Volledige versie bekijken : Groene uitscheiding na plassen
Floris
25 juni 2005, 14:30
Beste mensen
Ik heb een vraagje over mijn bouvier Floris.
Het is mij opgevallen dat soms na het plassen Floris een soort groen slijm verliest uit zijn penis.
Ik denk niet dat hij er last van heeft want hij rent en springt als een jonge hond.
Komt dit bij meer reuen voor of moet ik toch langs de dierenarts?
Remco en Floris
Clausie
25 juni 2005, 16:00
Hoi,
Waarschijnlijk heeft Floris een voorhuid ontsteking. Dit komt vaker voor bij een reu die geslachtsrijp is. Daar heeft de omgeving meer last van als de reu zelf. Denk maar aan druppels en vlekken groene afscheiding, die je overal waar hij loopt en ligt, gaat vinden. Het dier zelf heeft er weinig last van. Er is bij de dierenarts een spoelmiddel voor te krijgen maar meestal komt dit kwaaltje toch weer terug. Wanneer een reu dit herhaaldelijk krijgt zou de oplossing zijn hem te laten castreren. Hierdoor schijnt de ontsteking te verdwijnen.
Wanneer je dit spoelmiddeltje zou gaan gebruiken, hou Floris dan wel even in de gaten. Onze Jarkko had dit probleem nl. ook, een maand geleden. Echter hij reageerde nogal heftig op dit middel (Prepusol) en kreeg pijn in zijn gehele onder/achter lijf. Pijn met plassen, wou niet meer gaan zitten enz. Wij zijn toen meteen gestopt met dit spul en een dag later ging het gelijk al beter met onze vent. Van de DA kregen we de tip om, wanneer de voorhuid ontsteking weer terug kwam, Biotex (wasmiddel) te proberen.
Maar bij twijfel of Floris dit wel heeft natuurlijk altijd even langs de DA gaan.
Groeten Claudia & Jarkko
djerba
25 juni 2005, 18:00
hallo floris
familie van mij heeft het ook gehad met hun hond en volgens de dierenarts zou de ontsteking iedere keer terug komen en zouden ze iedere keer opnieuw moeten spoelen,de beste oplossing zou zijn om de hond te castreren.Na even nadenken hebben ze gekozen om de hond te laten castreren en ze zijn van het hele probleem af dus de hond was er inderdaad mee geholpen.gr en een pootje van djerba
Hoi,
Ook ik heb een reu en dus bekend met het euvel. Ik heb er niets aan gedaan en het is vanzelf weggegaan. Volgens de da had mijn boef het in een lichte mate. JNa overleg met de da kan je het dus misschien wel even aanzien.
gtoetjes,Bella