PDA

Volledige versie bekijken : hondensport IPO,VZH, SPH, UV

guda
26 februari 2002, 22:53
Zijn er nog Bouvier liefhebbers wonende in Zaanstad of omgeving die interesse in de hondensport hebben?
Binnen kort begin ik zelf weer met training van mijn pups, en het is altijd leuk als er een trainings groepje samengesteld kan worden.
De bedoeling is om serieuse liefhebbers met jonge honden te gaan begeleiden en met als doel ons ras te promoten in de IPO africhting, en al zijn andere onderdelen.
De jonge honden worden vooraf eerst gescreend of er aanleg voor de sport is en op erfelijke gebreken.
Uw hond moet van ouders afstammen met de kwalificatie HD- of HD-TC. De baasjes moeten er absolut ook zin in hebben , want africhting vergt veel van baas en hond.

guda
3 april 2002, 08:50
Origineel geplaatst door guda
Zijn er nog Bouvier liefhebbers wonende in Zaanstad of omgeving die interesse in de hondensport hebben?
Binnen kort begin ik zelf weer met training van mijn pups, en het is altijd leuk als er een trainings groepje samengesteld kan worden.
De bedoeling is om serieuse liefhebbers met jonge honden te gaan begeleiden en met als doel ons ras te promoten in de IPO africhting, en al zijn andere onderdelen.
De jonge honden worden vooraf eerst gescreend of er aanleg voor de sport is en op erfelijke gebreken.
Uw hond moet van ouders afstammen met de kwalificatie HD- of HD-TC. De baasjes moeten er absolut ook zin in hebben , want africhting vergt veel van baas en hond.

Zeer binnenkort start ik zelf met mijn 2 nieuwe pups om gehoorzaamheid te gaan trainen, dit zal medio begin mei 2002 zijn. Op dit moment zijn er bij onze vereniging vele jonge honden en er kunnen nog wat nieuwe jonge honden bij komen.
Als u denkt IPO daar wordt mijn hond "vals" van, dat is absolut een fabel.Bij al onze leden zitten de honden gewoon in huis met kinderen en zijn sociaal zowel tegen mensen als dieren. Als immers bij de traning blijkt dat de hond niet geschikt is , dan wordt er geen pakwerk mee gedaan om in de toekomst probleemen te voorkomen.
U begint eerst met EG en daarna met VZH, pas op de leeftijd van 7/8 maanden worden de honden voor het eerst met een jutzakje opgejut om te bijten. Ze worden uitsluitend geleerd om later op een speciale bijt- mouw te bijten , dit is gewoon een spel voor hond en baas en de pakwerker. Als de pakwerker geen mouw aan heeft lopen de honden om hem heen en doen hem niets, pas als hij de mouw aantrekt , dan wordt er pas gebeten.
Ik schrijf dit naar vragen van mensen die gemailt hebben.

imported_bella
8 mei 2002, 21:02
Hoi Guda,

Ik heb een reu van 1,5 jr. waar ik wat mee moet omdat hij op straat niet echt vriendelijk is. Gaarne zou ik wat meer informatie met je willen uitwisselen over mijn hond en een goede training. De "normale"hondenscholen bieden nl geen soelaas.
groet,Bella

guda
12 mei 2002, 14:33
Origineel geplaatst door bella
Hoi Guda,

Ik heb een reu van 1,5 jr. waar ik wat mee moet omdat hij op straat niet echt vriendelijk is. Gaarne zou ik wat meer informatie met je willen uitwisselen over mijn hond en een goede training. De "normale"hondenscholen bieden nl geen soelaas.
groet,Bella

Hallo Bella,
Je kunt mij altijd per email bereiken op gbjstroo@chello.nl , dan geef ik je graag alle info die je nodig hebt om het een en ander met je hond uit te proberen.
Op dit moment is onze cursus al gestart , en ik geef maar aan 5 honden per keer les, om zodoende veel tijd aan hond en baas te besteden.
Ik weet niet waar jij woond? maar misschien is er in jou buurt ook een Bouvier traningsgroep of NBG vereniging,
waar jij met goede hulp kan trainen.
Vele negetive gedragingen zijn af te leren met traning, je moet er wel tijd in willen steken.
Ik wacht je mail wel af. Gr Guda

guda
3 juli 2002, 15:14
Origineel geplaatst door guda

Origineel geplaatst door bella
Hoi Guda,

groet,Bella

Hallo Bella,
Je kunt mij altijd per email bereiken op gbjstroo@chello.nl , dan geef ik je graag alle info die je nodig hebt om het een en ander met je hond uit te proberen.
Op dit moment is onze cursus al gestart , en ik geef maar aan 5 honden per keer les, om zodoende veel tijd aan hond en baas te besteden.
Ik weet niet waar jij woond? maar misschien is er in jou buurt ook een Bouvier traningsgroep of NBG vereniging,
waar jij met goede hulp kan trainen.
Vele negetive gedragingen zijn af te leren met traning, je moet er wel tijd in willen steken.
Ik wacht je mail wel af. Gr Guda

In September starten we weer met een VZH beginners cursus, mensen die een Bouvier , Duitse Herder , Mechelse Herder, of een andere door de Raad v Beheer Goedgekeurd ras bezitten kunnen dan weer inschrijven voor een cursus van 3 maanden.
Leeftijd hond vanaf 7 maanden
Inschrijven : gbjstroo@chello.nl
Prijs : E 45 incl examen