Volledige versie bekijken : Waterijsje
Zou het kwaad kunnen als ik mijn bouvier een waterijsje geef?
Bij de alberthein verkopen ze weer de zakjes die je in kan vriezen in verschillende smaakjes.
Op de verpakking staat dat er 90% water inzit.
Ikdoe het niet. Niet omdat er suiker in zit, meneer krijgt van alles maar omdat het te koud is en dat kan wel gevaarlijk zijn.
groetjes,bella
hoi bella,
Ik geef mijn boeffie met dit warme weer wel eens een ijsklontje, hij likt er voornamelijk aan maar ik wist niet dat dit kwaad kon. Wat kan er dan gebeuren?
groetjes bram
Hoi Bram,
Als hij er alleen aan likt en het is een kleine hoeveelheid kan het niet zoveel kwaad, maar veel koud in de maag kan eventueel een maagtorsie veroorzaken en dat is levensgevaarlijk. Ik ben door de dierenarts gewaarschuwd dat hij in de winter niet te veel sneeuw en ijs mag happen. (dat vindt hij geweldig)
Wat ik wel doe als ik een magnum eet, hem een likje geven want dat is een hele kleine hoeveelheid.
groetjes,Bella
djerba
13 juli 2005, 10:08
hoi bella
waarom mag je dan wel een kong in de vriezer leggen gevuld met yoghurt dat is toch ook koud kan dat ook kwaad dan ?gr en een pootje van djerba
Ik denk dat je dan ook voorzichtig moet zijn al komt het er in kleine hoeveelheden uit en voordat hij het eruit heeft is het niet meer zo direct uit de vrieser.
groetjes,Bella
djerba
13 juli 2005, 10:26
hoi bella
we spoelen wel eerst de kong af voor we hem geven en het klopt ook wel dat dat maar met kleine beetjes er uit komt .We zullen er toch wel mee uitkijken bedankt voor je advies gr en een pootje van djerba
De kans dat je boef aan de diaree gaat is groot dus ik wil je waarschuwen er voorzichtig mee te zijn.