Volledige versie bekijken : Bange Pup
fredor
29 juli 2005, 21:17
Hallo Beste Bouvierliefhebbers
Ik heb wederom een vraagje
Mijn Bouvierpup van 17 weken (reu) is erg bang als er tijdens het uitlaten
2 of meerdere honden naar hem toekomen.
Ze hoeven maar 1 onverwachste beweging te maken dan begint mijn pup direct te piepen.
terwel ik dit nooit heb gehad met mijn andere bouvier.
ik vraag mijn eigen af hoe zal dit toch komen.
heeft er misschien iemand tips hoe ik mijn pup dit kan afleren
mvg
fredor
patricia
29 juli 2005, 22:42
je moet dit angstige gedrag totaal negeren,net doen of er niets aan de hand is en de pup het helemaal zelf laten uitzoeken,
mijn pup (toen 8 weken) begon vreselijk te gillen bij de eerste onmoeting met de buurboxer, lekker laten gillen niets gezegd en nu begint ze al te kwispelen als ze hem aan ziet komen , alleen is jouw pup ouder dus het gedrag zal wel iets moeilijker verdwijnen,
groet patries
Hoi,
Mijn pup heeft dit ook vanaf dag 1, maar je ziet dat ze steeds meer zelfvertrouwen begint te krijgen. Ik heb het gedrag gewoon genegeerd, maar haar wel aangemoedigd als ze ergens niet langsdurfde (en beloond als ze het uiteindelijk toch aandurfde). Ook ben ik vaak -als ik de hond+eigenaar enigzins kende- even blijven staan praten, zodat Pien (mijn bouvierpup) uiteindelijk ook kennis kwam maken. Inmiddels is Pien zes maanden en gaat het steeds beter.
Succes!
Marit
Clausie
31 juli 2005, 08:38
Misschien is het wel goed om naar een hondenschool te gaan met je pup. Combinatie van tips van een hondentrainer en contact met leeftijdgenoten kan je pup het nodige zelfvertrouwen geven.
Groetjes Claudia
Wilma
1 augustus 2005, 08:01
Ik ben het met Clause eens dat je met je pup naar cursus moet gaan zodat hij kan wennen aan andere honden.
Neem je pup ook zoveel mogelijk mee naar allerlei plaatsen zodat hij kan wennen aan diverse geluiden.
Als je pup bescheming bij je zoekt beloon het dan niet maar laat blijken dat je hiervan niet gedient bent.
Je pup moet nog veel leren.
Succes met de opvoeding.