PDA

Volledige versie bekijken : Let op !! Bouvierforum is bezig aan het verhuizen

Beheerder
7 augustus 2010, 15:09
HET BOUVIERFORUM IS BEZIG TE VERHUIZEN NAAR ZIJN NIEUWE SERVER!!

Zoals misschien al is opgevallen is het bouvierforum bezig aan de verhuizing naar een nieuwe server.
Helaas is de eerste poging daartoe mislukt.
De database en structuur van het bouvierforum is dermate complex dat de nieuwe server meer voorbereidingen nodig heeft dan werd verwacht.
Om deze reden is de oude server weer even in gebruik genomen en kan het bouvierforum weer worden gebruikt.

Een nieuwe poging zal binnenkort opnieuw worden genomen waardoor het bouvierforum wederom offline zal gaan.
Omdat het hier om de server gaat heeft het omzetten niet alleen gevolg voor het bouvierforum maar ook voor alle emailadressen en formulieren die in gebruik zijn.

De nieuwe server wordt geplaatst in een cloud-omgeving.
Deze nieuwste manier van serverhosting vereist ook nog eens een adresomzetting op het internet op alle domeinnamen die in verbinding staan met het bouvierforum.

Verhuizing is noodzaak
De server van het bouvierforum is inmiddels 3 jaar oud.
Door de snelheid van de techniek en de software is de server niet meer in staat om deze soepel te laten draaien.
Net als bij de computer thuis staat de techniek hierin niet stil.
Om het forum en alle daaraan gekoppelde software in de nabije toekomst goed te kunnen laten functioneren is de verhuizing noodzakelijk.

Excuses voor het ongemak

Anita
7 augustus 2010, 16:08
Wie beter wil gaan zal ongemakken moeten doorstaan dus als wij willen blijven genieten van dit unieke wereldse forum zullen ongemakken bij een verhuizing onomkeerbaar zijn dus een excuus lijkt me overbodighttp://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0144.gif
Heel veel sterkte met al deze ingewikkelde werkzaamheden die op het program staan oké het is even slikken als ik error ziet staan maar het zij je vergevenhttp://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0009.gif

Beheerder
8 augustus 2010, 20:50
Helaas, het gaat niet zoals we willen is en dus zijn de domeinnamen weer terug gezet naar het oude DNS (oude server)
Er moeten meer instellingen en scripts worden geinstalleerd dan was voorzien.
Dit kost veel tijd dan was voorzien en daarom is er voor gekozen om de oude server tijdelijk weer ingebruik te nemen.
Een andere reden is dat het moeilijk werken is als er getest moet worden op een live forum.
Sorry, het blijft even tobben met het forum de komende dagen.

John
9 augustus 2010, 10:58
Ik heb gisteren even kennis mogen maken met de nieuwe server en mij viel gelijk op dat het forum veel sneller werkt.
Ik merk alleen dat mijn berichten daar geplaatst hier niet te zien zijn.
Daarom wil ik even wachten met het plaatsen van filmpjes.
Maar neem de tijd hoor, ik ben het met Anita eens.