PDA

Volledige versie bekijken : Pup uit logeren

paulien
25 augustus 2005, 21:13
Wat is jullie advies over het volgende verhaal:

Op 2 oktober gaan wij een weekje op vakantie omdat we dit al hadden geboekt voordat we wisten dat we dan een hond zouden hebben. Onze pup is dan 13 weken oud en woont dan precies 4 weken bij ons. In dat weekje dat we op vakantie zijn gaat Doerak bij mijn ouders logeren. Alleen gaan mijn ouders in het weekend waarop we nog net niet terug zijn van vakantie, zélf op vakantie. Dus dan gaat Doerak nog even een weekendje bij vrienden van ouders logeren die ook een Bouvier hebben. Dit is al hun 4e Bouvier en ze zijn echte hondenliefhebbers dus het is helemaal vertrouwd. Nu is mijn vraag: Is het een probleem dat Doerak dan eerst bij mijn ouders gaan logeren en vervolgens nog een weekendje bij weer andere mensen gaat logeren? Het is natuurlijk nog een kleine pup. Van de ene kant denk ik dat het goed is omdat ie zo aan verschillende omgevingen went en ook omgevingen (mijn ouders en die vrienden van mijn ouders) waar hij nog heel veel zal komen, maar van de andere kant denk ik, is het niet te veel voor zo'n klein hondje om na 13 weken al 2 x uit logeren te gaan? Hebben jullie hiervoor een advies? Ik hoor het wel.
Alvast bedankt!

Carin
25 augustus 2005, 22:11
hoi Paulien,

ik denk zelf dat je heel veel van je puppy vraagt als hij net 4 weken bij jullie is om dan al te moeten gaan logeren bij een ander adres, en dan direct nog een keer een paar dagen op een ander adres.
het hondje is dan net een klein beetje aan zijn nieuwe huis en regels gewend bij jullie en dan moet hij dus binnen 1 week twee keer verhuizen. twee keer nieuwe omgeving, twee keer nieuwe regels.
zo'n hondje weet straks niet meer waar hij thuis hoort, en het zou me dus ook niet verbazen als hij er een vorm van verlatingsangst aan over zou houden.

misschien is een andere optie om te vragen of je puppy de volle week terug kan naar de fokker? daar is die namelijk nog helemaal gewend aan zowel het huis als de regels die daar gelden.

groetjes Carin
Bouvierkennel de Fremery

djerba
26 augustus 2005, 08:00
hoi palien ik ben het met carin eens onze djerba is nu bijna negen maanden en wij willen haar nog niet uit logeren doen, een kennis van ons had dat wel gedaan en haar ervaring was dat ze dat niet meer deed voorlopig want andere mensen hebben andere regels en dan moet je zelf weer heropvoeden.ik wens je succes bij je beslissing nemen en een fijne vakantie gr en een poot van djerba

leon13
26 augustus 2005, 09:00
Paulien,

Vanuit het verleden van mijn ouders met een dergelijke situatie is mij bekend dat dit echt problemen kan gaan opleveren voor het hondje. (deze hond was zelfs een stuk ouder nog)Misschien is het een overweging om het hondje inderdaad bij de fokker te brengen zoals bovenstaand als optie gegeven of anders de gehele tijd bij je kenissen ipv te verhuizen tussentijds. Moeilijke situatie, veel succes!!

Gr. Leon

paulien
26 augustus 2005, 20:19
Naar aanleiding van jullie reacties hebben we nu 2 opties:
1) Hij gaat terug naar de fokker en is even een weekje terug bij de moeder en de omgeving waar hij 8,5 week is geweest. Daar gelden natuurlijk wel hele andere regels dan bij ons thuis, want bij de fokker is het echt een boerderij waar hij heel veel ruimte heeft en dus ook overal zijn behoefte kan doen en ik vraag me af of dit dan geen gevolgen heeft voor de zindelijkheid? Verder is ie dan natuurlijk wel weer bij zijn moeder en dat is ook heel vertrouwd.
2) Mijn broer komt de hele week dat wij op vakantie zijn bij ons in huis wonen en zorgt voor Doerak. Hij blijft dan in de omgeving waar hij de rest van zijn leven ook zal blijven wonen met ook de regels van het huis (want ik zal mijn broer natuurlijk wel precies uitleggen wat de regels zijn en hoe hij deze moet handhaven).

Ik hoop echt dat jullie nog een advies hebben, want we willen het beste voor ons hondje en we willen graag weten wat het beste is... We zitten er zelfs al over te denken om helemaal niet meer op vakantie te gaan, maar ja, dit is met de familie en al heel lang geleden afgesproken, dus het ligt allemaal een beetje moeilijk! Gelukkig is het maar een weekje en we zijn blij als we weer terug zijn om met de kleine pluizebol te knuffelen en te spelen! Alvast bedankt voor jullie reacties.

Carin
27 augustus 2005, 08:22
Hoi Paulien.

nou als je broer het niet erg vind om een weekje in jou huis te komen wonen en voor de kleine pluizebol te zorgen is dat natuurlijk fantastisch, dan kan die lekker in zijn eigen huis blijven, met zijn eigen regels, en dat is voor een pup de beste oplossing.

heel veel plezier tijdens je weekje vakantie

groetjes Carin.

djerba
27 augustus 2005, 13:05
hoi paulien wij denken ook dat dat de beste oplossing is om je broer in huis te laten komen dan blijft doerak in zijn eigen omgeving en als je broer dan ook nog jullie regels aan houd verandert er voor doerak veel minder dan dat je hem in een andere omgeving gaat plaatsen veel succes met je beslissing te nemen en een fijne vakantie gr en een poot van djerba

paulien
28 augustus 2005, 09:28
Hoi Carin, Djerba en Leon,

Jullie hebben ons erg geholpen met jullie reactie op ons bericht.
We hebben inmiddels de knoop doorgehakt: Mijn broer komt bij ons een week in huis wonen en hij zal voor Doerak zorgen! Nog 6 nachtjes slapen en dan kunnen we onze boefie gaan halen. We zullen daarna eens proberen een foto op de gallerie te plaatsen zodat jullie 'm kunnen zien.

Groetjes Kevin & Paulien