PDA

Volledige versie bekijken : Evenementendag show of spel?

Ceasar
13 augustus 2005, 07:43
Ik heb op de website van de bouvierclub gelezen dat er 25 september in Heteren een evenementendag is.
Is dit een tentoonstelling of is het een dag waar je met je bouvier allerlei spelletjes doet die je leert op cursus?

Marianne
13 augustus 2005, 08:14
hoi ceasar.

de evenementendag is voor het grootste deel een show eigenlijk, maar dan voor honden vanaf 3 maanden tot 24 maanden.
meestal is er ook een wedstrijd voor werkhonden, en soms ook behendigheid.
dit alles in een ontspannen sfeer.
er worden geen officiele beoordelingen gegeven, daar de keurmeesters meestal b keurmeesters of soms zelfs wel oude fokkers zijn.
het is meer om de jonge boeffies een beetje te laten wennen aan het showen.
en het is leuk om deel te nemen met je puppie om eens te kijken, wat ze er van zeggen.
als je er aan deelneemt veel succes alvast.

groetjes leon gruter.

Mick
14 augustus 2005, 19:52
Weet je toevallig wie er deze keer de keuringen doet?

Carin
14 augustus 2005, 20:31
Mevr. Vingerhoets keurt deze dag. zij is een gewezen fokker die nu in Belgie woont en zelf al een aantal jaar niet meer fokt.

groetjes Carin

casper
15 augustus 2005, 21:06
Is het wel eerlijk dat een fokker de honden gaat keuren?
Ik kan mij voorstellen dat ze toch een voorkeur heeft van honden die ze zelf heeft gefokt.
Of zie ik dat niet helemaal goed.
Zij is toch van de kennel Rovika?

sissi
15 augustus 2005, 21:21
Ook bij mij waren dezelfde gedachtes als bij Casper , maar nu gaat het om een eventementendag dus het zal minder competitie gebonden zijn en meer een onspannen sfeer .
Maar de keuze vind ik niet erg tactisch

Groetjes Sis

Marianne
15 augustus 2005, 21:32
hoi allemaal.

het is niet vreemd dat een oude fokker keurd hoor, in het verleden is het al eens eerder gebeurd.
er zullen niet veel honden zijn die door nelly gefokt zijn, misschien wel enkele uit haar lijnen, dat kun je niet voorkomen.
maar ga er maar van uit dat ze toch probeerd sportief de hondjes te keuren.
en natuurlijk zal ze ook haar voorkeuren hebben, zoals iedereen die honden keurd denk ik.
maar laat jullie niet ontmoedigen hoor, het is beter dat een oude fokker, met kennis van zaken keurd als een b keurmeester die niet veel verstand heeft van bouviers.
dus op met zijn alle, met de jonge hondjes naar heteren, misschien dat toch de ene of de gene tevreden zal zijn met de resultaten.
om al van tevoren mismoedig te zijn is niet nodig hoor.

veel succes voor iedereen leon gruter.

Ton
19 augustus 2005, 11:19
Klopt Leon en jouw kennel erweer is samen met de cuppiefamilie is het voor jullie mensen weer 1 feest

Marianne
19 augustus 2005, 14:07
hoi ton.

natuurlijk zijn we van de partij, wij laten onze showdag echt niet verpesten door wat tegenvallende resultaten hoor.
zeker niet op de evenementendag, waar het eigenlijk gewoon voor de fun is.
tuurlijk is het leuk als je leuk scoort, maar dat mag de pret niet drukken als het wat minder is.
voor alle mensen die wel deelnemen een leuke dag gewenst.

groetjes leon.

Alice
21 augustus 2005, 23:37
kan me zeker bij de woorden van leon aansluiten !!! laten we daar met zoveel mogelijk bouvier freaks daar een toppie dag van gaan maken ,en geloof me de voorgaande keren hebben wij het daar reuzen naar ons zin gehad .
dus bij deze kom allen naar de evenementen dag.............. en wie weet tot ziensssssssss
groetjes van een bouvier freak !!!!!!!!!!!!!!!

Carin
22 augustus 2005, 06:58
nou wij komen ook, en we gaan er gewoon een hele gezellige dag van maken met zijn allen!

groetjes Carin

Elly de Roos
22 augustus 2005, 22:52
hoi Casper, toch wil ik wel ff reageren of er een oud fokker wel of niet moet keuren. Ik ben 19 juni ook in Heteren geweest bij de Kampioens Clubmatch met mijn Bouvier. Ik deed toen mee in de Veteranen klasse en voor de 1ste keer. Er liepen voor mij bekende bouviers mee, dus dacht ook dat het voor mij niet zo goed af zou lopen. Maar niets is minder waar ik werd eerste. Je moet gewoon geluk hebben dat je hond in de picture valt bij de keurmeester/oud fokker(ster) en dat je hond wilt lopen. Maar voor mij geld eigenlijk alleen dat ik een leuke dag heb waar ik op terug kan kijken en dat heb ik zeker, want volgend jaar ben ik weer van de partij op de KCM.

Groetjes van Elly en een knuff van Bica

Wilma
23 augustus 2005, 18:27
De kennel van Anton en Petra met de kennel van Leon en Mar zijn voorbeelden zoals fokkers met elkaar kunnen omgaan.
PLUIM aan jullie !!!

Punto
12 september 2005, 11:41
Hoi iedereen,

Ook ik vind dat een evenementendag voor de lol is.
Dan kan ieder zijn hondje voorbrengen en de beginners kunnen ff de sfeer proeven van het showgebeuren.

Er worden trouwens ook wedstrijden gelopen van de VZH en IPO volgens mij. En zijn er demonstraties van allerlei dingen zoals de juniorhandling en de africhting.

Kort samengevat moet het dus gewoon een super gezellige dag worden waar iedereen wat van op kan steken.

Punto

the champ
23 september 2005, 10:39
voor iedereen die komt of meedoet
heel veel plezier gewenst en tot zondag allemaal

doeiiiiiiiiiiiiiiiii

the champ
25 september 2005, 19:25
hallo

nu wil ik hier ook een berichtje achterlaten

en dan wil ik de organisatie bedanken voor mijn leuke kadootjes die ik gehad heb van hun na het geven van een kleine demo

ik heb het erg leuk gehad en voor volgend jaar zou ik het ook weer doen

hier nog een foto van vandaag gewoon even op klikken

http://x1.putfile.com/9/26713041814.jpg (http://www.putfile.com)

groetjes van celine en namigo

Nelly Vingerhoets
26 september 2005, 12:18
Hallo Allen,

Vandaag kwam ik per toeval op deze site en las alle berichten over de Evenementendag in Heteren, waarop ik nu dus "achteraf" toch nog even
wil reageren.

Ja ik was de "keurmeester" die dag en heb naar eer en geweten getracht
deze keuringen zo goed mogelijk te doen.
Of dit mij gelukt is..... ach men kan nooit iedereen tevreden stellen.
Precies zo vergaat het de keurmeesters op de shows want het is een klus
die niet gemakkelijk is en de mensen langs de kant, zien b.v.niet alle gebreken
welke aanwezig zijn bij een hond.
Er kan een prachtig uitziende hond staan "een blikvanger", maar die dan helaas een fout gebit heeft.
Verder is het gewoon de realiteit dat eenieder zijn eigen hond/honden het beste cq de mooiste vindt, of dit reeel is daar kan je vraagtekens bij invullen !
Dat maakt de sfeer op shows er niet gezelliger door.
Maar dat is mens-eigen, men kijkt alleen naar fouten bij andermans honden
maar niet naar de goede eigenschappen en men vergeet voor het gemak kritisch te zijn op zijn eigen hond/honden.
Ook fokkers maken deze fout en zien of willen vaak niet toegeven dat honden
uit een andere kennel beter kunnen zijn dan honden uit eigen fok.
Kennel blindheid speelt hierbij vaak ook een rol.
Hieruit onstaat vaak wrevel en onstaan er zelfs hooglopende ruzie`s, en men kan zich afvragen... is het dit alles wel waard, iedereen zal wel eens goede en minder goede honden fokken, want fokken is niet gemakkelijk en zonder enige voorkennis van bloedlijnen en eventuele erfelijke gebreken of goede eigenschappen in bepaalde lijnen is het onmogelijk om een goede gezonde hond te fokken en zelfs dan kan het nog wel eens mis gaan en kan je als fokker voor verassingen komen staan, omdat we met levend goed bezig zijn en vererving een zeer moeilijke materie is waar je jou echt in moet verdiepen en daarbij komt... dat ervaring nog de beste leermeester is ! Maar laat ons eerlijk zijn....wij zijn toch allemaal met dezelfde hobby bezig en dragen allen de Bouvier een warm hart toe, willen enkel het beste voor hem, en daar gaat het om !

Terugkomend op de dag van gisteren, het was voor mij een gezellige dag (al was ik wel kapot gisteravond), en ik hoop ook voor alle exposanten uit dit forum, welke ik hierbij wil bedanken voor hun inschrijving, of jullie nu goed of slecht uit de bus zijn gekomen met je hond/honden, neem van mij aan dat ik naar eer en geweten en zonder aanszien des persoon de honden gekeurd heb.
Wat jullie er van vinden of gevonden hebben is voor mij feitelijk niet zo van belang, ik hoop alleen dat jullie mijn kritische noten ter harte nemen in het belang van de de volgende generaties boeven, want ik ben en blijf in hart en nieren "een bouviermens"!
Zelf heb ik zo`n kleine 30 jaar bouvier/bouviers gehad waarvan meer als 25 jaar gefokt, en weet dus echt wel hoe een bouvier er uit moet zien en inelkaar moet zitten, en ken de rasstandaard met de goede en slechte eigenschappen.
Mensen het ligt echt niet in mijn bedoeling om een of andere hond af te kraken en heb niemand maar dan ook niemand expres bevoor of benadeeld, ik wist zelfs niet eens welke honden ik keurde, geen namen geen kennels, niets van dit alles, en ik wou dit zelfs niet weten, dat maakt voor mij de keuring alleen maar makkelijker.
Er stonden inderdaad ook een paar kennel-eigenaren in de ring met hun hond,
die ik uiteraard ken, maar ook die heb ik niet bevoor of benadeeld naar mijn geweten, dus ik heb er vrede mee zoals ik gekeurd heb en dat maakt dat ik met veel plezier terug kijk op deze dag !

Verder wil ik hier Leon nog bedanken voor de positieve reakties op vragen van mensen in dit forum over de Evenementendag en over de keurmeester voor die dag, want ook die las ik vandaag pas !

P.S., ik schrijf dit hier niet om enige discussie los te maken maar gewoon omdat ik nu pas las over het hoe en wat er hier speelde VOOR de evenementendag !
Mijn verdere bevindingen kunnen jullie lezen in het Bouvier Nieuws.

Succes gewenst iedereen met jullie boefjes,
Nelly Vingerhoets

bella
26 september 2005, 22:26
Dit noem ik nu eens sportief van een keurmeester nal al de discussies hierover. Petje af. Helaas heb ik nog nooit geshowd met mijn boef omdat ik geen flauw idee heb hoe telopen en ik weet dat hij bij de eerste ronde er toch uitvliegt omdat hij nu eenmaal erg groot is en dus buiten de rasstandaart valt. maar als ik er een had van "normale"afmetingen had ik het leuk gevonden als juist deze keurmeester mijn hond bekeek.
groetjes, Bella