PDA

Volledige versie bekijken : Droge blaadjes eten

paulien
8 september 2005, 14:36
Hallo!
Onze lieve boeffie is nu bijna 1 weekje bij ons en het is echt S U P E R met zo'n lieverd in huis!
Nu heb ik even een vraagje: Doerak eet allemaal droge blaadjes die in onze tuin vallen op. We halen dit steeds uit zijn bek, want ik weet niet of het kwaad kan? Kan hij hier ziek van worden? Als we straks namelijk niet thuis zijn, zal er ook wel eens een blaadje in de tuin vallen... Hopelijk is het niet schadelijk?

Dorinda
10 september 2005, 19:17
Hoi Paulien,
Amber eet ook constant blaadjes. Ze vind het geweldig als ze knisperen in haar mond. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of het kwaad kan. Ik dacht het niet dus ik laat haar meestal maar. Ze spuugt ze toch vaak weer uit zonder het zelf echt door te hebben. Misschien komt het wel gewoon omdat ze nog een puppie is.
groetjes dorinda en een poot van Amber

Jan en Anja
11 september 2005, 14:56
Hoi Paulien,

Volgens mij kan het niet echt kwaad, maar ze kunnen er wel flink van aan de diarree raken. Dat hebben wij gehad toen een van onze boeven nog een pup was en allemaal blaadjes op at uit de tuin. Succes ermee.

paulien
12 september 2005, 09:14
Wat ben ik blij dat jullie dat zeggen Jan en Anja, want onze Doerak is echt aan de diarree sinds vandaag. We letten er toch steeds op dat ie geen blaadjes eet en halen het uit zijn bek als we het zien, maar goed, je kunt het ook niet altijd helemaal in de gaten houden.