PDA

Volledige versie bekijken : Bouvier in zwembad met chlorine

Jaap
2 juli 2005, 09:47
Hallo, ik zag elders op het forum deze text staan :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Gesnoept uit het gootsteenkastje:
Honden drinken weleens uit een bak sop, likken gemorst schuurpoeder of nemen een slok chloor of terpentine. Bij sop en schuurpoeder moet u het dier zo snel mogelijk laten braken. Dat kunt u opwekken door het dier een klein beetje zout water (niet te veel) te laten drinken of door een beetje zout achter op de tong te doen. Heeft uw hond chloor of terpentine naar binnen gekregen, dan kunt u hem beter niet laten braken, omdat de gevaarlijke stof dan twee keer zijn slokdarm passeert. Ga direct met spoed naar de dierenarts en laat de maag leegpompen. Neem, indien mogelijk, de verpakking mee van het product dat het dier heeft binnengekregen. Katten zijn kieskeuriger en zullen niet zo snel iets verkeerds eten. Maar als ze met hun poten bijvoorbeeld door carbolineum of terpentine gelopen hebben, zullen ze niet rusten voor ze de boel hebben schoongelikt. Zo krijgen ze toch giftige stoffen binnen. Maak de poten zo goed mogelijk schoon om te voorkomen dat er beschadigingen aan de tong ontstaan en/of vergiftigingen optreden. Als ze toch hebben gelikt, ga dan direct naar de dierenarts."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu heb ik sinds deze week 2 bouvierpups in huis hier in de tropen, speciaal over laten vliegen.

Beesten moeten natuurlijk wel wat afkoelen af en toe en daar is een aircon en electrische ventilator goed voor.

Ik heb echter ook speciaal een zwembadje gebouwd voor ze en aangezien daar een ontsmettingsmiddel in moet vanwege het gevaar dat muggen er eitjes in leggen en we dus zelf Dinguefever (Knokkelkoorts) kunnen krijgen, heb ik chlorine gekregen van een ander die het ook gebruikt in zijn zwembad.

Ook zag ik elders staan op dit forum dat iemand zijn bouvier gewoon in een zwembad laat zwemmen.

Mijn vraag is, kan het kwaad om de pups en/of volwassen bouviers in een zwembadje te laten zwemmen met chlorine er in en meteen er na af te spoelen met gewoon water?

Weet iemand daar wat over ?

Net genoeg water tot de pootjes de bodem niet raken natuurlijk en een verhoging er in om uit te rusten.

Afstand naar het tropische strand met palmbomen is dik een halfuur rijden, vandaar dus zwembadje gebouwd er voor.

Gazondabber
2 juli 2005, 10:06
Ik heb mijn bouvier gehaald bij iemand die "toevallig" een nestje had, geen stamboom en net bij een fokker dus.

En daar hadde ze ook een groot zwemdok in de tuin liggen. En deze mensen vertelde mij destijds dat ze al hun bouviers uit het zwemdok lieten drinken en ze dit ook steeds deden.

En eigenlijk is er niets mis te zien aan mijn of hun hondjes.

Nu ik ben niet zo foruinlijk om mij zo'n groot zwemdok te kunnen veroorloven, hier krijgt ze gewoon vers water maar met de andere honden daar is ook nog steeds niets mis.

Wilma
9 juli 2005, 15:42
Het enigste risico wat je loopt is dat je bouvier aan de diaree gaat als hij teveel chlorine naar binnenkrijgt.
Zolang je bouvier aan het zwemmen is zal hij geen water drinken,wel kan hij net als bij ons water naar binnen krijgen.
Eenmaal aan de kant maakt je bouvier geen onderscheid meer tussen het zwemwater en drinkwater.
Daar moet je dan even opletten.
Ik lees dat je een groot zwembad hebt.
Zorg er wel voor dat je bouvier op de kant kan komen wanneer hij dat wil.
Veel zwemplezier met de hitte in jouw land

Gazondabber
9 juli 2005, 16:31
Onlangs wel gehoord van mensen bij ons o pde hondeschool, dit niet betrekkende to het onderwerp maar wel tot het drinken.

Waren met hun hond gaan zwemmen in het kempisch kanaal en 10,15 minuten later kreeg hun hond zeer veel last van ademnood en heeft zeker 3x moeten braken onderweg naar huis.

Dus zeker oppassen waar je met je hond gaat zwemmen buiten je eigen zwembad :)