PDA

Volledige versie bekijken : Onderzoek pupinformatie bouvierforum

Beheerder
5 april 2010, 19:21
Misschien toch wel 1 van de meest besproken onderdelen op het bouvierforum is de regelgeving die wordt gehanteerd voor het plaatsen van nesten (advertenties) van fokkers/particulieren op het bouvierforum.
Er is een vaste groep voorstanders die de voorwaarden goed vinden en er is een groep tegenstanders die vinden dat het bouvierforum daarin een grotere rol van onafhankelijkheid moet innemen.
Binnen de rashondenforum die op het internet aanwezig zijn van andere rassen neemt het bouvierforum daarin een apart standpunt in.
De meeste rashondenforum leggen de verantwoordelijkheid van het plaatsen van nesten volledig bij de auteur neer ( de plaatser van de advertenties/het nest).
Omdat er inmiddels steeds meer contacten zijn binnen de kynologie en andere rashondenforums ben ik van voornemens deze forumregel over te nemen.
Graag zou ik de meningen van de leden op het bouvierforum willen weten hoe er gedacht wordt om niet langer ingewikkelde formulieren te gebruiken maar gewoon simpel nesten te kunnen plaatsen op de eigen verantwoordelijkheid van de auteur.

Alvast bedankt voor de mening

John
5 april 2010, 20:40
Ik ben het eens dat iedereen zelf zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
Om toch een beetje controle te houden kies ik ervoor om niet de members deze rechten te geven.
Anders gaan ze zich alleen maar registreren om op het forum nesten te gaan plaatsen en dat ik het dan.

Ans-m
6 april 2010, 08:49
Ik denk dat dit een goede instelling is , misschien dat marktplaats dan minder wordt gebruikt om nestjes te plaatsen !
Zeker moet iedere volwassen persoon zelf zijn verantwoording blijven dragen ,is in mijn ogen ook nooit anders geweest !
En hoe meer mensen zich registreren, hoe beter het is voor het ras ,en als 5% zich goldmember maakt heb je toch genoeg verdiend .
Zo weet je in ieder geval dat er gekeken en gelezen wordt op het forum ,ook door nieuwe mensen die graag een bouvier willen aanschaffen .
Wij zijn in ieder geval van mening dat een forum informatie moet kunnen geven aan iedereen die iets wil weten over dit fantastische ras DE BOUVIER DES FLANDRES !

Vriendelijke groet Menno en Ans

Viola
6 april 2010, 10:13
Ik denk dat het een goed idee is om de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf neer te leggen.

Somers
6 april 2010, 11:20
Ik kwam al op het bouvierforum voordat wij hier een bouvierpup hadden.
Wat wij hier hebben gemist is het makkelijk zoeken naar een goed adres.
Via internet hebben wij die moeten zoeken maar het zou erg makkelijk zijn als er een lijst op het forum zou staan.
Met Google zoeken kon je bijna altijd op dit forum terecht zelfs met het woord bouvierpup

Champ
6 april 2010, 13:25
Het is mij opgevallen dat er een frisse wind over het forum heen waait.
Gelukkig meer leuke discussies die een bezoek weer leuk maken.
Iedereen is het er wel over eens dat het bouvierforum een aanrader is als je meer wilt weten over een bouvier.
Dit voorstel zie ik als een grote stap vooruit op het bouvierforum omdat het zoeken naar een bouvierpup een stuk simpeler wordt.
Uit mijn omgeving weet ik dat de regels werden gezien als een verplichting wat fokkers er van weerhield pups aan te melden.
Die verdwijnen en maken het bouvierforum echt de plek voor elke bouvierliefhebber.
Volgens mij is dat toch ook het doel van dit forum.

Leo
8 april 2010, 21:06
Dit zijn goede berichten voor fokkers

branka
15 april 2010, 22:31
nou ,ik heb er op zich niks teegen als de meeste mensen dat willen ,maar als ik een bouvier puppie will ,dann kun je ook deze link hier plaatsen ,

http://www.bouvierpuppies.nl/fokkerfl.html

daar zijn dus fokkers uit heel nederland te vinden ,en zo zijn er nog veel meer web sites ,ik bedoel ik heb er niks op teegen ....maar ik vind het niet goed als dir forum een verkoops plaats word,(sorry ik ben nog niet zo lang hier en geef toch mijn kommentar :o :o )

loraine
16 april 2010, 05:47
Dan zou ik ook maar niet op andere forum kijken Branka, daar staan alle nesten vermeld die gaan komen en zijn geweest, van heel veel fokkers, ook die op dit forum zitten, weet niet of ze het hier ook zouden doen, hun nest aanmelden. Weet niet of het voor members of goldmembers geld.

Ans-m
16 april 2010, 13:37
Ik denk dat de koper zoveel mogelijk info. moet kunnen krijgen of het nu op dit of dat andere forum is .
Bij sommige forums voel je je beter op je gemak net zoals je je bij sommige mensen meer op je gemak voeld .
De meeste van jullie lezen toch ook op andere forums en bekijken toch ook div. websites waarom zou dat niet mogen ?
Van mij mogen er rustig namen genoemd worden , ik voel me nergens schuldig over .
Ik haal mijn info en geef mijn info bij mensen die ik vertrouw en ik denk dat iedereen dit zelf moet weten !

Groetjes Ans en de boefkes