Volledige versie bekijken : Show Ahoy
Wilma
22 augustus 2010, 11:31
Hoi,zijn er onder jullie deelnemers die volgende week in de Ahoy meedoen met de show?
Ruben en Loes
22 augustus 2010, 14:46
Hoi Wilma
Ruben en ik zijn er ook...... ik show niet meer met mijn eigen boeffie Xero maar breng 2 boeffies voor van vriendinnen.
Groetjes Loes
Jan en Anja
22 augustus 2010, 17:49
Hoi Wilma,
Ik ben ook in Rotterdam en ben een van de deelnemers. Doe je ook mee of kom je supporteren?
Zou leuk zijn om elkaar te ontmoeten. Wie weet.
MaraJade
22 augustus 2010, 18:41
Kan er jammer genoeg door een gipsvoetje niet bij zijn. Veel succes gewenst iedereen.
Gr.
mara
campcolla
22 augustus 2010, 18:48
halo wilma
wij zijn ook weer van de party.
woeffies brenda enzo en britney
wilma walthuis
22 augustus 2010, 21:04
Hoi naamgenoot,
Ik ga voor het eerst met Xiu naar de show, spannend.......Nog nooit gedaan!
groetjes Wilma
Elly de Roos
22 augustus 2010, 21:04
Normaal ben ik er wel, met gebak, omdat ik dan jarig ben. Nu dus voor de mensen geen gebak, want ik ga vrijdag de 27ste voor 14 dagen naar Turkije. Mijn eerste show is in Heteren op 19 juni waar alleen bouviers zullen zijn.
gr. Elly
Monster&Me
23 augustus 2010, 08:17
Wij gaan niet meedoen hoor, maar ik had er wel een vraagje over. Wij hebben een boef uit een werklijn, zou je dan wel mee mogen doen aan een show? Of word je bij voorbaat al heel hard uitgelachen :)b Hij is prachtig hoor (l), maar lijkt in de verste verte niet op die hele pluizige showhonden. Vooral op z'n poten en z'n staart heeft hij niet zo veel lang haar. Weet iemand hoe dat zit?
Rob
24 augustus 2010, 21:01
Elke hond met een stamboom kan meedoen en dan maakt het niet eens uit hoe je hond eruit ziet.
Met een werkhond wordt je niet uitgelachten alleen is de kans dat je wint erg klein.
Werkhonden worden gefokt op karakter en zijn meestal slank en rank gebouwd.
De vacht is niet belangrijk dit in tegenstelling tot een bouvier die gefokt wordt op schoonheid.
Het is een schoonheidswedstrijd dus de naam zegt het al.
Gelukkig is er wel een mogelijkheid om een hoop concurentie voor te zijn.
De werkhondenklasse.
Als je bouvier in het bezit is van een werkhondencertificaat (IPO) dan kun je in deze klasse inschrijven.
Je bouvier wordt dan vergeleken met andere werkhonden.
De beste van deze groep komt uit tegen de beste van de andere groep.
Keurt er een Belg of Fransman dan hebben ze een voorkeur voor een werkhond omdat dit een sterk raspunt is van de bouvier.
Een Nederlandse keurmeester daar in tegen heeft meer de voorkeur voor schoonheid.
Heb je geen werkhondencertificaat en wil je toch naar een show met een werkhond vermijd dan een Nederlandse keurmeester.
Die zal niet veel tijd aan je besteden.
Anita
24 augustus 2010, 21:27
Helaas heeft mijn meisje geen stamboom dus voor mij is dit geen optie maar wat ik wel leuk zou vinden is om Merel eens te laten keuren.
Waar kan ik hier ergens informatie over vinden wanneer zoiets wordt georganiseerd.
Catootje
25 augustus 2010, 16:10
Hoi Anita,
Elk jaar is er in Gorinchem een kampioensclubdag van de KC, daar worden ook altijd de Stabolo's (stamboomloze honden) gekeurd. Misschien dat ook bij jou in de buurt zoiets wordt georganiseerd.
Wij zijn niet in Rotterdam dit jaar, in Heteren (19 september) zijn we wel van de partij.
Ik wens alle deelnemers héél veel suucces!
Groetjes, Carin, Jazz, Yunishka en Prince.
Hanneke
25 augustus 2010, 17:30
Maar het is wel heel leuk om daar eens een kijkje te nemen en Merel zal het vast ook heel erg leuk vinden om allemaal boevenmaatjes te besnuffelen,mijn Babsje gaat altijd moe maar voldaan naar huis.
Monster&Me
26 augustus 2010, 07:51
Rob, bedankt voor je duidelijke uitleg.
Elly de Roos
26 augustus 2010, 16:06
Heel af en toe zijn er wel eens clubmatches voor honden met een "foutje". hier bedoel ik mee, blonde bouviers, want die mogen nl. ook niet mee doen aan de reguliere shows, honden die gecasteerd zijn en honden zonder stamboom. Ik weet dat er in het verleden bij de KC Dordrecht dit gedaan werd en misschien nog wel, maar dat zou ik eventueel voor je na kunnen kijken,
Hoop dat je tot zover voldoende weet. Mocht ik het vinden, laat ik het z.s.m. weten.
Elly
loraine
26 augustus 2010, 16:49
Haha, is mijn hond echt een foutje, stamboomloos en gecastreerd!!!!:p (sorry, moest even) Off topic dus
Wilma
26 augustus 2010, 19:30
Haha, is mijn hond echt een foutje, stamboomloos en gecastreerd!!!!:p (sorry, moest even) Off topic dus
Het gaat erom dat hij lief,trouw en waaks is.
Zo'n stom papiertje kost alleen maar geld en geeft je geen garantie dat je boef deze 3 punten bezit.;)
loraine
26 augustus 2010, 19:55
Het gaat erom dat hij lief,trouw en waaks is.
Zo'n stom papiertje kost alleen maar geld en geeft je geen garantie dat je boef deze 3 punten bezit.;)
Die 3 punten, daar beschikt ie over!!
Anita
26 augustus 2010, 22:26
http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0007.gifMerel heeft maar een papiertje en dat is de rol wc papier als ze de kans krijgt rolt ze die af tot het einde ze begint vanaf de houder en trekt het papier door het hele huis maar even zonder gekheid ik vind het geweldig hoor dat jullie boeven met stamboom de uitdagingen aangaan met de concurrenten ik zou het zeker ook gedaan hebben met Merel wij hadden iedereen gewoon verslagenhttp://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0005.gif
Voor degene die de strijd in Ahoy aangaan wens ik enorm veel succes toe zet hem op jullie kunnen het ik zal dikke duimen draaien die dag toi,toi,toihttp://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0144.gifen ach de boeven van het forum zijn gewoon de beste.
Hanneke
27 augustus 2010, 08:11
http://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0007.gifMerel heeft maar een papiertje en dat is de rol wc papier als ze de kans krijgt rolt ze die af tot het einde ze begint vanaf de houder en trekt het papier door het hele huis maar even zonder gekheid ik vind het geweldig hoor dat jullie boeven met stamboom de uitdagingen aangaan met de concurrenten ik zou het zeker ook gedaan hebben met Merel wij hadden iedereen gewoon verslagenhttp://bouvierforum.nl/smilie/smilies/happy0005.gif
.
Effe dimme jij ,want om alles en iedereen te verslaan moet je eerst nog maar eens voorbij mijn Babsje zien te komen.(l-)die niet alleen de looks heeft ,maar ook nog eens de hoogste knuffelfactor bezit.
Ebonoss
27 augustus 2010, 08:29
Effe dimme jij ,want om alles en iedereen te verslaan moet je eerst nog maar eens voorbij mijn Babsje zien te komen.(l-)die niet alleen de looks heeft ,maar ook nog eens de hoogste knuffelfactor bezit.
Hoho, vergeet mijn Ebony niet!
(l)Zij is de beste liefste mooiste enz. en heeft een knuffelfactor van een dikke 10 en de looks zijn zijn ook niet echt verkeerd! Desondanks zul je ons daar niet vinden, stel je voor dat de keurmeester ff van het padje is en anders oordeelt......:-@(:z)
Hanneke
27 augustus 2010, 11:48
Hoho, vergeet mijn Ebony niet!
(l)Zij is de beste liefste mooiste enz. en heeft een knuffelfactor van een dikke 10 en de looks zijn zijn ook niet echt verkeerd! Desondanks zul je ons daar niet vinden, stel je voor dat de keurmeester ff van het padje is en anders oordeelt......:-@(:z)
Zou je mee doen voor wie de hoogste bitchfactor heeft dan zou je het glansrijk winnen en kom ik in aanmerking voor de poedelprijs.:) maar mijn Babsje is toch echt nummero uno.
Maarre je komt toch wel even gezellig beppen daar?
kirsten3110
4 september 2010, 12:11
Ik ben met mijn bink wel naar Ahoy geweest, maar wat een k*t keurmeester hadden we zeg jeetje! Alle grote honden werden vooraan geplaatst, echt gekkenwerk. Honden met een schofthoogte van tegen of over 70 cm (reuen) werden vooraan geplaatst, waarom hebben we nog een standaard vraag ik me dan af? Ik vond het echt een baggere keurmeester, verslag sloeg ook nergens op, zigo heeft mooie neusgaten, dat zet je er toch niet op! Niks over zijn ogen, gebit of iets dergelijks nee maar hij had wel mooie neusgaten.. :S
( Wat moet je nou nog met zulke keurmeesters? )
Het lijkt ook of er steeds groter gefokt word, terwijl reuen echt niet groter mogen zijn dan 68 cm en teven tot 65 cm, de jeugdreuen waren zelfs al groter dan de open- en kampioensklasse.. Ik snap het niet meer en vind er ook weinig meer aan zo als het zo moet. Rondom de ring waren er ook veel frustraties en onbegrip over de keuzes die de keurmeester maakte, dit kan toch niet op zo'n grote show?
Maar goed, deze keurmeester staat weer op de schraplijst.. Op naar de evenementendag! We blijven positief en zolang ik zelf weet en iedereen anders ook van hun eigen hond dat ze hun eigen kampioen hebben houden we de spirit erin!!