PDA

Volledige versie bekijken : niet grommen

edwin44
2 augustus 2005, 22:13
Hallo
Mijn kleine Gaya, nou ja klein.....74 cm hoog, 60 kg zwaar, is 3 jaar oud
en een machtige hond geworden, heel lief en speels en de schrik van de buurt voor kinderen en katten, en grote honden gaan hem ook uit de weg of blaffen van afstand tegen hem.

Maar, mijn hondje reageert dan door terug te blaffen, maar hij gromt totaal niet,
zelfs niet tegen honden waar hij een hekel aan heeft ( jack russels)
dus ik heb geen idee of hij agressief is. Ik kan het alleen aan zijn staart zien
als die zwaait.

Hij is de eerste hond van mij en hij is mijn 11e , die niet gromt

groeten,
Edwin

chris
3 augustus 2005, 15:01
60 KG???????????
Maak je geen zorgen in dat grommen,die van mij doet het ook niet maar meteen zoveel mogelijk decibels produceren.Hij doet het wel maar alleen als een andere hond hem wil domineren.Als ze hem met respect benaderen laat hij alles toe en speelt graag mee.

Elly de Roos
4 augustus 2005, 07:03
hoi Edwin, Nou je bent niet de enigste hoor die zo'n kanjer heeft. Bica van mij is ook zo hoog, maar is alleen een stukje minder in gewicht. Hij weegt momenteel 56 kilo, maar heeft inmiddels wel de leeftijd van 9,5 jaar bereikt. Wat grommen betreft doet hij dat ook alleen maar als er een dominante hond is en als waarschuwing als hij met een bal aan het spelen is of iets anders wat hij uit het water haalt. Ook wanneer hij op de trimtafel moet gromt hij wel, maar dat is duidelijk te horen dat dit grommen echt anders is als tegen de honden. Dit grommen is net: "ik heb hier geen zin in". Hoop dat die kanjer van jou net actief mag blijven als de mijne, want ondanks zijn leeftijd wilt hij toch elke dag nog bijna 2 uur rennen en zwemmen.

Groetjes Elly en een poot van Bica