PDA

Volledige versie bekijken : Afmeting Halsband pup

paulien
15 augustus 2005, 16:46
Weet iemand wat de afmetingen zijn van een halsband voor een bouvierpup? Ik ben nog niet bij een dierenwinkel gaan informeren, maar misschien dat iemand op dit forum ons verder kan helpen. Hoeveel maanden doe je meestal met een puppyhalsband/riem voordat ie er uit gegroeid is bijvoorbeeld?

Carin
15 augustus 2005, 18:17
bij ons krijgen de eigenaren van de pups een halsbandje met een riempje voor de eerste tijd kado, want dat riempje daar groeit de pup erg snel uit, maar de lengte die wij meegeven is 37 cm en 1 cm breed en dan een gewoon leer riempje.

met een maand of 4 zijn ze uit dat riempje gegroeid en dan kunnen ze over naar een grotere, en dan meestal nog een keer een andere voor als ze echt volwassen zijn

groetjes en succes met je puppie
Carin
Bouvierkennel de Fremery

casper
15 augustus 2005, 21:05
Koop een leer bandje en geen slipbandje of ketting.
Als je je pupje gaat halen is alles nog heel klein en teer.
Maar Carin heeft wel gelijk dat het het bandje maar van korte duur is.
Ze groeien als kool.
Ik wil je liefde en geluk wensen voor straks met je pup

Carin
16 augustus 2005, 08:55
Wij geven dus ook een leer halsbandje van 37 cm en een leer riempje van ongeveer 1 m mee, geen slipkettinkjes of andere soort halsbanden, want een pup moet eerst wennen aan het feit dat hij iets om zijn nek heeft en met dat bandje om zijn nek ook nog eens mee moet lopen.

groetjes Carin

paulien
17 augustus 2005, 20:26
Hallo!
Dankjewel voor jullie reactie. Morgenavond gaan we weer bij onze kleine schat kijken, dus dan zal ik meteen vragen of onze fokker ook een leren bandje cadeau doet ;-)
Ik weet nu in ieder geval wat ik moet kopen. Heb op internet ook al hele gave halsbanden zien staan, maar die kopen we dan wel als ie helemaal volgroeid is! Ik heb er al helemaal zin om van die puppyspulletjes te kopen. Dit weekend gaan we weer shoppen in de dierenwinkel! Groetjes Paulien