PDA

Volledige versie bekijken : overgeven in de auto

Bodan
26 juli 2005, 20:57
Vraagje van een nieuweling op deze site
Weet iemand wat je kunt doen tegen misselijkheid bij een bouvier in de auto?
Ik geef Bodan bewust geen eten als ik hem meeneem in de auto maar na een paar kilometer gaat hij toch kokhalsen.
Ik neem al een handdoek mee om de boel schoon te maken maar het liefst zou ik dat niet doen.
Is er iemand die een tip voor mij heeft?
Groetjes van Silvia en een poot van Bodan

djara
27 juli 2005, 10:43
hallo

Gelukkig heb ik geen ervaring met kokhalsen/overgeven in de auto, maar als het in mijn auto te benauwd is bv. door de warmte dan beginnen ze wel heel overdreven te gapen wat met aardig wat geluid gepaard gaat. Misschien uit jouw boef dit in kokhalsen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf een bestelauto met een ventilator achterop die altijd aan staat, maar ondanks dat is het wel eens nodig om het raam open te hebben.
Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes Renske

Clausie
27 juli 2005, 12:51
Hoi Silvia,

Opbouwen en langzaam laten wennen aan het autorijden zou wel eens kunnen helpen. Wij hebben n.l. sinds kort een teefje die echt de hele auto onderkotste na een paar km rijden. Wij zijn begonnen met echt heel korte stukjes te gaan rijden met haar. Eerst 1 straat en dan eruit, even laten lopen en weer terug naar huis rijden. Volgende dag een straat verder enz. Je bent op deze manier er wel even mee bezig maar bij onze troel zien we toch verbetering. Ze kan nu 20 - 25 minuten achter elkaar mee rijden zonder te beginnen met kwijlen en kokhalzen. Wanneer ze nu met kwijlen begint stoppen we om haar even 5 min. uit de auto te laten en kunnen we weer vrolijk verder. Voor een langere rit geen eten geven (maar dat doe je al). En natuurlijk zorgen voor genoeg frisse lucht want scheelt ook een hoop.
Bij de dierenarts zijn ook pilletjes tegen "wagenziekte" te krijgen, mocht het langzaam opbouwen niet helpen.

Groetjes Claudia en een knuffel voor Bodan.

Bodan
28 juli 2005, 10:13
Bedankt voor jullie reacties.
Wat djara schrijft heeft Bodan ook in het begin.
Heel veel geeuwen wat overgaat in overgeven.
Het geeuwen begint al voordat ik hem in de auto zet.
Misschien helpen pilletjes wat Clause schrijft ook wel.
Ik wil dat gaan proberen maar ik begrijp dat ik daarvoor naar de dierenarst moet of kan ik ze kopen in een dierenshop?
Groetjes van Silvia en een poot van Bodan