Volledige versie bekijken : Probleem met vlooien
Beste bouviermensen misschien kunnen jullie mij advies geven wat ik kan doen tegen vlooien bij mijn pup.
Het lijkt erop dat ik er maar niet vanaf kan komen.
Ik heb een reu van 7 en sinds kort een pup van 11 weken.
Op de reu kom ik geen vlo tegen maar bij de pup is het een ramp.
Ik durf geen vlooienspray te gebruiken omdat ik haar daar te jong voor vind.
Elke avond kam ik haar vacht met een vlooienkam en vindt ik vlooien in de kam.
Ik heb mijn huis al ingespoten en haar mand heb ik al weggehaald.
Mijn reu heb ik behandeld en draagt een vlooienband.
Wat kan ik toch doen om van de vlooien af te komen.
Ik ben ten einde raad, wie kan mijn helpen?
Ik wil een vergoeding geven aan degene die de oplossing voor mij weet.
HELP MIJ ASTUBLIEF !!!!!
the champ
17 juli 2005, 21:22
hallo zakir,
ik hoop dat hier wat aan hebt,
was je pup lekker met een goede vlooienshampoo als je de pup goed naspoelt en zorgt dat er geen shampoo in haar vacht achter blijft
het kan geen kwaad als je het er goed uit wast ook al is ze jong
daar na je het volgende doen.....
koop een flesje lavendel olie bij een drogist en vul dit in een plantenspuit met water
spuit dit lekekr op je hond en wrijf het goed in wat ook kan helpen is thea tree olie dit koop je bij een reform huis ook dit kan je in een plantenspuit doen en vullen met water ook lekker op je pup spuiten gebruik het alleen niet door elkaar maar kijk even wat het beste helpt bij je pup
zorg er ook wel goed voor dat je huis vlooi vrij is en dat je goed onder je kasten en plekken spuit waar je niet loopt daar kunne ook veel vlooienzitten(ook eitjes)
ik hoop dat dit je helpt laat je even weten en de beloning.......koop een lekker botje voor je hond en een speeltje voor je pup
doei the champ
patricia
17 juli 2005, 22:48
frontline spray mag je wel gebruiken op pups,
groetjes patries
Elly de Roos
18 juli 2005, 18:42
hoi,
Ik heb ook eens een vlooienplaag gehad bij mijn vorige hond. Ik weet hoe jij je voelt. Ik heb toen een spuitflacon zodiac gekocht, wat nu iets met exel heet. Is een wit met turquoise flacon. Dit kan je gebruiken ook volgens mij gebruiken bij puppies. Dit is alleen te koop bij de dierenspeciaalzaak. Op de flacon staat alleen voor op de hond, maar ik doe er zelfs mijn meubels mee.
Succes.
Groetjes Elly een een poot van mijn boef Bica
Probeer het middel petvital verminex eens,
Ik gebruik dit zelf ook en ben er zeer tevreden over.
Het middel is biologische van samenstelling en kan geen schade aanrichten aan jonge dieren.
Je doet er ook erg lang mee.
Kijk op http://www.hondenshop.nl/shop/product_info.php?products_id=760 als je meer informatie over petvital verminex wilt lezen.
Je kunt het daar ook bestellen.
Als het net zo goed werkt bij jouw pup als bij mijn bouvier heb je nergens straks nergens meer last van.