig moeite ervoor.
Dazzle
23 februari 2010, 19:49
Wat een heerlijke positieve berichten allemaal!
Ebonoss
23 februari 2010, 22:07
:)bEcht geweldig nieuwsvoor óns "meissie"!:)b
;)Elly, de Bossche bollen komen nú echt in zicht.......(l)zal d'r donderdag ook uit jullie naam nog ff heel lang knuffelen hoor!
jean92
10 maart 2010, 20:30
goedenavond allemaal,
wij zijn de nieuwe baasjes van Kaya, haar kennen de meesten van jullie. Zij is nu bijna 14 dagen bij ons, het lijkt of zij al jaren bij ons is. Het is een geweldige hond, ondanks wat zij alles meegemaakt heeft is zij zo lief, zij luistert goed, zij heeft natuurlijk echte bouvier trekken, maar dat maakt het juist leuk. :)
Samen met de dierenarts en Elly hebben wij hoop de goede dosering voor haar probleem kunnen vinden.
Aangezien dat mijn man ziek is geeft Kaya hem ook veel voldoening, ik ben 5 dagen per week werken en hij is thuis, dus nu hebben hij en Kaya de hele dag samen.
Wij hebben eerder ook bouviers gehad, Kaya lijkt heel erg op onze tweede bouvier Jean, haar hebben wij ruim 15 jaar gehad.
Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden.
groetjes
Elly
loraine
10 maart 2010, 20:33
Wat leuk dat jullie ook op dit forum zijn en Kaya zo'n kans geven. Ja en bij ziekte zijn die boeffies een hele steun en toeverlaat, weet ik uit eigen ervaring. Hoop dat jullie nog veel leuke verhalen zullen schrijven. Zeker ook leuk voor de andere Elly en haar man om het zo te kunnen volgen.
Pluim voor jullie
Wilma
10 maart 2010, 20:48
Wat een geweldig leuk nieuws om dit te lezen http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0141.gif
Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het met Kaya bij jullie verder gaat.
Niet zo leuk om te lezen dat je man ziek is, maar ik hoop dat het van tijdelijk aard is.
Met de gezelschap van Kaya vergeten jullie misschien heel af en toe de ziekte en is een stukje zon terug in huis.
kenter
10 maart 2010, 22:37
Hoi Elly leuk je ook hier tegen te komen..we bellen en mailen al regelmatg ..hoop dat de medicatie goed aanslaat zoals het bij ons deed en dat ze verder zo droog mogelijk blijft.
De vorige dame had zelf beslist dat 1 deel van de medicatie niet nodig was, zal wel teveel kosten meebrengen dus heeft het weg gelaten in al haar wijsheid(I) .Kaya ging dus weer lekken..en dat vindt ze zelf vreselijk..:(
Afijn, het komt weer goed zo..
Ze was ook al lekker verwend bij de kapper dus helemaal goed..:)
Pakkie
11 maart 2010, 08:40
Hoi Elly leuk je ook hier tegen te komen..we bellen en mailen al regelmatg ..hoop dat de medicatie goed aanslaat zoals het bij ons deed en dat ze verder zo droog mogelijk blijft.
De vorige dame had zelf beslist dat 1 deel van de medicatie niet nodig was, zal wel teveel kosten meebrengen dus heeft het weg gelaten in al haar wijsheid(I) .Kaya ging dus weer lekken..en dat vindt ze zelf vreselijk..:(
Afijn, het komt weer goed zo..
Ze was ook al lekker verwend bij de kapper dus helemaal goed..:)
Hé Elly (Kenter), Je schrijft dat Kaya het vreselijk vind wanneer ze 'lekt'. Is ze juist dan nog humeuriger naar andere honden toe?
Ik merk hier bij Shame dat wanneer hij last van zijn 'plassertje' heeft, het helemaal heeft voorzien op Seven. Pijnstillertje erin en Shame is weer de vrolijkheid zelve. En Seven kan zich weer bewegen in huis zonder afgesnauwt te worden.
kenter
11 maart 2010, 08:53
Hé Elly (Kenter), Je schrijft dat Kaya het vreselijk vind wanneer ze 'lekt'. Is ze juist dan nog humeuriger naar andere honden toe?
Ik merk hier bij Shame dat wanneer hij last van zijn 'plassertje' heeft, het helemaal heeft voorzien op Seven. Pijnstillertje erin en Shame is weer de vrolijkheid zelve. En Seven kan zich weer bewegen in huis zonder afgesnauwt te worden.
Hoi Carmen,
Daar hebben wij niks van gemerkt..wel als ze loops moest worden of er tegenaan zat..weet niet of dat onderdrukt wordt door de prikpil..
Maardat heeft elke teef wel dat als ze loops moeten worden of zijn wat bitser zijn naar anderen..
Kaya voelt zich gewoon niet fijn als ze lekt en poetst dan de hele tijd om de boel schoon te houden..
Volgens mij heeft ze erg op de kop gehad van die andere vrouw hiervoor..want toen Elly gewoon op vriendelijke toon tegen haar zei van Kaya wat is dat dan..ging Kaya gelijk met staart tussen de poten en koppie helemaal omlaag onder de tafel liggen , helemaal opgerold!! Zo zielig! En dat terwijl ze zelf de medicatie had weggelaten !! Niet ok !!
Ik (en ook Elly) ben blij dat ze daar weg is..het heeft gewoon zo moeten zijn dat op het punt dat Elly en Johan klaar waren voor een eigen hond Kaya weer daar was..
Dazzle
11 maart 2010, 09:01
Wat ontzettend leuk dat jullie, de nieuwe baasjes van Kaya, hier hebben aangemeld.
Van harte welkom op het forum!
Super om te lezen dat het goed met haar gaat en hopelijk slaat de goede dosering snel aan.
Fantastisch van jullie, dat ze weer een fijn thuis heeft kunnen krijgen.
Heel veel plezier en geluk met elkaar en blijf zeker schrijven.
Dazzle
11 maart 2010, 09:08
Hoi Elly,
Wat een opluchting voor jullie, dat Kaya nu zo'n fijne plek heeft gevonden, maar wat triest dat het zo mis is gelopen bij die vorige vrouw, zoals je haar reactie beschrijft, raakt me.
Nu alleen maar vooruit kijken, aandacht en liefde krijgt ze nu volop, wat ze dik heeft verdient.
kenter
11 maart 2010, 09:16
Hoi Elly,
Wat een opluchting voor jullie, dat Kaya nu zo'n fijne plek heeft gevonden, maar wat triest dat het zo mis is gelopen bij die vorige vrouw, zoals je haar reactie beschrijft, raakt me.
Nu alleen maar vooruit kijken, aandacht en liefde krijgt ze nu volop, wat ze dik heeft verdient.
We zijn echt heel blij dat ze het zo goed heeft...Johan en Kaya zijn twee handen( poten ) op een buik.. :D(l)
En ja, Piet was ook helemaal ontdaan toen hij dat hoorde..ons meisje dat alleen maar liefde geeft en dan zo'n reactie..echt blij dat ze daar weg is!!
Pakkie
11 maart 2010, 10:10
Ik heb het genoegen gehad Kaya in 'aktie' te zien en kan niet anders dan zeggen dat het een fantastische hond is. Het is gewoon een vrolijke dartel die binnen een passend plaatje een heuse aanwinst is.
annebasco
11 maart 2010, 12:36
Hoi Elly en Johan,
Van Harte Welkom op het forum en wat goed van jullie dat jullie Kaja een liefdevol warm mandje hebben gegeven.
Ze kan Johan nu heel fijn gezelschap houden en die 2 kunnen de dag doorbrengen met knuffelen.....
Dikke welkomsknuf van Basco!
MaraJade
11 maart 2010, 12:47
Hoi Elly
Welkom op het forum en vooral heel veel geluk en plezier gewenst met Kaya. Hier hebben de meetse leden meegeleefd met Elly en Piet toen ze de o zo zware beslissing genomen hebben om Kaya te herplaatsen.
Gelukkig is ze goed terecht gekomen.
Groetjes vanuit het mooie Limburg.
Anita
11 maart 2010, 22:04
Beste Elly en Johan
Wat een geweldige mensen zijn jullie om Kaya zo liefdevol op te vangen wat zal ze jullie dankbaar zijn het zal even
wennen zijn voor Kaya zoveel liefde te mogen ontvangen na zoveel tegenslagen maar ze zal jullie dubbel en dwars
belonen.
Heel veel plezier samen en welkom op het forum.
Liefs Anitaxxx en een dikke knuffffffff van Merel.
jean92
14 maart 2010, 09:15
:)$ hallo allemaal,
wat een geweldige reacties allemaal voor Kaya en voor ons natuurlijk. Zij heeft zoveel meegemaakt en het is zo een geweldige hond. Wij zitten nog steeds daarop te wachten dat zij eindelijk haar fouten laat zien, maar tot nu toe hebben wij ze nog niet kunnen vinden. Natuurlijk probeert zij ons bijna dagelijks uit maar dat maken echte bouviers nou uit. Daarom vallen wij ook zo voor dit ras. Kaya kwam precies op het goede tijdstip, zoals Elly ook al zegt, het heeft allemaal zo moeten zijn.
Kaya luistert geweldig, inmiddels durven wij haar ook los te laten lopen, zij komt gelijk terug als zij roept. Zij eet goed, s'nachts slaapt zij lekker op haar bank en overdag nog wel eens op onze bank, dat vinden hun toch blijkbaar het leukste. Verder loopt zij goed aan de riem, is inmiddels bij de kapper geweest, ook daar heeft zij zich van haar beste kant laten zien. Bij de dierenarts eveneens. Inmiddels blijft zij zonder problemen alleen thuis. De begroeting als wij thuis komen is om zo stormachtiger, geweldig.
Alleen bezoeker, welke via de voordeur komen begroet ze af en toe te wild, tegenaan springen en proberen in de hand te bijten. Wij denken dat zij gewoon duidelijk wil maken, dit is mijn huis en mijn baasjes en je hebt je hier te gedragen.
Het is duidelijk dat zij zich het prettigst voelt als er geen andere honden in het huis zijn en zij daar de baas is, natuurlijk niet bij ons. Maar dat is en blijft ook zo bij ons.
Groetjes en nog eens bedankt.
P.S. inmiddels heeft zij ruim 1 week haar nieuwe medicijn en zij verliest helemaal geen plas meer!!!!
loraine
14 maart 2010, 09:36
Dit zijn nog eens goede berichten om te lezen. Fijn dat het zo goed gaat met haar. Juist doordat ze misschien de enige hond is bij jullie dat het met haar plas zo goed gaat en de medicijnen natuurlijk.
Los lopen al? Perfect. Ze voelt zich schijnbaar ook op haar gemak bij jullie. Fijn zo en houden zo.
Leuk dat jullie nu ook jullie verhaal hier doen. Kunnen we het allemaal volgen.
Dazzle
14 maart 2010, 09:55
Geweldig dat de medicijnen zo goed hun werk doen.
En het blijft fantastisch om te lezen hoe goed het nu met haar gaat, hoe voorbeeldig ze zich gedraagt en letterlijk haar plek heeft gevonden.
Een speciaal plekje in m'n hart, want Kaya is en blijft toch een beetje ons "forumkind"!
kenter
14 maart 2010, 10:04
Ben blij dat de medicatie direct weer goed aanslaat...zal kaya zich een stuk prettiger bij voelen..
Ze heeft het maar wat goed bij jullie, en ook Johan profiteerd, ik hoor dat er allemaal deuren voor hem open gaan als hij met zijn meisje langskomt..:cool: Iedereen wil haar zien en aaien..haha..
Dat heb je als je met zo'n charmeurtje op stap gaat..ze windt iedereen om haar pootje.. (l)
MaraJade
14 maart 2010, 10:34
Hoi hoi
Wat een positieve berichten over Kaya, dat doet met echt deugd zeg. En natuurlijk voor Elly en Piet ook goed nieuws!!
Super dat de medicijnen goed aanslaan zeg!
Groejtes
mara
Pakkie
14 maart 2010, 11:22
Ben blij dat de medicatie direct weer goed aanslaat...zal kaya zich een stuk prettiger bij voelen..
Ze heeft het maar wat goed bij jullie, en ook Johan profiteerd, ik hoor dat er allemaal deuren voor hem open gaan als hij met zijn meisje langskomt..:cool: Iedereen wil haar zien en aaien..haha..
Dat heb je als je met zo'n charmeurtje op stap gaat..ze windt iedereen om haar pootje.. (l)
En dan heeft ze nog vier poten ook...
jean92
18 maart 2010, 19:05
Goedemiddag allemaal,
helaas weet ik nog steeds niet hoe ik zelf een nieuw bericht of discussie kan starten, maar zo gaat het ook.
hieperdepiep hoera ons forumkindje is vandaag 4 jaar geworden. Zoals altijd sinds zij bij ons is heeft zij zich weer voorbeldig gedragen, wij zijn in het centrum van Nijmegen gaan winkelen ( iedereen vond haar schattig en zodra ze aandacht kreeg ging ze nog liever kijken ) Zij vond helaas alleen de dierenspeciaalzaak leuk, daar heeft zij het een en ander uitgezocht. Later hebben wij nog samen een heerlijk heldro ijs gegeten. ( kijk maar naar de foto's in de gallerij)
Nu is zij helemaal uitgeput en ligt lekker met het baasje op de bank te slapen.
groetjes en tot snel op het forum
Elly
annebasco
18 maart 2010, 19:22
Hoi Elly, allereerst van harte gefeliciteerd met de 4e verjaardag van Kaja en heerlijk om te lezen dat jullie zo van elkaar genieten, helemaal toppie!
Een nieuw artikel aanmaken doe je als volgt:
Klik bovenaan op: Forum
daarna op: Asiel en Herplaatsing
daarna op: Asiel - Herplaatsing ervaringen
--------------------------------------------------------------------------------
en daarna op:
+ Nieuwe discussie starten
Veel succes.
Hanneke
18 maart 2010, 19:41
En dan heeft ze nog vier poten ook...
Alleen gebruikt ze die niet,kijk maar op de fotogalerij
Anita
18 maart 2010, 20:57
http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/party0002.gifVan Harte Gefeliciteerd met Kaya een mooier kado hadden jullie haar niet kunnen geven om haar
met open armen te ontvangen de dankbaarheid straalt van haar af.
Ik ga niet zeggen verwen haar maar lekker want dit meisje heeft alles wat haar hartje begeerd.
Dazzle
19 maart 2010, 01:00
Van harte gefeliciteerd!!!!
Carin
19 maart 2010, 08:48
Hallo Elly en Johan!
Allereerst welkom op het forum! en wat fantastisch dat jullie Kaja zo'n goed tehuis hebben willen bieden, want dit boevenmeisje verdiend echt een liefdevol huis met baasjes waar ze welkom is.
Ik weet uit mijn eigen ervaringen met Kaja hoe lief en aanhankelijk ze is, ik heb Kaja namelijk altijd getrimd in de tijd dat ze bij Elly en Piet woonde.
Ik ben zo blij om te horen dat Kaja nu weer haar goede medicatie krijgt voor haar "lekprobleem" en dat dat nu gelukkig weer onder controle is.
Ik wil jullie dan ook heel veel geluk, liefde, gezondheid en vooral heel veel plezier wensen met deze kanjer van een boevemeid!
Dikke knuffel voor Kaja!
Groetjes Carin
smeurs
3 april 2010, 20:58
Hoi Elly & Johan ,
Ben blij om te lezen dat ook deze bouvier toch weer een goed huis heeft gekregen .
En nu maar hopen dat jullie nog maar lang plezier van elkaar mogen hebben, want dat heeft ze wel verdient.
De Stefanus Hoeve.
Groetjes Stephan.
jean92
4 april 2010, 19:03
Hoi Elly & Johan ,
Ben blij om te lezen dat ook deze bouvier toch weer een goed huis heeft gekregen .
En nu maar hopen dat jullie nog maar lang plezier van elkaar mogen hebben, want dat heeft ze wel verdient.
De Stefanus Hoeve.
Groetjes Stephan.
Hoi Stephan,:)
wij weten inmiddels dat er heel veel lieve mensen geweest zijn die met Elly en Piet geleden hebben.
Vanmiddag nog hadden Johan en ik het er weer over waarom Kaya dit allemaal heeft moeten doormaken. Het is echt een voorbeeldige hond, zij luistert geweldig, is heel erg lief en speelt hier ook al met de honden uit de buurt, zij vind niet iedereen leuk maar dat moet ook niet. Zij geeft ons ook heel veel liefde, zij is nu gewoon een heel tevreden hond. Zij heeft het echt verdiend, ik snap nog steeds niet waarom de vorige eigenaar haar terug gebracht heeft. Wij houden als zielsveel van haar (l)en zullen altijd goed voor haar zorgen, dat heeft zij gewoon verdiend.
groetjes en tot de volgende keer
Elly
kenter
4 april 2010, 21:56
El, ik ben blij dat ze haar teruggebracht heeft..zowel voor kaya als voor Johan..en jou natuurlijk..het is echt een geweldige hond ..We kijken uit naar juni dat we ons lieffie weer even zien..
Ze verdient zeker alle goed van de wereld en jij en Johan ook !! Jullie zijn echt top! het voelt al alsof we elkaar jaren kennen..en Kaya altijd al bij jullie hoorde...en dat is mooi !http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/love0032.gif
Wauw...mooi dit te lezen.
Weet je...soms zijn zulke dingen voorbestemd......dus ik denk dat het zo heeft moeten zijn dat Kaya terug kwam:)
Geniet van jullie Kaya
Groetjes Sjan
Ebonoss
5 april 2010, 11:01
Hoi Stephan,:)
wij weten inmiddels dat er heel veel lieve mensen geweest zijn die met Elly en Piet geleden hebben.
Vanmiddag nog hadden Johan en ik het er weer over waarom Kaya dit allemaal heeft moeten doormaken. Het is echt een voorbeeldige hond, zij luistert geweldig, is heel erg lief en speelt hier ook al met de honden uit de buurt, zij vind niet iedereen leuk maar dat moet ook niet. Zij geeft ons ook heel veel liefde, zij is nu gewoon een heel tevreden hond. Zij heeft het echt verdiend, ik snap nog steeds niet waarom de vorige eigenaar haar terug gebracht heeft. Wij houden als zielsveel van haar (l)en zullen altijd goed voor haar zorgen, dat heeft zij gewoon verdiend.
groetjes en tot de volgende keer
Elly
Hoi Elly en Johan,
Ik denk ook dat het gewoon zo heeft moeten zijn en ik ben hardstikke blij dat die kleine muts nu eindelijk heeft gekregen wat ze verdient! Ik (wij) hebben Kaja van meet af aan een hele fijne boefse gevonden en ze zal in onze harten ook altijd een speciaal plekje hebben. Was het niet zo geweest dat we zelf al een teefje hadden, dan had ik haar zélf genomen!
Hoe dan ook, ze heeft bij jullie d'r plaats gevonden en dat komt haar ook toe en ik wens jullie dan ook heel veel plezier en geluk samen.
Geef d'r een hele dikke knuffel van ons en ooit hoop ik haar misschien toch nog eens te zien!!!
jean92
5 april 2010, 20:43
El, ik ben blij dat ze haar teruggebracht heeft..zowel voor kaya als voor Johan..en jou natuurlijk..het is echt een geweldige hond ..We kijken uit naar juni dat we ons lieffie weer even zien..
Ze verdient zeker alle goed van de wereld en jij en Johan ook !! Jullie zijn echt top! het voelt al alsof we elkaar jaren kennen..en Kaya altijd al bij jullie hoorde...en dat is mooi !http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/love0032.gif
Hey Elly, is echt wederzijds. Ook al was het hectisch maar Johan vond de ontmoeting met Piet ook al leuk, vooral het gedrag van Kaya tegenover Piet, zij heeft hem echt niet vergeten.
Jammer dat wij geen geluid hebben, want dan zou jij nu schrikken, madam zit weer eens te snurken, nu moet de tv een paar stappen harder. Jaaaa hoor zij is hier de baas:)
Ik geniet elke minuut met Kaya, vooral als zij los mag lopen in het bos ( vandaag weer 2 keer gedaan, wordt nog helemaal sportief, was echt niet de bedoeling) Kaya heeft een nieuwe WC gevonden, wij hebben in de buurt het page terrein ( je weet wel van het wc papier ) zij vind het geweldig om daar haar behoefte te doen. Snap er niks van, wij missen wel het papier daar(I)
groetjes
Elly
jean92
5 april 2010, 20:44
Hey Elly, is echt wederzijds. Ook al was het hectisch maar Johan vond de ontmoeting met Piet ook al leuk, vooral het gedrag van Kaya tegenover Piet, zij heeft hem echt niet vergeten.
Jammer dat wij geen geluid hebben, want dan zou jij nu schrikken, madam zit weer eens te snurken, nu moet de tv een paar stappen harder. Jaaaa hoor zij is hier de baas:)
Ik geniet elke minuut met Kaya, vooral als zij los mag lopen in het bos ( vandaag weer 2 keer gedaan, wordt nog helemaal sportief, was echt niet de bedoeling) Kaya heeft een nieuwe WC gevonden, wij hebben in de buurt het page terrein ( je weet wel van het wc papier ) zij vind het geweldig om daar haar behoefte te doen. Snap er niks van, wij missen wel het papier daar(I)
groetjes
Elly