Volledige versie bekijken : retour krijgen van verpesten pup na 15 maanden en wat nu??
adrienne
20 juli 2010, 14:48
Ik heb een reutje terug gekregen van de eigenaar.
Hun kochten vorig jaar 2 reuen uit t zelfde nest en 1 was vrij dominant na 1 jaar vochten ze alleen nog maar.
Mijn advies was beide castreren, hun wilde niet meer en nu is hij bij mij.
Aangezien ik 4 teefjes en 1 gecastreerde reu heb lukt t hier niet met m.
Hij is super lief voor mij luistert perfect en t is echt een schat.
Enige nadeel hij valt mijn andere honden aan en de mensen op mijn erf als ik er niet bij ben.
Morgen laat ik hem castreren en hoop op herplaatsing want t is echt een super boef.
roofvogelcentrum-hades
20 juli 2010, 14:54
heb je maar een van de twee terug gekregen? helaas kan jij op dit moment een probleem oplossen die door een ander is veroorzaakt. castreren is een hele goede optie. ik hoop dat de boef snel weer een nieuw baasje heeft.
Hangijzer
20 juli 2010, 15:37
waarom castreren ?
Hangijzer
20 juli 2010, 16:09
Waarom het advies beiden te castreren? Dat is te gemakkelijk. Niet alle honden reageren daar goed op.
Als het zo'n brave en lieve hond is voor jou, dan kan hij dat ook voor de nieuwe eigenaar zijn, eventueel na een cursus.
Natuurlijk is deze hond dominant op een nieuwe plaats en tegenover andere honden, hij probeert zijn plek te veroveren.
Als er iemand bij mij op mijn plaats komt en ik ben niet thuis, mag mijn hond m op vreten. Het is nog steeds een waakhond.
groeten
Ebonoss
20 juli 2010, 18:49
Ben het met Hangijzer eens, onze Aiko, het vriendje van Ebony, is destijds om bijna dezelfde reden gecastreerd......en het heeft niets, nada geholpen! ik mag wel zeggen: integendeel, :confused:andere reuen worden helemaal gek van zijn "luchtje" en willen het liefst.... nou ja je weet wel.... daar is Aiko uiteraard niet van gediend en je begrijpt, dan is het vechten geblazen, en niet te zuinig.
Dus in wezen is het probleem alleen maar verergerd en het vrouwtje van Aiko heeft ook spijt als haren op haar hoofd dat ze hem destijds heeft laten castreren!
adrienne
21 juli 2010, 00:45
Rare vergelijking deze hond komt op een plaats van een vreemde en dan mag hij mijn honden opeten???
Dat is iets anders hoor.
Castreren is beter zeker als je 4 teven hebt incl de moeder en 2 reuen uit t zelfde nest die elkaar de kiet uitvechten dan is castreren de enige optie.
En een goed advies dat weet ik zeker,
Groetjes
adrienne
21 juli 2010, 00:51
Heb er maar 1 terug gekregen.
Vandaag met muilkorf gelopen toch los en t ging echt goed ook met de andere honden want nu kon hij ze niet bijten.
Had zelfs zijn moeder flink gepakt.
En toch is het een goede hond as donderdag castreren en denk dat ik m zelf ga houden.
Te triest om weer een nieuwe baas te zoeken
Groetjes Adrienne
Pakkie
21 juli 2010, 04:11
Rare vergelijking deze hond komt op een plaats van een vreemde en dan mag hij mijn honden opeten???
Dat is iets anders hoor.
Castreren is beter zeker als je 4 teven hebt incl de moeder en 2 reuen uit t zelfde nest die elkaar de kiet uitvechten dan is castreren de enige optie.
En een goed advies dat weet ik zeker,
Groetjes
Hangijzer had het over personen 'opvreten' als ze op je plaats komen terwijl je niet thuis bent. Niet over je honden...
kenter
22 juli 2010, 16:28
Enige nadeel hij valt mijn andere honden aan en de mensen op mijn erf als ik er niet bij ben.
Morgen laat ik hem castreren en hoop op herplaatsing want t is echt een super boef.
Mag ik vragen waarom hij bij jou blijft als hij je andere honden aanvalt????
Ik hou ontzettend veel van Kaya maar ben blij dat ze bij Johan en Elly woont want bij mij was het elke dag vechten en niet zo zuinig...dus waarom ga jij dit aan..
Als hij gecastreerd is en nog steeds vecht ..want dat is een mogelijkheid, wat dan??
Ik hoef geen knokpartijen meer hoor, heb er de buik van vol..was zelf haast eraan onderdoor..
adrienne
27 juli 2010, 00:09
Het gaat nu een stuk beter met de andere honden.
Over 4 weken gaat hij terug naar de eigenaar en als t dan niet lukt, blijft ze hier.
Dan maar met muilkorf buiten en binnen zonder dat gaat prima.
Blijft toch een pup die hier geboren is.
Die moet je niet blijven verplaatsen dat is niet goed.
Heb gelukkig veel ruimte dus dat scheelt.
Chanel
27 juli 2010, 17:42
Heb er maar 1 terug gekregen.
Vandaag met muilkorf gelopen toch los en t ging echt goed ook met de andere honden want nu kon hij ze niet bijten.
Had zelfs zijn moeder flink gepakt.
En toch is het een goede hond as donderdag castreren en denk dat ik m zelf ga houden.
Te triest om weer een nieuwe baas te zoeken
Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne,
Een reu die een teef bijt is onnatuurlijk. Dit betekent dat deze hond waarschijnlijk niet gebaat is met een castratie, maar met een consequente heropvoeding: "hoe gedraag ik me als hond".
Onze reuen waren altijd fel op andere reuen, maar een teef verdiende alle respect.
Ook wij hebben een paar maanden geleden een reu uit ons nest teruggekregen. Ook hij had zijn moeder en zus een aantal jaren niet gezien. Na een paar dagen "rolverdeling" was het goed. Dit is gegaan zonder bijten of vechten.
Wij hebben zeer regelmatig reuen over de vloer en zo gaat het altijd. Na een paar dagen is de rangorde bepaald. Met bekende reuen is het al na een paar minuten.
Daarom, volgens mij is er meer aan de hand dan dominantie ten opzichte van teefjes, wat "de kop ingedrukt" kan worden door castratie.
P.s. Door wat ik hierboven lees vermoed ik dat wanneer hij teruggaat naar dezelfde eigenaar (alleen gecastreerd) hij weer in hetzelfde gedrag zal vervallen (ik hoop het niet, maar ik denk het helaas wel).
Ebonoss
27 juli 2010, 23:31
Ben het met Hangijzer eens, onze Aiko, het vriendje van Ebony, is destijds om bijna dezelfde reden gecastreerd...... het heeft niets, nada geholpen! ik mag wel zeggen: integendeel, :confused:andere reuen worden helemaal gek van zijn "luchtje" en willen het liefst.... nou ja je weet wel.... daar is Aiko uiteraard niet van gediend en je begrijpt, dan is het vechten geblazen, en niet te zuinig.
Dus in wezen is het probleem alleen maar verergerd en het vrouwtje van Aiko heeft ook spijt als haren op haar hoofd dat ze hem destijds heeft laten castreren!
Even een misverstand uit de weg ruimen: Aiko heeft de meisjes hoog in het vaandel staan, ze mogen hem desnoods levend villen, hij blijft tegenover teefjes altijd geduldig en vriendelijk, kortom: a real gentleman! (vandaar dat die draak van mij zo goed met hem overweg kan....!) hij is nog nooit agressief geweest naar de dames toe.
Wél vechten met reuen, alhoewel hij het knokken niet zoekt. Hij is absoluut niet bang maar gaat de heren en de daaraan verbonden vechtpartijen liever uit de weg.
Hij vermijdt een knokpartij maar als ze hem lastig vallen.......ken je hem niet meer terug, dan gaat ie er echt hard in en geloof me, ik ben/was wel wat gewend.
Echt verbazingwekkend hoe zo'n ontzettend lieve en vriendelijke hond op dat moment kan veranderen in een koelbloedige vechtmachine....!
Maar dames, die worden door hem ten volle gerespecteerd, soms wel eens op het zielige af, als je ziet hoe honds die "dame" van mij hem soms behandelt....
En dat was de reden (knokken met opdringerige reuen) dat ie ooit gecastreerd is, heeft dus niets geholpen. Dat was al gebeurd toen ik hem nog niet kende, in zijn 1e levensjaar op aanraden van de DA.
Nu hij en ik heel vaak samen wandelen en hij vrij vaak bij ons logeert, grijp ik in vóór dat het 'feest" losbarst en ik moet zeggen, Aiko en ik zijn dan een goed team, gaat tot nu toe altijd goed en vechten komt eigenlijk niet meer voor. Als je dan ziet dat Aiko op het moment surpreme zich helemaal op mij richt en blij is dat ik hem "stuur" vind ik dat best ontroerend. Toch moeten we altijd alert blijven maar we zijn al errug blij met dit resultaat!!!
Ik heb geprobeerd het vrouwtje van Aiko dit ook te leren maar die is zo schijtensbang op zo'n moment dat ze helemaal verstijft en tot nix meer in staat is, laat staan leiding geven aan Aiko. Helaas, erg jammer...
(l)Tis best wel een lekkere scheet, ondanks z'n defensieve gedrag!
Dazzle
29 juli 2010, 19:25
Buiten om de discussie over castreren, ben ik zeer verbaasd te lezen dat de hond over 4 weken weer terug gaat naar vorige eigenaar:confused:
Zoals je in het kopje aangeeft.... "retour krijgen van verpesten pup na 15 maanden en wat nu"...
De eigenaar wilde hem niet meer en de pup was toch verpest........ ?:confused:
ellyE
1 augustus 2010, 19:47
inderdaad, na 4 weken al terug? is hij dan in 4 weken veranderd of krijgen de baasjes blijvend begeleiding? alleen zonder hormonen blijft hij echt wel knokken hoor! alleen zijn hormonen zijn weg, zijn geheugen niet!
mijn bouvier moest, toen hij 7 jaar was, om medische redenen gecatreerd worden (vergrote prostaat) en knokte daarna zowel met reuen als met teven! de reuen waar hij voor die tijd problemen mee had, had hij daarna gewoon dezelfde problemen mee.
adrienne
2 augustus 2010, 00:39
Nou Digo gaat inderdaad niet terug naar de vorige eigenaren, ze willen hem niet meer.
Het grote nadeel is dat ik hier nu 2 loopse teven heb en Digo pas geholpen is en mijn eigen
gecastreerde reu nu erg agressief is t.o Digo.
Ga m plaatsen in een advertentie voor herplaatsing want hier gaat t niet lukken.
Vind t wel zielig want hij hangt erg aan mij.
Is een hond die een vrouwelijke baas moet hebben die hem aankan.
En geen reu of gecastreerde reu als huisgenoot.
Voor schapen is ie ook niet echt lief en die lopen hier ook.
Hoop dat ik een geschikte bazin voor hem kan vinden.