PDA

Volledige versie bekijken : Drukke en rustige pup

paulien
5 augustus 2005, 12:15
Over ruim 4 weken krijgen we onze pup! We zijn natuurlijk al een aantal keren wezen kijken, maar hebben ons hondje nog niet uitgekozen. Ze zijn nu 4,5 week oud. Aangezien wij een reutje willen en er 2 reutjes in het nestje zitten hebben we dus keuze uit 2 pups. De ene kijkt ondeugend uit zijn ogen (dat zegt de eigenaar zelf ook) en is een stuk drukker dan de andere, want die is juist heel rustig. Als ze 6 weken zijn gaan we er eentje uitkiezen. Nu is mijn vraag: Maakt het verschil of je een drukke of rustige pup kiest. Ik bedoel hiermee te zeggen: Is een drukke pup bijvoorbeeld sterker qua gezondheid dan een rustige pup of maakt dit niet zoveel uit. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Wij vind het in ieder geval best wel moeilijk om een keuze te maken. Alhoewel ik wel denk dat als ze straks 6 weekjes zijn, je al weer veel meer kunt zien aan de pups. Dan zul je op een gegeven moment toch wel echt je voorkeur krijgen.

Elly de Roos
5 augustus 2005, 14:51
hoi Pauline, allereerst natuurlijk alvast gefeliciteerd dat je de eigenaar bent van zo'n klein pluizebolletje. Op je vraag of welke pup je moet nemen de rustig of de drukste kan ik alleen maar zeggen dat het niet uitmaakt. De omgeveing waar je pup nu is is bekend en hij/zij heeft ook broertjes en zusjes die bekend zijn. Dus dan ga je lekker de "beest" uithangen. Thuis kan dat ineens omslaan. Hebben wij met Bica ook gehad drukste in het nest en thuis merk je niet eens dat hij er is. Het enigste advies wat ik je wel mee kan geven is: Ga tussen de pups zitten waar die zijn. Neem de desbetreffende pups waar je uit kan kiezen in je op. De pup die gelijk naar je toe komt zou ik nemen, die is het nieuwsgierigste en zal ook niet zo ergens bang voor zijn. Succes er mee en als je hem hebt zet dan een leuke foto op dit forum. Kunnen we gelijk kijken hoe hij er uit ziet en hoe hij heet.

Groetjes van Elly en een knuffels van Bica voor jou en je kleine honde kind.

leon13
5 augustus 2005, 20:42
Hoi allen,

Wij hebben gisteren onze 'dame' opgehaald. Ze is nu 1,5 dag in huis en als reactie het volgende: Wij konden ook slecht kiezen en uiteindelijk bleven er 2 over die wij het leukst vonden. Een was het mooist en erg afwachtend en de ander was lekker dominant, maar weer iets minder mooi. Keuze was dus erg lastig.... Wij hebben de mooiste gekozen en daarmee dus de rustige. Uiteraard hebben wij ook gehoord van die het eerst naar je toekomt, maar niet gedaan. Na 1,5 dag kan ik zeggen dat zij net zo druk, lief (lees: ondeugend) en aanhankelijk is als het zusje die wij niet kozen. Ik denk dat het altijd moeilijk te zeggen is en een gok blijft. Ik zou je gevoel volgen en afgaan en dan degene kiezen die jij (of jullie) het leukst vinden. Voor zover ik nu kan zeggen, is dat ons uitstekend bevallen!!!(afgezien van de afgelopen nacht dan.....hahaha)

Groeten uit Rotterdam

paulien
5 augustus 2005, 21:21
Hai Elly,
Dankjewel voor je reactie. Tja, het blijft toch moeilijk. De pups zijn nu 4,5 week en we zijn er afgelopen woensdag weer geweest. Toen was het nog heel moeilijk om te kiezen, dus we hadden zoiets van, we wachten nog maar eventjes met onze beslissing. Ik denk toch dat het om gevoel gaat. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want ze zijn allebei zo leuk! Ben ik even blij dat we niet voor een teefje gekozen hebben, anders hadden we uit 7 teefjes moeten kiezen, Pffff, dat was helemaal moeilijk geweest! Dikke poot voor Bica! Groetjes Paulien

paulien
5 augustus 2005, 21:24
Hoi Leon,
Wat leuk om te lezen dat jullie je pup hebben opgehaald. Ik kan er helemaal in mee gaan, want wij hebben er zelf ook superveel zin in!
Hoe is de eerste nacht bevallen? Ik ben heel benieuwd! Heel veel plezier met jullie pup (hoe heet ze?) en geniet er lekker van. Zodra wij onze Doerak in huis hebben zal ik een foto'tje op dit forum zetten.

Dikke knuffel voor alle Boeven en hun baasjes van Kevin & Paulien

Monique
5 augustus 2005, 22:57
Als eerste succes met uitzoeken.

De pup die als eerste naar je toe komt hoeft echt niet de beste keuze te zijn. Dat kan ook de dominanste zijn. Ook dat hoeft geen probleem te zijn, afhankelijk van je eigen ervaringen en het opvoeden.

Maar kan ook voor jullie wel de beste keuze zijn. Ik zou zeggen ga op je gevoel af. Luister daarna en je krijgt geen spijt. Gooi uiterlijk overboord en "kijk" met je gevoel.

Succes

Monique (momenteel bouvier-loos)

Oh ja voor de gezondheid hoeft het niets te betekenen. Of de pup moet ongewoon rustig zijn (en dus misschien ziek). Maar dan nam ik er geen 1.

leon13
6 augustus 2005, 08:46
Hoi Hoi,

Inderdaad, ongewoon rustig is al snel duidelijk, dan lijken ze lusteloos en da's zeker niet goed. Maar als het een beetje fokker is, dan zal ie dat zelf wel doorhebben en er iets aan doen...(mag je dan hopen tenminste!) Onze pup kijkt graag de kat uit de boom, maar wat opviel was dat ze alles in de gaten hield, alert was en alles ging onderzoeken. Ook was ze niet schrikkerig, maar als ze iets nieuws hoorde, dan werd er gelijk even onderzocht wat dat dan wel niet was. En dat gaf voor ons de doorslag. Wij hebben dan ook gewacht tot ze 8,5 weken oud waren met de keuze te maken. (bij deze fokker mochten ze nl. pas na 9 weken weg) Dus als je eerste keus hebt, lekker nog even wachten dan!!

Onze pup heet Qaisa en weet een mooie solo voort te brengen zo inde nacht!! Gisternacht (de eerste nacht bij ons) hebben we haar om 2 uur naast het bed gezet en toen sliep ze direct. Vannacht hebben we om 3 uur de bench naar boven gehaald en rara: gelijk lekker tukken. Maar er zit zeker verbetering in want nu begint ze zelf al een beetje in de bench te klimmen als ze moe wordt, dus dat gaat al vlug.....(na 2 nachtjes al!!) Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik vakantie heb, want als ik moest werken dan zou ik helemaal kapot zijn zeg!! Maar ze is het helemaal waard hoor, zo'n lief beest!!!!

Dorinda
7 augustus 2005, 16:59
hallo Paulien
zoals je weet krijg ik ookk een pup het duurt nog anderhalve week dus uitzingen. Dat de tijd maar moge vliegen.
Maar goed. Met 4 weken zijn mijn vriend en ik wezen kijken. Wij wisten toen niet of we een teefje of een reutje wilden. Wij hebben uiteindelijk besloten voor het teefje omdat die direct kwam kijken en na even voorzichtig kennis gemaakt te hebben, (vreemd die aparte geurtjes) en even geaaid en geknuffeld te zijn, heerlijk voor onze voeten in slaap viel. Haar 4 broertjes namen, op een schat van een reutje na niet eens echt de moeite om te komen kijken. Ze hadden nl. net gegeten en gewoon geen zin om op te staan. Eentje gromde zelfs naar zijn zusje toen die wilde spelen. Maar goed ik had uiteindelijk 1 reutje en Amber (zo hebben we haar gedoopt) aan mijn vingers likken. ik ben dus uiteindelijk voor amber gegaan omdat we daar 1e keus voor hadden en ik bang was dat het reutje misschien uitgekozen zou worden door de mensen die 1e keus hadden voor de reutjes. En ook omdat ze lekker breed en zo heerlijk dicht bij ons kwam liggen. Qua karakter had het me verder niet uitgemaakt. Ik had ze net zo goed allebei willen reserveren en meenemen. Maar ja dat vond mijn vriend natuurlijk niets. ik zou zeggen, ga voor de hond die je het meeste aanspreekt en die jou ook lijkt te willen leren kennen. Succes
groetjes dorinda

inko2000
7 augustus 2005, 21:58
Hoi paulien,

HARTELIJK GEFELICITEERD alvast met je pup. De foto's zien we wel hè? Ben erg benieuwd.