Volledige versie bekijken : MAG testen
Is het mogelijk om je bouvier te laten trainen voor de MAG test.
Ik vraag dit omdat ik gelezen heb dat deze test niet echt betrouwbaar is.
Ook zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn van andere bouviermensen.
Hoi peter,
Het lijkt mijn niet de bedoeling dat je gaat trainen voor de mag test.
De test is er juist voor om te zien wat voor karakter jouw bouvier heeft.
Bij de bouviervereniging kun je met je bouvier een mag test doen.
De kosten zijn laag en is meer dan de moeite waard.
Als je bouvier slaagt krijg je bouvendien een certificaat.
Rene
13 september 2002, 19:18
De Mag test is zeer omstreden en is tot op de dag van vandaag nog steeds niet erdoor.
Er valt eigenlijk niet op te trainen.
Er bestaat nog steeds geen vast programma en de verenigingen die de testen afnemen doen dit met leden van de eigen rasvereniging.
Er onstaan dan al snel een test die de nodige vragen oproept.
Freddie
21 juni 2005, 18:23
Ik zie dat dit bericht al oud is maar ik lees nergens over gedrag testen bij bouviers.
Ik wil graag weten of er nog een gedragtest voor de bouvier bestaat.
Heeft iemand hierover de juiste informatie?
Ik ben niet zo bekend met die test,maar over het algemeen ben ik er niet zo kapot van,
Als je bv ziet hoe ze soms worden afgenomen,in een hal ,testen of je de hond kan aaien.....met de arm van een pas pop!!!!! hoef ik met de mijne niet te doen,kan je rustig aajen ,maar niet met zo'n arm,ben je hem wel kwijt!!
Maar goed,zeg ik ik ken de inhoud van deze test niet,misschien kan iemand een toelichting geven ,over hoe zij de test uitgevoerd hebben zien worden?
ben zeer benieuwd,
groeten Arjan
De MAG proef werd in het verleden gehouden tijdens de evenementen dagen van de NBC.
De laatste jaren is de proef niet meer afgenomen maar wie weet met dit bericht dat alsnog besloten wordt om de komende evenementendag weer eens een keer een proef te houden.
Ik zou het toejuichen als de NBC dit zou doen