PDA

Volledige versie bekijken : training voor dove hond ?

Ank
17 mei 2003, 13:55
Hallo, onze boef ( reu van 1 jaar), hebben we net uit een asiel gehaald.Hij is tweezijdig doof, en dus is een heel andere manier van doen handig.Dat gaat allemaal heel prima, alleen zou ik ook graag eens wat met hem werken, op welke manier dan ook, maar de meeste cursussen zijn niet ingesteld op honden die verbaal niet aanspreekbaar zijn.Wie weet toevallig ergens iets waar ze wel met dove honden ervaring hebben?We wonen zelf in Overijssel.

Carin
18 mei 2003, 12:46
Hoi Ank.

en zijn verschillende mogelijkheden om met een dove hond toch nog te kunnen trainen.
als eerste zou ik je aanraden om bij een kynologen club in de buurt te vragen of de trainers die ook de G&G 3 trainen het zien zitten om je met behulp van gebarentaal de oefeningen te laten leren.
in de G&G 3 zitten namelijk vrij veel oefningen die op afstand uitgevoerd moeten worden en dus met gebaren aangeleerd worden.
ten tweede zou je eens kunnen bellen met het gedragscentrum van Martin Gaus, die heeft ook ervaring met dove honden. ik hoorde toevallig dat er vandaag nog een demonstratie gegeven werd met dove honden.
het telefoonnummer van het gedragscentrum is
0320-229560
ga dit eens proberen want er is nog heel veel te doen met een dove hond. Het zal je alleen wel heel veel liefde en vooral heel veel geduld kosten , maar uiteindelijk ook ontzettend veel voldoening brengen als je ziet dat hij toch van alles kan.

heel veel succes met je kanjer

groetjes Carin