PDA

Volledige versie bekijken : ellenboogdysplasie en shows

senna
4 juli 2005, 21:02
hallo ik had een vraagje. mijn bouvier senna is 6 mnd oud en heeft ED in de lichtste voorm (ben even de naam kwijt) hij moet wel geopereerd worden.Nu vroeg ik mij af. Ik wil zo graag een keer naar een show om te kijken hoe hij het daar doet .Maar mag je naar een show met een hond die ED heeft gehad of wordt hij dan meteen afgekeurt? En hoe oud moet je hond wezen als hij naar een show gaat? ik hoop dat jullie mijn vraagen kunnen beantwoorden. Maar zo te lezen heb ik met heel veel kenners te maken dus dat komt wel goed. groetjes laura

Zagaha
4 juli 2005, 21:34
Hallo Senna,

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoe je hondje het daar zou doen. Dat is altijd al een gok, maar een hondje die geopereerd is aan ED is niet uitgesloten van een show. Na de operatie zal je hondje moeten revalideren en het is na die periode afwachten hoe zijn gangwerk is. Ik heb ook een bouvier die op een leeftijd van 8 mnd geopereerd is aan ED. Ik zou met hem niet aan een show deel kunnen nemen omdat zijn gangwerk niet goed is. Dus......deel nemen kan wel, maar uiteindelijk zal een keurmeester jouw hond ook op zijn gangwerk beoordelen en niet alleen op zijn uiterlijk. Dus kortom het eindresultaat is afwachten.
Intussen veel sterkte met de kleine en ik hoop dat alles goed gaat.

senna
4 juli 2005, 22:19
hallo zagahabedankt voor je antwoord. Ik ben benieuwd hoe hij onder de operatie uitkomt en of zijn gangen goed blijven. Ik vind de operatie heel spannend nog wachten tot september. groetjes senna

Zagaha
4 juli 2005, 22:36
Waarom moet je zo lang wachten?