PDA

Volledige versie bekijken : loopsheid

Carolien
10 september 2005, 08:35
Hallo,
op dit moment is onze Erin nog een pup maar wij hebben nu al enkele bedenkingen voor het moment waarop ze loops gaat worden. Verliest een bouvier veel bloed? Kan je dan naar de hondenschool gaan? En hoe zit het met het contact met reutjes, moeten we dat dan ten alle tijde vermijden? Ik heb gehoord dat je ook de prikpil kan geven, maar is dat gezond? Is het niet beter de natuur zijn gang te laten gaan? In de handel zijn er ook broekjes en inlegkruisjes te verkrijgen voor je hond, heeft iemand hiermee ervaring? En leer ik dat haar nu al aan om zo'n broekje te dragen?
Ik weet het, heel veel vragen....
Alvast bedankt!

chris
10 september 2005, 11:30
bloedverlies hangt af van hond tot hond denk ik,en als je teefje loops is ga je best niet naar de hondenschool.De reutjes in je groep zullen echt hun aandacht niet bij de les kunnen houden.In de periode dat je teefje loops is (ongeveer drie weken) zijn er maar twee dagen dat ze dekrijp is.Best te bepalen door de dierenarts dmv bloedproef.

djerba
10 september 2005, 20:52
hoi carolien
bij mij op de cursses mag je niet komen als de teef loops is je mag dan zelf de les wel bijwonen,en een broekje zou ik niet aan beginnen als je je hond haar gang laat gaan zal ze haar eigen schoon houden en als ze dat niet gaat doen kan je altijd nog aan een broekje beginnen.
gr en een poot van djerba

Carolien
10 september 2005, 22:36
Bedankt voor het advies!
Dikke poot in wording van Erin!

patricia
11 september 2005, 13:38
hoi caroline,
een bouvierpup wordt meestal rond de 9e maand voor het eerst loops,sommige bloeden heel erg 3 weken lang en de andere merk je bijna niets van,ik deed bij mij boeven in de woonkamer altijd een broekje aan en die lieten ze gewoon zitten (maar dan was ik er ook bij)s,nachts sliepen die van mij beneden en liet ik het broekje af maar kon wel altijd dweilen s'morgens,
ik zal zeker niet naar de hondenschool gaan en een beetje drukke uitlaatgebieden vermijden of op tijdstippen gaan dat het rustig is anders kun je nog wel eens ruzie krijgen met reueneigenaren die hun hond niet meer terugkrijgen enz..
de teef is vruchtbaar in de tweede week van de loopsheid (ze zeggen vanaf de 9e dag tot de 13e dag)maar dit verschilt per hond mijn hond liet zich nog dekken op de 20e dag, als je geen nest wilt zal ik je hond niet laten testen wannneer ze precies vruchtbaar is nergens voor nodig, die geile reuen willen er toch wel op vruchtbaar of niet dus je hond in die weke los laten lopen gaat toch niet want sommige teefjes krijgen zelf ook wegloopdrang om een lekkere vent te zoeken,
succes het lijkt zoals ik het vertel vreselijk maar dat valt reuze mee en voordat je het weet zijn die drie weken weer voorbij,
groetjes patries

Carolien
11 september 2005, 13:50
Hartelijk bedankt Patricia voor je advies!

Hitaca
11 september 2005, 15:45
Mijn teefje verliest geen druppel bloed. Voordeel: het blijft proper in huis en geen broekje nodig; nadeel: Moeilijk om te weten of ze loops staat. Ik merk het aan haar gedrag: een tijdje voordien stelt ze zich nog dominanter op tov van mijn andere hond (teef) en ook tov van mij; ze krijgt een markeergedrag tijdens de wandelingen ( veel plassen) en ze likt zich continu schoon. Ter controle kijk ik dan even en merk dan dat ze gezwollen is en dan weet ik genoeg. De laatste keer hield ze zelfs de andere teef uit mijn buurt ( ik ben namelijk de roedelleider en heb dus alleen het dekrecht en ze beschouwt de andere teef als concurrentie).
Eigenlijk is het heel mooi om te zien hoe honden elkaar begrijpen, want inderdaad de andere teef bleef uit mijn buurt. Uit menselijk standpunt zielig, maar ik respecteer dit toch. Niet altijd gemakkelijk hoor! Mijn teefje was de eerste keer loops op 7 maanden en wordt om de 5 maanden.
De prikpil raad ik af, het zou de kans op kanker verhogen en 3 weken zijn zo voorbij.
Op de hondenschool zou ik wegblijven ( is bij ons een reglement: geen loopse teven).
Succes

djara
12 september 2005, 08:41
Niet elke school heeft als regel dat de loopse teven weg moeten blijven. Bij ons mag het namelijk wel, maar het hoeft niet. Je moet het voor de les wel even melden dat ze loops is. Ze willen zoveel mogelijk de werkelijkheid nabootsen en zij zeggen dat je normaal ook gaat wandelen met een loopse teef en dan kun je ook reuen tegen komen. Dus waarom dan niet naar cursus gaan. Leer je gelijk hoe een reu reageert op een loopse teef en hoe je teef reageert op de andere honden, want dan hebben ze toch een ander karakter. Mijn teef is op dat moment heel agressief naar andere honden (reuen en teven). Dat weet je als je gewoon wandelt meestal niet, omdat het moment dat ze elkaar zien te kort is.
Het heeft voordelen en nadelen. Je kunt het beste even bij de hondenschool vragen welke regels ze hebben voor loopse teven.
Succes ermee.

Groetjes Renske

Carolien
15 september 2005, 07:26
Hartelijk bedankt voor jullie raad! Wij zullen er zeker rekening mee houden!
Groetjes

rivalda
3 april 2008, 23:20
je mag wel naar de hondenschool, maar zonder hond, want anders staan al die reutjes daar maar 1 kant op te kijken, JOUW kant haha, mijn boef is nu 1x loops geeest en erloor niet veel, of ze heeft t preventief verwijderd, jakkie, maara, toch maar een sexy boxer omgedaan, iet vergeten af te doen met uitlaten zoals ik, want ook honden plassen gewooooon in hun broek:)
(I)