larenshof
10 augustus 2005, 20:47
Voor de bouviers met reisziekte is er een nieuw product op de markt wat uit volledig natuurlijke bestandsdelen bestaat
Het is een spray die je 10 min tot een kwartier voor je vertrek in de auto moet verstuiven, het is een namaaksel van de natuurlijke feremonen die de moederhond produceert de eerste 5 dagen als de pups melk drinken.
De naam van het middel is DAP (dog appeasing pheromone) en het werkt geruststellend en kalmerend
Je kunt het bij ons in Belgie bij de apotheek en de dierenarts kopen.
Wat ik ervan gehoort heb is dat het echt goed schijnt te werken
casper
4 april 2006, 21:17
Ik ben heel benieuwd of er al mensen zijn die dit middel hebben gebruikt en wat de ervaring ermee is.
Onze bouvier begint na een uur te gapen en vlak daarna is het braken.
Is er nog een andere oplossing bekent wat kan helpen?
pubbes
5 april 2006, 10:25
Ik wist niet dat dit middel ook al in een spuitbus te verkrijgen is.
Ik ken het als een verdamper die men in het stopcontact moet steken. Ik heb hier een foldertje van de DAP-verdamper naast mij liggen. De verdamper wordt voor de volgende zaken gebruikt:
- Voorkomt vernielingen, blaffen en onzindelijkheid
- Tegen boulimie, anorexie, overmatig likken, angst voor vreemden.
- maakt verschijnselen van angst, stress en onrust beheersbaar.
Ik zal er enkele dingen uit de ze folder noteren.
- Wat is Dog Appeasing Pheromone? Feromoon is een stof die door de zogende teven worden uitgescheiden, 3 tot 5 dagen nadat de jongen zijn geboren. Deze geruststellende stof wordt bij de hond geproduceerd door de talgklieren bij het melkpakket. Uit onderzoek is gebleken dat er een sterke relatie bestaat tussen de productie van het feromoon en de binding van de kleintjes aan hun moeder.
- De rol van apaisine bij de ontwikkeling van de pup: Onderdeel van de binding en onderdeel van de geruststelling. Als de pup zijn omgeving gaat ontdekken, komt het nieuwe dingen tegen die emoties en angsten bij hem kunnen opwekken. De pup reageert hierop door weer contact met zijn moeder te zoeken. Het feromoon zorgt voor geruststelling en stabilisering van zijn gemoedstoestand.
- Gedurende zijn gehele volwassen leven blijft de hond dit kalmerende effect opzoeken.
- Werking: D.A.P. , een analoog van het natuurlijke hondenferomoon, heeft dezelfde werking als de stof die door de moeder wordt uitgescheiden. Door de geruststellende werking voelt het dier zich beter op zijn gemak.
- Het werkt zonder neveneffecten. Omdat het geen sedatief effect heeft, blijft het bewustzijn volledig intact. De hond heeft , zoals normaal, zin om te spelen wanneer zijn baas bij hem is.
- D.A.P. is een product met opmerkelijke effectiviteit. Na 1 maand stopt 72 tot 85% van de honden met vernielen en blaffen wanneer ze alleen worden gelaten. De pos. effecten zijn al snel zichtbaar, meestal in de 1ste week van de behandeling. Voor het beste resultaat bevelen wij aan om de DAP minstens 2 maanden te gebruiken, tezamen met gehoorzaamheidstraining.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. En ken ook niemand die het gebruikt heeft.
Misschien is de spuitbus wel iets voor mij want onze Berre wordt ook wagenziek.
Groetjes.