Volledige versie bekijken : Royal Canin
paulien
5 augustus 2005, 12:28
Er zullen vast wel mensen zijn op dit forum die ervaring hebben met het voedingmerk Royal Canin. Na me uitgebreid te hebben laten informeren (surfen op internet en navraag gedaan bij dierenspeciaalzaken) heb ik besloten om onze boef Royal Canin te gaan geven. Ik heb begrepen dat dit dit goed is voor het gebit, de vacht en de algehele gezondheid. Er wordt ook gezegd dat je je hond beter alleen maar droogvoer kunt geven i.p.v. blikvoer (dit zou beter zijn voor zijn gebit). Wat is jullie mening?
Elly de Roos
5 augustus 2005, 15:00
hoi Pauline, Royal Canin krijgt de hond van mijn vriendin al jaren en haar vorige hond ook. Is een perfect voer. Maar ik denk dat je dat moet bekijken hoe je ervaring met je hond dan is. Mijn vorige hond wilde perse geen Royal Canin en Bica wilt echt niet een frolic brokje hebben als beloning i.p.v. een koekje. Wat betreft blinkvoer dat dit niet zo goed zou zijn klopt wel, het is nl. zacht voedsel en daar kweek je bacterien in de mond van de hond. o.a. tandplak. Vaak vinden honden dit ook lekkerder, omdat ze er niet zo veel moeite voor hoeven te doen om het weg te werken. En brokken wel, maar af en toe verwennen mag natuurlijk wel. Maar doe dan i.p.v. een brokken maaltijd oud bruin brood met zo´n blikje als je hem wilt verwennen. Wat ze ook lekker vinden zijn van die kauwkluifjes. Maar koop dan wel eerst kleine dunne staafjes en laat niet je pup en later je volwassen hond kluiven als je er niet bent. Als er nl een stukje dwars zit in de keel, kan je hem niet helpen of je hoort het niet en dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Groetjes van Elly en poot van Bica
bella
5 augustus 2005, 18:29
ik heb mijn boef meer dan een jaar royal canin gegeven tot volle tevredenheid. Later kon hij het niet meer verdragen en spoog alles direct weer uit. Ik ga ervan uit dat de samenstelling wat verandert is. Op zich was ik zeer tevreden over het merk en had ik het willen blijven gebruiken. Sinds hij dit niet meer kan verdragen eet hij farm food en 2 maal per week vers vlees. Dit gaat geweldig.
Persoonlijke voorkeur van het hondekind speelt ook mee.
groetjes,Bella
Monique
5 augustus 2005, 23:02
Is een goed merk, al gebruik ik het zelf niet. En brokken zijn inderdaad beter voor het gebit. Persoonlijk vind ik dat ze van blikvoer meer gaan stinken (winden). Dus krijgen ze bij mij sproadisch een "schepje" door hun brokken, voor de lekkerigheid.
paulien
6 augustus 2005, 17:13
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het echt geweldig vind hoe snel er altijd reacties komen op een vraag of nieuw onderwerp. Iedereen op dit forum is zo betrokken en bereid om uitgebreid te antwoorden, echt top! We hebben toevallig dit weekend een logé (een Beagle, Sui genaamd) en zij krijgt ook de meeste tijd brokken, maar soms gooien ze er wel eens wat blikvoer door de brokken heen. En ik denk dat wij dat ook gaan doen met onze boef straks. We zullen gewoon eens met Royal Canin beginnen en kijken hoe het bevalt. En af en toe doe ik ook eens wat blikvoer door het eten, bijvoorbeeld op zondag ofzo, dan krijgt ie een feestmaaltje ;-)
Groetjes Paulien
Guiny
6 augustus 2005, 22:20
Ik voer Royal canin al jaren aan de katten(uiteraard de soort voor katten) zonder problemen alleen mijn boef kan er niet tegen , hij krijgt er enorme jeuk van en bijt dan de poten open . Ik heb ondertussen al heeeeel erg veel soorten voer geprobeerd en voor mijn boef ben ik op farm food uitgekomen, is wel meer op basis van granen en ze worden er makkelijker dik van maar verder heb ik echt al z`n beetje alles geprobeerd door de jaren heen .
Mijn ervaring is dat brokken het beste werken,ook de ontlasting is dan beter . Of je moet vers gaan voeren natuurlijk maar dat is zeker niet iets voor iedereen .
Mijn vorige hond werd trouwens zeer kieskeurig toen ik af en toe lekker blikvoer door de brokken mengde ....hij weigerde al vrij snel om alleen nog maar pure brokken te eten ....tja en daar het mijn eerste hondje was ......ben ik maar gaan mengen ..elke dag !!!! Bij deze trap ik er niet meer in , en trouwens dat is z`n veelvraat die eet echt alles .
Veel plezier met je hondje
Guiny
Tineke
7 augustus 2005, 16:14
Onze Bayko doet het alweer een half jaar bijzonder goed op Farmfood en drie keer in de week rodiburgers. Volgens arts en trimster een ideale combinatie. Trouwens dik worden van Farmfood? Dat heb ik nog nooit gehoord!
Groet van Tineke en een dikke knuff van Bayko
inko2000
7 augustus 2005, 22:02
Hoi Paulien,
Ik geef zelf Vobra brokken aan mijn boef en die doet het er prima op, maar ik heb een zoon met een witte Herder en die geeft sinds kort Royal Canin, omdat de vacht zo mooi wit blijft.
Guiny
8 augustus 2005, 08:03
Onze Bayko doet het alweer een half jaar bijzonder goed op Farmfood en drie keer in de week rodiburgers. Volgens arts en trimster een ideale combinatie. Trouwens dik worden van Farmfood? Dat heb ik nog nooit gehoord!
Groet van Tineke en een dikke knuff van Bayko
Hoi Tineke ,
als je op de verschillende hondenforums zoekt naar de ervaringen van mensen met FF dan wordt regelmatig genoemd dat een aantal honden er dikker van wordt , komt ws door het hoge calorieen gehalte . Ook wordt veel genoemd dat honden er tandplak van krijgen . Dat heb ik hier niet gezien maar ik geef ook regelmatig botten erbij . Ik voer 200 gr FF voor een boef van 50 kilo ?! das echt niet veel maar helaas beweegt hij niet veel meer meer ...tja en dan doe je er weinig aan.
Groetjes
Guiny
inko2000
5 juni 2006, 14:29
Ik heb alle berichten over voer nog eens nagelezen en vraag mij af, wat Farm Food is. Zoals sommige van jullie misschien wel weten, heb ik wel eens een vraag gesteld over het gewicht. Mijn Yassar vinden wij te dun. Trouwens twee dierenartsen vinden dat absoluut niet, maar als ze groeien van Farm Food, is dat misschien ook wel iets voor Yassar.
Groetjes Ina.
Hoi,
Als je vindt dat hij te mager is kan je hem ook 1 of twee keer per week magaroni geven. Dat zet behoorlijk aan.
groetjes, Bella
patricia
5 juni 2006, 20:05
farmfood zijn gepertse brokken kijk voor meer info ,http://www.farmfood.nl/algemeen.htm
ik geef mijn honden cavom, dit zijn ook geperste brokken en net als farmfood zonder allerlei toevoegingen http://www.cavom.nl/index2.htm, sinds dat mijn honden cavom eten poepen ze minder en laten ze geen scheten meer(heel soms maar niet meer de hele avond) mij bevalt het prima ook die kleine hond eet het en je moet gewoon even kijken hoeveel jouw hond nodig heeft ik voer mijn honden op het oog en kijk nooit naar de aanbevolen hoeveelheid op de zak.
groetjes patries
sofieenfrederik
5 juni 2006, 20:13
Hoi Pauline
Falco krijgt al van zijn 4 maanden Royal Canin Adult Maxi.
Hij vindt dit overheerlijk!
Hij heeft nergens last van
Maar ik denk dat dit hondafhankelijk is.
Groetjes
ringostar
6 juni 2006, 21:15
hallo ff reageren op het voeren met farmfood.
wij geven onze boef vanaf dat we hem kregen (11 weken) al farmfood brokken en tot nu toe hebben we daar geen spijt van gehad.
hij groeit uitstekend en gelijkmatig en niet met groeischeuten dus ook geen groeipijnen. hij krijgt nu hij 8 maanden is nog 1 maal in de week vlees erbij dit zou goed zijn voor de darmflora (en het is lekker).
het advies van onze fokker was laat hem het eerste jaar niet te zwaar worden want dit is slecht voor de ontwikkeling van de botten,spieren en pezen, en dat hebben we dan ook niet gedaan.
hij krijgt ook een aantal keren in de week een farmfood kauwbot.
het enige wat ik hier ooit wel eens op het forum heb gelezen is dat hij er een rode gloed in zijn vacht van krijgt alleen heb ik daar nog niets van gemerkt.
met vriendelijke groetjes
marlies en een knuffel van ENZO
inko2000
6 juni 2006, 21:44
Hallo allemaal,
Dankjewel voor jullie reacties, wat betreft het voer. Ik heb zelfs gehoord, dat de geur van de honden, die in huis kan hangen ook met de voeding te maken kan hebben.:confused:
Macaroni is inderdaad een goed advies en FARM FOOD moeten we maar eens proberen.
Nogmaals bedankt.
Groetjes Ina.
riekie
5 november 2006, 11:17
hallo allemaal ik wil ook even iets vragen over royalcanin.
ik heb een bouvier van bijna 7 jaar yentel heet ze.
zij heeft van af pup al last van haar darmen, ik heb haar altijd hdl voer gegeven ging op zich goed behalve het gras eten dan .zins kort geef ik royal canin mobility special omdat ze niet lekker liep na een aan vaaring met een andere hond.wat het nu is weten we nog niet,een orthopeet denkt ischias in haar rug maar volgens mijn komt het uit haar hak het kraakt daar ook.ze gaat kwa lopen beter maar de darmen zijn onrustig rommelen en winden laten volgens mijn krijgt ze steeds meer pijn in haar buik van royal canin en ze eet het ook niet graag , ze eet wel minder gras, heeft ook geen diaree.nu heb ik al gekeken naar ander voer .zo wel bij royal canin dieet en spijsvertering de sensible max maar die is tot 5 j en ze is 7.en bij www.ecosyle.nl (http://www.ecosyle.nl) .maar kom er niet uit .dan geef ik de glucosamine en chondroitne wel los over haar voer maar welke beter is die van hokamix of de acproh-dynam weet ik niet. wie kan mijn over dit alles meer vertellen of heeft hier ervaring mee .groetjes riekie en poot van yentel
bella
5 november 2006, 11:49
Hoi Riekie,
Glucosamine is voor de botten, en is een goed (natuur) product. Het is voor de botten en wordt voorgeschreven bij artrose. In de natuur komt het voor in rauwe botten maar helaas zit het niet in brokken. Je problemen herken ik maar al te goed. Heb je de laatste Boe4 niet gelezen? Daar staat een heel stuk in over deze problemen en de oplossing die voor mijn hond geweldig werkt.
Groetjes, Bella
Enka & Tosca
1 juli 2007, 12:18
Hoi,
Wij hebben ook al verschillende voeders geprobeert bij Enka, bij Tosca niet, zij at alles op dat ze kreeg.
Toen we Enka van bij de fokker haalden, stond ze op Bento Kronen. Maar wegens huidproblemen hadden we overgeschakeld naar Pedigree. Deze op m'n hondenschool zeiden dat het voeder met 'lamb & rice' goed was tegen huidproblemen. Maar omdat dit niet hielp zijn we terug verandert van voeder. Persoonlijk vonden we dit niet zo'n goed voeder om verder te geven.
Toen zijn we overgeschakelt op Royal Canin. Op Het begin was daar goed mee. Toen hadden we het voeder waar verschillende korrels in voorkomen. Maar ze begon te selecteren in haar voeder. Ze at ook liever het voeder van Tosca.
Nu zijn we geleidelijk aan, aan het overschakelen naar Denka Dog. Hopelijk zal ze goed zijn met dit voeder.
Pakkie
1 juli 2007, 17:01
Ik heb alleen ervaring met de dierenartsuitvoeringen van Royal Canin, niet te betalen die brokken.
Mijn honden doen het nog het beste op vers vlees (Energique) en af en toe Cavom.
Maar het is echt per hond verschillend. Mijn Rottweiler kan echt alles hebben al eet hij niet alles, seniorenvoer, hij is elf, is echt niet aan hem besteedt.
samaurai
1 juli 2007, 21:40
ik heb over voer onlangs ook een onderwerp gehad
troyca blinkt als een spiegel ondertussen en ze staat nu nog maar 7 dagen op farmfood en zie nu al veel verbetering
ook kys doet het heel goed op h.a.r brok van jarco ook daar zie ik verbetering in ben heel tevreden over mijn overstap
zoals ik al aangegeven had in dat onderwerp geef ik mijn katten wel ROYAL CANIN
ik ben hier zeer tevreden over alleen zit het weer vol chemische toevoegingen en dat steekt me met de minuut meer tegen:D
en ben toch van plan een overstap te maken naar jarco ook voor hun!!!
mijn vriendin voert wel RC en is hier heel tevreden over haar dober doet het er al 10 jaar op
de pauw isabelle
7 januari 2008, 18:43
Vreselijk vind ik deze berichtjes! Jullie willen allemaal dure honden maar de voeding mag geen geld kosten. Een hond, en zeker een van een groot ras, breng je niet groot op Pedigree of Aldi-eten. Da's junkfood; lekker dat wel, maar vol vetten, smaak-en kleurstoffen. Dat een enkele hond het er goed op doet is geen reden om allemaal maar Aldi-eten te gaan geven.
BukaNoes
7 januari 2008, 20:22
Royall canin is uitstekend voer, heb er zelf ervaring mee in de dierenartspraktijk en dat wordt door veel honden heerlijk gegeten. bij elk voer is even uitproberen hoe je eigen hond erop reageerd. Daarnaast is royall canin naar mijn mening 1 van de beste in dieetvoedingen, heeft je hond last van huidklachten, gevoelige darmen enz kan je bij de dierenarts speciaaldieet kopen.
En een boef eet nou eenmaal veel en dus kost het voer ook wat, koop je een grote verpakking (wat altijd te bestellen is) ben je altijd goedkoper uit.
Ik vind het een goed merk en zeker de moeite waard om te proberen hoe jou boef erop reageerd.
succes en smikkelse
veyron
7 januari 2008, 21:10
Vreselijk vind ik deze berichtjes! Jullie willen allemaal dure honden maar de voeding mag geen geld kosten. Een hond, en zeker een van een groot ras, breng je niet groot op Pedigree of Aldi-eten. Da's junkfood; lekker dat wel, maar vol vetten, smaak-en kleurstoffen. Dat een enkele hond het er goed op doet is geen reden om allemaal maar Aldi-eten te gaan geven.
waarom zijn de berichten vreselijk? er staat toch nergens dat iedereen aldi-voer het beste vindt?
ik geef mijn boevers NUTRO , de oudste maintenance voor grote rassen en de jongste PUPPY .
ze krijgen er altijd een plak duck uitmuntend compleet door. dan gaat het er wat vlotter in :D
't komt er ook altijd vlot weer uit...pfffffff
Royal canin kreeg ik bij Veyron z'n fokker mee: maar de jongeman moest er niet van weten....
eerst hill's gegeven, en daarna op Nutro overgeschakeld.
Catootje
7 januari 2008, 21:18
Ja, vreselijk hé?
Wij allemaal hebben absoluut niets voor onze grote, dure honden over :-#.
Welkom op het forum trouwens.
Chanel
7 januari 2008, 22:30
Nou, als jij weet wat het beste voer is (dus geen Aldi of Peldigree ............. geef ons advies.........please......!!!)
Ik weet het nl. na meer dan 30 jaar honden nog steeds niet.
Hoop overigens wel dat je je mening kunt onderbouwen:o
(Oh ja, welkom op het forum!)
Ebonoss
8 januari 2008, 07:33
Nou, als jij weet wat het beste voer is (dus geen Aldi of Peldigree ............. geef ons advies.........please......!!!)
Ik weet het nl. na meer dan 30 jaar honden nog steeds niet.
Hoop overigens wel dat je je mening kunt onderbouwen:o
(Oh ja, welkom op het forum!)
HELEMAAL MET MIJN VOORGANGER EENS!!
:eek:Sterker nog, ik ben ook zo'n vreselijk mens die haar dure boefje(s) wel eens Aldibrokken voert..... tis ook een echte stumper die boef van mij, hihihi...ook ik weet na 40 jaar nog steeds niet welke brok nu wel en welke brok nu niet goed is! Dus goed onderbouwd advies is zeer welkom.
En namens ons welkom op ons zo supergezellige forum!!
Elly de Roos
8 januari 2008, 10:49
Hoi Isabelle, Ben ik zeker blond!! Want ik begrijp deze uitspraak niet. Ik zie niets over goedkoop voer. Ik zou niet weten waarom je een hond niet op pedrigree groot kan brengen. Sommige fokkers geven vanaf dat ze pup zijn dit en ik kan je verzekeren dat dit hele mooie boeven zijn. En wat betreft aldi voer/lidl voer..... Als je nu eens een hond zou hebben die dat dure voer niet wilt en dit wel??? Wat is je dan waard? Een hond die zich uithongerd of een boef die lekker in het leven staat. Of eet de jouwe soms elke dag rosbief met een gouden bordje. En als men. of mevr. niet wilt eten word hij/ zeker ook gevoerd! Nou ik heb geen goedkoopvoer, maar toendertijd geen bekend merk dat ook niet bij elke dierenspeciaalzaak kon kopen. Hij kreeg het al van de fokker en ben daar mee doorgegaan. Dit nu ook met mijn kitten en als mijn volgende pup gevoed zou worden met bijv. aldivoer, dan krijg hij dit. Niet uit punt van goedkoopste, maar wel uit het oogpunt dat hij dit gewent is en problemen met vacht, huid, darmen e.d. te vermijden. Dit kan natuurlijk ook altijd op latere leeftijd komen en dan wordt het zoeken. Ik heb dit jaren geleden met mijn eerste boef meegemaakt. Had op een gegeven moment een soort olifantenhuid op haar achterwerk met af en toe een paar haartjes. Kreeg via iemand advies Farm Food te geven. Ook dit is geen goedkoop voer in de cat. Aldi of Lidl. Gezien haar leeftijd toen, ruim 8 jaar, is het niet geheel over gegaan, maar wel minder geworden. Ook dat er een rode gloed zou komen van dit voer, kan ik niet be-amen, want ze had van haar zelf ook die rode gloed, maar vond ook niet dat het meer was geworden.
Beste Isabelle, je hebt volgens mij voldoende informatie hier op het forum gekregen. Volgens jou voeren wij allemaal goedkoop voer. Wat ik nog niet gelezen heb is dat er ook mensen zijn die eukanuba voeren. Is dan ook ook volgens jou goedkoop voer. Het kost geloof ik maar 80€ per 25kg.
Bica krijgt vanaf zijn geboorte al Prins brokken. kosten: 15 kg ong. 40€ en de kitten die ik heb krijgt Hills en dat kost ook maar 18€ voor 2 kg. Voor jou misschien goedkoop.
Mijn advies: bel koningin Beatrix om te vragen wat zij voert. Misschien dat je dan het duurste van het duurste kan krijgen voor je viervoeter, maar of dit dan ook het beste is????
Veel succes met zoeken!!! En welkom op dit heerlijke forum, waar IK het wel kan waarderen wat mensen schrijven.
k-broek
8 januari 2008, 11:38
hahaha oeps
Nu voelen een aantal leden zich in het kruis getast en voelen dat een ander vind dat hun slecht zijn voor hun hond.
Maar ik kan de strekking van het berichtje wel begrijpen.
Er word natuurlijk mee bedoeld dat een honden darm en maag niet gemaakt is om een bak met pulp [ brok ] erin te gooien.
En dat een heleboel huid ,vacht,darm en maag problemen ontstaan door brokken.
Zelfs karakter problemen kunnen terug te voeren zijn op de brok of de entingen.
Waar leg je de lat.??
We leven in een snelle maatschappij en laten ons zelf ook vol gooien met junkfood en stimulerende drankjes waar je helemaal hyper van word.
Kippen en ander vee worden ook constant aan de antibiotica gezet of door het voer gemengd .
Er word volgens mij ook nog steeds illegaal hormoon preperaten in produktie beesten gespoten of geimporteert uit landen waar het wel mag.
Dus waar leg je als eigenaar de grens.
Vooral ook als je ziet dat sommige slachtdieren helemaal stijf staan van de gezwellen,zweren ,doorligplekken en de puss.
Wat te denken van de BSE ,vogelgriep en andere ziektes waar er af en toe toch een paar doorheen sluipen het verkoopcirkeltje in.
Moeilijk om de juiste balans te vinden.
We moeten natuurlijk ook niet doorschieten in de leifede voor ons huisdier terwijjl we kinderen en onszelf ook maar blijven vergiftigen.
Dus met andere woorden doe watje goed lijkt ,want vroeger of later word er wel weer bewezen dat het ook weer niet goed blijkt wat we dachten veilig te zijn.
Groet kees
de pauw isabelle
9 januari 2008, 17:33
eerst en vooral wil ik me verontschuldigen: ik had de woorden iedereen, allemaal en altijd niet mogen gebruiken, ik heb jullie allemaal over één kam geschoren en dat had ik niet mogen doen, dus hierbij mijn welgemeende excuses aan iedereen die ik hiermee beledigd heb.
ik neem wel niet terug wat ik zei over goedkoop aldi-eten. de kwaliteit van een evenwichtig voedingsmiddel wordt bepaald door de verhoudingen, de hoeveelheid, de kwaliteit en de verscheidenheid van herkomst van de voedingsstoffen, die van vitaal belang zijn en aangepast zijn aan de specifieke behoeften en levenswijzen van de hond. zo bevat een supermarktmerk ongeveer 15 voedingsstoffen, terwijl een hoogwaardig voedingsmiddel uit zo'n 50 voedingsstoffen bestaat.
bovendien zijn superpremiums echt niet zo duur. okee, zestig euro voor 15kg is veel geld, maar in verhouding tot hun grootte zijn Bouviers kleine eters, en de dagkost valt wel mee. met een rc, eukanuba of proplan komen ze toe met een 'handvol', in tegenstelling tot de kilo's aldi-eten die ze verorberen.
ik heb er eigenlijk geen zin meer in me nog meer te verantwoorden. laat ik besluiten met het volgende: diegenen die royal canin geven of een dergelijk merk: jullie zijn goed bezig, en jullie Boef zal jullie belonen met een mooie vacht en een goed karakter. zij die willen volharden, jullie doen maar: 't is jullie hond, jullie probleem, niet het mijne. isabelle
Chanel
9 januari 2008, 18:06
Ik geef al 25 jaar Prins brokken (super, junior, senior etc.).
Dat was dus mijn vraag. Hier in Duitsland heb je een "vergelijkend warenonderzoek" met betrekking tot diervoeders (dus ook hondenvoer). De Duitse Aldi-brok kwam er als één van de beste uit (weet niet of dat dezelfde is als in Nederland).
Helaas is in Duitsland geen Prins te krijgen en is derhalve ook niet meegenomen in dit onderzoek.
In Nederland kennen wij dergelijke onderzoeken (nog) niet.
Vandaar nogmaals mijn vraag........... (zie boven), die was overigens serieus bedoeld!
MaraJade
9 januari 2008, 19:08
Hoi Isabelle,
We hebben nu al 12 jaar honden en onze Tarzan (spierwitte keeshond) is 16 jaar geworden met AH brokken en zo nu en dan een blikje met zacht voer.
Onze Oscar (blonde bouvier) kreeg altijd Pro Plan brokken omdat hij dat zo gewend was vanuit het asiel. Hij deed het heel goed op deze brokken totdat hij kanker kreeg en helemaal niet meer wilde eten.
Onze Beau, puppy, krijgt nu nog voer van de fokker, Lankester brokken (of iets dergelijks), daar heb ik geen ervaring mee maar Beau vindt ze onwijs lekker en ze doet het er goed op. Ze is ten opzichte van twee van haar zusjes veel groter en ook wat zwaarder.
Wij zijn beslist niet vies om onze hond goede voeding te geven, Pro Plan is niet bepaald een goedkoop merk. Maar wat als je hond een duur merk niet wilt eten of het niet kan verdragen en een goedkoper merk wel?
Volgens de dierenarts zijn er in Nederland geen slechte brokken te koop, een hond kan op elke brok die in Nederland te koop is, leven. Of dat zo is, ik ben geen dierenarts maar ik weet wel dat ik het beste voor heb met onze hond.
Mara
loraine
4 september 2008, 09:41
ik heb er eigenlijk geen zin meer in me nog meer te verantwoorden. laat ik besluiten met het volgende: diegenen die royal canin geven of een dergelijk merk: jullie zijn goed bezig, en jullie Boef zal jullie belonen met een mooie vacht en een goed karakter. zij die willen volharden, jullie doen maar: 't is jullie hond, jullie probleem, niet het mijne. isabelle
Mensen die duur eten kopen voor de honden zijn dus de besten. OK, sorry mensen, de overigen tellen niet meer mee. Hier sta ik van te kijken. Wilde voor onze vorige boef ook alles kopen, alleen hij kon het niet verdragen. Dus kwam ik bij Vobra uit, dit is een middelmoot qua prijs. Minder eiwitten. Logisch, dat ik het nu bij onze pup ook ga proberen, gaat het niet, dan gaan we zoeken naar wat anders. En ook nog vers erbij. Moet wel lachen bij dit soort kommentaar.
Mensen zijn niet per definitie slecht hoor. Laat iedereen in zijn eigen waarde (en voeding voor de hond)
groetjes Loraine en Rodan
k-broek
4 september 2008, 11:59
hahaha
Ik vreet ook graag een snelle hap ,piza, patat,mac .burger.
Noem maar op.
Ik drinkt te veel koffie en cola.
En ik weet ook dat brok niet tegen vlees op kan.
Maaaaar..............
Mijn honden krijgen ook van alles te vreten.
Zelfs van mijn prakkie wat over blijft.
Of dingen uit de koelkast wat ik over heb.
Kom aan zeg niet van die verkrampte inzichten.
Voer je hond netjes volgens het ene dieet dan een ander daar weer het zijne van.
Hoe goed je het ook doet en verkramp je er ook mee bezig bent om je hond het beste te voeren.
Zometeen gaat hij dood aan wat anders dan je "slecht " of "goed " voergedrag.
Groet kees
Ans-m
4 september 2008, 13:22
Onze Beau, puppy, krijgt nu nog voer van de fokker, Lankester brokken (of iets dergelijks), daar heb ik geen ervaring mee maar Beau vindt ze onwijs lekker en ze doet het er goed op. Ze is ten opzichte van twee van haar zusjes veel groter en ook wat zwaarder
Mara[/quote]
LANKESTER PETFOOD Premium kip en rijst Puppy is van een leveransier hier in de buurt, Is hier ook zeer bekend en wij zijn er ook heel tevreden over .
Niemand willen wij dwingen om een bepaald dieet te voeren ,en een pup van 10 maanden mag best al junior brokken hebben .
Verder vinden wij als een hond het goed doet op een brok gevarieerd met vers waarom dan veranderen .
Groetjes Ans en de boefkes
Ans-m
4 september 2008, 13:29
Hoi Kees ,
En rook je ook nog ?
Weet je bv ook zeker dat je vette hap van dezelfde leveransier ,of met eigen label ?
Hoeveel kleurstof en kankerverwekkende stoffen inzitten ?
Nou ,Voor mij bestaan er geen glazen stolpen ,gelukkig ,dus ik mag vrij experienteren .
loraine
4 september 2008, 13:36
Had het 1e gedeelte gecopieerd van het commentaar van Isabelle. Sluit me aan bij Kees. Lekker, zo'n snelle hap. Straks voor ons lekker visje met frites. Vet en vet. Is ook eens heerlijk op zijn tijd. Jammie.
loraine
4 september 2008, 13:39
Idd Ans, waarom veranderen van voeding als je honden er goed op reageren. Het is toch altijd afwachten of ze het willen/verdragen. Elke hond is anders. Wij toch ook........
Maakt niet uit wat je eet, kanker kun je hoe dan ook krijgen, daar weet ik alles van. Glazen stolpen in de kast laten. Dus straks lekker vette hap, onzelf verwennen.
Ans-m
4 september 2008, 14:20
Smakelijk eten voor straks Loraine ,
Met kanker ben ik al van mijn 29ste bekend , nu bijna 54jaar, nu sinds 3jaar botkanker maar het went nooit !!
Maak me om eten of roken totaal niet druk ,wij en onze dieren eten wat we lekker vinden ,en als dit dan ook nog gezond is ,oke !!
harley
4 september 2008, 16:16
Hahahaha , alsof ik het geschreven zou hebben Kees, zo gaat het hier ook hoor.
hahaha
Ik vreet ook graag een snelle hap ,piza, patat,mac .burger.
Noem maar op.
Ik drinkt te veel koffie en cola.
En ik weet ook dat brok niet tegen vlees op kan.
Maaaaar..............
Mijn honden krijgen ook van alles te vreten.
Zelfs van mijn prakkie wat over blijft.
Of dingen uit de koelkast wat ik over heb.
Kom aan zeg niet van die verkrampte inzichten.
Voer je hond netjes volgens het ene dieet dan een ander daar weer het zijne van.
Hoe goed je het ook doet en verkramp je er ook mee bezig bent om je hond het beste te voeren.
Zometeen gaat hij dood aan wat anders dan je "slecht " of "goed " voergedrag.
Groet kees
k-broek
4 september 2008, 16:35
Ja en ik rook ook nog als een schoorsteen.
Beter goed geleeft als half geleeft.
Kan zo wel met een goddelijk gezond en mooi lichaam aan de hemel poort staan .
Maar dan heb ik er ook niets meer aan.
Mijn opa lag op sterven en die heb ik een fles jenever en een pakkie shag gegeven.
Iedereen sprak er schande van.
Want hij was ziek.
Ja nou en??
Hij had longkanker en hooguit 3 weken te leven aan de morfine.
Dus dan maar de pijp uit met iets wat je lekker vind.
Dus opa zoop lekker een borrel en rookte zijn peukie .
Groet kees
Groet kees